CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Viatge reivindicatiu per a la dignificació de les infraestructures ferroviàries del Camp de Tarragona

Dimarts, 6 octubre, 2009

cartell

VIATGE REIVINDICATIU

PER LA DIGNIFICACIÓ DE LES INFRASTRUCTURES FERROVIÀRIES DEL CAMP

DISSABTE 17 D’OCTUBRE

REGIONAL BCN-TGN-REUS-MÓRA

SORTIDA ESTACIÓ TARRAGONA (*) 10:07

ARRIBADA ESTACIÓ MÓRA LA NOVA 11:19

ESMORZAR POPULAR ESTACIÓ MÓRA LA NOVA 11:25

TORNADA ESTACIÓ MÓRA LA NOVA 12:23

ARRIBADA ESTACIÓ TARRAGONA (*) 13:24

(*) Si agafeu el mateix tren regional, podeu pujar a l’estació que us quedi més a prop de casa.

Dissabte dia 17 d'octubre, la PDF.Camp es torna a mobilitzar

Després del gràn èxit assolit a la concentració del 15 de maig a l'estació de Reus i de la Caminada Popular per la línia Reus-Roda de diumenge 5 de juliol, la PDF.Camp es torna a mobilitzar. En aquesta ocasió, farem un viatge reivindicatiu en ferrocarril regional per la línia Barcelona-Tarragona-Reus-Móra, on denunciarem -poble per poble- la situació actual de les diverses estacions que trobarem a llarg del recorregut.

Des de la PDF.Camp defensem -entre altres mesures urgents- la millora de la prestació de serveis als usuàries/àries en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona. Trobem de tot punt injustificable el manteniment de les condicions extremadament precàries en que es troben les estacions del recorregut Tarragona-Móra la Nova.

El viatge reivindicatiu tindrà una durada global d'entre 3 i 4 hores (anada / tornada) i, en arribar a l'estació de Móra la Nova, està prevista l'organització d'un esmorzar popular.

Més info: pdf-camp.blogspot.com

Contactes: pdf.camp@gmail.com


A LES USUÀRIES I USUARIS, LEGÍTIMS PROPIETARIS DEL FERROCARRIL

El Camp de Tarragona es troba en unes condicions precàries de mobilitat. Les infraestructures ferroviàries realitzades i les proposades a curt termini no responen a les necessitats reals de la població. Per altre banda, els governs europeus han tendit a cedir davant els grans interessos privats portant a terme polítiques de traspàs de la gestió dels serveis públics cap al mercat privat. Les negatives conseqüències
d’aquest model de gestió són previsibles:

- Reducció d’inversions a costa de la seguretat

-Augment de les tarifes i increment del cost públic

- Degradació de la qualitat del servei

L’ALTERNATIVA D’UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL, SEGUR I SOSTENIBLE

- PÚBLIC: Orientat a la satisfacció de les necessitats de transport de les persones.

- SEGUR: Amb la seguretat com a primer criteri, no subordinat a cap altre.

- SOSTENIBLE: Que prioritzi el respecte pel medi ambient.

- ASSEQUIBLE: Amb tarifes que garanteixin l’accés al conjunt de la ciutadania.

- ACCESSIBLE: Atent a les persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes i equipatges.

- DE QUALITAT: Que sigui respectuós amb l’usuari i que mantingui personal necessari (tant als trens com a les estacions de les comarques de Tarragona) per a una adequada atenció al públic: informació, venda de bitllets, seguretat, sales d’espera, etc.

- DIGNE: Amb una dotació suficient de recursos per a l’adequació dels edificis de viatges.

- EFICAÇ: Prioritzant la satisfacció de les necessitats de transport, augmentant la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d’horaris, facilitant una millor vertebració del territori.

Per avançar en aquest model, reclamem, com a mesures urgents:

- La triplicació dels trens de Mitjana Distància fins a Flix i Montblanc i la duplicació dels trens de Tortosa.

- La reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Barà, en ordre a la vertebració del Baix Gaià i la connexió ferroviària eficient de les comarques de Tarragona amb l’aeroport i l’estació de l’AVE, així com un by-pass de mercaderies perilloses que en l’actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.

- Implementar una xarxa de rodalies el Camp de Tarragona.

- Millorar la prestació de serveis als usuaris/àries en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona

UN FERROCARRIL DE TOTS I TOTES PER A TOTS I TOTES

Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat

>>> Adjuntem cartell - octaveta.

Attached documents