CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

TMB segueix donant tracte de favor a UGT i CCOO amb un elevat cost económic, mentre preten dur a terme retallades als treballadors i treballadores

Divendres, 13 gener, 2012

cartacgtaescarp

Segons la sentència emesa el 30 de desembre de 2010, tres alliberats sindicals d'UGT i un de CCOO havien d'abandonar el seu alliberament sindical per incorporar-se immediatament al seu lloc de treball a autobusos de TMB. A més d'anul·lar els alliberaments sindicals de CCOO i UGT (que costen a l'erari públic 185.000 euros l’any), la sentència obliga a TMB a indemnitzar a CGT amb 1.500 € per danys i perjudicis en declarar el jutge l'existència de vulneració del dret fonamental a la llibertat sindical.

Com la Direcció de TMB no feia efectiva la sentència, CGT va demanar a la Jutgessa que exigís l'acatament de la mateixa i així ho va fer el passat 19 de maig de 2011 (Anexem en JPG l'execució de sentència). A data d’avui la direcció de TMB segueix incomplint la sentència i el seu acatament (Anexem amb data del 27 de maig carta de CGT adreçada a la presidenta de TMB), fet que podria implicar un delicte de malversació de bens públics, opció que ja està essent valorada i preparada legalment per la secció sindical de CGT a autobusos de TMB.

Davant d’aquests fets, des de CGT, PSA i ACTUB d'autobusos de TMB volem denunciar públicament el següent:

1.- La Direcció política de TMB (Joaquim Forn i Dídac Pestanya) no acaten la Llei.

2.- Els sindicats UGT i CCOO no obliguen als seus alliberats sindicals a tornar al seu lloc de treball, tot i l’existència d’una sentència que així ho exigeix.

3.- Els diners públics, pagats amb els impostos de tots i totes les ciutadanes de Barcelona, estan sent gastats de manera partidista, corrupta, i responent a uns interessos ni públics, ni sindicals, sinó senzillament de connivència entre Patronal i Sindicats "majoritaris".

4.- En temps de retallades, la Direcció de TMB segueix malgastant diners públics en alliberaments sindicals que ni tan sols són legals, quan a la vegada retalla serveis d'autobusos al carrer, apuja el preu del bitllet i preten realitzar retallades salarials o un ERO als treballadors i treballadores.

Cronologia dels fets:

* Presentació de demanda 3 de juny de 2010:

La secció sindical de CGT a autobusos de TMB va presentar una demanda als jutjats de Barcelona en la qual es denunciava el comportament anti-sindical de la Direcció de TMB.

La demanda de CGT es va basar en el resultat d'un treball de recerca de la documentació que va haver d'aportar TMB via judicial en el qual quedava demostrat que TMB atorgava un tracte de favor a CCOO i UGT a través dels alliberaments i hores de rebaix sindical que gaudeixen aquests sindicats per sobre de les quals els corresponen per conveni, per Estatut dels treballadors o la LOLS i que, per tant, no els corresponien.

* Judici 13 de setembre de 2010:

En l'acte judicial des de CGT es quantifica l'excés d'hores sindicals d'UGT en 5.855 hores i el de CCOO en 3.380 hores, el valor econòmic de les quals, sense comptar cotitzacions a la seguretat social, arriba a 185.000 euros/any.

* Sentència 30 desembre 2010:

El jutjat social 25 va emetre una sentència condemnatòria contra la Direcció de TMB en la qual falla sobre la il·legalitat de l'actuació de l'empresa ordenant el cessament immediat del tracte de favor que gaudeixen a l'empresa CCOO i UGT i amb això l'anul·lació de 3 alliberaments sindicals d'UGT i un de CCOO.
Tant la Direcció de TMB com UGT i CCOO recorren la sentència i per part de CGT es demana l'acatament de sentència.

* Resolució 19 de maig de 2011:

Com a resposta a la petició de CGT el Jutjat emet una resolució satisfactòria en la qual la jutgessa li exigeix a la Direcció de TMB que acati la sentència immediatament.

* 6 de juny de 2001, la Direcció de TMB segueix ignorant la resolució judicial:

Malgrat la sentència judicial i el requeriment que li fa el jutjat la Direcció de TMB segueix a dia d'avui ignorant la sentència i mentre els alliberats il·legals d'UGT i CCOO segueixen gaudint d'uns rebaixos sindicals que una jutgessa ha classificat d'il·legals i que li costen cada mes a tots i totes les ciutadanes de Barcelona gairebé 20.000 €.

La nostra proposta per sortir d’aquesta dinàmica de retallades:

La CGT, sindicat més votat a l’empresa, la PSA i l’ACTUB proposem front a la situació a la que ens han portat i ens volen portar la Direcció política i la Direcció tècnica claudicant de TMB:

- Dimissió de tot l’equip Directiu d’autobusos de TMB.

Això implicaria un estalvi de despeses suficientment gran per no haver de retallar el servei d’autobusos, ni l’acomiadament de 36 treballadors i treballadores, contractats temporalment.

- Control de l’empresa pública pels propis treballadors i treballadores.

Autogestió d’aquesta i, per tant, qualsevol responsabilitat en el funcionament global ha de ser elegit pels propis treballadors i treballadores.

- Negociació per part dels treballadors i treballadores de l’empresa amb l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament en relació a les quantitats econòmiques rebudes per finançar el transport públic.

- En un primer ordre de millora del servei:

Restaurar-lo a la situació d’abans de setembre de 2008.

- Aturar el finançament amb diners públics, per part de l’AMB, de les empreses privades de Transport.

Per a més informació:

JOSEP GARGANTÉ, Portaveu 669 17 19 57

SATURNINO MERCADER, Delegat de CGT d’Autobusos de TMB 676 70 50 62

JORDI ORTIZ, Delegat de PSA d’Autobusos de TMB 625 66 01 78

FAUSTINO MONDRAGÓN, Delegat de ACTUB d’Autobusos de TMB 666 33 39 68

Attached documents