[Videos] Mobilitzacions 21 Novembre 07 Conductors Autobusos TMB a Barcelona
21 Novembre conductors autobusos en lluita
21 Novembre conductors autobusos en lluita
L’aturada d’avui 21 de novembre a Barcelona dels conductors d’autobusos de TMB, convocada pels sindicats CGT i ACTUB, ha sigut tot un èxit. Ha estat secundada pel 85% dels conductors, uns 2.000 aproximadament, lo que deixa clar el descontent d’aquest col·lectiu envers la situació de manca de descansosactual.
READMISSIÓ ACOMIADATS DE SEAT
NO ALS ACOMIADAMENTS DE FRAPE, MERCEDES BENZ, SYSMO…
CONTRA ELS TANCAMENTS D’EMPRESES I ELS ACOMIADAMENTS!
Manifestació unitària + festa reivindicativa
diumenge, 2 de desembre, 11 hores, Plaça Sant Jaume, Barcelona
Hi donen suport:
Xarxa contra els tancament d’empreses, Assemblea d’Acomiadats/des de Seat, [*CGT*], CNT, IAC, Co.Bas, SU i altres col·lectius i organitzacions
Descarrega’t el cartell a:
http://www.kaosenlared.net/media/5/5457_0_mani0212.pdf
Els tancaments d’empreses i els acomiadaments destrueixen el teixit industrial de Catalunya, amb una especial incidència en el sector de l’automoció
Protestes pels tancaments de Mercedes, Sysmo i Frape Behr
Un miler de treballadors de les factories barcelonines de Mercedes Benz, Frape Behr i Sysmo es van manifestar el matí del 23 d’octubre de forma conjunta pel centre de Barcelona en defensa dels seus llocs de treball, uns 835 en total, i en demanda de la continuïtat de les fàbriques.
La manifestació va finalitzar en la plaça de Sant Jaume, davant la seu del Palau de la Generalitat, on en aquells moments s’estava desenvolupant la roda de premsa del consell executiu del govern català. Portaven pancartes en les quals es reclamava que no s’especulés amb els terrenys de les empreses, especialment amb els més de 90.000 metres quadrats que ocupa Mercedes prop del centre comercial de La Maquinista de Barcelona, i en defensa dels seus llocs de treball.
Un taüt amb un ninot que representava un obrer encapçalava la manifestació conjunta, que obrien els treballadors de Frape Behr i Sysmo. Darrere, es van situar els treballadors de Mercedes Benz, que havien vist confirmats els seus temors que les seves ocupacions perillaven seriosament al presentar l’empresa un expedient de regulació d’ocupació davant el departament de Treball de la Generalitat. Els representants dels treballadors van reclamar una major implicació de la Generalitat per a salvar el teixit industrial del sector de l’automoció.
La plantilla de Daimler-Mercedes Benz de la fàbrica del polígon industrial del Bon Pastor de Barcelona es trobava en la cinquena jornada de vaga, en defensa de la continuïtat de la factoria després d’anunciar-se el 5 d’octubre el tancament de la planta, que ocupa a uns 420 treballadors.
Pel que fa als treballadors de Frape Behr havien tornat a sortir al carrer per a lluitar contra el tancament de la planta de la filial del grup automobilístic alemany en la Zona Franca de Barcelona, dedicada a la fabricació de productes de transferència tèrmica. El 25 de setembre la Direcció de Frape Behr va presentar un expedient d’ocupació que afectava a la totalitat de la plantilla, de 295 persones.
El tancament de Sysmo, un nou cop al teixit industrial del Baix Llobregat
Per la seva banda i després de setmanes d’incertesa, la Direcció de Sysmo, amb fàbrica a Abrera, va anunciar al comitè d’empresa que presentarà concurs de creditors, després que Volkswagen retirés els encàrrecs per una peça del model Seat Ibiza, cosa que afecta als 120 treballadors de la factoria. La plantilla de Sysmo ha portat a terme diverses mobilitzacions en defensa dels seus llocs de treball, com el bloqueig de l’entrada al parc de proveidors de Seat a Abrera el 4 d’octubre, la convocatòria de diverses jornades de vaga per reclamar explicacions sobre el futur de l’empresa, la concentració l’11 d’octubre davant el concesionari oficial de Seat a Martorell, o les manifestacions pels carrers d’Abrera el 9 i el 30 d’octubre.
La planta de Sysmo, tot i estar situada en el terme d’Abrera, és molt a prop de la gran factoria de Seat, a Martorell. Malgrat això, el fabricant automobilístic va recòrrer a altres empreses locals o a la importació d’algunes peces des d’Alemanya per continuar treballant, després d’haver prescindit de Sysmo amb l’argument que la vaga iniciada pels treballadors el 4 d’octubre els va provocar l’aturada de diverses línies. Els 120 empleats de Sysmo, però, no s’ho acaben de creure, ja que la vaga, precisament, era per reclamar informació sobre el seu futur. Seat va aprofitar les convocatòries de vaga de la plantilla com a excusa per desvincular-se de Sysmo.
Seat segueix provocant atur i precarietat
Novament Seat precaritza la indústria de la comarca: Ha deixat sense ocupació a 120 treballadors de l’empresa Sysmo, traslladant la producció del pont del darrere del Seat Ibiza a Benteler, fàbrica situada en el mateix polígon que fins a ara produïa el pont de l’Altea/Toledo. Amb això aconsegueix salaris més barats i condicions laborals amb menys drets i molt més precàries.
Encara hi ha més, fa uns dies s’ha acordat la destrucció de 350 llocs de treball i el tancament de TecnoConfort a la Zona Franca, que subministrava l’estructura dels seients. Construccions Mecàniques Marés, de Montcada i Reixach amb 85 treballadors, que subministra motlles per a VW també té intenció de tancar. També Frape-Behr s’enfronta a un possible tancament. Les mesures d’ajustament aplicades per Seat en les empreses externalitzades han generat i estan generant un greu perjudici a centenars de treballadors que o bé perden el seu lloc de treball o es veuen abocats a empitjorar les seves condicions laborals fruit de negociacions sota xantatges i amenaces per part de les empreses implicades.
Aquesta política la ve aplicant des de fa temps. Recordem el que va fer amb SAS, Copo-Ferher i anys enrere amb Valeo, però la resposta ferma de rebuig per part de CCOO i UGT a Seat brilla per la seva absència. Tan sols CGT van acudir a la crida del Comitè d’Empresa de Sysmo al costat de tota la plantilla, en que van sol·licitar la presència dels tres sindicats de Seat per a demanar la solidaritat de la plantilla.
La Direcció General de Tràfic ha sancionat a un delegat de CGT amb 10 mesos i mig de suspensió d’ocupació i sou.
SOLIDARITAT AMB LUIS ANTONIO GARCIA
(pots aportar la teua ajuda al compte 2100-3602-29-2200053041)
NO A LA REPRESSIÓ SINDICAL!
EN LA DIRECCIÓ GENERAL DE TRÀNSIT
La DGT diu: NO PODEM CONDUIR PER TU…
… però et perseguirem si denuncies els incompliments de la llei en què incorre l’Administració. Igual que hem fet amb el representant de CGT en Lleida, Luis Antonio García; prepararem un muntatge que serà la nostra venjança. Inventarem un expedient disciplinari creat del no res, amb el que el nostre abús d’autoritat serà indiscutible; la repressió és la nostra millor arma contra la transparència, podem arribar a esborrar-te del teu lloc de treball més de deu mesos. Amb la persecució, aconseguirem ocultar el nyap nostra de cada dia… l’obscurantisme de la DGT oculta la nostra incompetència, els que ens coneixen ho saben.
… PERÒ PODEM ATROPELLAR-TE IMPUNEMENT
Al març del 2005, quatre mesos després de constituir la secció sindical, el representant de CGT va denunciar les carències i defectes de la Direcció de Trànsit de Lleida. En compte d’assumir i rectificar els errors (semblants als de la resta de direccions del país), es va iniciar una persecució i assetjament al representant sindical, amb la finalitat que no estengués l’exemple. Canvis de departaments, denegar la conciliació, fiscalitzar al màxim tasques, assetjament constant per qualsevol motiu… i com a colofó, l’obertura d’un expedient disciplinari amb una sanció per onze càrrecs, que aconsegueix els deu mesos i mig de suspensió d’ocupació i sou. A la DGT no li sap gens greu saltar-se la legalitat, incomplir terminis o assetjar als treballadors. L’important és que ningú no aixequi la veu, que ningú no denunciï les irregularitats; per a això, el millor cap de turc sempre porta el nom de CGT.
Companys i companyes, els acomiadats i acomiadades per SEAT a través de l’ERO de desembre de 2005 estan en situació crítica, el temps per a reingresar se’ls esgota, solament queden 6 setmanes de treball en Seat abans que s’acabi l’any.
L’empresa segueix en la seva postura de seguir contractant a personal de fora en comptes de contractar els acomiadats, en un altre acte més de discriminació, sobretot als afiliats/des a la CGT i a tots els companys/es que en el seu dia van optar per fer ús del seu dret constitucional de denunciar una causa que creien injusta, cosa que el temps i les 33 sentències de nul·litat han demostrat.
Encara queden 108 companys i companyes que van optar per l’opció del reingrés sense que l’empresa, els sindicats signants i l’Administració que va donar el vistiplau, hagin complert amb els pactes que van signar en el seu moment. I QUEDEN SIS SETMANES PERQUÈ FINALITZI EL TERMINI DE REINGRÉS.
Seat segueix en la seva postura de no cridar als acomiadats a treballar, la situcació és clara, queden 108 companys/es per reingresar dels que només 30 han estat cridats a passar la revisió medica però no a treballar, mentre que l’empresa segueix contractant a personal de fora de l’empresa.
La CGT des del primer moment sempre s’ha posicionat en contra d’aquests acords vergonyosos que finalment van signar UGT, CCOO i l’administració juntament amb la Seat, tant aquests “sindicats” signants com l’Administració estan deixant passar el temps, per a com sempre, no fer res. L’Administració és la principal responsable d’aquests acords, per dolents que siguin, i ha de vetllar perquè es compleixin i tots els acomiadats reingressin abans del 31 de desembre, però el dia 20 de desembre és l’ultim dia de treball a Seat
EL TEMPS S’ESGOTA. La totalitat de la CGT hem de mostrar el nostre suport als acomiadat i acomiadades com tantes vegades hem fet, però ara ha de ser exemplar, hem de demostrar a l’Administració que SI que hi ha una organització que vetlla pels drets dels treballadors i que no ens anem a quedar de braços creuats davant tals agressions als nostres drets.
En contra de l’ERO es va situar la CGT i el temps ens ha donat la raó ja que hem pogut veure com les necessitats de plantilla a Seat no s’han reduït. Si d’una banda s’ha acomiadat, per un altre s’ha anat contractant personal, no sent aquest un ERO per motius econòmics, sinó disciplinar, amb un objectiu clar, tenir una platilla més submissa als interessos de la multinacional. La Direcció de Seat segueix amb la seva política de perseguir i de discriminació de la dissidència, no cridant a cap dels denunciants pel seu acomiadament, atemptant al dret Constitucional que té tot ciutadà i ciutadana a recórrer a la llei quan creu que se li ha tractat injustament.
L’Administració té una responsabilitat política i social, i un deure amb la societat, de donar sortida al conflcite, ja que és part signant, i això l’obliga a no ser còmplice d’accions que atempten contra els drets dels ciutadans, per això els exigim que faci complir a Seat els seus compromisos.
CONCENTRACIÓ DE PROTESTA DAVANT EL DEPARTAMENT DE TREBALL, EL DIMECRES 21 DE NOVEMBRE A LES 17:00 HORES. (C/ Sepúlveda 148-150, Barcelona, Metro Urgell)
Per això i per molt més coses, des de la CGT del Baix Llobregat convoquem a tota la CGT, a federacions, sindicats i afiliats/des a participar i estendre aquesta convocatòria de concentració. Hem de demostrar la nostra solidaritat als companys acomiadats.
Els treballadors i treballadores acomiadats de Seat segueixen en lluita… i necessiten el nostre suport.
Per solidaritat, per suport mutu, tots i totes a la concentració.
Federació Comarcal Baix Llobregat CGT
Els motius que ocasionen aquesta situació es produïxen al nostre entendre per l’aprovació de la Llei del Sector Ferroviari, elaborada pel PP i aprovada pel PSOE i que ha suposat la descoordinación total entre Adif i Renfe Operadora.
Ambdues empreses estan immerses en un ERO (Expedient de Regulació d’Ocupació) que afecta al llarg de la seva vigència a 4000 treballadors, el que suposa un greu obstacle per a garantir la viabilitat de la gestió d’aquestes empreses, agreujant la falta endèmica de personal.
Divendres passat va tenir lloc la tercera setmana de mobilitzacions en estacions de ferrocarril convocades pel SFF-CGT i la quarta de mobilitzacions. La nefasta gestió de personal portada a terme per ADIF, a través de la seva Direcció executiva d’Estacions, responsable de la prestació del servei de venda, informació i atenció al client, s’ha traduït en una permanent mancada de personal per a cobrir amb garanties les necessitats i oferir un servei públic de qualitat.
Dimecres 21 de novembre, de 11h a 16h, vaga, assemblea i manifestació dels conductors d’autobusos de Transports Municipals de Barcelona per a reclamar dos dies de descans setmanals.
El col·lectiu de conductors ha anat retardant tot el que ha estat possible la vaga per a no agreujar la situació de caos dels trens de rodalia creada per les obres de l’AVE. Desgraciadament, després de mesos de peticions i cartes a la Direcció de TMB i al propi Ajuntament de Barcelona, el col·lectiu de conductors no ha rebut cap resposta.
Manifest contra la flexiseguretat
“TENIM DRET A TENIR DRETS”
“La flexiseguretat és la tomba dels drets laborals i socials”
El 18 d’octubre, mentre els governs de la Unió Europea tancaven un nou tractat per a substituir a la moribunda Constitució europea, els sindicats agrupats en la Confederació Europea de Sindicats (per part espanyola UGT-CCOO-ELA), i les organitzacions patronals europees van arribar a un principi d’acord sobre un nou concepte denominat “Flexiseguretat”, denominació que engloba vells conceptes com competitivitat, productivitat, abaratament, desprotecció i precarietat.
El tren nostre de cada dia
Fa unes setmanes que aquest país viu revolt al voltant dels problemes derivats de les obres de construcció del TAV en el seu pas per Barcelona. Autocars, rodalies, acusacions de boicot, demandes de cessament, visites llampec, esvorancs, esquerdes, debats parlamentaris, manifestacions mínimes i resignació màxima, viatgers de tren reconvertits en automobilistes embussadors… Un gran caos, diuen.
Des del dijous 1 de Novembre, les marquesines d’Autobusos de TMB han aparegut plenes de cartells que denuncien la manca de descansos del seus conductors i reclamen dos dies de descans setmanal.
El 31 d’octubre de 2007 la CGT va arribar a un acord amb RENFE-Operadora per a la desconvocatoria de la vaga indefinida que tenia convocada a l’AVE des de feia més d’un mes i que afectava als MM.II. Maquinistes Caps de Tren i als Supervisors de Serveis a Bord.
Després de moltes hores de negociacions entre el Comitè de Vaga i la Direcció General de Recursos Humans de RENFE-Operadora, es va arribar, després de greus i incompresibles dificultats, a un acord que satisfà a ambdós col·lectius de treballadors i a la CGT. L’acord contempla les seves principals reivindicacions, és a dir:
Un accés ordenat i normatiu a aquestes categories, que impedeix el que el sindicat gremialista SEMAF pretenia : decidir per pur clientelisme qui havia d’accedir a elles i a conduir els trensAVE.
A escasses nou setmanes per a finalitzar l’any 2007, i una setmana per a començar novembre, queden encara pendents de reingrés 100 acomiadats/des, als quals cal sumar 33 acomiadats/des amb sentència de nul·litat.
Alerta!, amb les dades que hem pogut contrastar, a data del dimarts 23 d’Octubre no arriba a una vintena els companys acomiadats/des als quals l’Empresa ha convocat per a realitzar la revisió mèdica. Fins a la data no tenim constància que se’ls hagi avisat per a signar el contracte i reingresar a Seat!! Com podreu imaginar al ritme que va el “procés de reingrés” els acomiadats no podem dormir tranquils.
Els conductors d’Autobusos de TMB estan mostrant el seu malestar per la manca de descansos actual, posant milers d’adhesius als Autobusos de l’empresa i a les parades del bus per tot Barcelona. També es posen una xapa amb la frase “Jo, vull dos dies de descans setmanal”.
SOLIDARITAT AMB LA LLUITA DELS AUXILIARS DE L’AHCB
ELS FETS : L’ARREL DEL CONFLICTE
Des de fa 9 anys els AUXILIARS DE L’ARXIU HISTÒRIC (AHCB), centre que depen de l’ICUB i que forma part de l’Arxiu Municipal de Barcelona, estan EXTERNALITZATS.
Amb successives empreses (Fragments, Bloc i ara MAGMA des de fa 4 anys) l’ICUB ha anat subcontractant una categoría de treballadors de l’AHCB mitjançant concursos públics d’adjudicació (capítol 2). Quina és la situació laboral d’aquests treballadors?. Aquesta:
634 euros al mes + inexistència en la plantilla = treballadors de 2a. categoría
No gaudeixen de cap dels drets contemplats en el nostre conveni, cap formació reglada, cap promoció, cap dret en salut laboral, cap antiguetat (alguns d’ells porten 7, 5, 4 anys treballant), el seu treball no forma part de l’organigrama propi del centre amb la qual cosa sempre estan subjectes i subordinats a l’arbitri d’altri i a la ingerència de la seva empresa. Dit en paraules curtes: estan condemnats a ser uns matxaques nostres.
La CGT entrega una carta a la presidenta de TMB reclamant-li diàleg per tractar la problemàtica manca de descansos dels conductors d’Autobusos.
El dilluns 22 d’octubre de 2007, la Secció sindical de la CGT d’Autobusos de TMB ha entregat una carta a Assumpta Escarp, presidenta de TMB i Regidora de Prevenció, Seguretat i Mobilitat del Ajuntament de Barcelona.
El 7N es juga la llibertat d’un company. Encara que plogui o troni qui alguna vegada hem convocat, participat, actuat… estarem a les portes d’aquest jutjat.
Dijous 25 d’octubre: els sindicalistes asturians Cándido i Morala faran dues xerrades, una a la Universitat Autònoma de Bellaterra (UAB) i l’altra a la Universitat de Barcelona (UB)
DIA: Dimecres 24 d’Octubre de 2007.
HORA: 10:30 h.
LLOC: C/ Passatge del Sindicat nº 8 baixos, Jutjat de 1ª Instància nº 2, Martorell.
Duen quatre mesos en vaga, en defensa dels seus drets
La solidaritat econòmica la podeu fer arribar a través de la compra dels BONS – AJUDA de 5 euros que hem engegat, o bé ingressant la quantitat que cadascú pugui al compte:
[|2051 – 0016 – 68 – 1070004050|]
Els treballadors de l’empresa REMOLCANOSA, enrolats en els remolcadors del port de Palma, estan en vaga indefinida des del dia 19 de juny, plantant cara a una empresa que, entre altres incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals, no respecta el seu dret al règim legal de descansos dels treballadors de la mar. En aquests quatre mesos, els companys de REMOLCANOSA, afiliats al STMM i a la CGT, han hagut de suportar agressions, amenaces, abusos governatius i acomiadaments. La seva situació la podem resumir en:
a.- Un primer decret de “s
Seguint el seu costum Renfe Operadora va presentar davant la Direcció de Treball sol·licitud d’il·legalitat per les vagues convocades per CGT en l’AVE. La recurrència de les empreses emanades de l’antiga RENFE a perpetuar atemptats contra la llibertat sindical mitjançant la intimidació, els intents sistemàtics de deslegitimar les causes de les mobilitzacions dels treballadors a categoria de delicte, no passa inadvertida ni cau en sac trencat.
El sindicat CGT ha obtingut un rotund èxit el 18 d’octubre en la seva convocatòria en solitari d’aturades parcials de 2 hores en cadascun dels torns, a l’aconseguir la pràctica paralització dels serveis d’atenció al client de les principals empreses de comunicacions i altres serveis com la banca, telefònica, el gasi l’electricitat.
Roca Corporación, fabricant de productes de bany, ha presentat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) temporal que afecta a 21 treballadors de la seva planta de Gava, en ple procés d’expansió internacional. Els afectats per l’ERO temporal, en la seva majoria treballadors amb molta antiguitat en l’empresa, cobraran el subsidi d’atur i un complement assumit per l’empresa, fins a arribar a el 90% del seu salari.
La retallada de plantilla va ser acceptada per l’autoritat laboral després de les negociacions entre la Direcció de Roca i els sindicats UGT i CCOO. Per la seva banda CGT va presentar un recurs d’alçada contra l’autorització administrativa d’aquest ajustament temporal.