CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Concentració a l’estació de Reus el 15 de juliol contra la privatització del servei públic de transport de mercaderies per ferrocarril

Dilluns, 11 juliol, 2011

El sector del transport és base fonamental de l'ocupació i el desenvolupament econòmic, no només per la influència directa que té sobre els llocs de treball o sobre els indicadors econòmics, sinó per la labor que exerceix com a eix vertebrador i com a denominador comú de tots els sectors d'una societat. En les últimes dècades el ferrocarril convencional ha sofert un important procés de deterioració vinculada a la política general de privatització i desmantellament dels Serveis Públics, amb una dràstica retallada en la inversió. Això té com a conseqüència una degradació progressiva que desemboca en el tancament de línies i l'abandó de serveis.

Davant l’actual situació, l'anunci de Foment és fer una aposta clara pel transport ferroviari de mercaderies amb el PLAN ESTRATÉGICO PARA EL IMPULSO DEL TRANSPORTE FERROVIARIO DE MERCANCIAS EN ESPAÑA, de data 14 setembre de 2010. L’objectiu es incrementar la quota del 4.1 % actual fins al 8 – 10 %, en l'any 2020.

Des de la pdf.camp volem denunciar la nefasta gestió que s'ha realitzat en els últims anys, en què s'ha apostat malaudarament pel transport per carretera. La falta d'inversió en el transport ferroviari ha provocat que la quota màxima històrica del 10,30% a l’any 1997 hagi descendit al 4,1 % actual.
Cal dir, que països que van apostar clarament pel transport ferroviari de mercaderies l'índex actual són: d’Italia i Regne Unit d’un 12%, França amb un 16% i la d’Alemanya amb un 22%.

Resulta paradoxal que el PLAN ESTRATÉGICO DE INFRAESTRUCTURAS Y TRANSPORTES parli de “lograr un model de mobilitat sostenible, reduint els impactes ambientals deguts al tranport, entre els quals destaquem: el consum energètic, les emisions de gasos d’efecte hivernacle i d’altres contaminants, els impactes sobre la biodiversitat i el soroll.” Des de la pdf.camp defensem que el ferrocarril és el mitjà de transport terrestre més segur, el de major capacitat i el mitjà energeticament més eficient.

El Nou Model passa per transformar el model actual de RENFE Mercancías, convertint-lo en diverses empreses mercantils especialitzades en els diferents mercats. Aquest model d’explotació suposa que s’obrira a la participació privada fins al 45%. La pdf.camp vol denunciar el perill que suposa aquesta situació per la semblança amb el model britànic, on la baixada dels nivells de seguretat per falta d’inversions del sector privat va acabar amb la renacionalització del servei per l’Estat. El desmantellament i la privatització del ferrocarril tenen també una greu repercussió laboral en un país amb un alts índexs de desocupació i d'accidentalitat a la feina, i suposarà un augment de la precarietat laboral. Així doncs, demanem qui siguin les empreses públiques, RENFE i ADIF, les que gestionen i proporcionen aquest servei.

Per tot això considerem que Tarragona i les seves comarques no poden perdre novament aquesta oportunitat. L’actual sistema de transport de mercaderies s'adiu molt poc amb les necessitats reals. La pdf.camp proposa, una vegada més, aprofitar les actuals infraestructures per donar sortida a les matèries que es produeixen, aixi com una millor distribució de les mercaderies que ja circulen pel nostre territori. Demanem la reobertura de la línia de ferrocarril Reus–Roda, no nomès per al trànsit de mercaderies, sinó també per als potencials viatgers del Baix Gaià. Amb aquesta línia es facilitaria la sortida directa de les mercaderies des del Polígon de Constantí cap al nord, amb un estalvi de temps prou considerable, s'evitaria el pas pels nuclis urbans densament poblats de Reus i Tarragona i es vertebraria la mobilitat de passatgers per un territori amb evidents mancances de transport públic.

DIVENDRES 15 JULIOL: CONCENTRACIÓ REIVINDICATIVA ESTACIÓ DE REUS

CONTRA LA PRIVATITZACIÓ DEL SERVEI PÚBLIC DE TRANSPORT DE MERCADERIES PER FERROCARRIL

INICI VIATGE........... TARRAGONA ……….. 18,37 REUS ….. ……18,51

RODA DE PREMSA: 19 h.

TORNADA……………. REUS………………20,09 TARRAGONA…….20,23

TRÀNSIT SEGUR DE MERCADERIES PERILLOSES

Cal disposar els mitjans per evitar accidents, eliminant el risc que suposa el estacionament i el pas de milers de tones de productes altament perillosos (tòxics o inflamables) pels nuclis urbans densaments poblats. Reobertura de la línia de ferrocarril Reus–Roda, no nomès per al trànsit de mercaderies, sinó també per als potencials viatgers del Baix Gaià

CONSULTEU EL NOSTRE WEB: pdfcamp.org

PDF.Camp - Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat del Camp de Tarragona

Attached documents