CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Un altre treballador mort a la fàbrica de SEAT-Martorell. El sisè en un any.

Dimecres, 23 setembre, 2009

Un treballador que realitzava el muntatge de l'estructura del nou taller 6 va morir ahir dia 22 sobre les 12 del matí, al quedar atrapat entre un elevador i una biga. Encara no es coneixen les causes per les quals el mort Lakhdar Abbadt, que es trobava pujat en una cistella a uns 5 metres d'altura, va quedar atrapat contra l'estructura.

Van ser treballadors aliens a l'obra qui van alertar de la situació ja que el treballador es trobava sol en el moment de l'accident. El Servei d'Emergències Mèdiques res va poder fer per la seva vida. El treballador de 28 anys prestava els seus serveis per a la subcontrata BARBESA, subcontractada per EMSA, que és la contractada per SEAT per a la construcció del nou taller 6, on es produirà la xapisteria del model Q3.

Es dóna la circumstància que fa just un any que un altre treballador, d'una subcontrata que realitzava els treballs elèctrics en la construcció del taller de xapisteria del model EXEO, va morir al caure des d'una altura de 9 metres.

La CGT a SEAT-Martorell manifesta la seva més enèrgica repulsa davant els fets ocorreguts i assenyala a l'empresa SEAT com principal responsable de la mort d'aquest company. La CGT no considera que hagi estat un inevitable accident laboral, ja que el treballador no hauria d'haver estat sol en un treball en altura, i apunta a la falta de control en la subcontractació d'empreses per SEAT.

La CGT denuncia la precarietat que treballen les contrates i subcontrates de SEAT, amb treballadors als quals els falta formació i amb falta de personal i mitjans amb l'objectiu d'estalviar costos. A tot això cal afegir que la coordinació de la prevenció entre aquestes empreses subcontractades també està subcontractada. El resultat és que SEAT no compleix amb les seves obligacions i les dilueïx en l'entramat d'empreses posant en risc la salut dels treballadors.

A més, la CGT recorda que Lakhdar Abbadt és el sisè company que, en un any, mor dintre de la fàbrica, una xifra sense precedents, i apunta a una deficient política de Prevenció de Riscos Laborals com causes de l'alta sinistralitat a SEAT.

23 de setembre de 2009.

CGT SEAT Martorell


NOTA DE PREMSA SINDICAT METAL.LÚRGIC CGT BAIX LLOBREGAT

Un altre treballador mor a la fàbrica de SEAT-Martorell. El sisè en un any.

Un treballador que realitzava el muntatge de l’estructura del nou taller 6 va morir el pasat dimarts 22 de setembre al quedar atrapat entre un elevador i una biga.

Encara no es coneixen les causes per les quals el treballador, Lakhdar Abbadt, que es trobava pujat en una cistella a uns 5 metres d'altura, va quedar atrapat contra l'estructura. Van ser treballadors aliens a l'obra qui ho van descobrir i van alertar de la situació ja que el treballador es trobava sol en el moment de l'accident. El Servei d'Emergències Mèdiques no va poder fer res per la seva vida.

El treballador de 28 anys prestava els seus serveis per a una subcontrata d'un entramat d'empreses encarregades de la construcció del nou taller 6, on es produirà la xapisteria del model Q3 en SEAT-Martorell.

El Sindicat Metall.lúrgic de la CGT del Baix Llobregat assenyala a l'empresa SEAT com a principal responsable de la mort d'aquest company i denuncia la falta de control i la precarietat en que treballen les subcontractes de SEAT, que amb l'objectiu d'estalviar costos reduïxen el personal i els mitjans, a més de no impartir formació, ni d'informar als treballadors dels riscos.

Es dóna la circumstància que, fa tot just un any, un altre treballador d'una subcontrata que realitzava els treballs elèctrics en la construcció del taller de xapisteria del model EXEO, va morir al caure des d'una altura de 9 metres.

El treballador mort dimarts passat és el sisè company que, en un any, mor dintre de la fàbrica, una sinistralitat sense precedents en una empresa que és la referència de la indústria de la comarca. Des de la CGT apuntem a la seva deficient política de Prevenció de Riscos Laborals.

A més, alertem que aquesta situació tan alarmant, en una empresa com SEAT, és el reflex d'una reculada general de les condicions de treball que sofrixen els treballadors i que la situació en la resta d'empreses i determinats sectors arriba a ser més precària encara.

També denunciem que el descens del nombre d'accidents és utilitzat per l'Administració per a ocultar el deplorable estat de la prevenció en les empreses. Hi ha menys accidents per que s'han reduït les hores treballades, per la crisi, especialment en la indústria i en la construcció, en canvi els índexs de sinistralitat en aquests sectors es mantenen i fins i tot augmenten.

La CGT manifesta la seva repulsa davant aquests fets que mostren una vegada més que per al capital els treballadors som basta energia productiva, per tant correspon des del món sindical una resposta més enèrgica.

Cornellà, 24 de setembre de 2009

Sindicat Metal.lúrgic CGT Baix Lobregat

Secretaria de Salut Laboral