CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

Nissan: carta oberta de la CGT dirigida als sindicats CCOO, UGT i SIGEN-USOC

Avui no volem parlar de la signatura de l’acord, dilluns passat ja vam fer la nostra valoració i la nostra posició davant aquest acord tan “meravellós”, que es va signar. Últimament ens heu titllat d’hipòcrites, radicals, demagogs, irresponsables, etcètera. Cadascú té la seva forma d’opinar i de valorar el treball dels altres. El que està clar, és del que no ens podeu tractar de mentiders i traïdors.

Llegir més »

Comunicat de la secció sindical de CGT davant l’acord aconseguit entre Nissan i els sindicats CCOO, UGT i SIGEN-USO

Divendres passat 22 de gener, es va establir un principi d’acord entre la Direcció de Nissan i els sindicats UGT, CCOO i SIGEN-USCOC, un principi d’acord en el qual s’establirien unes mesures de flexibilitat amb la finalitat d’evitar un possible excedent de plantilla.

Aquestes mesures de flexibilitat comporten:

– Establir l’última setmana de vacances d’estiu, com de productiu voluntari en X- 83 a dos tornsde treball.

Llegir més »

Acord “in extremis” a Nissan per evitar l’acomiadament de 450 treballadors

MIQUEL A. LUQUE. Barcelona. Dissabte 23 de febrer

La direcció de Nissan i el comitè d’empresa van arribar ahir in extremis a un preacord per evitar la presentació d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que suposava l’acomiadament de 450 treballadors de la planta de la Zona Franca de Barcelona. L’entesa es va establir en l’última reunió amb la mediació del director general de Relacions Laborals del Departament de Treball, Salvador Álvarez. Dilluns, però, s’haurà de plasmar per escrit per signar-lo dimarts a la Generalitat. La prolongació del pla de baixes i mesures de flexibilitat a l’alça i a la baixa són els eixosper minimitzar l’impacte de l’excedent de plantilla.

Llegir més »

Valoració de CGT de la vaga de l’ensenyament públic del 14-F

[|14 de febrer. Èxit de la vaga.
CLAM PER L’ENSENYAMENT PÚBLIC.|]

A finals de la primera setmana de febrer tots els números de la vaga ja eren aclaparadors i demostraven que el control abusiu de tots els mitjans de comunicació, i les proclames de Govern i «tertulians» contra la vaga, s’havien esclafat davant d’un col·lectiu que ja havia decidit posar-se en marxa per aturar les Basesde la LEC.

Llegir més »
Acció Sindical

CGT reclamarà per via judicial que el personal de l’Hospital Joan XXIII tingui dos caps de setmana lliures cada tres

Font DIARI AVUI

La Confederació General del Treball (CGT) portarà per la via judicial la petició que el personal de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona tingui dos caps de setmana lliures de cada tres.

La Confederació General del Treball (CGT) portarà per la via judicial la petició que el personal de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona tingui dos caps de setmana lliures de cada tres. Segons ha explicat el delegat sindical de la CGT a l’Hospital Joan XXIII, Agustí Aragonès, l’any 2002 es va signar un conveni amb l’Institut Català de la Salut (ICS) que fixava que els treballadors de l’ICS podrien treballar només un de cada tres caps de setmana. Malgrat tot, el personal de torns i de nit continuen treballant un de cada dos caps de setmana. Aquest dilluns al matí s’ha fet la penúltima concentració de treballadors al vestíbul de l’hospital i dimarts es farà l’última abans d’iniciar els tràmitsper la via judicial.

Llegir més »

Carta que els/es companys/es d’autobusos estan lliurant als/es treballadors/es del Metro de Barcelona

Als companys i companyes del Metro,

Els conductors i conductores de TB, mitjançant la següent carta que et fem arribar, volem explicar-te de manera directa, de treballador/a a treballador/a, el conflicte en el qual estem immersos.

Com tots i totes sabeu, els conductors i conductores d’autobús treballem sis dies a la setmana i només descansem 5 dies al mes. Treballem anualment 1690 hores efectives, 83 hores mínimes de presència, 80 hores extres obligatòries i 7 de les 14 festes oficials.

Des de fa temps els conductors/es hem volgut aconseguir un dia més de descans a la setmana, per la seguretat del passatge, per un millor servei, per la conciliació familiar i per una infinitat de motius més.

La passada negociació de conveni, a pesar que totes les plataformes de tots els sindicats negociants especificaven clarament el tema dels dos dies, no es va aconseguir. En el mes de setembre de 2007, vam intentar reunir-nos amb la Direcció de l’empresa per a tractar el tema de la falta de descansos dels conductors, alhora que es llançava una campanya per a donar a conèixer la nostra situació a la gent de Barcelona, als partits polítics i a la Federació de Veïns i Veïnes de Barcelona.

Posteriorment, es va crear el Comitè de Descansos perquè representés als conductors/es, fossin afiliats al sindicat que fossin, perquè aquests decidissin a través d’ell, com portar a terme tota la reivindicació i negociació dels descansos.

Després d’innombrables intents per parlar amb la Direcció de TMB i l’Ajuntament de Barcelona es decideix convocar per al 21 de novembre de 2007 una Assemblea de conductors/es, perquè aquests decideixin com hem de continuar pressionant a l’empresa. En aquella Assemblea, els companys/es acceptem al Comitè de Descansos com representant, vam reafirmar el voler els dos dies de festa a la setmana amb reducció de jornada i sense perdre sou i vam decidir que si en el termini d’un mes TMB no prenia cartes en l’assumpte i rectificava en la seva postura de l’absolut silenci ens mobilitzaríem pel Nadal.

Les setmanes van transcórrer i la Direcció de TMB i l’Ajuntament no només no van canviar de parer sinó que va intentar desacreditar-nos i criminalitzar-nos, amb diferents arguments i mitjançant els diferents mitjans de comunicació escrits, radiofònics i televisius. La vaga es va secundar, i aquesta, va provocar que la Direcció convoqués diferents reunions amb les diferents forces sindicals; però transcorreguts més d’un mes, l’empresa l’única cosa que va presentar en la taula negociadora, és una proposta que no fa smés que empitjorar la situació laboral dels conductors/es i 25 companys han estat expedientats per diferents motius, des de setze dies a sis mesos de privació d’ocupació i sou.

El dia 12 de febrer de 2008 mitjançant el Comitè de Descansos es va convocar als conductors/as en Assemblea per a exposar-los la situació i decidir entre tots i totes si acceptar o no la proposta del Departament de Treball i TMB. Al final, l’Assemblea va dir que no s’acceptava i, per tant, també es va decidir com i quan seguir endavant amb la reivindicació.

Per aquest motiu, des del dia 3 i fins al 7 de març es realitzarà una aturada de 24 hores, i si en aquestes setmanes la Direcció de l’empresa no ofereix res, seguirem indefinidament la vaga tots els dijous de les setmanes següents.

Company/a del Metro, des del col·lectiu de conductors i conductores de TB, esperem que entenguis la nostra reivindicació; estem lluitant amb els mateixos que negocien el vostre futur conveni. Per tot això, i moltes coses més, et demanem, ara en aquests moments tan difícils, que et solidaritzis amb nosaltres i nosaltres.

Pots trobar les accions que anirem realitzant en:
http://comitedescansos.blogspot.com/|http://comitedescansos.blogspot.com/

Una cordial salutació,

Llegir més »

La Direcció de Transports de Barcelona es nega a negociar davant les noves vagues del 3 al 7 de març

El dimarts 19 de febrer es va reunir el Comitè de Descansos dels conductors i conductores de TB amb el Cap de Personal de l’empresa a instància dels treballadors. El motiu d’aquesta trobada era informar dels resultats de l’Assemblea de Conductors realitzada el 12 de febrer. Recordem que en aquella ocasió, l’Assemblea amb una gran representació del col·lectiu, va decidir per una majoria aclaparadora no acceptar la proposta de mediació del Departament de Treball que era acatada per la Direcció de TB, i un dels sindicats (SIT, concretament el mateix que acaba de perdre un 25% de la seva afiliació). Mentre que la resta de sindicats, inclosos CCOO i UGT, se sotmetien a la votació de l’Assemblea.

Llegir més »

La lluita dels conductors d’autobusos de Barcelona continua:

“Assemblea i mobilitzacions”
dies 9 i 12 de febrer

Desprès de constatar la impotència pregona del polític Hereu davant d’una vaga de treballadors que denuncia la manca de dos dies de descans setmanals, ara retorna i amb més força la lluita d’aquests treballadors, els conductors d’autobusos de Barcelona. Tot un exemple d’unió i determinació davant les malvestats polítiques i empresarials.

Llegir més »

Comunicat dels vaguistes de fam de Seat anunciant la decisió d’abandonar la vaga de fam

COMUNICAT DELS VAGUISTES DE FAM DE SEAT

Han estat necessaris 15 dies de vaga de fam, l’aturada d’una gran part de la plantilla el passat dia 6 i l’amenaça de noves aturades, juntament amb l’acció de les gents solidàries de dintre i fora de Catalunya, perquè el President de SEAT Sr. Erich Schmit hagi acordat amb els representants d’UGT i CCOO obrir de nou el reingrés dels acomiadats pendents de reincorporació a SEAT.

Llegir més »

Concentració de CGT a SEAT Martorell

Convocats per la Federació Local de Barcelona, uns cinquanta delegats i delegades i company/es dels sindicats de Barcelona es traslladaven ahir 19 de febrer al matí amb autobús a la factoria de SEAT a Martorell (Baix Llobregat) per a expressar la nostra solidaritat amb els tres companys en vaga de fam des de fa dues setmanes. A ells/elles cal afegir més de vint companys/es que ho han fet pels seus propis mitjans. Allí vam compartir la jornada amb companys/es de la comarcal del Baix Llobregat també desplaçats finsa la fàbrica.

Llegir més »

La plantilla de Nissan en lluita contra un ERO que afectaria a 450 treballadors

Nissan va anunciar el 8 de gener un pla de baixes voluntàries per a reduir la plantilla de la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona com pas previ alternatiu a un expedient de regulació d’ocupació que pot afectar a 450 empleats a partir d’abril. La plantilla de la fàbrica de la Zona Franca i del centre de Montcada i Reixac supera les 5.000 persones sobre una plantilla global del grup a Espanya de 6.900 empleats.

Llegir més »

Comunicat de les seccions sindicals de CGT al Grup Seat desconvocant les aturades previstes

COMUNICAT A LA PLANTILLA AMB LA MOBILITZACIÓ ELS TREBALLADORS GUANYEM

La reunió celebrada ahir 18 de febrer, entre la Direcció de SEAT i els altres sindicats del Comitè Intercentres, ha donat com resultat un “desbloqueig” del posicionament de l’empresa després del seu incompliment del dia 1 de gener de 2008 .

Encara que les informacions que ens han arribat durant les últimes hores, han estat per mitjà d’una nota de premsa de la Direcció i mitjançant el comunicat unitari dels altres sindicats, hem mantingut una reunió amb el President del Comitè d’empresa de Martorell en la qual ens ha comunicat que l’acordat ahir és que l’empresa cridarà a tots els afectats del ERO que han manifestat la seva intenció d’entrar a SEAT.

Llegir més »

Comunicat dels vaguistes de fam de Seat després de la reunió entre la Direcció de l’empresa i CCOO-UGT

COMUNICAT URGENT SOBRE EL COMPROMÍS ADOPTAT PEL PRESIDENT DE SEAT EN LA REUNIÓ AMB DIRIGENTS D’UGT I CCOO CELEBRADA AVUI 18 DE FEBRER

Havent conegut els termes del comunicat informatiu de la Direcció de SEAT sobre els resultats de la reunió entre el President Sr. Erich Schmitt i els representants d’UGT i CCOO, celebrada avui 18 de febrer, els vaguistes de fam manifestem:

Llegir més »

Quinzè dia de vaga de fam: Reingrés de tots els acomiadats ja! Solidaritat!

Estem en el 15è dia de vaga de fam. A mitjanit durem 360 hores a força d’aigua i líquids mineralizats. Però seguim amb molta moral i determinació. El nostre company Wenceslao Calero està en procés de recuperació després del defalliment que va sofrir dijous passat. Els metges que li van atendre en urgències de l’Hospital de Vall’d Hebron li van recomanar abandonar la vaga per a no posar en perill la seva salut. Calero és un company valent que als seus 60 anys, amb una minusvalidesa conseqüència del dur treball en la cadena de muntatge no va dubtar a arriscar la seva salut per a aconseguir el reingrés de tots els companys. El seu esforç no serà en va.

Llegir més »

Comunicat: 14 dies de vaga de fam acomiadats Seat

El dissabte 16 de febrer l’autocaravana dels vaguistes de fam es va dirigir cap a La “Farga” de L’Hospitalet on anava a celebrar-se un míting preelectoral del PSC amb Zapatero i Felipe Gonzalez com principals oradors. Volíem lliurar-li una Carta al President, almenys intentar-ho, perquè s’interessés per la nostra situació i actués urgentment per a obligar a la Direcció de SEAT a reingresar als acomiadats/des. En la missió de lliurar la Carta tindríem el suport dels companys/es de la solidaritat.

Llegir més »
Acció Sindical

CGT arriba a un acord i desconvoca la vaga de AVE

El 15 de febrer del 2008 la CGT ha arribat a un acord amb RENFE Operadora per a la desconvocatòria de les vagues anunciades en AVE A partir del dia 19 fins al dia 29 de febrer amb aturades parcials per torn que afectaven el col·lectiu de MM.II. Maquinistes Caps de Tren AVE/Euromed.

Des de les 12´00 i fins a les 22’00 hores d’ahir, i des de les 17 hores d’avui fins a 19´00, el Comitè de Vaga ha estat negociant amb la Direcció General de Recursos Humans de RENFE Operadora, finalitzant amb un acord que satisfà a ambdues parts.

Llegir més »
Acció Sindical

La plantilla de Nissan fara quatre dies de vaga

La plantilla de Nissan Motor Ibèrica a Barcelona va aprovar ahir en assemblea la convocatòria de quatre dies de vaga per si fracassen les negociacions amb la direcció per evitar la presentació d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que afectaria 450 persones.

En una votació a mà alçada, les vagues de 24 hores es van fixar per als dies 27 de febrer i 5, 12 i 26 de març, encara que l’assemblea també va donar el vistiplau perquè el comitè d’empresa, en què estan representats CCOO, USOC, UGT i CGT, esgoti la via del diàleg amb la direcció de la companyia fins divendresque ve, 22 de febrer.

Llegir més »

S’acorden noves mesures de suport a la lluita dels vaguistes de fam de SEAT

En l’acte realitzat en les Cotxeres de Sants el divendres 15 de febrer (veure fotogaleria a http://www.kaosenlared.net/galeria_img_kaos.php?id_noticia=52363), que va comptar amb la participació d’un centenar de persones, es va acordar intensificar les accions de solidaritat amb els vaguistes de fam en la lluita que estan duent endavant per la readmissió dels 66 treballadors del ERO del 2005 que segueixen pendents de reingrésa SEAT.

Llegir més »
Acció Sindical

Entrevista a Mercedes Lorca, delegada de CGT: balanç de la exitosa vaga de les trebajadores de neteja de Cornellà

Entrevista de KAOSENLARED

Un exemple de lluita : balanç de l’èxit a la vaga de les treballadores de neteja de Cornellà

Mercedes Lorca és delegada de CGT en el comitè de Selsa, l’empresa encarregada de la neteja de les dependències municipals i els col·legis públics de Cornellà. El passat 8 de gener van iniciar una vaga indefinida que va concloure onze dies després amb un acord amb l’empresa per la qual aquesta cedia a les principals reivindicacions dels treballadors. Una important experiència de lluita que com altres recents (neteja de metre de Madrid, conductors de busos de Barcelona…) mostren que el sindicalisme de lluita, combatiu i assembleari es va obrint pas en el desolador panorama de la classe treballadora dels últims anys.

Llegir més »
Acció Sindical

Dues-centes persones se solidaritzen amb la lluita dels conductors de TMB Barcelona enfront de la Delegació de la Generalitat a Madrid

Convocats per CGT i altres organitzacions sindicals, els concentrats van desplegar quatre grans pancartes amb lemes al·lusius a la lluita dels conductors d’autobusos. En l’equador de l’acte va ser llegit el manifest i, just després, una delegació dels treballadors va entrar en l’edifici per a fer lliurament d’una carta dirigida a Mar Serna, Consellera de Treball de la Generalitat de Catalunya.

Llegir més »