CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El PP provoca una carnisseria a RTVE…

Dijous, 6 setembre, 2012
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

"Hola, qué pasa", així comença cada edició del programa 'Siglo 21', un espai dirigit i presentat per Tomás Fernando Flores, flamant nou director de Ràdio 3. El que passa és que Gallego i Flores eren companys fins a fa tan sols unes setmanes i ara el segon ha decidit que el primer sobrava, cosa com a mínim cridanera veient les dades d'audiència del programa… El que passa, és que a Javier Gallego li ha vingut la Inquisició a baixar-li la persiana de la seva 'carnisseria sonora' quan estava desfent les maletes recent aterrat de les seves vacances.

A nosaltres també ens ha enxampat amb el pas canviat: és el que té prendre decisions amb 'agostitat' i traïdoria... Probablement el tancament de 'Carne Cruda' estava cantat, a ningú li hauria d'estranyar després del cessament d'Ana Pastor, Juan Ramón Lucas o Toni Garrido. Però mentre en els anteriors casos estem parlant de primeres espases de la Ràdio Televisió Pública amb sous considerables, en el cas de Javier Gallego es tracta d'un periodista amb un sou molt ajustat dintre d'una ràdio minoritària com Ràdio 3 que fins a ara s'havia lliurat d'aquestes persecucions ideològiques…

S'ha al·legat motius econòmics: "És molt car per a Ràdio 3: set col·laboradors, quatre guionistes per a Gallego" va comentar el director de l'emissora 'jove' de RNE en el diari El Mundo després de conèixer-se el cessament del presentador de 'Carne Cruda'. El que no ha dit el sr. Flores, és que dos dels guionistes estaven en pràctiques i l'altre era interí. És cert que hi havia més col·laboradors, però com el propi Gallego va explicar, "cobren uns 50 euros per col·laboració i una part d'ells ho fan gratis". A veure si resultarà que 'Carne Cruda' és més car que la cobertura dels festivals d'estiu, als quals el senyor Flores és assidu…

Descartats doncs els motius econòmics, no ens queda altra que acceptar la tesi ideològica. Han acomiadat a Javier Gallego per fer bé el seu treball, per no casar-se amb ningú i criticar el que considerava injust d'aquest o de l'anterior Govern. Els mitjans públics haurien de ser exemple de llibertat i 'Carne Cruda' ho ha estat sense cap dubte durant els tres anys que ha durat en antena.

La llarga ombra de la censura planeja sobre aquest acomiadament molt especialment quan el director de Ràdio 3 li havia assegurat a Javier Gallego que continuaria la temporada que ve. Tot fa pensar que el Sr. Flores (que en els últims dies està rebent un al·luvió de crítiques en les xarxes socials) hagi acatat una ordre superior de tancar la Carnisseria i ho ha fet de la forma més rastrera possible: comunicant-ho al Sr. Gallego a tres dies del començament de la "suposada" nova temporada del programa. Li han baixat la regleta, tancant-li el micròfon sense tenir l'oportunitat si més no d'acomiadar-se dels seus oïdors… Un mètode que ja comença a resultar-nos familiar.

Està clar que aquest Govern no vol periodistes, vol lacais. I en aquest esquema difícilment encaixa un franctirador com Gallego. 'Carne Cruda' era un còctel de música i crítica social molt poc freqüent en la ràdio espanyola, però que ha tingut un enorme èxit, tant a nivell d'audiència com de repercussió en les Xarxes Socials on va obtenir el major nombre de seguidors de tots els programes de Ràdio3. Treure d'un cop de ploma un programa tan "cèlebre" només s'entén com decisió política, executada pel sr. Flores (encara que gestada més que probablement en algun despatx de Gènova) qui en la nostra opinió hauria de dimitir immediatament i reconèixer la seva ficada de pota…

El precursor del Siglo XXI en el musical demostra estar més aviat en el XV en el que a llibertat d'expressió es refereix… Dolents temps per al periodisme independent, dolents temps per als mitjans públics i en definitiva, dolents temps per a tots nosaltres… cada vegada que perdem un bon programa o se'n va un gran professional, RTVE es fa un poc més petita… i nosaltres amb ella.

Al costat dels canvis en la cúpula, s'estan produint moltíssims relleus més subtils però no precisament menys importants, des dels canvis de gairebé tots els editors i presentadors fins a recol·locacions de redactors en punts clau, o els canvis que es rumoregen i que de confirmar-se seran una autèntica purga de redactors en programes com "Informe Semanal".

Fa falta d'una vegada que en aquesta casa existeixi la 'carrera professional' perquè els canvis no depenguin del color polític sinó de la qualitat i el treball realitzat.

...i a més neteja qualsevol taca vermella de la web

Potser un dels episodis més deplorables d'aquesta actitud sectària i fins i tot revanxista s'ha viscut en la web, en la secció 'A la carta' on hi ha un espai fix on es destaquen els programes més populars i els vídeos i àudios més escoltats de les últimes hores. Doncs bé, després d'anunciar-se la remodelació gairebé total de la graella de Ràdio Nacional, el divendres la sotsdirectora de Mitjans Interactius encarregada del tema va donar ordres a els informàtics perquè eliminessin i impedissin que tornés a aparèixer en aquests apartats qualsevol referència als programes retirats de 'Asuntos Propios', 'En dias como hoy' o 'Carne Cruda', que en els tres casos estaven sempre entre els més escoltats. Encara que ara els seus programes segueixin sent els més populars, ja no apareixeran en la secció d'allò més escoltat.

També han desaparegut els rostres i noms de Juan Ramón Lucas, Toni Garrido o Javier Gallego dels seus espais en la mediateca de RTVE.es ('A la carta'), cosa que no han fet amb altres programes suprimits, en un estil que recorda l'època en la qual es cremaven els llibres o s'eliminava la cultura per ser 'sospitosa'.

Coses com aquesta expliquen també per què RTVE.es és l'única àrea on la nova Direcció no ha fet canvis.

Secció Sindical CGT RTVE

Fulla informativa nº 143

http://www.cgtrtve.org/

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció