CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Viatge reivindicatiu per a la dignificació de les infraestructures ferroviàries del Camp de Tarragona

Dimarts, 6 octubre, 2009
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

cartell

VIATGE REIVINDICATIU

PER LA DIGNIFICACIÓ DE LES INFRASTRUCTURES FERROVIÀRIES DEL CAMP

DISSABTE 17 D’OCTUBRE

REGIONAL BCN-TGN-REUS-MÓRA

SORTIDA ESTACIÓ TARRAGONA (*) 10:07

ARRIBADA ESTACIÓ MÓRA LA NOVA 11:19

ESMORZAR POPULAR ESTACIÓ MÓRA LA NOVA 11:25

TORNADA ESTACIÓ MÓRA LA NOVA 12:23

ARRIBADA ESTACIÓ TARRAGONA (*) 13:24

(*) Si agafeu el mateix tren regional, podeu pujar a l’estació que us quedi més a prop de casa.

Dissabte dia 17 d'octubre, la PDF.Camp es torna a mobilitzar

Després del gràn èxit assolit a la concentració del 15 de maig a l'estació de Reus i de la Caminada Popular per la línia Reus-Roda de diumenge 5 de juliol, la PDF.Camp es torna a mobilitzar. En aquesta ocasió, farem un viatge reivindicatiu en ferrocarril regional per la línia Barcelona-Tarragona-Reus-Móra, on denunciarem -poble per poble- la situació actual de les diverses estacions que trobarem a llarg del recorregut.

Des de la PDF.Camp defensem -entre altres mesures urgents- la millora de la prestació de serveis als usuàries/àries en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona. Trobem de tot punt injustificable el manteniment de les condicions extremadament precàries en que es troben les estacions del recorregut Tarragona-Móra la Nova.

El viatge reivindicatiu tindrà una durada global d'entre 3 i 4 hores (anada / tornada) i, en arribar a l'estació de Móra la Nova, està prevista l'organització d'un esmorzar popular.

Més info: pdf-camp.blogspot.com

Contactes: pdf.camp@gmail.com


A LES USUÀRIES I USUARIS, LEGÍTIMS PROPIETARIS DEL FERROCARRIL

El Camp de Tarragona es troba en unes condicions precàries de mobilitat. Les infraestructures ferroviàries realitzades i les proposades a curt termini no responen a les necessitats reals de la població. Per altre banda, els governs europeus han tendit a cedir davant els grans interessos privats portant a terme polítiques de traspàs de la gestió dels serveis públics cap al mercat privat. Les negatives conseqüències
d’aquest model de gestió són previsibles:

- Reducció d’inversions a costa de la seguretat

-Augment de les tarifes i increment del cost públic

- Degradació de la qualitat del servei

L’ALTERNATIVA D’UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL, SEGUR I SOSTENIBLE

- PÚBLIC: Orientat a la satisfacció de les necessitats de transport de les persones.

- SEGUR: Amb la seguretat com a primer criteri, no subordinat a cap altre.

- SOSTENIBLE: Que prioritzi el respecte pel medi ambient.

- ASSEQUIBLE: Amb tarifes que garanteixin l’accés al conjunt de la ciutadania.

- ACCESSIBLE: Atent a les persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes i equipatges.

- DE QUALITAT: Que sigui respectuós amb l’usuari i que mantingui personal necessari (tant als trens com a les estacions de les comarques de Tarragona) per a una adequada atenció al públic: informació, venda de bitllets, seguretat, sales d’espera, etc.

- DIGNE: Amb una dotació suficient de recursos per a l’adequació dels edificis de viatges.

- EFICAÇ: Prioritzant la satisfacció de les necessitats de transport, augmentant la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d’horaris, facilitant una millor vertebració del territori.

Per avançar en aquest model, reclamem, com a mesures urgents:

- La triplicació dels trens de Mitjana Distància fins a Flix i Montblanc i la duplicació dels trens de Tortosa.

- La reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Barà, en ordre a la vertebració del Baix Gaià i la connexió ferroviària eficient de les comarques de Tarragona amb l’aeroport i l’estació de l’AVE, així com un by-pass de mercaderies perilloses que en l’actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.

- Implementar una xarxa de rodalies el Camp de Tarragona.

- Millorar la prestació de serveis als usuaris/àries en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona

UN FERROCARRIL DE TOTS I TOTES PER A TOTS I TOTES

Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat

>>> Adjuntem cartell - octaveta.

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print