CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

Concentració davant la seu del Departament de Treball de la Generalitat a Barcelona el 21 de novembre, per exigir la readmissió dels acomiadats de Seat

Companys i companyes, els acomiadats i acomiadades per SEAT a través de l’ERO de desembre de 2005 estan en situació crítica, el temps per a reingresar se’ls esgota, solament queden 6 setmanes de treball en Seat abans que s’acabi l’any.

L’empresa segueix en la seva postura de seguir contractant a personal de fora en comptes de contractar els acomiadats, en un altre acte més de discriminació, sobretot als afiliats/des a la CGT i a tots els companys/es que en el seu dia van optar per fer ús del seu dret constitucional de denunciar una causa que creien injusta, cosa que el temps i les 33 sentències de nul·litat han demostrat.

Encara queden 108 companys i companyes que van optar per l’opció del reingrés sense que l’empresa, els sindicats signants i l’Administració que va donar el vistiplau, hagin complert amb els pactes que van signar en el seu moment. I QUEDEN SIS SETMANES PERQUÈ FINALITZI EL TERMINI DE REINGRÉS.

Seat segueix en la seva postura de no cridar als acomiadats a treballar, la situcació és clara, queden 108 companys/es per reingresar dels que només 30 han estat cridats a passar la revisió medica però no a treballar, mentre que l’empresa segueix contractant a personal de fora de l’empresa.

La CGT des del primer moment sempre s’ha posicionat en contra d’aquests acords vergonyosos que finalment van signar UGT, CCOO i l’administració juntament amb la Seat, tant aquests “sindicats” signants com l’Administració estan deixant passar el temps, per a com sempre, no fer res. L’Administració és la principal responsable d’aquests acords, per dolents que siguin, i ha de vetllar perquè es compleixin i tots els acomiadats reingressin abans del 31 de desembre, però el dia 20 de desembre és l’ultim dia de treball a Seat

EL TEMPS S’ESGOTA. La totalitat de la CGT hem de mostrar el nostre suport als acomiadat i acomiadades com tantes vegades hem fet, però ara ha de ser exemplar, hem de demostrar a l’Administració que SI que hi ha una organització que vetlla pels drets dels treballadors i que no ens anem a quedar de braços creuats davant tals agressions als nostres drets.

En contra de l’ERO es va situar la CGT i el temps ens ha donat la raó ja que hem pogut veure com les necessitats de plantilla a Seat no s’han reduït. Si d’una banda s’ha acomiadat, per un altre s’ha anat contractant personal, no sent aquest un ERO per motius econòmics, sinó disciplinar, amb un objectiu clar, tenir una platilla més submissa als interessos de la multinacional. La Direcció de Seat segueix amb la seva política de perseguir i de discriminació de la dissidència, no cridant a cap dels denunciants pel seu acomiadament, atemptant al dret Constitucional que té tot ciutadà i ciutadana a recórrer a la llei quan creu que se li ha tractat injustament.

L’Administració té una responsabilitat política i social, i un deure amb la societat, de donar sortida al conflcite, ja que és part signant, i això l’obliga a no ser còmplice d’accions que atempten contra els drets dels ciutadans, per això els exigim que faci complir a Seat els seus compromisos.

CONCENTRACIÓ DE PROTESTA DAVANT EL DEPARTAMENT DE TREBALL, EL DIMECRES 21 DE NOVEMBRE A LES 17:00 HORES. (C/ Sepúlveda 148-150, Barcelona, Metro Urgell)

Per això i per molt més coses, des de la CGT del Baix Llobregat convoquem a tota la CGT, a federacions, sindicats i afiliats/des a participar i estendre aquesta convocatòria de concentració. Hem de demostrar la nostra solidaritat als companys acomiadats.

Els treballadors i treballadores acomiadats de Seat segueixen en lluita… i necessiten el nostre suport.

Per solidaritat, per suport mutu, tots i totes a la concentració.

Federació Comarcal Baix Llobregat CGT

Llegir més »

CGT trasllada a l’opinió pública la seva preocupació pel lamentable estat de deterioració al que ha arribat el servei ferroviari a Catalunya

Els motius que ocasionen aquesta situació es produïxen al nostre entendre per l’aprovació de la Llei del Sector Ferroviari, elaborada pel PP i aprovada pel PSOE i que ha suposat la descoordinación total entre Adif i Renfe Operadora.

Ambdues empreses estan immerses en un ERO (Expedient de Regulació d’Ocupació) que afecta al llarg de la seva vigència a 4000 treballadors, el que suposa un greu obstacle per a garantir la viabilitat de la gestió d’aquestes empreses, agreujant la falta endèmica de personal.

Llegir més »

Seguiment massiu en les aturades del personal de venda, informació i atenció al client d’ADIF

Divendres passat va tenir lloc la tercera setmana de mobilitzacions en estacions de ferrocarril convocades pel SFF-CGT i la quarta de mobilitzacions. La nefasta gestió de personal portada a terme per ADIF, a través de la seva Direcció executiva d’Estacions, responsable de la prestació del servei de venda, informació i atenció al client, s’ha traduït en una permanent mancada de personal per a cobrir amb garanties les necessitats i oferir un servei públic de qualitat.

Llegir més »

Vaga i Manifestació dels conductors d’Autobusos de TMB el 21 de novembre

Dimecres 21 de novembre, de 11h a 16h, vaga, assemblea i manifestació dels conductors d’autobusos de Transports Municipals de Barcelona per a reclamar dos dies de descans setmanals.

El col·lectiu de conductors ha anat retardant tot el que ha estat possible la vaga per a no agreujar la situació de caos dels trens de rodalia creada per les obres de l’AVE. Desgraciadament, després de mesos de peticions i cartes a la Direcció de TMB i al propi Ajuntament de Barcelona, el col·lectiu de conductors no ha rebut cap resposta.

Llegir més »

Manifest de CGT contra la flexiseguretat

Manifest contra la flexiseguretat

“TENIM DRET A TENIR DRETS”

“La flexiseguretat és la tomba dels drets laborals i socials”

El 18 d’octubre, mentre els governs de la Unió Europea tancaven un nou tractat per a substituir a la moribunda Constitució europea, els sindicats agrupats en la Confederació Europea de Sindicats (per part espanyola UGT-CCOO-ELA), i les organitzacions patronals europees van arribar a un principi d’acord sobre un nou concepte denominat “Flexiseguretat”, denominació que engloba vells conceptes com competitivitat, productivitat, abaratament, desprotecció i precarietat.

Llegir més »

El tren nostre de cada dia, article d’opinió de Jordi Martí Font

El tren nostre de cada dia

Fa unes setmanes que aquest país viu revolt al voltant dels problemes derivats de les obres de construcció del TAV en el seu pas per Barcelona. Autocars, rodalies, acusacions de boicot, demandes de cessament, visites llampec, esvorancs, esquerdes, debats parlamentaris, manifestacions mínimes i resignació màxima, viatgers de tren reconvertits en automobilistes embussadors… Un gran caos, diuen.

Llegir més »

CGT arriba a un acord amb RENFE-Operadora i desconvoca la vaga a l’AVE

El 31 d’octubre de 2007 la CGT va arribar a un acord amb RENFE-Operadora per a la desconvocatoria de la vaga indefinida que tenia convocada a l’AVE des de feia més d’un mes i que afectava als MM.II. Maquinistes Caps de Tren i als Supervisors de Serveis a Bord.

Després de moltes hores de negociacions entre el Comitè de Vaga i la Direcció General de Recursos Humans de RENFE-Operadora, es va arribar, després de greus i incompresibles dificultats, a un acord que satisfà a ambdós col·lectius de treballadors i a la CGT. L’acord contempla les seves principals reivindicacions, és a dir:

Un accés ordenat i normatiu a aquestes categories, que impedeix el que el sindicat gremialista SEMAF pretenia : decidir per pur clientelisme qui havia d’accedir a elles i a conduir els trensAVE.

Llegir més »

A 9 setmanes laborals de finalitzar l’any falten 100 companys acomiadats de Seat per reingresar a l’empresa

A escasses nou setmanes per a finalitzar l’any 2007, i una setmana per a començar novembre, queden encara pendents de reingrés 100 acomiadats/des, als quals cal sumar 33 acomiadats/des amb sentència de nul·litat.

Alerta!, amb les dades que hem pogut contrastar, a data del dimarts 23 d’Octubre no arriba a una vintena els companys acomiadats/des als quals l’Empresa ha convocat per a realitzar la revisió mèdica. Fins a la data no tenim constància que se’ls hagi avisat per a signar el contracte i reingresar a Seat!! Com podreu imaginar al ritme que va el “procés de reingrés” els acomiadats no podem dormir tranquils.

Llegir més »

Solidaritat amb la lluita dels treballadors/es Auxiliars de l’Arxiu Històric de Barcelona

SOLIDARITAT AMB LA LLUITA DELS AUXILIARS DE L’AHCB

ELS FETS : L’ARREL DEL CONFLICTE

Des de fa 9 anys els AUXILIARS DE L’ARXIU HISTÒRIC (AHCB), centre que depen de l’ICUB i que forma part de l’Arxiu Municipal de Barcelona, estan EXTERNALITZATS.

