Les vagues en DXC arrenquen els primers avenços en el poder adquisitiu, tot i que insuficients
- Des de CGT estimem que l'empresa ha mobilitzat increments de nòmina a realitzar a l'agost d'entre 6,5 i 7 milions d'euros en total. Aconseguint a 3083 persones, que tindran pujades entre un 6,2% i 8,2% de mitjana. No hi ha hagut, ni en extensió ni en quantitat, increments així anteriorment en la història de la companyia.
7 dies de vaga en 3 mesos, 43 concentracions i manifestacions, milers de vaguistes en cada jornada, els serveis de les principals empreses de l'IBEX35 i administracions públiques patint la mobilització més gran del sector informàtic a l'estat espanyol en la seva història. 21.579 € de caixa de resistència de la CGT repartits entre vaguistes (17.200 € a qualsevol treballador/a i 4.379 € segons acord congressual per a afiliació de CGT Catalunya que ho sol·licités).
Tot just un mes i mig després d'aquest primer bloc de vagues, DXC fa un moviment rellevant per a intentar reduir el descontentament de la plantilla abans d'arribar setembre.
A la nòmina d'agost, 2.802 persones de les empreses del grup que es dediquen a informàtica rebran un 6,9% d'increment de salari de mitjana (el 65% de la plantilla). En les persones amb salaris menors de 30.000€ s'aconseguirà al 74% de la plantilla, amb un increment mitjà del 8,2% del salari. L'empresa deixa fora a persones contractades després de setembre de 2023 i altres per raons subjectives.
Però en la divisió de Contact Center el menyspreu és absolut: només 281 persones de 2.600 rebran un increment mitjà del 6,2%, per a la resta els irrisoris increments del conveni de Contact Center que mantenen el salari més comú (teleoperadora) a escassos euros de l'SMI. Per si no fos prou, DXC va ser guardonada fa un mes com el millor proveïdor de Contact Center de CaixaBank.
DXC està disposada a parlar d'un bloc de permisos i millores socials (pagament en teletreball, homogeneïtzació de dies de vacances, assegurances de vida i similar) al setembre. Les seccions sindicals en lluita (CGT, CNT, CCOO, CSI, ÚS, Intersindical-CSC) ho cridem comunament "la morralla".
Valoració
Les vagues s'han cobrat el seu preu, d'haver-nos quedat expectants no s'hauria aconseguit aquest primer i significatiu avenç. Així i tot, l'empresa ha perdut una oportunitat d'or per a poder aconseguir un acord estable i durador.
Considerem que s'ha limitat a repartir entre el màxim de persones possible per a intentar que sigui suficient per a dividir la protesta a la tardor. És un pensament molt a curt termini i poc intel·ligent. De manera significativa, el menyspreu a la plantilla del Contact Center és un error que les treballadores s'encarregaran d'afrontar ben aviat.
Des de la Secció Sindical de la CGT al Grup DXC, volem fer arribar a la resta d'empreses del sector TIC, i a la societat en general, que si no ens haguéssim mogut, si no haguéssim lluitat, no s'hauria destinat ni un miserable euro, passant la dura inflació del 20% en 4 anys directament a l'esquena dels i les treballadores.
Sent conscients que molta part de la plantilla no estan inclosos, no estem contents, i per això seguirem.