CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Televisió Espanyola (TVE) admet que va informar incorrectament sobre Kaosenlared al reportatge “El triángulo anarquista de Europa”

Divendres, 25 febrer, 2011
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Kaosenlared es felicita per la decisió i exigeix una rectificació que s'emeti en prime time. On quedi clar que és un mitjà de comunicació anticapitalista, democràtic i partidari de la resolució pacífica dels conflictes

Els companys / es de CGT-RTVE, als quals agraïm la seva gestió i solidaritat, ens envien el dictamen a la seva reclamació, de la que nosaltres vam fer encara no en sabem res.

Comunicat del Col · lectiu Kaosenlared davant el dictamen de consell d'informatius de TVE sobre el reportatge "El triangle anarquista d'Europa" en el qual se'ns criminalitzava:

A tota la ciutadania de Catalunya i de l'Estat espanyol:

El Col·lectiu Kaosenlared vol posar en coneixement de tota la ciutadania la resolució del "consell d'informatius", de Televisió Espanyola, rectificant sobre el reportatge "El triangle de l'anarquia europeu" on s'assenyalava a webs com Kaosenlared.net, entre altres , com instigadores dels altercats que van tenir lloc el passat 29 de setembre durant la vaga general.

D'altra banda, aquella mateixa setmana, Assumpta Escarp, regidora de Mobilitat i Seguretat pública de l'Ajuntament de Barcelona, afirmava que pàgines com la nostra haurien de ser tancades per fer "apologia de la violència".

L'òrgan admet que es va informar incorrectament sobre els fets succeïts a Barcelona, durant la Vaga General del 29 de Setembre, en el reportatge esmentat.

El Col · lectiu Kaosenlared denúncia i condemna el linxament mediàtic de què hem estat objecte, juntament amb la Confederació General del Treball (CGT), no només abans, sinó durant i dies i fins i tot setmanes després de la mobilització i protesta legítima dels i les treballadores de l'estat espanyol i de Catalunya.

En aquest sentit, deplorem l'actitud de la regidora i també de TVE criminalitzant la dissidència comunicativa a partir de la manipulació interessada de la informació. De la mateixa manera ara ens congratulem de la rectificació per part de la cadena pública, encara que el que correspondria seria corregir el dany causat fent públic el comunicat en un espai de similars característiques al que es va emetre.

Mentrestant considerem el gest del consell d'informatius com un primer pas i animem a que així es faci el més aviat possible. En aquest sentit ens reservem el dret a actuar de la manera que considerem oportuna si aquest extrem no es veu justament atès. No demanem res més, simplement la restitució en les mateixes condicions del nostre bon nom i honor.

El Col · lectiu Kaosenlared recorda que és una associació cultural reconeguda per l'Ajuntament de Terrassa i per la Generalitat de Catalunya, i ha rebut subvencions d'alguns d'aquests òrgans per poder tirar endavant la seva activitat, que està exclusivament relacionada amb la comunicació alternativa, anticapitalista i popular, i continuarà fent aquest treball tot i la repressió.

De la mateixa manera, recordem que el nostre mitjà de comunicació mai ha donat suport a la sortida armada ni violenta per a cap conflicte, tot el contrari, són nombrosos els comunicats d'aquest col.lectiu trucant a la resolució negociada del conflicte a Euskalherria, per exemple.

Volíem expressar igualment el nostre agraïment a la secció sindical de CGT a TVE, ja que sense la seva intervenció probablement no s'haurien pres aquestes mesures. Nosaltres mateixos / es vam enviar una queixa a la defensora de l'espectador, que no s'ha vist contestada ni es troba recollida en la resolució que adjuntem.

Col · lectiu Kaosenlared. Terrassa, 24 febrer 2011


Comunicat Secció Sindical CGT-RTVE

El passat 15 de novembre la secció sindical de CGT a RTVE va presentar davant el consell d'informatius de TVE una queixa pel tractament donat a diferents webs, col.lectius socials ia la ideologia anarquista en general en el reportatge "TRIANGLE DE L'ANARQUIA EUROPEU". En aquest reportatge, que tractava uns fets violents ocorreguts a Barcelona el dia de la vaga general del 29 de setembre, segons el parer d'aquesta secció sindical, es vulneraven greument una sèrie de principis deontològics que tots els professionals de la informació de RTVE tenen obligació de respectar.

El Consell d'Informatius ha realitzat un dictamen sobre el reportatge en el qual, entre altres coses, constata que:

1 .- Es difonen imatges la correspondència amb la informació ni s'aclareix ni està provada.

2 .- En el TD1, el conjunt de la informació resulta imprecisa. En el TD2, es concreta. Una millor supervisió podria haver detectat les imprecisions de la primera versió abans que s'emetés.

3 .- No es contrasta la informació.

4 .- No es respecta el dret a la presumpció d'innocència.

5 .- No s'expliquen les fonts.

És a dir, en opinió d'aquesta secció sindical tot un exemple del que la televisió pública, la qual ha de ser de tots i per a tots, no hauria mai fer.

Així mateix, el Consell en el seu dictamen, dóna una sèrie de recomanacions per a esmenar les deficiències detectades per tal que no es tornin a repetir. Esperem que així sigui i anunciar que CGT a RTVE tornarà a reclamar a la direcció de l'empresa la retirada del reportatge del web de RTVE i la rectificació oportuna per esmenar els perjudicis ocasionats.

Secció sindical CGT-RTVE

Dictamen del consell d'informatius de TVE: http://www.cgtrtve.org/index.php?q=node/652

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print