Sindicats, independentistes, ICV i EUiA aixequen una plataforma per reclamar millores en el ferrocarril
4/03/09 02:00 - EL PUNT. Tarragona - Ò. MESEGUER Ja era hora. El Camp de Tarragona té des d'ahir una plataforma per reclamar millores en el servei de tren convencional, una reivindicació que ja ha associat usuaris i entitats d'altres territoris. Els sindicats CGT, especialment bel·ligerant en l'àmbit ferroviari, UGT i CCOO, i els partits ICV, EUiA, Esquerra Independentista (EI) i Alternativa Baix Gaià (ABG), vinculada a ICV i a l'òrbita independentista, són l'embrió d'una entitat que prepara accions per reclamar un transport públic de qualitat.
Millorar la mobilitat interna i externa, evitar la privatització i que les inversions en el tren d'alta velocitat no vagin en detriment del transport públic ferroviari fora de l'àmbit metropolità, afectat pel tancament d'estacions, freqüències justes i incoherents i l'augment de les tarifes. Demandes reiteratives però que ara poden agafar un canal de pressió ben bastit per lluitar contra «l'elitisme en la prestació de serveis que substitueixen el concepte de ciutadà usuari pel d'un client mediatitzat per la capacitat de pagament», segons diu el manifest de sortida de la Plataforma per un Ferrocarril Públic de Qualitat al Camp de Tarragona.
La iniciativa, impulsada per la secció ferroviària de la CGT, va sorgir, segons el dirigent de l'ABG Lluís Suñé, en veure la coincidència de les al·legacions presentades per diferents entitats al pla territorial del Camp de Tarragona, tot i que també arriba a remolc, casualment o no, de la constitució d'una plataforma d'usuaris gironins per pressionar Renfe –l'ens públic ja els ha escoltat– per les afectacions al servei ocasionades per les obres del TAV a Barcelona. A Tarragona, i amb la intenció d'ampliar la representativitat de la plataforma a patronals, associacions de veïns i fins i tot també a les Terres de l'Ebre, l'organització sorgida ahir demana: la triplicació dels trens de mitjana distància fins a Flix i Montblanc i la duplicació dels trens de Tortosa; la reobertura de la línia Reus-Roda, la connexió de les comarques de Tarragona amb l'aeroport i l'estació del TAV i una variant de mercaderies perilloses, així com l'objectiu últim d'una xarxa de rodalies circular al Camp.
La plataforma, que el 12 de març marcarà una estratègia comunicativa i decidirà les primeres accions de protesta, vol organitzar-se en grups de treball comarcals, per tenir clar «els problemes que hi ha en estacions on ningú sap què està passant».
Noticia extreta del diari El Punt
Veure noticia sobre el tema publicada a El Periódico:
www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idnoticia_PK=592085&idseccio_PK=1051
Veure crònica de Pobleviu:
www.pobleviu.cat/index.php?id_categoria=12&madre=7&id_noticia=1234
Etiquetes
Dins la mateixa secció
- Manifest 25N 2020
- La Taula sanitària denunciem la cobertura per part de mitjans de comunicació públics
- Convocatòria de vaga de la CGT Ensenyament i de la Plataforma d’Interines TEEI de Catalunya
- ISS/GELIM sanciona persones sordes. Divendres 19 de febrer Vaga
- Nota de Premsa: Informació de la campanya per la prohibició de la subcontractació de les activitats essencials de les empreses
- Nou Secretariat Permanent de la Federació d’Ensenyament de la CGT Catalunya