Les comarques de Tarragona perden el tren com a servei públic
El divendres 12 de desembre, delegats del SFF-CGT realitzaran una tancada de 24 hores a l'estació de Valls, a partir de les 12 h., en contra de la reducció de trens a Valls i de la privatització del servei públic ferroviari a la demarcació de Tarragona.
El dissabte 20 de desembre s'ha convocat una concentració d'usuaris/es i treballadors/es a les 12 h. del matí a l'estació de Tarragona.
Els dos actes formen part de la campanya de CGT en defensa del ferrocarril com a servei públic al Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre, i de la campanya general per un ferrocarril públic, social, segur i sostenible.
ALS USUARIS I CIUTADANS
LEGÍTIMS PROPIETARIS DEL FERROCARRIL
Els governs europeus s'han sotmès a la cobdícia del capital, portant a terme polítiques privatitzadores que posen els nostres serveis públics (Educació, Sanitat, Transport,...) en mans dels vaivens del mercat. Ara pretenen responsabilitzar-nos del seu fracàs i fer-nos pagar les conseqüències de la seva crisi i el cost de la refundació del seu sistema capitalista, prenent-nos als ciutadans els nostres serveis, les nostres ocupacions i els nostres drets.
DESTRUCCIÓ DEL FERROCARRIL PÚBLIC
Com part d'aquesta política privatitzadora i antisocial, al gener de 2005 va entrar en vigor la Llei del Sector Ferroviari, que va suposar la segregació de RENFE, fragmentant el sistema de seguretat en les actuals dues empreses d'explotació i infraestructura i en les nombroses empreses privades, contractes i subcontrates que ja operen en el ferrocarril.
Les nefastes conseqüències del model que ens han imposat s'han pogut veure en els països que ho han adoptat abans que nosaltres:
• Reducció d'inversions a costa de la seguretat
• Augment de les tarifes i increment del cost públic
• Degradació de l'ocupació, del servei i de la qualitat
Al mateix temps que ens roben el ferrocarril social, pretenen imposar-nos i obligar-nos a finançar un ferrocarril elitista i depredador, al que la majoria de ciutadans no podem accedir.
Enfront d'aquest model defensem:
UN FERROCARRIL PÚBLIC I SOCIAL, SEGUR I SOSTENIBLE
* Un ferrocarril públic, orientat a les necessitats de la societat.
* Un ferrocarril en el qual la seguretat s'anteposi a qualsevol altre criteri.
* Un ferrocarril sostenible, que garanteixi el respecte al medi ambient com una de les seves principals característiques.
* Un ferrocarril els avantatges del qual reverteixin en el ciutadà mitjançant tarifes assequibles.
* Un ferrocarril que faciliti l'accessibilitat: persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes, equipatges.
* El manteniment del personal ferroviari, tant en les estacions de les comarques de Tarragona, com en els trens, per a una millor atenció a l'usuari/a en informació, venda de bitllets, seguretat en la circulació, sales d'espera, etc, garantint un adequat nivell de qualitat.
* Una dotació econòmica suficient, que permeti l'adequació dels edificis de viatgers i els serveis prestats als usuaris/es en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona.
* L'augment de la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d'horaris, que permeti una millor vertebració del territori, establint al seu torn una xarxa de rodalia del Camp de Tarragona.
* Reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Bara, que permetria connectar eficientment per tren les Comarques de Tarragona amb l'aeroport i l'estació de l'AVE, així com un By-pass de mercaderies perilloses que en l'actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.
Reclamem l'obertura d'un debat públic sobre el futur del ferrocarril, un debat rigorós i transparent que analitzi la seva situació actual i proposi solucions a les necessitats reals de la societat.
Fem una crida a tota la societat per a defensar units:
UN FERROCARRIL DE TOTS/ES I PER A TOTS/ES
SINDICAT FEDERAL FERROVIARI de la CONFEDERACIÓ GENERAL DEL TREBALL
Attached documents