TMB – SENSE RES SOBRE LA TAULA: LA VAGA DEL DIJOUS CONTINUA
Després de tres dies de negociacions en la seu de Treball, la Direcció fa una última proposta que incompleix descaradament el mandat de la consellera de Treball, Mar Serna. Aquell mandat, on es donava a les parts un mes per a acabar amb el conflicte. La Direcció i els sindicalistes de CCOO, UGT i Sit, continuen apostant per l'obertura de la mesa negociadora del conveni sense resoldre abans el conflicte dels conductors/es. Han tornat a oferir, després d'un mes i mig, el mateix que oferien després de la primera mediació amb el director general de Relacions Laborals. Aquella proposta de set punts que va ser rebutjada per l'Assemblea del 12 de febrer. La Direcció ha amenaçat de buscar les vies necessàries per a solucionar el tema ella sola, i pel que han dit als periodistes és començar a negociar un conveni nou. Per a això s'ajudaran dels seus sindicalistes, tots aquests que són incapaços de respectar els acords i els mandats de les Assemblees. Seran els conductors/es els que han de decidir si volen o no que es negocie un conveni des de zero, com plantegen la Direcció i els seus sindicalistes. O, al contrari, s'arribi a un acord fora de conveni o que s'asseguri que dins d'un nou conveni hi haurà tanta reducció de jornada, tants dies més de descans i tot això, sense perdre poder econòmic. La pròxima reunió en Departament de Treball serà dimecres que ve 26 de març a les 10h. Aquest dijous 20 de març: Vaga de 24 hores. Els serveis mínims són els mateixos de sempre més un 100% en la llançadora de la línia 2 del Metro.
A pesar dels continus intents de negociació realitzats pel Comité de descansos perquè la Direcció pose quelcom concret damunt de la taula, tal com ens va dir l'Assemblea de conductors/es del passat 13 de març.
La Direcció no hi ha donat cap pas pel que no podem desconvocar la vaga del dijous 20 de març.
A més d'aquesta proposta de mediació, s'ha parlat de la reducció de jornada en la Garantia de Temps de Presència, sense quantificar-la, i sense explicitar com es faria, vinculant-la tota ella a la productivitat.
La reducció de jornada que entén la Direcció ens porta, segons han dit, a un augment de la jornada diària, i a una reducció del sou.
Tots i totes a les cotxeres a les 4 del matí i a les 12h ens ajuntarem tots/es en la cotxera d'Horta.
Etiquetes
Dins la mateixa secció
- Manifest 25N 2020
- La Taula sanitària denunciem la cobertura per part de mitjans de comunicació públics
- Convocatòria de vaga de la CGT Ensenyament i de la Plataforma d’Interines TEEI de Catalunya
- ISS/GELIM sanciona persones sordes. Divendres 19 de febrer Vaga
- Nota de Premsa: Informació de la campanya per la prohibició de la subcontractació de les activitats essencials de les empreses
- Nou Secretariat Permanent de la Federació d’Ensenyament de la CGT Catalunya