CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La Plataforma en defensa del ferrocarril convoca una concentració a l’estació de Tarragona el 30 de juliol: “Prou promeses. Execució d’obres ja”

Dimecres, 28 juliol, 2010
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

NOVA CAMPANYA DE MOBILITZACIÓ DE LA pdf.camp (Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat del Camp de Tarragona)

“PROU PROMESES: EXECUCIÓ D’OBRES JA”

VOLEM EL COMPROMÍS DE LES ADMINISTRACIONS D’INICI DE LES OBRES PENDENTS A TARRAGONA PER A LA MILLORA DEL TRANSPORT PÚBLIC FERROVIARI

Accions previstes:

- Concentració a l’estació de Tarragona el divendres 30/07/2010, a les 17.45 hores. Repartiment de material informatiu als usuaris del ferrocarril del Camp de Tarragona.

- Altres concentracions per a l’últim trimestre de l’any en estacions que pateixen la mateixa problemàtica.

- Mobilitzacions conjuntes amb altres plataformes d’usuaris de Barcelona i Girona.

Motiu de la campanya:

Exigir a les administracions un compromís d’inici de les obres per tal de millorar l’accessibilitat dels usuaris de les instal·lacions així com la mobilitat de les persones en benefici de la seguretat de tots.

Millorant l’accessibilitat, guanyem seguretat !

- El viatger ha de baixar i pujar escales obligatòriament per accedir a les
andanes centrals, o exposar-se a creuar les vies amb el perill que això
suposa.

- Les andanes són estretes, perilloses i incòmodes per al volum de
viatgers, (molts amb equipatge o cotxets) que les fan servir.

Prou barreres a la mobilitat!

- Eliminació dels passos a nivell i concretament el de la plaça dels Carros.

- Demanem la comunicació lliure i segura amb la façana marítima i el port.

MANIFEST DE LA CAMPANYA

“PROU PROMESES: EXECUCIÓ D’OBRES JA”

Anunciem l’inici d’una nova campanya d’actes de reivindicació i protesta per exigir una millora urgent del transport públic ferroviari al nostre territori. Tindrà per objectiu exigir a les administracions públiques competents el compromís d’inici de les obres per tal de millorar l’accessibilitat dels usuaris de les instal·lacions així com la mobilitat de les persones amb el mobilitat de les persones en benefici de la seguretat de tots.

Des de la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat del Camp de Tarragona (pdf.camp), volem puntualitzar:

Des de ja fa temps, assistim a la retallada de l’horari de servei a algunes estacions, al tancament definitiu de moltes altres i al seu pràctic abandonament, pas previ, com ja hem vist anteriorment, a l’eliminació de les parades i a la justificació de la supressió de trens fins arribar al tancament de la línia per falta de viatgers.

A las comarques de Tarragona, els darrers 15 anys, han quedat sense personal estacions com Vila-Seca, Altafulla, l’Espluga de Francolí, Alcover, Vilavella, Vilaverd, Salomó, Roda de Berà Nules-Bràfim, Marçà-Falset, les Borges del Camp, Riudecanyes-Botarell, Guiamets-la Serra d’Almos, Camarles, l´Ampolla, Sta. Bàrbara, Freginals, Ulldecona, Ascó, etc. En moltes d’elles es necessari creuar les vies per agafar el tren, sense que hi hagi personal que pugui avisar del perill que suposa el pas d’altres circulacions.

Les estacions de Riba-roja, Flix, Móra la Nova, Salou, Cambrils, l’Hospitalet de L’Infant, Valls, Montblanc així com Tarragona i Reus han reduït el seu personal, fins i tot amb el tancament dels llocs de comandament que regulen els trens, i privatitzant serveis com la venda de bitllets i l’atenció a l’usuari.

A més a més, les condicions en què queden les ja poques estacions que avui encara donen servei, continuen com ara fa vint anys, malgrat un seguit de projectes mai executats. El desviament de fons cap a infraestructures com les línies d’alta velocitat, i ara la retallada de pressupostos per causa de la crisi, constrenyen definitivament les inversions al ferrocarril convencional, que en definitiva és el més utilitzat pel ciutadà, malgrat els inconvenients que ha de superar l’usuari, en alguns casos insalvables.

Les propostes de la pdf.camp volen donar resposta prioritàriament a aquestes demandes; a les necessitats de la gent que utilitza el tren diàriament per anar a la feina o cursar el seus estudis, i que vol rebre un bon servei a les estacions; les necessitats d’aquells i aquelles que, carregats amb maletes, portant un cotxet de nen o amb dificultats de mobilitat, han de baixar i pujar escales obligatòriament per accedir a una andana, sovint estreta, perillosa i incòmoda, o exposar-se a creuar les vies amb un perill que ja sabem quines tràgiques conseqüències pot tenir; el dret a la mobilitat, tant per les persones com per als vehicles, amb la necessitat de l’eliminació dels passos a nivell i concretament el de la plaça dels Carros, que limita la lliure comunicació amb la façana marítima i el port, i que diàriament és travessat per persones que arrisquen la seva integritat física.

És per això que fem una crida a tots els usuaris i a tots els ciutadans per tal de demanar el compromís seriós de les Administracions de donar un impuls al transport públic ferroviari, responent a les demandes populars fins ara no resoltes, amb l’execució de les obres que en el
cas concret de Tarragona fa anys que haurien d’estar en servei, per tal de millorar l’accessibilitat dels usuaris de les instal·lacions i la mobilitat de les persones en benefici de la seguretat de tots.

MOBILITZEM-NOS PER EXIGIR UNA DISTRIBUCIÓ EQUILIBRADA DELS RECURSOS NECESSARIS PER A LA PRESTACIÓ D’UN BON SERVEI DE TRANSPORT PÚBLIC FERROVIARI

- Què és la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat del Camp de Tarragona

La pdf.camp va néixer amb l’objectiu de reunir diversos grups socials (entitats, associacions), partits polítics i sindicats, així com també ciutadans/es i usuaris/àries que de manera individual o col·lectiva vulguin contribuir a promoure –mitjançant accions de mobilització- una millora substancial del servei ferroviari al Camp de Tarragona (trens, estacions, freqüències), mantenint la titularitat pública sobre infraestructures / serveis i apostant decididament pel servei de Rodalies i Regionals enfront l’Alta Velocitat.

La pdf.camp treballa per fomentar un debat públic obert sobre el transport ferroviari, implicant la ciutadania en quantes iniciatives de mobilització siguin necessàries per assolir els objectius anteriorment esmentats. Aquest plantejament fa necessària una presencia constant al carrer dels/les activistes de la pdf.camp, amb propostes concretes d’acció que contribueixin a ampliar el seu àmbit d’influència. Es tracta d’assolir una massa crítica suficient mitjançant la incorporació flexible a la mobilització de les persones que diàriament fan servir aquest mitjà de transport que és patrimoni de totes i tots.

La pdf.camp es projecta, doncs, com a una plataforma d’usuaris/àries, de caràcter obert, on la reivindicació de les seves propostes es recolzen amb la mobilització ciutadana.

Més informació:

http://pdfcamp.org/

>>> Adjuntem octaveta.

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció