Wagons-Lits: avui s’ha iniciat una nova tanda d’aturades en la línia de l’AVE Madrid-Barcelona-Madrid
CAL QUE TOTA LA CGT DONI SUPORT A LES MOBILITZACIONS DE WAGONS-LITS ELS DIES 13,14 I 15 DE JUNY EN LES ESTACIONS DE MADRID-PUERTA DE ATOCHA, BARCELONA-SANTS, SARAGOSSA, LLEIDA I TARRAGONA PER LA MILLORA DE LES CONDICIONS LABORALS CONTRA LA PRECARIETAT LABORAL EN EL FERROCARRIL
En la reunió de la comissió negociadora del dia 9, l'empresa va efectuar la següent proposta:
• 400 Euros en una sola paga no consolidable.
• Compromís de negociar en conveni col·lectiu la reducció de les escales salarials.
• Compromís de negociar en conveni col·lectiu la conversió de contractes eventuals en indefinits.
• Compromís de negociar en conveni el passar els conceptes fluctuants a fixos.
• IPC real mes 1 punt per a l'any 2008.
Aquesta oferta estava vinculada a la desconvocatòria de totes les vagues plantejades.
A la CGT, estem d'acord que s'aboni a tots els treballadors 400€, però el que no es pot vincular és l'oferta de l'empresa, per al conveni, amb la vaga que tenen plantejada els treballadors de l'AVE, ja que amb aquesta oferta no es dóna solució a les reivindicacions d'aquests. Considerem un xantatge, per part de l'empresa, vincular la seva oferta de conveni amb la renúncia dels treballadors a les seves justes reivindicacions.
Fa uns dies era impossible la creació d'un plus per als treballadors de l'AVE Barcelona- Madrid, perquè no hi havia diners i ara oferixen 400 € per a tota la plantilla, benvinguts siguin, però això no evitarà que els treballadors segueixin sofrint insuportables càrregues de treball i les diferències salarials en relació amb el seu anterior torn i amb la resta de torns.
Això ens sembla una nova maniobra Empresa-CCOO, utilitzant de nou a tots els treballadors per als seus interessos sindicals, pel que ens temem que en qualsevol moment ens anunciïn la desconvocatòria de les seves vagues. En qualsevol cas la CGT. sempre està disposada a lluitar pels interessos de tots els treballadors.
En les assemblees convocades per CGT, els treballadors a més de manifestar la seva unànime intenció de realitzar la vaga dels dies 13, 14 i 15, en cas que l'empresa no cedís a les seves justes reivindicacions, també van sol·licitar la convocatòria d'una nova vaga fins que siguin solucionades, pel que CGT convocarà nous cicles d'aturades a partir del pròxim dia 1 de juliol.
Les vagues dels dies 13, 14 i 15 de Juny estan convocades pel SFF-CGT en l'empresa Wagons-Lits, per a tots els treballadors que realitzen servei de bord en els trens AVE, i que fan el trajecte Madrid-Barcelona i viceversa.
Els motius de la vaga es concentren en els següents punts:
- L'empresa ha imposat de manera unilateral uns gràfics de servei per als trens afectats per la vaga, que a més són clarament discriminatoris pel que fa a altres gràfics de servei en matèria de càrregues de treball, descansos, pèrdua de retribucions, etc...
- Aquests trens han d'augmentar el nombre de treballadors per tren.
- Existeix una evident falta de formació específica per al personal de nou ingrés i una falta de reciclatge per als antics. L'empresa no ha impartit la formació necessària en matèria de salut laboral. Per a donar un correcte servei a bord dels trens AVE Madrid-Barcelona tant en relació amb client com perquè els treballadors no hàgin d'assumir càrregues de treball desproporcionades, que estan repercutint negativament en la seva salut.
Les principals reivindicacions dels treballadors són:
• Plus de productivitat per a tots els treballadors que presten servei en aquests trens, amb caràcter retroactiu des del 21 de febrer (data de la seva entrada en funcionament), lliurant una quantitat a compte. L'empresa es va negar a aquest punt en rodó.
• Escrupolós compliment del Conveni Col·lectiu i pagament immediat amb caràcter retroactiu de tots els incompliments que s'han produït als treballadors (subrogats de l'empresa Cremonini). L'empresa va manifestar que està complint escrupolosament el mateix.
• Set tripulants en prestacions per tren. Ho estudiarien.
• Abonament en concepte de taxi de la quantitat de 20€. (Per a Madrid l'empresa va proposar 20€ amb factura per al primer tren i 15€ per al segon en un intent de regateig tipus mercadillo). Així com places de pàrquing a Madrid.
• Acondicionament de les sales de descans ja que el fet fins ara és insuficient.
• Reserva activa, computada com jornada efectiva. Ho estudiarien.
• Augment de les preses de servei en aquests trens. Aquest punt l'empresa ho considera matèria de negociació de conveni.
Ens sembla totalment lamentable i d'una veritable irresponsabilitat l'actitud de l'empresa ja que prefereix pagar diners en concepte de penalitzacions a RENFE – Operadora, que arribar a un acord amb els seus treballadors. CCOO, sindicat majoritari, no vol tancar un conflicte, considerant que cal obrir un altre conflicte general, per a perjudicar a un important grup de treballadors que des de l'inici de l'AVE Madrid-Barcelona, vénen sofrint una important deterioració en les seves condicions de treball i considerables pèrdues econòmiques, utilitzant als treballadors de la resta de l'empresa com escuts humans amb la condició de vendre una imatge reivindicativa mantinguda de manera falsa, des de fa més de 20 anys.
Necessitem, que aquestes mobilitzacions convocades des de la Secció Sindical estatal de CGT a Wagons-Lits amb el suport des del Sector Ferroviari de CGT, surtin de la millor manera possible, pel que us sol·licitem que feu els esforços necessaris per a portar el màxim de delegats i afiliats a les Concentracions que durant el període de vaga realitzarem en les diferents estacions per on passen les tripulacions de l'AVE convocades a aquesta mobilització. Començarem el dia 13 a les 04:30 hores en les capçaleres de la línia (Madrid i Barcelona) i acabarem el dia 15 de Juny a la sortida dels últims trens d'ambdues capçaleres.
L'Empresa no està atenent cap de les reivindicacions i les mobilitzacions es radicalitzaran irremediablement.
Sector Ferroviari SFF-CGT