CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Vaga indefinida als centres del 112 de Reus i Zona Franca des del 21 d’agost

Diumenge, 22 agost, 2021

“No aturarem la vaga fins que la Generalitat assumeixi el conflicte i mantingui un compromís ferm per negociar el conveni propi”

Les treballadores del Servei d’Emergències de Catalunya consideren una falta de respecte cap a la plantilla i cap a la ciutadania el mensypreu d’Interior cap a la situació de precarietat del servei. La vaga indefinida suposarà que el nombre de trucades que ja no es poden atendre per manca de personal augmentin entorn un 20%

La passada mitjanit del 21 d'agost les treballadores del 112 han donat el tret de sortida a la vaga indefinida que s’allargarà fins que el Departament d’Interior mostri un compromís explícit a negociar un conveni propi. La vaga, que contempla uns serveis mínims del 85%, tindrà una afectació directa en el servei, ja que es deixaran d’atendre entorn un 20% de les trucades d’emergència que s’atenen en una jornada normal. A aquestes cal sumar-hi les trucades que ja es perden a diari degut a la manca de personal.

Durant la roda de premsa del Comitè de Vaga, que s’ha celebrat aquest migdia del 21 d'agost davant del centre de Reus, els membres del Comitè de Vaga, Santi Torrella i David Vilaplana, han destacat la voluntat de posar fi a la vaga tan aviat com sigui possible pel bé dels ciutadans, “una responsabilitat que recau en el Departament d’Interior, i el seu màxim representant, el conseller Joan Ignasi Elena, que tot i haver-se compromès a abordar el conflicte, fins el moment no s’ha dignat a seure amb els representants dels treballadors”, ha declarat Torrella.

Tot i que el conflicte va esclatar el passat mes de maig amb el concurs de creditors voluntari de l’antiga empresa adjudicatària (Grupo Norte), que va posar en perill els sous dels treballadors, cal recordar que les reclamacions del col·lectiu del servei d’Emergències de Catalunya fa anys que existeixen i estan en coneixement dels diversos partits de l’arc parlamentari. Recordem que les actuals reivindicacions passen per l’assoliment d’un conveni propi que s’ajusti a les particularitats del servei i una posterior internalització del mateix. Volem recordar que és potestat de la Generalitat de Catalunya detallar en el plec de condicions del contracte quin és el conveni laboral que regeix la feina dels treballadors del 112. Actualment l’administració obliga a l’empresa adjudicatària a contractar el servei dins del conveni de Call Center, que no s’ajusta en absolut a les característiques d’aquest servei públic.

Com a treballadors del 112 volem demanar disculpes a la ciutadania per la precarietat que viu el servei. Més enllà de les millores que suposaria la implementació d’un conveni propi per als propis treballadors, també ho seria per la ciutadania. I és que volem recordar que el destinatari final del Servei d’Emergències de Catalunya és la ciutadania i aquesta ha de ser conscient que la falta de respecte de la Generalitat cap al col·lectiu de treballadors del 112 és alhora una falta de respecte cap al propi ciutadà que amb els seus propis impostos paga un servei que ha de respondre a la màxima excel·lència.

Demanem que la Generalitat de Catalunya prengui consciència del conflicte laboral i sigui responsable per tal de trobar una solució.

Comitè de Vaga

Reus, 21 d’agost 2021