CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

Acció Sindical

Manifestació contra el tancament de Hayes Lemmerz

CRIDA DE SUPORT SOLIDARI CONTRA EL TANCAMENT DE HAYES LEMMERZ

Companyes i companys, una nova empresa es vol sumar a les moltes que han tancat en l’últim any i mig. Hayes Lemmerz, una multinacional que declara en la seva petició de tancament, que el grup fabricarà aquest any mes de 1.200.000 llantes d’alumini que el 2009, demana a la Generalitat autorització per a tancar el seu centre de treball a Sant Joan Despí.

Es tracta d’un clar intent de deslocalització de la producció cap a altres plantes del grup a Europa i la resta del món, abocant a l’atur a qui realment constitueïxen el capital de l’empresa: 141 treballadors i treballadores que estan lluitant pel manteniment dels seus llocs de treball.

A part d’una sèrie de mobilitzacions, que es fan coincidir amb les reunions del període de consultes de l’ERO d’extinció, o amb recepcions per part dels polítics i institucions, amb les quals s’està contactant perquè prenguin partit, s’ha convocat una manifestació per a DISSABTE DIA 13 DE FEBRER A LES 12 HORES. El punt de partida és la porta de l’empresa a Sant Joan Despí, c/Les Planes nº 1, amb manifestació fins a l’Ajuntament de Cornellà (el transport públic més proper és el Trambaix, parada de Les Planes i també es proposa sortir caminant des de la seu de CGT a Cornellà – carretera d’Esplugues 46, mitja hora abans).

Els nostres companys a Hayes Lemmerz han protagonitzat lluites importants i exemplars des dels inicis de CGT en l’empresa. Ara estan immersos en una batalla per la defensa de l’ocupació, de tots i cadascun dels 141 llocs de treball, i necessiten de la nostra Solidaritat.

Per això, igual que es va demanar en el recent Congrés de Lleida, des de la FEMEC us fem extensiva la crida de la Secció Sindical de CGT a Hayes Lemmerz perquè acudim, totes i tots. MANIFESTACIÓ DISSABTE DIA 13 DE FEBRER A LES 12 HORES.

Feu extensiva la convocatòria al conjunt de l’afiliació perquè la participació sigui alta i la resposta solidària contundent.

Llegir més »
Acció Sindical

CGT per una ràdio i televisió al servei del ciutadà i no del negoci

No a aquesta Llei de Comunicació Audiovisual que s’oblida de la gent, i que està feta exclusivament per a l’empresari.

– NO garanteix ni promociona el servei públic.

– NO garanteix la qualitat en l’ocupació ni els drets laborals.

– NO garanteix la pluralitat informativa ni la llibertat d’expressió.

– NO garanteix l’accés i participació social.

El ministeri d’Indústria es va comprometre amb CGT que participaríem en aquesta Llei. Va incomplir la seva paraula. No va atendre les nostres propostes i sí les de UTECA, ASODAL i altres organitzacions amb interessos privats.

Aquesta Llei qüestiona la viabilitat del sector audiovisual. A més, elimina el concepte de servei públic per als operadors privats, i els treu obligacions. Destrueïx ocupació i fomenta la subcontractació i la precarització. A l’eliminar l’Estatut de la Ràdio i la Televisió i la Llei del Tercer Canal s’obre la porta a la privatització total, a través de la gestió, dels canals públics. S’impedeix el desenvolupament de les emissores comunitàries, que ofereixen un servei ciutadà sense ànim de lucre. S’oblida de la funció social dels mitjans audiovisuals i redueïx al ciutadà a ser un mer consumidor.

CGT proposa una regulació que garanteixi per a tots els canals:

– La funció de servei públic essencial.

– Informació independent, rigorosa, veraç i plural.

– Programació de qualitat que atengui a l’interès general.

– Creació d’Estatuts de Redacció i Consells de Continguts.

– Participació dels treballadors en el Consell d’Administració.

– Producció interna, amb recursos tècnics i humans de la pròpia empresa.

– Ocupació estable i de qualitat. Eliminar la subcontractació i la precarització del treball.

– Desenvolupament del dret a la diversitat lingüística.

– Participació ciutadana.

I per a les cadenes públiques:

– Un finançament que les faci viables, i que la seva titularitat i la seva gestió siguin públiques.

Només així es podrà donar estabilitat al sector audiovisual i als seus treballadors. En definitiva, salvaguardar el servei públic i els drets dels ciutadans. Aquesta Llei es pretén aprovar sense debat, donant l’esquena a la ciutadania. Entre tots podem millorar aquesta Llei.

Seccions Sindicals de CGT a Atlas, IB3, Tele5, TV3, RTVA, RTVE, RTVM, RTVV

FEDERACIÓ GRÀFICA ESTATAL DE CGT

Attached documents

Comunicat CGT

Llegir més »
Acció Sindical

Transferència Rodalies Barcelona: han de complir els pactes

La Generalitat de Catalunya, des de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques, ha iniciat una ronda de contactes amb totes les organitzacions sindicals per a explicar-nos els seus criteris i plans per a un futur immediat en les Rodalies de Barcelona.

Dintre d’aquesta ronda, el passat dia 27 de gener es va reunir amb CGT. Tenim clar que quan es parla amb els polítics, l’experiència ens indica que tot el que diuen cal prendre-ho amb “molta prudència i reserva”, des de la perspectiva que mai es rep tota la informació al complet i que aquesta pot interpretar-se d’altra manera a la qual en principi se sembla percebre.

De l’escoltat en la reunió, destaquem entre en altres coses les següents:

– A dia d’avui no es plantegen altra possibilitat que no passi per que Renfe Operadora sigui la que segueixi donant el servei a Barcelona.

– A l’abril o maig tenen intenció de començar les negociacions per a la consecució d’un nou Contracte Programa amb Renfe per als pròxims quatre anys (pel mig està la data del procés electoral a Catalunya).

– Que la seva intenció, sobre la base de la normativa europea ja que es tracta d’un servei públic, és que hi hagi un sol operador per a Rodalies.

