![](https://i0.wp.com/cgtcatalunya.cat/wp-content/uploads/2008/04/arton1668.jpg?fit=760%2C1013&ssl=1)
Entrevista a Saturnino Mercader 1-4-08 Ràdio Klara
Entrevista a Ràdio Klara a Saturnino Mercader , conductor de bus delegat sindical de CGT a TMB i president del comite d’empresa.
durada entrevista: 26 minuts
1-04-2008
Entrevista a Ràdio Klara a Saturnino Mercader , conductor de bus delegat sindical de CGT a TMB i president del comite d’empresa.
durada entrevista: 26 minuts
1-04-2008
Després d’un procés d’assemblees en aquelles províncies on tenim presència CIG, CGT-CAT, STERM, i altres en les quals els company i companyes s’han autoconvocat recollint les signatures del 40% de la plantilla, hem decidit donar un impuls definitiu a les mobilitzacions iniciades després de les insuficients millores de la RPT de Seguretat Social, convocant VAGA PARCIAL de dues hores, de 10 a 12 hores, (12:30 a 14:30 a Galícia) durant tots els dijous d’abril, començant avui 3 d’abril.
En l’assemblea “d’usuaries pels 2 dies” realitzada el passat dimarts, hem acordat fer 70.000 noves targetes de la T-2 dies, que es distribueixen a partir d’avui dijous.
Si algú en vol per a repartir, les podrà recollir a diversos punts de Barcelona, a Sants (Espai Obert i Can Vies), Gràcia (La Torna i La Barraqueta), Centre (locals CGT i IAC), i busquem altres espais des d’on poder distribuir-les.
En aquests llocs també podeu recollir adhesius de la campanya de suport.
El conflicte dels companys d’Autobusos per la lluita de 2 dies consecutius de descans a la setmana, està entrant en una dinàmica de radicalització i de dificultat afegida. Després d’una tanda de vagues els dijous i d’anar a reunions a la Conselleria de Treball intentant negociar una sortida al conflicte, els companys en Assemblea van decidir convocar vaga indefinida a partir del dia 14 d’abril tots els dies seguits.
ALS USUARIS DEL “BICING” I A LA POBLACIÓ
VAGA EN EL BICING A BARCELONA
DIJOUS 10 D’ABRIL- 2008.
EL DIJOUS 10 D’ABRIL NO AGAFIS LA BICICLETA PER A DESPLAÇAR-TE JA QUE AMB MOTIU DE LA VAGA I L’AMPLI SEGUIMENT QUE TINDRÀ LES BICICLETES NO SERAN TRANSPORTADES DES D’UNA ESTACIÓ A UNA ALTRA. CORRES EL RISC DE NO TROBAR LLOC BUIT EN LA TEVA ESTACIÓ DE DESTINACIÓ I QUE NO LA PUGUIS ANCLAR AMB EL CONSECUENT COST ECONOMIC PER A LA TEVA BUTXACA QUE T’APLICARÀ L’EMPRESA.
Els treballadors del bicing i la CGT portem des de juny del 2007 parlant amb l’empresa i amb els polítics de l’ajuntament. A part de ser escoltats, no hem obtingut cap resultat encaminat a solucionar els greus problemes que sofrim els treballadors d’aquesta empresa. La vaga per a tot el dia 10 d’abril i la protesta pública és l’únic camí que enshan deixat.
Els treballadors del servei Bicing també son convocats a la vaga
El sindicat CGT asseguren que els empleats són “maltractats” per l’empresa i que fa “un any” que intenten solucionar el conflicte.
El sindicat CGT, un dels dos que impulsen la vaga dels conductors d’autobús, també ha convocat una vaga de treballadors del Bicing de Barcelona pel pròxim dijous 10 d’abril durant tot el dia. Els treballadors volen negociar una millora de les condicions laborals després d’alguns acomiadaments i consideren que reben “maltractament” per part de l’empresa.
La Confederació General del Treball commemora el 1r de Maig fent la següent reflexió: a pesar que la realitat se’ns imposa, ens tenalla i ens supera, seguim disposats a rebel·lar-nos, a exigir i a lluitar amb totes les nostres forces, sempre defensant els principis de justícia social, llibertat i igualtat per a totes i tots.
Més de 200 delegats, segons la Guàrdia Urbana, de la Federació Estatal del Metall del sindicat Confederació General del Treball (CGT) s’han manifestat avui pel centre de Barcelona per denunciar la situació actual del sector.
El secretari general de la Federació de Metall del sindicat, Diego Rejón, que ha xifrat en 1.000 els delegats assistents a la manifestació, ha explicat a Europa Press que el sou que cobra un jove en el sector del metall ésun “40% inferior” al d’un treballador veterà.
Des de finals del passat 2007, les persones que habitualment fem ús dels autobusos de la ciutat de Barcelona ens veiem afectades per les reiterades vagues convocades pel Comitè de Descansos de Transport Metropolitans de Barcelona (TMB), que reclama dos dies de descans setmanal. Salta a la vista la importància d’aquesta reivindicació ja que, del repòs i del bon estat de salut dels conductors i conductores en depèn directament la seguretat de la ciutadania alhora d’utilitzar aquesta forma de desplaçament, així com de la resta d’usuàriesde la via pública.
Una vegada realitzada aquesta votació, els conductors/es han decidit majoritàriament continuar negociant, sense realitzar vaga els següents dijous com a mesura per a facilitar aquesta negociació, fins al 14 d’abril, límit màxim posat per la consellera de Treball, Mar Serna, per a arribar a un acord entre Direcció i treballadors/es.
L’Assemblea de conductors/es de TMB decideix continuar negociant fins al 14 d’abril i passar a partir d’aquesta data a la vaga indefinida si no s’arriba a un acord entre les parts
Avui, dijous 27 de març, els conductors/es de TMB han tornat a realitzar una vaga massiva per a reclamar dos dies de descans setmanal amb reducció de jornada i sense minva econòmica. La Direcció de TMB ha llançat una proposta “mediàtica” per a tractar, una vegada més, de confondre la gent de Barcelona.
Una plataforma d’usuaris de transports públics de Barcelona, formada per 48 organitzacions, ha expressat avui el seu suport a la reivindicació de dos dies festius a la setmana dels conductors d’autobusos, i ha instat els usuaris a no abonar el bitllet els diesde vaga.
En primer lloc és molt significatiu que la comissió de seguiment del Pacte Nacional per l’Educació (PNE) es reuneixi per no fer el seguiment del pacte.
Després de tres dies de negociacions en la seu de Treball, la Direcció fa una última proposta que incompleix descaradament el mandat de la consellera de Treball, Mar Serna. Aquell mandat, on es donava a les parts un mes per a acabar amb el conflicte. La Direcció i els sindicalistes de CCOO, UGT i Sit, continuen apostant per l’obertura de la mesa negociadora del conveni sense resoldre abans el conflicte dels conductors/es.
del WEB: Plataforma de defensa dels drets del personal no sanitari
El PNS de l´ICS en lluita pels nostres drets
ARA ARRIBAT EL MOMENT DE DIR PROU11 I UNIR-NOS PER SOBRE DE SIGLES I
D´INTERESSOS PERSONALS I LLUITAR PELS 500€ i la CARRERA PROFESSIONAL
PELS INTERINS-ES.
del web http://www.3cat24.cat
Finalitza sense avenços una nova reunió entre TMB i els conductors d’autobusos en vaga
Nova reunió entre els conductors d’autobusos de Barcelona en vaga i els respresentants de l’empresa sense que s’hagi arribat a cap mena d’acord. Els sindicats CGT i Actub mantenen la convocatòria de vaga per dijous, a l’espera de les negociacions que s’han de reprendre aquest dimarts, amb la mediació del Departament de Treball.
Des de primers de febrer s’ha iniciat un procés de mobilització creixent davant el descontentament i crispació motivat per la signatura de l’acord del 17 de desembre de 2007, on una vegada més, els sindicats signants (CCOO, UGT, USO, SAP i CSI-CSIF) i l’Administració han aconseguit crear noves diferències fictícies entre col·lectius similars i depenents uns dels altres.
Han passat 24 dies des que el President de SEAT es va comprometre reincorporar als acomiadats pendents de reingrés. Del 19 de febrer fins al dimarts 11 de març la Direcció de l’Empresa ha cridat a revisió mèdica a una vintena d’acomiadats/des. Falten per cridar a revisió aproximadament una dotzena. Dels que han passat la revisió mèdica solament tres companys han reingressat a SEAT. Conforme passen els dies la situació es fa més difícil per als acomiadats i les seves famílies.
DOCUMENT UTIL PER A INTRODUIR ELS TEMES DE LA LLEI D’IGUALTAT EN LA NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA
Us facilitem en document adjunt la ponència elaborada per les companyes Paula Baeza i Empar López (Secretaria de la Dona del Comitè Confederal de la CGT) presentada a la Conferència Sindical de la CGT realitzada a Bilbao entre el 28 de febrer i el 2 de març, sota el títol de:
CRITERIOS de la CONFEDERACIÓN GENERAL del TRABAJO para la negociación colectiva en el marco de la ley Orgánica 3/2007 PARA LA IGUALDAD EFECTIVA DE HOMBRES Y MUJERES
El sindicat CGT ha convocat als 70 treballadors de la secció de senyals i comunicacions del metro a noves jornades de vaga del 25 al 28 de març i del 31 de març al 4 d’abril amb dues hores d’aturades en cada torn de treball, de les sis del matí a un quart de nou, de dues a quatre de la tarda i de deu a dotze de la nit.
Els treballadors del metro demanen una requalificació salarial de les categories, el mateix motiu pel que van fer aturades durant tres setmanesrecentment.
Informe Obrero – TMB + FRAPE + SEAT
Aquest vídeo pretén reflectir la realitat de tres lluites obreres que s’han viscut entre el 2007 i el 2008. Aquestes lluites són, la lluita pels dos dies dels conductors de TMB, la lluita contra el tancament de FRAPE BEHR i la de la readmissió d’una seixantena de treballador*s acomiadats/desa SEAT.
a Lliure Directe entrevistem a Saturnino Mercader per que ens expliqui la última hora de la vaga de conductors de Transports Metropolitans de Barcelona.
EL PERIÓDICO / BARCELONA .- La reunió que va propiciar ahir la consellera de Treball, Mar Serna, entre els conductors d’autobusos i l’empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sobre el conflicte que els enfronta pels dos dies de descans setmanals va servir almenys per establir les bases per seguir parlant. Serna va presentar una proposta nova que emplaça les parts a obrir a partir de divendresuna taula de negociació.
Els cinc sindicats de l’ensenyament públic de Catalunya s’han reunit aquest dilluns per valorar la situació actual desprès que el Departament d’Educació la setmana passada obrís la porta a USTEC-STEs i ASPEPC-SPS a negociar les condicions laborals de la futura Llei d’educació, sumant-se d’aquesta manera a CCOO i UGT.