L’ÚNIC CAMÍ: LA UNITAT I LA MOBILITZACIÓ AMB LA MÀXIMA PARTICIPACIÓ I CONTROL DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES D’AENA
Nombrosos treballadors i treballadores d’AENA han manifestat en assemblees tant el seu desacord amb la privatització com l’exigència de unitat i lluita a totes les forces sindicals.
La CGT anima i aposta per aquest esperit d’unitat en la lluita. Però sabem que perquè això sigui així cal trencar no poques divisions que han crescut a l’empara d’una política sindical que ha “menjat en la mà de l’empresa” durant molts anys i ha consistit majorment a exercir funcions de “oficina d’atenció al client”, limitant-se en moltíssims casos a la tramitació de queixes individuals, i al compliment, sense crítica ni qüestionament, de totes les directrius de l’empresa i dels diferents governs. Per això, no creiem que siguin els sindicats majoritaris qui han de posar condicions a la unitat, sinó els propis treballadors i treballadores d’AENA qui han d’imposar-la en cada centre i controlar totalment les decisions i les possibles negociacions. Perquè quan diem NO A LA PRIVATITZACIÓ no estem per negociar-la, sinó per aturar-la, el que només serà possible amb la màxima unitat en la lluita.
La divisió dels treballadors i treballadores d’AENA -en sindicats de la CSE i sindicats que estan fora, en seccions (sindicats i associacions) amb interessos corporativistes, en nivells retributius, en fixos i temporals, a AE i NA, a Control i la resta?- és el primer fet que resta força en la lluita contra la privatització. Cal sumar la força de tots els treballadors i treballadores d’AENA, i contar amb totes i tots, i per a això cal:
1) realitzar assemblees sistemàtiques en les quals es discuteixi el pla de mobilització i es legitimin els organismes unitaris que ens representin en aquesta situació excepcional.
2) Que els Comités de centre estableixin reunions de coordinació amb totes les forces sindicals i professionals allí on calgui, formin part o no dels actuals Comitès, però que si estiguin organitzades dintre d’Aena. El procés de privatització ha de tenir davant a TOTES I TOTS, incloent als treballadors de AE, de NA, fixos i temporals i al col·lectiu de Control.
3) La Taula de Garanties també ha d’incloure a tots els sindicats i associacions professionals d’AENA.
4) Les decisions d’aquesta Taula de Garanties de ser votades i discutides i pels treballadors i treballadores en assemblea en tots els centres, tal com es feia a AENA fins al II Conveni. Res de decisions imposades per les presses o per les exigències del moment, a cop de pito i sense consultar als treballadors.
L’aprovació pel consell de Ministres el passat dia 3 de desembre del Decret-Llei que materialitza l’anunciada privatització d’AENA ha vingut acompanyada d’una altra sèrie de mesures que retallen els drets de la totalitat dels treballadors d’aquest país. Al costat de la supressió de l’ajuda als desocupats, estan l’abaratiment dels acomiadaments, l’augment de l’edat de jubilació, l’augment de l’IVA, la disminució d’impostos als beneficis empresarials i un llarg etc.
Les mobilitzacions pel manteniment dels nostres drets hem d’emmarcar-les en la lluita de tots els treballadors contra aquestes mesures, buscant el suport mutu dels ciutadans, treballadors, associacions, sindicats i partits polítics que estiguin en contra d’aquests atropellaments imposats per les multinacionals i els mercats. I començant pels propis treballadors i treballadors d’AENA, com els controladors aeris, avui hostigats i acorralats, per l’empresa i des del govern per ser un obstacle per a la privatització, a més d’usats com cortina de fum per a desviar les mirades del públic contra el major expoli d’un bé públic en aquest país.
Cal explicar als ciutadans que el que es cedirà amb aquesta privatització són 47 aeroports, 2 heliports, la xarxa de torres de control, Centres de Control i una quantitat ingent de sòl en zones de gran valor econòmic, al voltant dels aeroports, amb unes infraestructures immillorables pagades amb diners públics, i llistes per a generar beneficis econòmics immediats. Així mateix, cal explicar que AENA ha sofert una gestió que ha malversat diners públics en grans inversions -algunes d’elles innecessàries- i que el problema d’AENA no són els sous dels seus treballadors o dels controladors aeris, sinó que els beneficis que generarà tota aquesta despesa pública van a posar-se ara en mans d’interessos privats.
Aquests interessos privats xoquen directament amb les nostres condicions laborals. La liberalització i els mercats exigeixen fer negoci i obtenir beneficis amb els aeroports, però també menors costos laborals, el que implica retallades de plantilla, flexibilitat en els llocs de treball, menors retribucions per als treballadors, acompanyades de sous multimilionaris per als directius.
El panorama que se’ns ve damunt és el següent:
Ens pretenen subrogar a una Societat Anònima, en principi amb el 51% de capital públic, sense cap garantia que això sigui així al mes següent, i que des de ja es degui a la rendibilitat dels inversors. Una part dels treballadors, els del Prat, Barajas i determinades Torres se subrogarien al seu torn a altres empreses concessionàries per 30 o 40 anys i no sabem on acabarà la cadena de subrogacions.
L’única garantia del manteniment dels nostres llocs de treball i de les nostres condicions laborals és el manteniment de la condició d’empleats públics i això només aconseguirem mitjançant la mobilització.
CRIDEM A TOTS ELS TREBALLADORS I TREBALLADORES A LA MOBILITZACIÓ, I ALS SINDICATS I ASSOCIACIONS D’AENA A LA UNITAT CONTRA LA PRIVATITZACIÓ.
-PEL MANTENIMENT DE LA XARXA AEROPORTUÀRIA I DE NAVEGACIÓ AÈRIA INTEGRADA I PÚBLICA.
-PEL MANTENIMENT DE LA CONDICIÓ D’EMPLEAT PÚBLIC I LA CONSOLIDACIÓ D’OCUPACIÓ PRECÀRIA A FIXA.
-NO A LA PRIVATITZACIÓ. PROU D’AUTORITARISME ANTISOCIAL.
– UNIM LA NOSTRA LLUITA CONTRA LA PRIVATITZACIÓ AMB LA DE LA RESTA DE TREBALLADORS I TREBALLADORES, PER A CONFLUIR EN UNA NOVA VAGA GENERAL CONTRA LES MESURES ANTISOCIALS I PRIVATITZADORES.
Secció Sindical Estatal de CGT/Aena
www.cgt-aena.org
Attached documents
comunicat privatització Aena