– Si en un futur llunyà, Renfe deixés de ser l’operador i haguessin d’assumir plantilla i material, no es plantegen en cap cas la fusió amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), plantejant-se com solució política la possibilitat de crear un holding empresarial amb les dues empreses.

– Que ja estan negociant un contracte a tres bandes amb ADIF i Renfe-Operadora, perquè aquesta última gestioni les estacions de rodalia.

– Que estan disposats a respectar els acords de desconvocatoria de vaga que signem amb Renfe i el Ministeri de Foment, a pesar de no ser signants ni estar presents en l’acta de la reunió (la matinada del 9 de juny estaven a l’altre costat telèfon, encara que no els agradi reconèixer-lo).

– Que el que demanaran a RENFE-Operadora són uns nivells de qualitat, però no es ficaran en com els aconsegueix, és més, van lloar models d’explotació amb poc personal: una política semblant a la que ells fan en FGC, amb la qual la CGT, lògicament no està d’acord.

– Volen tenir també els trens regionals i el més aviat possible.

– No tenen prevista la transferència de cap infraestructura ferroviària.

– En la primera etapa, no es preveuen canvis importants en el servei de les Rodalies de Barcelona. Aquests arribaran més endavant quan s’inaugurin les noves infraestructures ara en execució.

– La partida pressupostària aportada per l’estat, que serveix per a compensar el dèficit, la utilitzaran en les millores més immediates.

Des de CGT li vam transmetre que continuarem treballant, com sempre, per un ferrocarril públic i que defensarem la no divisió de Renfe-Operadora: la segregació no ens interessa als treballadors.

Vam posar també en dubte que els nivells de qualitat i seguretat que busquen es puguin assolir mentre no s’augmenti la plantilla (de personal operatiu, clar, que directius ja en tenim molts), deixin de regalar les càrregues de treball a les empreses participades i privades o segueixin tancant les taquilles de venda de bitllets i atenció al client, tal com ha ocorregut aquest mes a Montcada-Santa Maria.

El Ministeri de Foment (MFOM) i Renfe han incomplit els pactes amb les organitzacions sindicals referent a donar la participació i control sindical en el procés de transferència. Renfe s’ha limitat a informar de manera unilateral als sindicats. Quan incompleixen els acords és que una cosa dolenta estan tramant i que després ho anem a pagar els treballadors de l’empresa.

Per aquest motiu el SFF-CGT s’ha dirigit al MFOM i a Renfe-Operadora recordant-los els pactes i exigint que es compleixin els acords del 9 de juny de 2009 que van servir per a desconvocar les vagues. També ens hem dirigit al Comitè General d’Empresa i a la resta d’organitzacions sindicals, buscant continuar amb l’actuació unitària que en el seu moment vam iniciar entre tots i que va suposar un important compromís sindical amb el conjunt dels treballadores i treballadores de Renfe.

En els pròxims dies han d’arribar respostes satisfactòries i garanties, en cas contrari caldrà pensar en mobilitzar-se.

DEFENSEM L’OCUPACIÓ I ELS DRETS LABORALS

Sindicat Federal Ferroviari de la CGT

www.s

Llegir més »
Acció Sindical

Acaba el suplici dels tripulants del “Mercedes del Mar”

Ens alegrem de poder donar una bona notícia, el final del conflicte mantingut pels tripulants del MERCEDES DEL MAR, els quals pràcticament abandonats des del mes de juliol de l’any passat i sense cobrar els salaris des del mes anterior, han mantingut una titànica lluita per a reclamar els seus drets vulnerats, sense abandonar el vaixell “aparcat” al port de València.

Llegir més »
jpg_ESSA1.jpg
Acció Sindical

Realitzat a Sabadell un judici contra 5 treballadors d’Essa Palau

Ahir 8 de febrer a les 12h. es va realitzar a Sabadell el judici penal contra 5 companys treballadors d’Essa Palau, inculpats injustament (amb fals testimoniatge per part de l’empresa) per la defensa dels llocs de treball en l’expedient d’extinció plantejat per l’empresa el juliol passat.

Han estat absolts per falta de proves de les faltes d’insults i amenaces, però si seguirà el procés legal pel delicte de danys materials, que podria inculpar a més treballadors d’Essa Palau.

Una hora abans del judici es va realitzar una concentració solidària amb els treballadors on han participat una trentena de persones.

La repressió contra els treballadors que responsablement van treballar en defensa dels llocs de treball a Essa Palau contínua. No a la repressió sindical.

CGT Sabadell

Llegir més »
Acció Sindical

“Papers sindicals”, butlletí CGT-UAB

Adjunt trobareu el butlletí “Papers sindicals” de gener-febrer, publicat per la secció sindical de CGT a la Universitat Autònoma de Barcelona, amb el següent contingut:

1. L’acció sindical possible davant la reforma capitalista de les universitats

2. Denúncia de contractació irregular a la UAB

3. La postura de CGT davant les negociacions amb el Rectorat

Adjunt trobareu el butlletí de CGT-UAB amb el següent contingut:

Adjuntem el butlletí, que us podeu descarregar.

Llegir més »
Acció Sindical

Comunicat unitari dels sindicats de Seat davant les declaracions del president de l’empresa

Comunicat conjunt realitzar pels sindicats CGT, UGT i CCOO davant les declaracions realitzades pel president de Seat als mitjans informatius atacant a la plantilla.

El dilluns 1 de febrer va acabar el plaç per a decidir l’opció escollida pels treballadors acomiadats (reingrés o indemnització). El dia 2 es reincorporaven aquells que no van signar l’acomiadament. La lluita del conjunt de treballadors en contra dels acomiadaments ha donat els seus fruits: 37 afectats han optat pel reingrés, que sumats als 24 que ja s’havien reincorporat, fan un total de 61 reingressos i 55 treballadors, després d’una setmana per a reconsiderar la seva decisió, s’han acollit als 60 diesper any treballat.

Llegir més »
Acció Sindical

Judici contra treballadors d’Essa Palau el 8 de febrer

El pròxim dilluns 8 de febrer es realitzarà el judici contra companys de l’empresa Essa Palau, inculpats injustament per la defensa dels llocs de treball en l’expedient d’extinció plantejat per l’empresa aquest juliol passat.

Per això demanem que tot aquell que pugui assisteixi en suport a aquests companys, quedem convocats a les 11.15h en la porta dels Jutjats de Sabadell el dia 8 de Febrer 2010.

CGT Sabadell

http://cgtsabadell.blogspot.com/

Llegir més »
Acció Sindical

Barcelona: Resum Judici grup RACC contra el Comitè d’Empresa

En el matí d’avui dimarts 2 de febrer s’ha realitzat el judici contra el Comitè d’Empresa de l’empresa Acaservi SA pertanyent al grup RACC. L’empresa no ha pogut acreditar en el judici que en els mesos que per conveni els ha de donar les vacances als seus treballadors té mes treball. A més per a aquest tipus d’eventualitats té un contracte amb l’empresa de serveis telefònics “Konecta”. Per això la CGT insistim que aquest conflicte col·lectiu contra els treballadors no té cap sentit, excepte el voler dilatar en el temps un dret dels treballadors com és el qual puguin agafar les vacances segons estipula el conveni.

El grup RACC està format per dotze empreses amb més de dos mil treballadors. No tenen un conveni propi, aplicant en les seves empreses, diferents convenis col·lectius. Acaservi SA és l’empresa del grup RACC dedicada a gestionar els serveis d’assistència en carretera, tant dels socis del RACC com dels clients de les companyies asseguradores a les quals presta aquest servei. La plantilla actual de Acaservi és d’uns 150 treballadors aproximadament.

L’empresa ha interposat un conflicte col·lectiu contra els components del Comitè d’Empresa per discrepàncies en la interpretació de l’art. 30 del Conveni d’Oficines i Despatxos de Catalunya, que fa referència al gaudi de les Vacances […] el període de gaudi serà preferentment del 1 de maig al 30 de setembre […]. Per a la CGT, l’empresa fa una interpretació interessada de la paraula “preferentment”. Acaservi en la seva demanda al·lega que és un simple ‘suggeriment’, de manera que ofereix la majoria de vacances fora del període indicat en el conveni. Aquesta situació es repeteix des de l’any 2007, moment en el qual l’empresa va decidir canviar el Conveni Col·lectiu passant del Metall a Oficines i Despatxos, amb l’únic propòsit de reduir els costos, ignorant les directrius del conveni en matèria de vacances.

Des de CGT considerem que “preferentment” significa que el període vacacional ha d’estar comprès entre aquestes dates, i només previ acord entre les parts es pot aplicar un període vacacional diferent. L’argument de l’empresa és que el període que marca el conveni coincideix amb el de major activitat. CGT considera que aquesta és una circumstància previsible i planificable mitjançant contractes temporals de reforç, com s’havia fet anteriorment, i que la mala gestió i formació d’aquests recursos repercuteix en el dret al gaudi de les vacances de la plantilla fixa. A més, una empresa externa (Konecta), -contractada en 2009- ha anat assumint progressivament gran part de l’activitat de Acaservi. Fora d’aquest període existeixen circumstàncies imprevisibles, com les metereològiques, que incrementen seriosament l’activitat de l’empresa, època en la qual vénen imposades les vacances.

Seguint amb l’estratègia general de retallades en el grup RACC, en l’any 2004 Acaservi contava amb un 86% de contractes indefinits a jornada completa, donant servei a una cartera d’unes 30 companyies; en l’actualitat aquest percentatge no arriba a el 58%, mentre que s’ha elevat a més de 50 el nombre de companyies assistides. Tenint en compte que l’última contractació indefinida a jornada completa va ocórrer fa dos anys, sembla clar el propòsit d’externalitzar el servei d’assistència.

CGT ha presentat diverses denúncies davant la inspecció de treball, ja que es cometen irregularitats greus, com el cobrament de subvencions relatives a la formació, o que les trucades telefòniques, tant les entrants com les sortints són gravades, sense advertir ni als usuaris, ni als treballadors d’això. A pesar d’haver sol·licitat els protocols i criteris utilitzats tant per a les escoltes com per al seu arxiu, no se’ns han facilitat. La prepotència del RACC arriba a fins i tot a l’Administració, pretenent mantenir la seva imatge corporativa en la seu central, a pesar d’haver rebut fins a tres expedients sancionadors per part del Districte de les Corts, amb les corresponents multes econòmiques.

CGT-ACASERVI-RACC – CGT-BANCA – CGT-PREMSA BCN

Llegir més »
Acció Sindical

La plantilla de Nissan paralitza la producció per segon dissabte consecutiu

Els treballadors de Nissan van secundar ahir 30 de gener, per segona setmana consecutiva, la vaga convocada pels sindicats en protesta per la decisió de l’empresa de fixar alguns dissabtes com laborables, impedint així treure endavant la producció prevista, d’uns 270 vehicles.

Fonts sindicals han explicat que l’atur ha estat secundat per la totalitat de la plantilla que estava cridada a treballar, unes 1.700 persones, mentre que un portaveu de la companyia va confirmar que la vaga ha tingut “una alta participació”.

El comitè de Nissan va convocar diverses jornades de vaga per als dies 23 i 30 de gener i 6 de febrer en protesta pels dissabtes productius fixats per la Direcció per a plantar cara a un augment de les comandes dels models Pathfinder i Navara i al recent llançament de la nova furgoneta NV200. La plantilla, no obstant això, es nega a treballar els dissabtes quan encara hi ha vigent un ERO temporal que acaba a finals de març i hi ha treballadors afectats per l’expedient que Nissan va presentar al juliol i que tenen pendent la seva tornada a l’empresa.

Coincidint amb la vaga, més d’un miler de treballadors es van concentrar entre les 4.30 i les 10.30 hores del matí a les portes de la fàbrica de la Zona Franca per a exigir a l’empresa que retiri l’ERO temporal i contracti a més gent per a plantar cara al pic de demanda.

Empresa i sindicats mantindran la pròxima setmana una reunió de mediació amb l’autoritat laboral per a solucionar aquest conflicte, que ja ha impedit a Nissan fabricar prop de 500 automòbils. En cas que les parts no assoleixin cap acord, la plantilla està convocada a una nova vaga per a dissabte que ve, 6 de febrer, que l’empresa també ha fixat com laborable.

Llegir més »
Acció Sindical

Essa Palau retira l’ERO que hauria afectat 170 persones gràcies a la pressió sindical

Pau Llonch – Setmanari Directa núm. 168

Després de molts mesos de conflicte i cinc expedients de regulació d’ocupació (ERO), un d’ells en vigor des del mes de desembre passat, els treballadores d’Estampacions Sabadell SA han aconseguit un breu respir. A resultes de la pressió exercida per la convocatòria d’una vaga indefinida que havia de començar el 13 de gener, l’empresa ha decidit retirar el darrer ERO -el que feia sis- presentat al Departament de Treball a principis d’any, en plenes festes nadalenques. I no només això: les negociacions del comitè d’empresa, integrat per membres de la CGT i FTC, ha aconseguit que l’empresa presenti un Pla industrial, tal com reclamava des de feia temps. Segons Francisco Zapata, membre del comite d’empresa i la CGT, l’empresa i els treballadors “ens hem donat un mes de termini per debatre aquest pla amb l’objectiu que asseguri la viabilitat econòmica del projecte empresarial”.

Llegir més »
Acció Sindical

Solidaritat urgent contra la «il·legalització» de la FAU Berlín

Ens sol·liciten solidaritat internacional els companys i companyes de la FAU de Berlín. El dia 11 de desembre la justícia berlinesa va dictaminar que la FAU de Berlín no pot autodenominar-se «sindicat» o «sindicat de base». No la ha il·legalitzat com organització en si, però aquesta sentència es tradueïx de facto a prohibir la seva labor sindical. La sentència del Tribunal Estatal de Berlín no és casual, sinó que està en estreta relació amb el conflicte laboral que manté la FAU berlinesa amb el cinema Babylon, la junta directiva del qual buscava aquett veredicte.

Us sol·licitem: Els dies 29 i 30 de gener (si pot ser; en cas contrari, en els dies més pròxims) :

– concentracions davant l’Ambaixada i els consulats alemanys o davant institucions culturals alemanyes representatives.

– enviament de Fax i Correus electrònics a les ambaixades d’Alemanya a l’Estat espanyol i una còpia a la junta directiva del cinema Babylon.

– enviar faxos de protesta al Tribunal berlinès responsable.

Llegir més »
Acció Sindical

1 de febrer: judici companys acomiadats de ICMA “Grup Ruffini”

El dia 1 de febrer és la data que està previst se celebri el judici per l’acomiadament dels 11 companys de ICMA.

Per això convoquem una concentració de suport enfront del Jutjat social de Terrassa (Rambleta Pare Alegre, 112) a les 11.30 h.

Després de més de sis mesos, 11 companys acomiadats de l’empresa ICMA afiliats a la CGT estan citats en el Jutjat social de Terrassa. Aquests companys que van ser acomiadats per l’acceptació d’un Recursd’Alçada per “s

Llegir més »
Acció Sindical

La CGT de Ferrocarrils de la Generalitat – FGC es trasllada a Rubí

El passat dia 17 de desembre, l’Assemblea General Ordinària d’afiliats/des de la Secció Sindical va decidir passar a formar part de la CGT de Rubí. Aquesta decisió suposa per a la CGT de FGC abandonar el Sindicat de Transports i Comunicacions de Barcelona i la Federació Territorial de Barcelona per a formar part de la CGT de Rubí, al principi com Sindicat d’Oficis Varis però tenint com objectiu immediat la constitució del Sindicat de Transports i Comunicacions de Rubí, del com formaria part, al costat de companys/es de Correus d’aquesta Localitat, la Secció Sindical de la CGT de FGC.

Els motius perquè la Secció Sindical es traslladi a Rubí són una millor gestió dels recursos econòmics i humans, gestionaríem directament els recursos del nou sindicat i els de la pròpia Secció Sindical alhora es potenciaria l’Organització en aquesta Localitat. S’han tingut en compte aspectes com la tradició de l’Anarcosindicalisme en aquesta Localitat, així ho testifica el local que disposa la CGT a Rubí, que data dels anys trenta del segle passat, el qual es va comprar per a fundar l’Escola Racionalista. per tant aquesta propietat és considerada Patrimoni Històric de la CGT.

Per a FGC també Rubí s’ha convertit en una Localitat important, no cal oblidar que l’empresa té en aquesta Localitat el COR (Centre d’Operacions de Rubí) que al costat de NEO a Barcelona (Nou Edifici d’oficines) són els dos centres neuràlgics de l’empresa.

La seu de la CGT de Rubí de la qual ja forma part la CGT de FGC, es troba situada en el carrer Colom,3-5, molt prop de l’antiga estació de FGC de Rubí.

Secció Sindical de CGT de FGC

Llegir més »
Acció Sindical

La lluita exemplar de la plantilla de Seat

Les mobilitzacions a SEAT històricament han estat sempre encapçalades pels treballadors de producció, possiblement perquè sofreixen el treball físic i cobren menys salari. El costum ha estat que la majoria dels tècnics han evadit mobilitzar-se davant els conflictes, pensat que a l’estar “prop de l’empresa” tenien més seguretat. Així ha semblat gairebé sempre, ja que l’empresa ha potenciat la diferència amb millors condicions al col·lectiu cridat de “coll dur”.

Hem de felicitar-nos tots els treballadors i treballadores de SEAT i GEARBOX per l’exemplar lluita unitària d’aquests dies. Aquest exemple ens reforça encara més a la CGT en la seva tasca i compromís sindical.

La CGT sempre hem cridat a la unió de tots els treballadors/es tant de producció com d’oficines perquè l’empresa busca el benefici a costa de tots/es nosaltres:

• En el col·lectiu de producció, amb uns augments de ritmes de treball, pel sistema de Producció SEAT (SPS) que afecten cada vegada més directament a la salut.

• En indirectes i tècnics, amb el Treball en Equip i assumint més càrrega de treball cada dia, sense una descripció clara de tasques del seu lloc de treball.

La CGT sempre hem avisat que els objectius insaciables de beneficis de les empreses no distingirien entre col·lectius. Possiblement la crisi ha fet que la Direcció de SEAT hagi pensat que aquest moment havia arribat i ha aplicat una agressió en tota regla. Una acció coordinada amb les pretensions de la patronal espanyola, que porta anys demanant eliminar els condicionaments de la legislació per a poder acomiadar lliurement, de manera salvatge si fa falta.

A la fi de desembre el nou President va anunciar a tots els sindicats la seva pretensió de “donar una puntada als mals remers”. Des d’aquest mateix moment la CGT avisem a l’empresa que provocaria un conflicte, i la nostra resposta seria contundent. Al ser coneixedors de les propostes del President realitzem continuats esforços amb els sindicats majoritaris per a donar una resposta contundent de tots els sindicats, i intentar detenir aquesta barbaritat, abans que es comencés a aplicar.

Sense poder arribar a un acord de mobilització arribem al 11 de gener, quan l’empresa aplica unilateralment l’acomiadament de 115 companys/es amb les condicions de pre-jubilació de l’acord de 2007. Vam tornar a insistir als sindicats majoritaris de la necessitat de respondre i sol·licitem Ple del Comitè. A l’empresa li comuniquem, que de seguir amb els acomiadaments, la plantilla entendria això com una agressió.

El 18 de gener es comença a acomiadar a desenes de companys/es, amb la inacceptable i injustificable causa del baix “rendiment”, fins a arribar als 291 . Però la realitat desmenteix la campanya pública de SEAT que això era només per a “quatre directius” i els afectats es veuen en oficines i en tallers, entre la mà d’obra.

El procés de mobilitzacions que s’inicia en Zona Franca i s’estén a tots els centres de SEAT, és sobradament conegut per la plantilla que ho heu viscut en primera persona. Després de cinc dies de mobilització, a última hora del passat divendres arribàvem a un preacord per al reingrés immediat de 24 companys/es i la possibilitat de reingrés per a tots aquells que triïn, aquesta vegada lliurement, si accepten l’acomiadament amb els 60 dies ja signats o entren en un pla de reingrés, amb formació, fins a juliol de 2011. D’aquest acord ha quedat exclòs el Personal Extra Conveni (PEC) i la plantilla de SEAT-Sport.

El dilluns, en una assemblea de més de tres hores, totalment democràtica i participativa, els afectats van acceptar l’acord per majoria. Això sí, van deixar bé clar en les seves intervencions perquè els sindicats ho expressem a l’opinió pública i als mitjans de comunicació: QUE EN LA PLANTILLA DE SEAT NO HI HA NI DROPOS NI INCAPAÇOS, i que això ha estat una escabetxina inhumana sense cap justificació.

Aquella mateixa tarda la CGT del Grup SEAT vam aprovar la signatura definitiva d’aquest acord en Assemblea extraordinària.

VALORACIÓ

La CGT hem signat aquest acord per les següents raons:

• La negociació ha estat unitària i democràtica, recollint-se les propostesde la CGT.

Llegir més »
Acció Sindical

La plantilla de Gearbox del Prat ha demostrat que amb la seva unió no hi ha res impossible

Impossible semblava en un primer moment tirar per a enrere els acomiadaments plantejats pel president de Seat i ho hem aconseguit. El que era una cosa innegociable s’ha acabat negociant i s’ha aconseguit que els companys no siguin acomiadats i garantir la tornada als quals van acceptar l’acomiadament. Tot això mitjançant la mobilització i la solidaritat.

Si, MOBILITZACIÓ i SOLIDARITAT amb majúscules. Per que ara i sempre han estat les úniques eines dels treballadors per a aconseguir els seus objectius. L’esdeveniment històric del dia 21, en el qual tots i cadascun de nosaltres ens trobem en el taller per a defensar el nostre dret a un lloc de treball estable i digne, no ha de caure en l’oblit. Bé, totsno. Gran part del col·lectiu de PEC’s

Llegir més »
jpg_17829_6_27_01_2010_Tarragona_8.jpg
Acció Sindical

El Camp també protesta contra la cimera de ministres de la UE

Aquest matí del 27 de gener, en repulsa de les cimeres de Ministres de Treball i de la Unió pel Mediterrani que es realitzarà a Barcelona del 27 al 30 de gener, ha tingut lloc a Tarragona una concentració, convocada per diversos col·lectius i organitzacions socials i sindicals. La manifestació ha reunit unes 120 persones a l’estàtua dels despullats que desprès de la lectura del manifest unitari, s’han desplaçat cap a l’oficina de treball (SOC) per continuar amb l’activitat informativa i de difusió.

Per altra banda, avui a la tarda a Reus els col·lectius de l’Esquerra Independentista de Reus, conjuntament, amb els sindicats CGT i CoBas, han fet una roda de premsa davant les obres del nou Hospital Sant Joan, per denunciar la situació d’explotació laboral que estan patint les treballadores de la construcció. La majoria de treballadores estan fent jornades laborals de 12 a 13 hores, de dilluns a dissabte, el que significa que l’Ajuntament s’estalviarà 150 treballadores i uns 6 milions d’euros, mentre l’atur no para de créixer a la ciutat.

Llegir més »
Acció Sindical

CGT davant la greu situació de la companya algeriana Meryem Mehdi

El Comitè Confederal de la CGT, reunit en Plenària Confederal el dia 26 de gener de 2010 i davant la greu situació de la companya algeriana Meryem Mehdi fa la següent resolució:

Després de gairebé 50 dies en vaga de fam en protesta pel seu acomiadament i per l’arbitrarietat i l’actitud neocolonial amb la qual actuen les empreses multinacionals en el sud algerià, la companya Meryem Mehdi es troba en un estat desesperat.

S’han desmentit les últimes notícies que parlaven d’un possible compromís amb l’advocat de British Gas. La multinacional britànica manté el seu silenci i segueix impassible davant el deteriorament de l’estat de salut de la companya. Al seu torn, les autoritats algerianes mantenen el seu silenci còmplice. D’una banda, mentre el Ministre de treball rep al comitè de solidaritat, la policia copeja a les persones concentrades i deté a la secretària general del SNAPAP, Nassira Ghozlane, i a dos companys de SNAPAP i de la Lliga algeriana de drets Humans.

Considerem inacceptable aquest tipus de comportaments per part de les multinacionals, en aquest cas British Gas. A més d’explotar els recursos naturals d’un territori sense que els seus pobladors es vegin realment beneficiats, es dediquen també a explotar a les seves treballadores i treballadors. No hem d’oblidar que Algèria és un dels productors de gas més importants del món.

En la recent cimera hispano-algeriana celebrada fa pocs dies a Espanya, representants d’ambdós governs han parlat d’energies, sobretot de gas. I és que ja està en marxa el gaseoducte Medgaz, que transporta el gas algerià des del desert del Sahara fins a Europa (entrant per Almería). Mezgaz és un consorci format per diverses multinacionals com l’algeriana Sonatrach, l’espanyola Cepsa, la italiana Endesa i la francesa GDF Suez. A més en la construcció del gaseoducte han participat multinacionals japoneses per a proporcionar l’acer de les canonades, empreses espanyoles, franceses i italianes per a l’estesa d’aquestes canonades en el mar i fins a la Rolls Royce para fabricar els compressors.

En definitiva un nombre important d’empreses que s’estan beneficiant del recurs algerià i el més important, aquest gaseoducte redueïx els costos d’aprovisionament de gas en tota Europa i la seva dependència de Rússia, fins a tal punt que ha estat considerat per la Unió Europea com projecte d’interès comú en les xarxes transeuropees d’energia. De fet la UE va aportar dos milions d’euros per a la realització de projectes i 1,4 milions més d’euros per a la seva construcció.

I davant tal magnitud d’empreses, multinacionals i ciutadans europeus beneficiant-se d’aquest recurs ens trobem amb una dona que viu en el mateix territori on s’extreu el gas, que treballa per a una multinacional, en aquest cas la britànica British Gas i que es resisteix amb totes les seves forces a ser trepitjada, lluitant sola, fins a les últimes conseqüències, mitjançant una vaga de fam iniciada el 9 de desembre de 2009, per a protestar pel seu injust acomiadament.

Des de la Confederació General del Treball de l’Estat Espanyol ens preguntem on està l’Europa dels drets i les llibertats, ens preguntem on està el tarannà del Sr. Rodriguez Zapatero, responsable del govern que aquest semestre presideix la Unió Europea i sobretot ens preguntem per què no s’està produint una intervenció política que posi fi d’una vegada a aquesta situació de tremenda injustícia.

Igualment des de la Confederació General del Treball de l’Estat Espanyol responsabilitzem a la multinacional britànica British Gas i a la classe política de la vida de Meryem Mehdi. Així mateix recollim la crida a la solidaritat internacional realitzat per nombrosos companys i companyes algerianes i ho fem extensiu animant a totes les organitzacions, col·lectius i persones que ho desitgin a mostrar el seu suport per aquesta causa.

Comitè Confederal de la Confederació General del Treball

Llegir més »
Acció Sindical

El seguiment de la vaga a Nissan paralitza la planta de Barcelona

La vaga, convocada per tots els sindicats del comitè d’empresa, que han secundat avui 23 de gener uns 800 treballadors de Nissan davant la fàbrica de Barcelona, ha fet que la producció de la planta no arranqués, per la qual cosa s’han deixat de produir entre 300 i 400 cotxes en aquest primer dissabte laboral previst per la companyia.

Des de les 4.30 h. i fins les 10.30 els piquets s’han situat a les portes d’accés a la fàbrica impedint-ne l’entrada.

L’increment de treball en la planta catalana, que ha provocat el trasllat a Barcelona de 38 treballadors de la factoria d’Àvila, segons els sindicats no és un fet puntual, que es el que defensa l’empresa per tal de justificar aquest trasllat dels treballadors.

Des dels sindicats s’indica que no estan en contra dels companys d’Àvila sinó de la cortina de fum de Nissan per eludir la seva responsabilitat de contractar, tal com havia promès, a treballadors acomiadats en l’ERO del 2009 en cas de que s’incrementessin les càrregues de treball.

Per a la CGT l’objectiu de la vaga plantejada, és aconseguir un augment de la plantilla, en lloc de, com pretén l’empresa, augmentar la capacitat productiva, augmentat les jornades de treball. Per això hem demanat, el reingrés dels treballadors acomiadats que han reclamat el seu lloc de treball, entenent que no hem de prioritzar als treballadors que tenen garantia de reingrés, davant els que van ser acomiadats de manera traumàtica.

El comitè d’empresa ja ha anunciat que la vaga es repetirà el dissabte 30 de gener si no hi ha un canvi de postura de la Direcció de la multinacional a Barcelona.

Llegir més »
Acció Sindical

Principi d’acord a Seat amb la readmissió dels acomiadats el 2011

Després de la imposició d’acomiadaments salvatges, davant els quals la majoria dels treballadors han acceptat una indemnització de 60 dies davant la coacció que se’ls plantejava, s’han produït una sèrie de mobilitzacions que han paralitzat la producció durant una mitjana de dos dies en les fàbriques de Seat.

La plantilla indirecta i tècnics, per primera vegada, i davant la sorpresa dels companys/es de la cadena, feien un passeig per la factoria cridant a l’atur. Els directes no es van sumar a l’atur. No obstant això la plantilla de Manteniment va trencar la paràlisi mobilitzadora de molts anys i s’han tingut piquets amb fogueres durant tres dies a Martorell.

L’empresa admetia la reincorporació de qui no havien acceptat els 60 dies (uns 25), però es negava a que qui havia signat ja el xantatge tinguessin possibilitat de tornar. Finalment, la possibilitat de reingrés només ha estat possible després d’un període d’atur amb formació, amb reincorporació posterior a l’empresa. UGT i CCOO van proposar una sortida similar a la del ERO de 2005 quant al sistema de reingrés.

