CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El SFF-CGT proposa obrir a l’interior del sindicat el debat sobre el model de ferrocarril públic que defensem

Divendres, 17 desembre, 2010
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

A TOTA LA CGT DE CATALUNYA

A CGT venim defensant el ferrocarril públic des de fa molts anys, i ho hem fet amb rigor i constància, i sobre tot amb coherència, per això, ens dirigim a vosaltres per informar-vos i sol·licitar la vostra participació activa a la campanya que hem iniciat recentment, a nivell de tot l’estat espanyol i des daquesta secció sindical en particular a Catalunya, en defensa d’un ferrocarril públic i social, continuant amb el treball desenvolupat abans de l’aparició de la Llei del Sector ferroviari al any 2004 i el posterior desenvolupament tant a nivell estatal com de Catalunya.

Durant dècades, les polítiques de transports dels diferents governs han
discriminat al ferrocarril i als seus usuaris
. S’ha fomentat la carretera i el
transport individual enfront del col·lectiu, i ara impulsen un tipus de ferrocarril
elitista i depredador.

El 2005 la Llei del Sector Ferroviari segregava l'antiga RENFE en dues empreses (Adif i Renfe Operadora) i iniciava el camí de la privatització, pretenent escudar-se en imposicions de la UE.

L’esforç inversor en els últims anys en matèria ferroviària, destinat
majoritàriament a l’alta velocitat, s’ha mostrat ineficaç i amb moltes despeses per les arques públiques, relegant les línies convencionals a un paper secundari, provocant la pèrdua de viatgers en les relacions interregionals.

Estem convençuts que solament des del moviment ciutadà es pot canviar
aquesta situació
forçant a les organitzacions polítiques a implicar-se en el canvi cap a una política ferroviària en favor de les línies en servei, vertebradores del territori i patrimoni de tots .

El ferrocarril que defensem te avantatges mediambientals i energètics, de
cohesió territorial, econòmics, socials i laborals; és un ferrocarril de tots i per a tots, amb feina estable, segura i amb drets.

No podem amagar la nostra preocupació per l’avançament cap a la liberalització i privatització al ferrocarril dintre de la campanya de venda del sector públic iniciada pel capital, que esta implantant la precarietat laboral al sector de la ma d’empreses participades econòmicament, així com de contrates i subcontrates.

També ens preocupa la utilització política de la territorialitat materialitzada en les actuals transferències a la Generalitat de Catalunya de les Rodalies i el trens de mitjana distancia que podrien ser segregades definitivament de l’operadora pública. Si ens oposem frontalment a la partició i segregació de l’actual Renfe Operadora es perquè no existeix un plantejament societari alternatiu descentralitzat de ferrocarril públic al model actual. La segregació de part de l’empresa conduiria directament a la privatització de molts serveis, amb el consegüent desastre laboral per als treballadors ferroviaris.

Igualment és preocupant la possible reducció de trens i tancament de línies
ferroviàries
desprès de l'estudi realitzat, pel Ministeri de Foment per establir les bases per la fixació de les obligacions del servei públic en els serveis de transport ferroviari de viatgers.

Concretant:

- A CGT ens proposem obrir el debat sobre el ferrocarril començant per posar a la vostra disposició la documentació que actualment tenim i que reflectim al final del present document. Ens sembla de vital importància començar per explicar, en primer lloc, la problemàtica als companys i companyes de sindicat.

- Així mateix ens volem posar en contacte amb el grups polítics del Parlament de Catalunya, amb ajuntaments i associacions de veïns, així com a col·lectius i plataformes existents que defensen el ferrocarril i el transport públic.

- A més de explicar el nostre model de ferroviari, estem fent propostes concretes per fomentar un desenvolupament real del ferrocarril a Catalunya, cosa que sempre es perd a les agendes del polítics i que mai acaba de fer-se realitat, segurament per falta d’interès real.

Secció Sindical de Barcelona del Sindicat Federal Ferroviari de la CGT (SFF-CGT)

>>> DOCUMENTACIÓ CAMPANYA EN DEFENSA DEL FERROCARRIL PÚBLIC I SOCIAL

Aneu a http://www.sffcgtbcn.org

* Model de ferrocarril públic i social del SFF-CGT

* Calendari d´actualització del PEIT del Ministeri de Foment

* Directius d´actualització del PEIT del Ministeri de Foment

* Pla Estratègic de Mercaderies del Ministeri de Foment

* Presentació PPS: Ferrocarril Públic i Social del SFF-CGT

* Presentació PPS: Petroli i Transport de Roberto Bermejo Universitat del Pais Basc

*Presentació PPS: Pressupost i Pla Estratègic de Transports de Paco Segura Ecologistes en
Acció

* Octaveta del SFF-CGT versió catalá i castellá

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció