CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Formació

De què va la Unió Europea? Qui pren les decisions a la UE?

Material amb les preguntes i respostes que estem traient conjuntament CGT, Ecologistes en Acció i Baladre sobre la UE per difondre amb vista a que sigui un instrument molt pedagògic.

Qui pren les decisions a la UE?

A la UE 28, les decisions executives són preses per la Comissió Europea. Elabora directives que són d’obligat compliment per a tots els estats membres, si el tema està transferit a la UE. També estableix les prioritats generals de despesa a llarg termini per a la Unió en el que es denomina el “marc financer” de la UE. I elabora el pressupost.

La Comissió està formada per 28 comissaris, un per cada país de la UE, que tenen un mandat de cinc anys. No són triats democràticament, sinó que els designa el Consell Europeu. L’actual President de la Comissió Europea és José Manuel Durao Barroso, que va renovar per la seva segona vegada el seu mandat al febrer de 2010.

Al seu torn, el Consell Europeu reuneix als caps d’Estat o de Govern de cada país de la UE, al president de la Comissió i al president del Consell Europeu, que és qui presideix les reunions. Recordem que els caps d’Estat són triats amb sistemes electorals no proporcionals i que solen comptar amb el suport de menys de la meitat de les seves poblacions. Actualment, i fins a finals de novembre de 2014, el president del Consell és Herman Van Rompuy. No cal confondre’l amb el Consell de la Unió Europea, format pels ministres de cada temàtica.

El famós “Ecofin”, per exemple, que pren decisions econòmiques que ens afecten a totes i tots, és el Consell de la Unió que reuneix als ministres d’Economia i Hisenda. A més, és molt decisiva en les nostres vides la labor del Banc Central Europeu (BCE), que és qui gestiona la moneda i, per tant, la política monetària. Això ho fa sense cap control públic possible.

El Parlament Europeu, únic òrgan electoralment triat, no té iniciativa legislativa (no pot proposar lleis) i solament té potestat per a validar o rebutjar les que li arriben de la Comissió o el Consell. Un exemple clar de qui mana: La Comissió Europea intervé en els pressupostos de cada estat membre, abans que arribin si més no als Parlaments estatals, per a vigilar que compleixen amb les mesures neoliberals que emanen dels òrgans de la UE, segons dicten el Pacte de l’Euro o Pacte Fiscal. És el que es coneix com “Semestre europeu”.

Les directives europees condicionen tota la política dels estats: mercats de treball, polítiques d’immigració, desplaçament de treballadores/és, mercats interiors i exteriors, transports, competència, alimentació, medi ambient, agricultura, sobirania alimentària, etc. No obstant això, els pobles que patiran aquestes polítiques no tenen oportunitat de triar a qui ha d’elaborar-les.

Si a aquesta falta de democràcia afegim la presència molt activa de més de 15.000 lobbistes i 2.500 empreses que pressionen de forma regular a les institucions europees, és fàcil adonar-se que la política de la UE persegueix afavorir interessos privats. Amb les seves ingerències, condicionen i manipulen les iniciatives legislatives de la UE.

Abans de res, és necessari qüestionar novament el paper de la UE. Fins a quin punt els lobbies han determinat les polítiques de la Unió Europea? A qui serveixen les institucions europees?

Fonts:
http://europa.eu
http://corporateeurope.org/
http://www.lobbyingspain.com

És legítim el deute de la UE?

Des de les institucions europees s’insisteix que el principal problema de les economies de la UE és el deute públic, però quan s’analitzen les dades del deute dels estats de la UE observem alguna cosa ben diferent. A la fi de 2011, el deute públic dels estats de la Zona Euro suposava només 15% del total del deute, mentre que el deute privat (de les famílies, de les empreses no financeres i de la banca) suposava el 85% restant.

Davant aquest greu volum de sobreendeutament del sector privat, el que més preocupa als governs i banquers és l’impagament d’aquest deute. Per això, des del començament de la crisi financera, estan maldant per convertir aquest deute privat en deute públic. El més clar exemple ho tenim en el rescat de la banca espanyola que, ja des d’abans del començament de la crisi, ha rebut la xifra de 1,42 bilions de € d’ajudes públiques.

Per a poder salvar a la banca, l’Estat espanyol s’ha hagut d’endeutar més encara i ha hagut de fer dures retallades en els serveis socials bàsics per a la població com són la sanitat, l’educació o les pensions. I això mateix ha ocorregut en la major part dels Estats de la UE, especialment els de la perifèria europea (Espanya, Grècia, Irlanda, Itàlia i Portugal). Així doncs, aquest deute, en origen privat i convertit en públic, és, sens dubte, un deute il·legítim, ja que lluny d’ajudar a la població a pal·liar els danys socioeconòmics de la crisi, els ha aguditzat encara més.

Però la perversió del deute no resideix només en la injustícia de fer-nos carregar a totes les persones amb un deute que no és nostre, sinó en la seva utilització per a sotmetre a les poblacions europees als dictats dels “mercats”, als interessos dels poders financers. Així, els rescats duen associats tot un seguit de condicions que, amb l’excusa de sanejar les economies dels països rescatats, permeten a organismes tan poc democràtics com la Comissió Europea, el Banc Central Europeu i el Fons Monetari Internacional, coneguts com la Troica, intervenir en les polítiques nacionals i segrestar les seves sobiranies. Aquesta ingerència ha provocat, en el cas de l’Estat espanyol, la reforma de la Constitució en el seu article 135 per a prioritzar el pagament del deute sobre la despesa social. Per tant, aquest deute il·legítim ha de ser repudiat i no pagat.

No devem, no paguem!

Què tenen a veure les reformes laboralsamb la UE?

Llegir més »

Vídeo de la xerrada sobre el llegat del cooperativista i sindicalista Joan Peiró

Xerrada sobre el llegat del cooperativista i sindicalista Joan Peiró.

Xerrada realitzada a Mataró, on va néixer al 1887 i va desenvolupar el seu llegat cooperativista del vidre a Mataró, dins les jornades prèvies al Xè Congrés de CGT Catalunya:

Més informació:

PÀGINA FACEBOOK RECUPERANT LA MEMÒRIA DE LA HISTÒRIA SOCIAL DE CATALUNYA

PÀGINA FACEBOOK Xè CONGRÉS CGT CATALUNYA

Llegir més »
cicle_de_xerrada_lluita_de_classes_cgt_tarragona.jpg
Formació

Cicle de xerrades: lluita de classes a la Catalunya contemporània, inici el 29 d’abril a Tarragona

Lluita de classes a la Catalunya contemporània.

El proper dimarts, 29 d’Abril a les 18:30 hores en el local de CGT de Tarragona (Plaça Imperial Tàrraco n.1, edifici 2, 3r pis), tindrà lloc la primera de les xerrades del cicle “La lluita de classes a la Catalunya contemporània”. Aquest cicle constarà de 5 sessions que es desenvoluparan entre l’última setmana del mes d’abril i tot el mes de maig, a raó de una xerrada per setmana, i ens permetrà conèixer i aprofundir en com s’ha desenvolupat el moviment obrer a Catalunya.

Llegir més »

III Concurs de Fotografia sobre Prevenció de Riscos Laborals – Edició 2014

28 d’abril – Dia Internacional de la Seguretat i la Salut al Treball. Amb aquesta commemoració l’Organització Internacional del Treball es proposa ajudar a reduir el nombre anual de morts causades per accidents laborals i malalties professionals, posant l’accent en la prevenció de riscos i en la salut dels treballadors. És a més un dia que el Moviment Sindical Mundial, associa des de fa anys, amb la reivindicació i amb el record a les víctimes d’accidents de treball.

Per la nostra banda, amb aquest concurs fotogràfic també volem contribuir a conscienciar i sensibilitzar a tots/tes sobre la importància de la prevenció de riscos en el treball.

Podeu consultar les bases del concursal document adjunt.

Llegir més »

Informe d’Ainhoa Martín, advocada de CGT-LKN, sobre el projecte de Reial Decret pel que es regularan determinats aspectes de la gestió i control dels processos per incapacitat temporal

ÚLTIMES MODIFICACIONS EN LA GESTIÓ I CONTROL DELS PROCESSOS D’INCAPACITAT TEMPORAL.

Si bé al principi la idea era elaborar un estudi sobre el projecte del “Reial decret pel qual es regulen determinats aspectes de la gestió i control dels processos per incapacitat temporal en els primers tres-cents seixanta-cinc dies de la seva durada”, l’últim esborrany del qual va ser fet públic pel govern espanyol el 10 d’octubre de 2013, l’estratègia seguida per aquest per a efectuar les modificacions que ha decidit introduir en la matèria obliga a ampliar l’objecte d’estudi.

En resum, aquest últim esborrany (molt suavitzat respecte a les propostes anteriors, que eren molt més ambicioses, i pràcticament equiparaven en funcions i poders a les mútues i als sistemes públics de salut respecte als processos d’incapacitat temporal) versa sobre matèries que difícilment podran ser modificades per reial decret (conté disposicions contràries, entre unes altres, a la Llei General de la Seguretat Social, i la llei només podrà modificar-se per altra llei).

Alertat que aquest era un dels arguments que anaven a esgrimir-se per part de col·lectius que van anunciar accions contra aquesta norma, i sabent que, efectivament, era un dels seus punts flacs, es decideix treure del mateix part del seu articulat i incloure’l en altres normes, que si tinguin rang de llei, per a evitar tenir problemes per qüestions de forma.

La resta continua formant part del projecte de Reial decret, que a data d’avui segueix sense aprovar-se, i del que no hi ha hagut notícies des de mitjans del mes de desembre, encara que tot fa suposar que no trigarà en haver-les, perquè la bretxa ja s’ha obert, i necessiten d’aquest Reial decret per a donar-li contingut.

Per tant, i com cada part del text a analitzar es troba en una situació molt distinta (algunes aprovades ja, altres en tràmit parlamentari, i altres, esperant que s’aprovi el reial decret projectat), abordem els aspectes més importants dividint-los en tres blocs, segons el tràmit que se’ls ha donat o se’ls està donant.

Llegir més »

Butlletí Informatiu 142. La sanitat pública en entredit

La sanitat pública en entredit

A propòsit del Reial Decret Llei 16/2012, de mesures per a garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i seguretat de les seves prestacions.

Nou butlletí editat pel Secretariat Permanent de la CGT, amb el següent índex:

* Introducció
* Origen i evolució de la sanitat pública
* Contingut principal del RD-L 16/2012
* De l’Assistència Sanitària
* De la cartera de serveis del SNS
* Mesures de cohesió i de garantia financera del SNS
* Mesures sobre la prestació farmacèutica
* Annex: Model recurs de pagament

INTRODUCCIÓ

En el context actual de crisi social a conseqüència de la crisi financera sorgida a partir de 2008, el Govern d’Espanya (l’actual i l’anterior) es troba portant a terme les polítiques d’ajustament ordenades per la troica. Tenint com resultat multitud de reformes (laborals, de pensions, financeres, constitucionals, etc.) l’objectiu de les quals és, suposadament, garantir la sostenibilitat del sistema, però que en la pràctica suposen importants retallades en el conjunt de drets de la ciutadania.

L’entrada en vigor el 24 d’abril del Reial decret Legislatiu 16/2012 de mesures per a garantir la sostenibilitat del sistema nacional de salut i millorar la qualitat i seguretat de les seves prestacions (des d’ara RD-L 16/2012)1 i el seu posterior i crucial desenvolupament reglamentari a través del RD 1192/2012, de 3 d’agost, pel qual es regula la condició d’assegurat i de beneficiari a l’efecte de l’assistència sanitària a Espanya, a càrrec de fons públics a través del Sistema Nacional de Salut, ha suposat que el dret a la protecció de la salut, es vegi amenaçat i suposi de facto un canvi estructural en el model de sanitat que es trobava regulat en la legislació espanyola, passant de model d’accés universal a un model de persones assegurades en el qual s’exclouen als estrangers sense autorització de residència o treball.

Així, ha suposat l’augment en el copagament farmacèutic (o més aviat el repagament farmacèutic, tota vegada ja venien sent finançats pels propis ciutadans via impostos) i l’establiment del copagament en determinades prestacions sanitàries concretes que abans no tenien recàrrec econòmic.

I tot això, sobre la base dels arguments recollits en l’Exposició de Motius del RD-L en el qual s’estableix “que a causa de la greu dificultat econòmica del Sistema Nacional de Salut sense precedents des de la seva creació, pèrdua d’eficàcia en la gestió dels recursos disponibles, alta morositat i insostenible dèficit en els comptes públics sanitàries, es fa imprescindible l’adopció de mesures urgents que garanteixin el seu futur i que contribueixin a evitar que els problemes persisteixin.”

Malgrat la gravetat esgrimida en l’exposició de motius de la situació econòmica, en gran mesura recolzat en base a informe del Tribunal de Comptes, no existeix en el RD-L 16/2012 cap memòria econòmica o justificació que relacioni les mesures adoptades amb la previsió d’estalvi dels 7.000 milions de retallada que preveuen realitzar. Així, determinades mesures com l’exclusió de determinada població estrangera no deixa de ser sorprenent en relació a l’estalvi de la despesa, tota vegada s’ha demostrat estadísticament que la població estrangera i molt més la que no es troba amb autorització de residència o treball, és la qual menys usa els serveis públics sanitaris.

Quant al “turisme sanitari”, un dels arguments esgrimits per a portar a terme la reforma, és notori que la dificultat per a cobrar a les persones estrangeres (fonamentalment turistes) obeeix a una incapacitat de portar a terme el mecanisme administratiu per a procedir al cobrament als estats d’origen tal com ho determina la normativa europea.

S’ha d’assenyalar que tant la Junta d’Andalusia com el Govern d’Astúries i el País Basc han presentat recurs d’inconstitucionalitat enfront de determinats articles del RD 16/2012 admesos a tràmit pel tribunal Constitucional. En termes generals, els recursos es basen tant en conflictes de competències autonòmiques versus estatals i el dret a la protecció de tots reconegut en la Carta Magna.

Aquest reial decret ve a aprofundir en la línia privatitzadora que amb l’excusa de les retallades a causa de la crisi, no fa sinó continuar amb el procés de mercantilització ja escrit en el programa neoliberal des de fa més de tres dècades.

Teniu el butlletí en format pdf en document adjunt o us el podeu descarregar a http://in-formacioncgt.info/juridico-sind/boletines/bi-142.pdf

Attached documents

Butlletí Informatiu 142. La sanitat pública posada en dubte

Llegir més »

Informe de l’avantprojecte de llei de criminalització de l’avortament i denigració de la dona

Davant l’ofensiva de desmantellar els drets socials i desmantellar els drets sobre l’avortament, a continuació teniu un Informe de l’avantprojecte de llei de criminalització de l’avortament i denigració de la dona aprovat pel govern espanyol.

Informe del magistrat del TSJC i Professor associat a la URV Tarragona, Carlos Hugo Preciado, col.laborador assidu de CGT Catalunya:

Informe avantprojecte de llei de l´avortament del magistrat TSJC Carlos Hugo Preciado from CGT Catalunya

Més informació:

PÀGINA FACEBOOK JURÍDICA CGT CATALUNYA

Llegir més »

Informes sobre l’avantprojecte de Llei de Seguretat Ciutadana i projecte de reforma del Codi Penal

L’avantprojecte de llei de repressió ciutadana: una anàlisi jurídica

per Carles Hugo Preciado Domènech

“Aquells que poden deixar la llibertat essencial per obtenir una mica de seguretat temporal, no mereixen, ni llibertat, ni seguretat.”
“Només un poble virtuós és capaç de viure en llibertat. A mesura que les nacions es fan corruptes i vicioses, augmenta la seva necessitat de amos. “

Llegir més »

Informe sobre el projecte de reforma de la Llei de Bases del Règim Local

El Gabinet Jurídic Confederal de la CGT ha elaborat un informe sobre el projecte de reforma de la Llei de Bases del Règim Local, a partir de l’esborrany aprovat el 26 de juliol de 2013, sota la denominació de Ley de Racionalización y Sostenibilidad de la Administración Local.

CONSIDERACIONS GENERALS

El 26 de Juliol de 2013 el Consell de Ministres va aprovar el Projecte de Llei de Racionalització i Sostenibílidad de l’Administració local, que reforma diversos articles de la Llei de Bases del Règim Local (1) i de la Llei d’Hisendes Locals (2). Aquesta reforma que ara inicia el seu tràmit parlamentari ha sofert nombrosos canvis des del primer text del que es va tenir coneixement. En l’últim text aprovat, s’han inclòs modificacions en diverses qüestions expressament esmentades en el Dictamen realitzat pel Consell d’Estat.