La CGT, després de l’experiència i la lluita d’aquest temps, hem plantejat dues condicions que després de diverses reunions i tornades a la mobilització, han estat acceptades per l’empresa:

* Garantia de contractació al final del procés de formació.

* Que es mantingui el dret a l’antiguitat que es va perdre en l’acord de 2005.

Per això hem signat un preacord que està pendent de ratificar pels afectats i per cada sindicat en els nostres òrgans de gestió. La plantilla ha respost positivament tant per a mobilitzar-se com davant la possibilitat de solució que s’obre amb aquest preacord.

Una salutació fraternal.

Diego Jesús Rejón Bayo, Secretari Acció Sindical FESIM-CGT

Podeu consultar el preacord a: www.cgtbarcelona.org/cgtseatmartorell/documents/2010-01-22_acuerdo_reingreso.pdf

Seat i el comitè d’empresa acorden el reingrés dels acomiadats abans de juny del 2011.

El pacte paralitza el procés de més de 200 rescissions entre tècnics i personal indirecte. La Direcció de Seat i els representants del comitè d’empresa han arribat avui un acord per a paralitzar el procés de més de 200 acomiadaments individuals en el col·lectiu de tècnics i personal indirecte, després que l’empresa accedís al reingrés de tots els afectats abans de juny del 2011 sota la condició que segueixin un itinerari formatiu i superin una prova.

El principi d’acord, que té el vistiplau del comitè en ple, suposa el reingrés immediat d’uns 20 treballadors que no van signar la carta d’acomiadament, han confirmat fonts sindicals. Per a la resta d’afectats, obre la porta a decidir si abandonen l’empresa amb 60 dies per any treballat o bé es marxen amb opció a retornar el 2011, just quan comenci la producció del Audi Q3 en la planta de Martorell (Baix Llobregat).

En el cas d’aquests treballadors s’obren dues opcions a les quals podran acollir-se. D’una banda, podran optar per una indemnització de 20 dies per any i el reingrés no abans d’un any i sempre que hagin complert amb els requisits de formació en la seva especialitat que requerirà Seat a través d’un examen que portarà a terme una empresa de formació externa. Aquests conservaran la seva categoria al tornar a la factoria.

Pacte “històric”

La segona opció de reingrés contempla una indemnització de 35 dies per any a canvi de seguir l’esmentat pla de formació i superar la prova quan arribi el moment de reingresar (abans de juny del 2011). Aquest col·lectiu conservarà categoria i antiguitat al seu retorn. Es mantindran les prejubilacions fetes en el marc d’aquesta retallada de plantilla, que afecten a unes 119 persones i que es van pactar la setmana passada.

El president del comitè, Matías Carnero, ha valorat l’acord arribat amb el mateix president de Seat i màxim impulsor d’aquests acomiadaments, James Muir, i ha titllat de “històric” el fet que els tres sindicats –UGT, CCOO i CGT– s’hagin sumat al pacte.

El pacte suposa també la desconvocatòria de la vaga prevista per al dilluns, dia en el qual s’ha convocat una assemblea informativa per als treballadors, així com la retirada de les denúncies interposades pels sindicats a l’administració laboral. La fàbrica de Seat a Martorell i la seva filial Gearbox, que estan parades des del dijous pel bloqueig del col·lectiu de manteniment a l’entrada de camions amb components per a les línies de producció, podrien tornar al treball en les pròximes hores.

Kaos en la Red (Laboral-Economia)
www.kaosenlared.net/noticia/seat-comite-empresa-acuerdan-reingreso-despedidos-antes-junio-2011

Principi d’acord a Seat amb la readmissió dels acomiadats el 2011

23 gener 2010 – Barcelona – EFE

La Direcció i el comitè d’empresa de Seat han arribat avui a un principi d’acord per a la readmissió dels treballadors acomiadats, que haurà de ser ratificat el dilluns en assemblea, pel que les aturades han conclòs i la producció a Martorell s’està reprenent.

L’acord contempla la readmissió immediata dels 20 treballadors que no han signat la carta d’acomiadament, mentre que la resta d’afectats podrà decidir si abandona l’empresa amb una indemnització de 60 dies per any treballat, o anar-se amb l’opció de retornar a Seat l’any 2011 . Per a ser readmesos el pròxim gener, els treballadors haurien de seguir abans un curs de formació obligatori i superar una prova d’accés. Dilluns que ve al matí, el comitè es reunirà amb els treballadors afectats perquè ratifiquin el preacord signat avui, pel que fins a llavors la vaga prevista per a aquest dia no es desconvoca formalment.

Els sindicats han pactat per altra banda que l’empresa no sancioni les aturades d’aquests últims dies en les plantes de Martorell i Zona Franca, a més d’assumir la meitat dels seus costos. Els treballadors del centre de Martorell estaven en vaga des d’ahir, i durant el dia d’avui els piquets informatius van impedir l’entrada de camions al recinte, el que ha provocat llargues cues. També els treballadors de Gearbox del Prat, que pertany al grup Seat i fabrica caixes de canvi, estaven parats des d’ahir, el que suposava una amenaça per a les plantes de Seat i les del grup Volskwagen de Pamplona i Alemanya.

Els sindicats i els directius de Seat es trobaven reunits des de mig matí d’ahir per a acostar postures i intentar desbloquejar el problema. El conflicte a Seat es va deslliurar arran de que l’empresa anunciés l’acomiadament “per baix rendiment” de 330 empleats no vinculats a la producció. Dilluns passat, la Direcció de l’empresa va començar a repartir les cartes d’acomiadament entre treballadors i els sindicats van denunciar que la gran majoria dels afectats no eren directius. La decisió va fer que els treballadors de Seat de la Zona Franca paressin espontàniament diversos dies d’aquesta setmana i convoquessin una vaga de 24 hores per a dilluns que ve.

