CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Segueix endavant la vaga dels conductors

Dilluns, 31 desembre, 2007

En la reunió d’avui no s’arriba a cap acord

Avui, dilluns 31 de Desembre, empresa i conductors s’han tornat ha reunir per veure de desencallar el conflicte de la vaga d’Autobusos dels propers dies 2, 3 i 4 de Gener. No hi ha hagut cap mena d’acord, ja que la direcció de TMB només volia negociar els seus punts, sense entrar a valorar res de la demanda dels conductors dels dos dies de descans setmanals i d’una possible reducció de jornada.

Les jornades de vaga continuen endavant, i per aquest motiu els conductor d’Autobusos de TMB que estan de vaga de fam, deixaran de fer aquesta vaga a les 20h d’aquesta nit, per descansar i preparar les jornades de vagues del 2, 3 i 4 de Gener.

Els conductors d’Autobusos informen que el proper dimecres dia 2, faran una assemblea al local de les ‘Javerianas’, al carrer Mercader, on parlaran de la situació actual de la demanda dels dos dies de descans setmanals.

Volem recordar que el col•lectiu de conductors de TMB treballa sis dies a la setmana, comença i acaba la seva jornada laboral en dos llocs diferents de la ciutat i tots els conductors i conductores suplents coneixen el seu horari i la linea en la que han de conduir el dia següent només amb un dia d’antelació. El col•lectiu de conductors/es realitza només 5 dies de descans al mes.

El conductors i conductores d’Autobusos de TMB treballen a l’any: 1690 hores efectives, 83 hores de presencia mínimes, 80 hores extres obligatòries, 7 dies de feina en festes oficials, temps partit, etc. Treballem 251 dies a l’any, més les festes oficials, quan la mitjana al sector és de 220 dies a l’any.

Aquesta situació de manca de descans està provocant:

1. Una concil·liciació de vida familiar i laboral molt difícil de dur a terme. No és una casualitat que cada cop són més els treballadors i treballadores que s agafen la reducció de jornada per fill, com una manera de poder estar més amb els seus.
Una altra dada que confirma aquesta mancança de conciliació familiar és l’augment considerable de companys i companyes que agafen alguns dels seus 20 dies de permís no retribuït, ajustant-se el cinturó per poder estar més amb la família.

2. Un alt nivell de tensió entre els conductors i conductores que ha fet disparar totes les alarmes pel nivell d’agressions que patim com a col•lectiu. El complicat tràfic de la ciutat, la tardança entre Autobusos deguda a la gestió de segons quines línies, fent que la desesperació d’alguna gent es tradueixi en agressivitat i la pèrdua del respecte cap a la figura del conductor, ha derivat en agressions cap al conductor i conductora. (35 agressions físiques al 2006, 36 fins al dia d’avui. En relació a les agressions verbals no hi ha constància, però sabem que són diàries).

3. L alt nivell de baixes per qüestions psicològiques (depressió, ansietat, etc.). Segons l’Informe de Salut de l’any 2002-2004, les enfermetats psicològiques eren la segona causa de baixes a l’empresa, després de les muscoesqueletiques. A dia d’avui encara no tenim dades de l’Informe del 2004-2006.