El nou art. 135 de la Constitució (3), que estableix el “s

Llegir més »
recerca_uab.jpg
Formació

No s’estan respectant els estatuts de la UAB en matèria de recerca

NO S’ESTAN RESPECTANT ELS ESTATUTS DE LA UAB EN MATÈRIA D’INVESTIGACIO:

L’any 2003, assemblees i mobilitzacions col·lectives van impulsar el rebuig a la intervenció militar a l’Iraq. Fins i tot el Consell de Govern de la UAB, en el seu Acord 32/2003 de 24 de març ( http://ddd.uab.cat/pub/infanu/30/xifann_a2002-03/acords_CG.pdf), es va posicionar explícitament i va emetre un comunicat públic subratllant l’existència de mecanismes i instruments de resolució de conflictes que permeten solucionar els problemes sense recórrer a l’acció bèl·lica. La posició antimilitarista de la nostra universitat es concreta en els

– Estatuts de la UAB
(http://www.uab.cat/Document/278/673/Estatuts_uab.pdf), aprovats en el Claustre de 22 de maig de 2003, que en el seu Article 3 (4d) exposen com a principi d’actuació de la nostra universitat, la renúncia explícita a la investigació orientada a finalitats militars.

Llegir més »

Informe de l’impacte social de les polítiques d’austeritat (Octubre 2013)

Informe elaborat per Graciela Malgesini Rey (EAPN ES).

1. Les anomenades “polítiques d’austeritat”, les estratègies d’ajust macroeconòmic de la Unió Europea, tenen relació amb la crisi social que viu Espanya.

2. Les polítiques europees imposen dos tipus de disciplina:
disciplina financera / macroeconòmica, de la forta, incloent una disciplina laboral, per aconseguir que els salaris siguin més baixos, per poder competir en l’economia globalitzada (devaluació interna) disciplina “tova”, per als objectius mediambientals i socialsde EU2020.

Llegir més »

Manual de llenguatge integrador no sexista de la CGT

CGT presenta el nou Manual del Llenguatge Integrador no Sexista, elaborat per la Secretaria de la Dona del Comitè Confederal.

Coordina: Comitè Confederal de CGT, Secretariat Permanent i Secretaria de la Dona

Textos: Juana Vera

Disseny: Eva González

Edita: Secretaria de Comunicació del Comitè Confederal

Més informació:

FACEBOOK GÈNERE CGT CATALUNYA

Attached documents

Manual de llenguatge integrador no sexista de la CGT

Llegir més »

El sistema públic de seguretat social, sistemes privats de pensions i fons de pensions. Informe de CGT: Defensem el sistema públic i social

Material de treball que serà utilitzat en la Jornada de Treball i Formació sobre la Reforma de les Pensions que se celebrarà el dilluns 29 juliol a Madrid. Igualment recordar-vos que hi ha un power point penjat a la web:

http://www.slideshare.net/CGTCatalunya/el-sistema-public-de-seguridad-socialsistema-privats-de-pensions-i-fons-de-pensions

Més informació:

ROJOYNEGRO.INFO

Attached documents

El sistema públic de seguretat social, sistemes privats de pensions i fons de pensions

Llegir més »

Estructura orgànica de la Confederació General del Treball de Catalunya. Signes d’identitat.

En document adjunt us facilitem un dossier sobre l’estructura orgànica de la CGT de Catalunya, especialment material sintètic i didàctic sobre organigrama, estatuts, funcionament, procés de presa de decisions, especificitats de la CGT de Catalunya,…

En el document adjunt hem intentat traslladar de la manera més senzilla possible aquestes necessitats, no obstant, en funció de l’interès en profunditzar, i per a una major comprensió, s’ha parcialitzat en tres blocs.

Llegir més »
Cartell Escola d'Estiu
Formació

Escola Llibertària d’Estiu de la CGT a Ruesta del 4 al 7 de juliol: “Construint l’Autogestió”

Un any més la CGT, a nivell de tot l’Estat espanyol, obre la seva Escola Llibertària d’Estiu un espai de trobada i discussió, d’aprenentatge i esplai, en el qual totes i tots puguem aportar les nostres experiències i sabers per a enriquir-nos mútuament. Aquest any, entre el 4 i el 7 de juliol, ens trobarem a Ruesta, el tema central de l’Escola d’Estiu de la CGT és “Construint l’Autogestió”. Volem reflexionar sobre alternatives, creades per nosaltres, a la situació que polítics i capitalistes ens estan fent viure, volem construir realitats on tots i totes participem. A més tindrem Tallers, convivències amb companys de tot l’Estat, activitats lúdico-culturals, ….