Llegir més »
Acció Sindical

Finalitzen les aturades a Gearbox després de la readmissió dels tres treballadors acomiadats

Els treballadors van començar a treballar en el torn de la nit d’ahir divendres, després de mantenir la producció paralitzada des de les 13 hores del dijous. Des de la CGT valorem positivament tant la reacció de la plantilla com l’haver aconseguit la readmissió dels acomiadats. També ha estat clau el que encara que els acomiadats eren personal indirecte, tota la plantilla ha donat una resposta unànime i contundent. Des de CGT creiem que s’ha demostrat que si els treballadors lluitem, podem aconseguir variar les pretensions empresarials.

Llegir més »
Acció Sindical

Transferències de rodalies a Catalunya: Un pas més cap a la segregació

El passat 30 de desembre de 2009, el BOE publicava el Reial decret 2034/2009, on s’oficialitza el traspàs de competències marcades per l’Estatut d’Autonomia de Catalunya sobre les Rodalies de Barcelona al Govern de la Generalitat, incloent la potestat d’aquesta última de disposar del material (197 trens) i del personal (900 treballadors).

És evident que, si al final del període de subrogació a l’actual Contracte Programa Renfe-Estat que finalitzarà el pròxim 31 de desembre, la Generalitat decidís canviar d’operador ferroviari, perquè no li valgués Renfe, els trens i els treballadors no anaven a emigrar a un altre lloc deixant buides les vies de Barcelona, sinó que passarien a dependre d’un nou operador públic creat a aquest efecte o d’un privat que guanyés l’oferta pública de concessió, sent el personal subrogat al mateix i definitivament separat de la seva empresa actual, Renfe-Operadora, que quedaria greument mutilada.

A partir del 1 de gener de 2011, la Generalitat és lliure d’utilitzar una de les dues alternatives possibles: signar un nou acord amb Renfe‐Operadora per a establir la vigència com operador, o buscar un nou operador que compleixi amb les seves exigències en la prestació del servei de rodalia de Barcelona, si bé, aquesta possibilitat, la podrà exercitar a comptar de l’any 2012.

Si finalment la Generalitat decidís no renovar el contracte amb Renfe‐Operadora, l’Estat i la Generalitat acordarien la valoració dels 197 trens i les 900 ocupacions a transferir a la Generalitat, encara que, de moment, totes les parts apunten a la renovació del contracte amb Renfe. No en va alguns mitjans de comunicació, en les seves entrevistes als polítics, insistien en el terme de canvi “d’amo”, per a definir el nou escenari on la Generalitat té les competències sobre regulació, planificació, gestió, coordinació, inspecció del servei de rodalia i la potestat tarifaria (Article 169 de l’Estatut d’Autonomia). Queda en mans de l’Estat la titularitat i gestió de la infraestructura (ADIF), així com la regulació de títols, habilitacions i normativa de seguretat.

Aviat veurem les primeres actuacions de la Generalitat, que diu pretendre millorar substancialment la qualitat del servei, encara que no té previst canvis rellevants en el seu primer any de gestió. Han creat també una nova Comissió Mixta per a estudiar el traspàs dels trens regionals, possibilitat que també es contempla en la Llei del Sector Ferroviari (LSF) creada per Francisco Álvarez Cascos i Magdalena Álvarez Arza.

Renfe i Generalitat han acordat també el passat 13 de gener, un “conveni en el qual s’estableix i concreta la direcció i gestió de la prestació del servei de rodalia de Barcelona”: Dintre de Renfe es crea un àrea de negoci específic per a les Rodalies de Catalunya. En aquesta àrea de negoci, ha d’integrar-se l’actual Direcció de Rodalies Metropolitanes de Barcelona. Aquesta àrea de negoci ha de posseir el seu propi compte de resultats i balanç econòmic. La Generalitat s’ha reservat el dret per a determinar quin sigui el nom comercial dau a les Proximitats de Barcelona. Creen un òrgan mixt de coordinació i control Generalitat–Renfe‐Operadora: l’òrgan de coordinació i control es compon de quatre individus per cada part. És, no obstant això, un comunicat de premsa el qual ja posa nom i cognoms als càrrecs.

LES “AUTORITATS FERROVIÀRIES” INCOMPLEIXEN L’ACORD DE DESCONVOCATORIA DE VAGA DEL 9 DE JUNY DE 2009.

L’acord de desconvocatòria de vaga de 9 de juny de 2009, donava la necessària participació a totes les organitzacions del Comitè General d’Empresa en el procés de negociació de la transferència, amb el clar objectiu de salvaguardar les garanties i drets dels treballadors/es de Renfe-Operadora. Les “autoritats ferroviàries” semblen haver-se oblidat d’aquesta participació i control. Tan sols sengles reunions informatives per part de Renfe en els mesos finals de l’any 2009, reunions que no valen per a substituir allò acordat en la desconvocatòria de vaga.

Des de CGT, exigim la presència sindical en la taula de negociació del que encara queda per fer, que no és altra cosa que el previst en el Reial decret 1666/1980, de 31 de juliol que determina les normes i el procediment que han d’ajustar-se els traspassos de funcions i serveis de l’Estat a la Generalitat de Catalunya, especialment en el que regula tota la matèria que afecta al personal de Renfe-Operadora i també per a la pròpia entitat pública empresarial. Queda molt clara la fi de Renfe-Operadora com únic prestador de serveis de rodalia al donar entrada a altres possibles operadores en aquest sector.

En definitiva, s’ha “obert el meló” encara més si cap, sobre les possibilitats de disgregació de Renfe-Operadora com empresa pública ferroviària, amb totes les conseqüències que encara estan per venir, però que s’aventuren properes, com es recull en l’avantprojecte de Llei d’Economia Sostenible, on es proposa permetre treure a concurs els serveis públics (Proximitats, Mitja Distància, etc.).

Des del SFF-CGT ens oposem a la segregació de la plantilla de Renfe-Operadora, que de segur vindria seguida de les privatitzacions anhelades i manifestades per molts polítics, amb les nefastes conseqüències per a ciutadans i treballadors. Conseqüències que ja coneixem de sobres per les experiències viscudes en altres sectors productius.

NO A LA PRIVATITZACIÓ – SI AL FERROCARRIL PÚBLIC

SFF-CGT

www.s

Llegir més »