CGT denuncia la precària situació existent a Correus de Sabadell
Des del col·lectiu de treballadors de Correus de Sabadell volem denunciar la precària situació i degradació del servei en la qual es troba el repartiment postal en l'actualitat a causa de la falta de personal, derivat d'una política de contractació clarament insuficient per a fer front a la creixent demanda d'enviaments generada per l'increment de productes relacionats amb l'e-commerce. A la ja esmentada insuficient plantilla, cal afegir un elevat percentatge de personal amb baixa mèdica, degut en part a l'excessiva càrrega de treball fruit de dues campanyes electorals en tot just un mes de diferència. A aquestes eventualitats conjunturals, ha de sumar-se l'inici del període vacacional que, sens dubte, fa més necessari un suplement en la contractació, que l'empresa, una vegada més, no ha planificat.
La tan pretesa qualitat del servei publicitada per Correus no es correspon amb la realitat, ja que falta l'element principal: el personal suficient per a l'acompliment de les labors de repartiment.
La solució que adopta Correus per a pal·liar el dèficit de personal sempre és la mateixa: recarregar amb una major zona de repartiment als carters (rotació o doblatge de barris), la qual cosa redunda en un major desgast físic dels empleats i increment de l'estrès, en ser difícil fer les tasques assignades; amb un rendiment evidentment menor, ja que es treballa en zones que no són les habituals. La lògica indica que per a aconseguir una major qualitat, el camí adequat és la contractació del personal necessari i no la sobrecàrrega en la plantilla existent, mesura que ja s'ha demostrat insuficient en anteriors ocasions per a complir amb la qualitat que s'hauria d'esperar del repartiment, i que comporta malestar entre els usuaris i un gran nombre de reclamacions.
La situació és incomprensible, màximament quan Correus en la seva pàgina oficial reconeix que ha obtingut beneficis i segueix una senda ascendent en aquest sentit.
Hi ha una clara estratègia per part de l'empresa a prioritzar enviaments comercials en detriment del repartiment universal, amb el que es produeix un incompliment del Servei Postal Universal i una deterioració del servei públic, del qual s'hauria de beneficiar la ciutadania. Ens sembla absurd donar prioritat a una carcassa de mòbil mitjançant un enviament "urgent" enfront d'una citació mèdica en un hospital, per exemple.
Per això, volem constatar i denunciar l'existència d'un servei postal que, ni des de lluny, compleix amb els estàndards d'un servei públic de qualitat, per la prestació del qual Correus rep quantioses subvencions. Els reiterats incompliments en aquest sentit han comportat a Correus multes astronòmiques, que hem de ser conscients que "paguem entre tots", ja que Correus és una Societat Anònima, però de capital exclusivament estatal.
En resum, aquesta situació es produeix com a conseqüència de dues estratègies que s'han demostrat nefastes per part de l'empresa: la priorització d'enviaments que reporten beneficis econòmics a Correus en detriment de les comunicacions postals de caràcter públic, i sobretot, la insuficient provisió de contractació per a afrontar un volum de treball que és, sens dubte, superior a la capacitat que l'actual plantilla pot suportar, traduint-se en una degradació del servei i una sobrecàrrega de treball per als empleats, que hem d'afrontar el repartiment diari en condicions de precarietat, perjudicant greument el servei que prestem com a treballadors públics.
Secció Sindical de Correus i Telègrafs del Vallès de la CGT
Attached documents