Amb successives empreses (Fragments, Bloc i ara MAGMA des de fa 4 anys) l’ICUB ha anat subcontractant una categoría de treballadors de l’AHCB mitjançant concursos públics d’adjudicació (capítol 2). Quina és la situació laboral d’aquests treballadors?. Aquesta:

634 euros al mes + inexistència en la plantilla = treballadors de 2a. categoría

No gaudeixen de cap dels drets contemplats en el nostre conveni, cap formació reglada, cap promoció, cap dret en salut laboral, cap antiguetat (alguns d’ells porten 7, 5, 4 anys treballant), el seu treball no forma part de l’organigrama propi del centre amb la qual cosa sempre estan subjectes i subordinats a l’arbitri d’altri i a la ingerència de la seva empresa. Dit en paraules curtes: estan condemnats a ser uns matxaques nostres.

Llegir més »

Carta de la secció sindical de CGT a la presidenta de TMB sobre la falta de descans dels conductors d’autobusos

La CGT entrega una carta a la presidenta de TMB reclamant-li diàleg per tractar la problemàtica manca de descansos dels conductors d’Autobusos.

El dilluns 22 d’octubre de 2007, la Secció sindical de la CGT d’Autobusos de TMB ha entregat una carta a Assumpta Escarp, presidenta de TMB i Regidora de Prevenció, Seguretat i Mobilitat del Ajuntament de Barcelona.

Llegir més »

Solidaritat amb els companys de REMOLCANOSA en vaga al port de Palma

Duen quatre mesos en vaga, en defensa dels seus drets

La solidaritat econòmica la podeu fer arribar a través de la compra dels BONS – AJUDA de 5 euros que hem engegat, o bé ingressant la quantitat que cadascú pugui al compte:

[|2051 – 0016 – 68 – 1070004050|]

Els treballadors de l’empresa REMOLCANOSA, enrolats en els remolcadors del port de Palma, estan en vaga indefinida des del dia 19 de juny, plantant cara a una empresa que, entre altres incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals, no respecta el seu dret al règim legal de descansos dels treballadors de la mar. En aquests quatre mesos, els companys de REMOLCANOSA, afiliats al STMM i a la CGT, han hagut de suportar agressions, amenaces, abusos governatius i acomiadaments. La seva situació la podem resumir en:

a.- Un primer decret de “s

Llegir més »

Renfe Operadora sol·licita la il·legalitat de les vagues convocades per CGT en l’AVE

Seguint el seu costum Renfe Operadora va presentar davant la Direcció de Treball sol·licitud d’il·legalitat per les vagues convocades per CGT en l’AVE. La recurrència de les empreses emanades de l’antiga RENFE a perpetuar atemptats contra la llibertat sindical mitjançant la intimidació, els intents sistemàtics de deslegitimar les causes de les mobilitzacions dels treballadors a categoria de delicte, no passa inadvertida ni cau en sac trencat.

Llegir més »

CGT presenta recurs contra 21 acomiadaments en la factoria Roca de Gavà

Roca Corporación, fabricant de productes de bany, ha presentat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) temporal que afecta a 21 treballadors de la seva planta de Gava, en ple procés d’expansió internacional. Els afectats per l’ERO temporal, en la seva majoria treballadors amb molta antiguitat en l’empresa, cobraran el subsidi d’atur i un complement assumit per l’empresa, fins a arribar a el 90% del seu salari.

La retallada de plantilla va ser acceptada per l’autoritat laboral després de les negociacions entre la Direcció de Roca i els sindicats UGT i CCOO. Per la seva banda CGT va presentar un recurs d’alçada contra l’autorització administrativa d’aquest ajustament temporal.

Llegir més »

CGT convoca vaga en el sector del telemarketing el 18 d’octubre

La CGT ha convocat aturades el dia 18 d’octubre al sector del telemarqueting. Aquestes aturades vénen provocades per la situació d’estancament en la qual es troba la negociació del 4t Conveni del sector. Aquest sector, amb uns 60.0000 treballadors a l’Estat espanyol i que atén anualment més de 700 milions de trucades de tot tipus de serveis, des dels bàsics com emergències, passant per la llum, el gas, la banca, telefònica o les telecomunicacions, no deixa de créixer, segons dades de la pròpia organització empresarial ACCE, publicats en el seu últim estudi del sector de data febrer de 2007, que constata que la facturació ha crescut un 24,3% sobre el període anterior, arribant als 1.255 milions i amb beneficis de diversos milions d’euros per empresa.

Llegir més »

Repressió a Remolcanosa (Palma de Mallorca): dos treballadors en vaga són acomiadats

Els treballadors de REMOLCANOSA (empresa privada que explota en règim de monopoli la concessió dels remolcadors del Port de Palma) duen més de tres mesos en VAGA.

L’empresa, que ha comptat amb tots els suports de les administracions autonòmiques (Autoritat Portuària) i estatals (Capitania Marítima i, sobretot, Delegació del Govern) no ha pogut derrotar els treballadors en tot aquest temps. I bé que ho ha intentat, per tots els mitjans: dues sancions de tres mesos de feina i sou per a tots els qui s’han sumat a la Vaga, amenaces i extorsions, introducció il·legal d’un vaixell esquirol, etc.

Llegir més »