CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Vaga i Manifestació dels conductors d’Autobusos de TMB el 21 de novembre

Dimarts, 13 novembre, 2007
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Dimecres 21 de novembre, de 11h a 16h, vaga, assemblea i manifestació dels conductors d'autobusos de Transports Municipals de Barcelona per a reclamar dos dies de descans setmanals.

El col·lectiu de conductors ha anat retardant tot el que ha estat possible la vaga per a no agreujar la situació de caos dels trens de rodalia creada per les obres de l'AVE. Desgraciadament, després de mesos de peticions i cartes a la Direcció de TMB i al propi Ajuntament de Barcelona, el col·lectiu de conductors no ha rebut cap resposta.

D'aquesta manera, la irresponsabilitat i la intransigència de les caps empresarials i polítics no ha deixat altra possibilitat als treballadors que la mobilització.

Dimecres 21 de novembre, els conductors d'autobusos de TMB realitzaran una vaga de 11 del matí a 4 de la tarda per a mostrar el seu descontentament per la manca de descansos i per a reclamar dos dies de descans setmanals. Durant l'aturada els conductors es reuniran en la Plaça Universitat a partir de les 13h per a realitzar una assemblea, per a més tard marxar en manifestació cap a la Plaça Sant Jaume.

Sembla que l'Ajuntament i TMB no han après res de la crisi de rodalies Renfe, esperant amb un silenci absolut que la situació de manca de descansos en els autobusos de TMB acabés explotant i perjudicant a l'usuari del transport públic. Els demanem que rectifiquin. Volem recordar que el col·lectiu de conductors de TMB treballa sis dies a la setmana, comença i acaba la seva jornada laboral en dos llocs diferents de la ciutat i tots els conductors i conductores suplents coneixen el seu horari i la linea en la qual han de conduir l'endemà només amb un dia d'antelació.

El col·lectiu de conductors realitza només 5 dies de descans al mes. Els conductors i conductores d'Autobusos treballen a l'any: 1690 hores efectives, 83 hores de presència mínimes, 80 hores extres obligatòries, 7 dies de treball en festes oficials, temps partit, etc. Treballem 251 dies a any, més les festes oficials, quan la mitjana en el sector és de 220 dies a l'any. Aquesta situació de manca de descans està provocant:

1. Una conciliació de vida familiar i laboral molt difícil de dur. No és una casualitat que cada vegada són més els treballadors i treballadores que s'acullen a la reducció de jornada per fill, com una manera de poder estar més amb els seus. Altra dada que confirma aquesta manca de conciliació familiar és l'augment considerable de companys i companyes que agafen alguns dels seus 20 dies de permís no retribuït, ajustant-se el cinturó per a poder estar més amb la família.

2. Un alt nivell de tensió entre els conductors i conductores que ha fet disparar totes les alarmes pel nivell d'agressions que sofrim com col·lectiu. El complicat tràfic de la ciutat, la tardança entre Autobusos a causa de la gestió de segons quines línies, fent que la desesperació d'alguna gent es tradueixi en agressivitat i la pèrdua del respecte cap a la figura del conductor, ha derivat en agressions cap al conductor i conductora. (35 agressions físiques en 2006, 28 fins al dia d'avui el 2007. En relació a les agressions verbals no hi ha constància, però sabem que són diàries).

3. L'alt nivell de baixes per qüestions psicològiques (depressió, ansietat, etc.). Segons l'Informe de Salut de l'any 2002-2004, les malalties psicològiques eren la segona causa de baixes en l'empresa, després de les muscoesqueletiques. A dia d'avui encara no tenim dades de l'Informe del 2004-2006.

http://www.cgtbus.com/

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print