Enfront de la situació d’estafa/crisi que patim no podem romandre de braços plegats i esperar que el capitalisme o l’Estat ens donin solucions vàlides, hem de passar a l’acció i construir les nostres pròpies alternatives: pel repartiment del treball i la riquesa.

– Esquema organitzatiu i horaris

– Dijous. Anirem arribant i desfent equipatges.

Llegir més »

Informe del Gabinet d’Estudis Confederal sobre negociació col·lectiva i l’eliminació de la ultraactivitat dels convenis introduïda per la Reforma Laboral del 2012

Informe del Gabinet d’Estudis Confederal sobre l’eliminació de la ultraactivitat dels convenis introduïda per la Reforma Laboral del 2012 i els efectes de l’acord sobre ultraactivitat dels convenis col·lectius signat per la patronal i els sindicats institucionals el 23 de Maig de 2013, a través de la Comissió de Seguiment de l’II Acord per a l’Ocupació i la Negociació Col·lectiva 2012.

Llegir més »

Aturem els pressupostos antisocials

ATUREM ELS PRESSUPOSTOS ANTISOCIALS
NO PAGAREM EL SEU DEUTE

Les Secretaries d´Acció Social, Gènere i Sindical fem una convocatòria de Sindicats, Federacions, Seccions Sindicals i Afiliats del sector públic per posar en comú l´efecte de les retallades pressupostàries en el sector públic i poder establir les bases de una coordinació en un pla de lluita el mes comú possible que s’acordi en cadascú dels corresponents sindicats.

Llegir més »
Formació

Desenvolupament del Curs sobre Aplicació i Efectes de la Reforma Laboral, que va organitzar la Secretaria de Formació de CGT Catalunya el 15 de maig a Barcelona

La Jornada desenvolupada als locals de la CGT a Barcelona el passat 15 de maig, va comptar amb la presència de 40 persones entre afiliats i afiliades i, simptomàticament, 1/3 dels assistència eren dones, evidenciant l’important paper que les dones encarnen en el Sindicat, encara que s’estiguin incorporant sense exagerada estridència i pas a pas, sense presses però sense pausa.

Després d’una breu introducció realitzada pel Secretari de Formació de CGT Catalunya, va presentar al ponent Desiderio Martín, del Gabinet d’Estudis Confederal i assidu articulista de la nostra publicació Rojo y Negro.

Una primera part de la seva intervenció la va dedicar a recordar com les polítiques d’ajustament són comuns en tota la Unió Europea, encarnant la “demolició” dels drets laborals i socials. Aquestes polítiques impliquen que els estats minven els salaris, flexibilitzen els costos laborals, retallen les pensions i, especialment, a l’equilibri dels Pressupostos. Per a aquest últim objectiu, es va reformar l’art. 135 de la Constitució espanyola que obliga a totes les administracions a aquesta estabilitat pressupostària i que el pagament dels interessos i el capital del deute públic gaudiran de prioritat absoluta, demostrant que les modificacions constitucionals són possibles, així com es col·laboren els dos partits estatals per a seguir les instruccions del poder econòmic, obtenint el suport dels partits comodí: CIU, PNB i Coalició Canària.

Posteriorment va repassar les diverses reformes produïdes, tant per PSOE com per PP, així com els acords entre CEOE i CEPYME amb CCOO i UGT, anticipant trets de les mesures posteriorment posades en marxes pels governs de torn.

Per a orientar la Jornada Formativa, es va concentrar la matèria en la Llei 3/2012 de 8 de juliol que, en significatius aspectes, comptava amb el precedent del Reial decret 7/2011 de 11 juny reformador de la Negociació Col·lectiva, que estableix la flexibilitat unilateral de l’empresari. Després del repàs de les importants modificacions generades des de llavors, es va concloure exhibint les modificacions d’elements essencials del contracte de treball, el reforç del poder empresarial en l’organització del treball, de la destrucció de la capacitat normativa dels convenis col·lectius,…

Per a una millor comprensió del temari tractat, adjuntem Powerpoint utilitzat durant la Jornada de Formació.

Llegir més »