CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

L’EMPRESA SAS PRESENTA UN ERO

L’EMPRESA SAS HA TINGUT QUE TORNAR A LA LEGALITAT

Davant la resposta justa, contundent i legal dels treballadors i treballadores de SAS, la direcció d’aquesta multinacional s’ha vist obligada a entendre els requeriments de l’Administració, i ha presentat un ERO que intentarà justificar el salvatge tancament de la planta de SAS Abrera.

Llegir més »

L’Ajuntament del Prat denuncia en una moció el mal servei de Correus

L’Ajuntament del Prat de Llobregat ha aprovat per unanimitat una moció que recull «el malestar de la ciutadania per la pèssima qualitat» del servei de Correus. La moció, que van presentar els grups municipals del PP i CiU i que es va aprovar amb el suport de l’equip de govern (ICV i el PSC), subratlla la necessitat que els veïns rebin un servei de Correus eficient.

Llegir més »

L’Ajuntament de Girona estudia tancar les dues piscines municipals per la vaga de neteja

La CGT denuncia que els treballadors que fan vaga han rebut sancions

El Punt – 7/03/2007
EDUARD BATLLE. Girona
L’Ajuntament de Girona decidirà aquest matí si tanca les dues piscines municipals, la de Palau-sacosta i la de Santa Eugènia, per la situació creada als vestidors arran de la vaga indefinida dels treballadors de neteja de l’empresa Clece. El sindicat CGT va denunciar que els empleats dels hospitals Trueta i Martí i Julià, i de les dependències municipals que s’han afegit a la vaga reben sancions. Representants del Trueta i l’Ajuntament van criticar que ahir no es fessin els serveis mínims.

Llegir més »

Vaga de neteja als Hospitals de Girona. Un 80% dels treballadors de Clece secunden el primer dia de vaga

Un 80% dels prop de 200 treballadors de l’empresa Clece van secundar el primer dia de la vaga indefinida, segons va confirmar el responsable i portaveu del sindicat CGT a la demarcació, Salvador Aranda. La vaga del personal de neteja dels hospitals Josep Trueta i Martí i Julià i de les dependències de l’ajuntament de Girona va començar en els primers torns de la jornada del matí i només es van mantenir els serveis mínims. A la tarda, els representants de CGT van intentar negociar amb la direcció de Clece a Girona per promoure un acord, però no van obtenir cap resposta.

Llegir més »

CGT es consolida com alternativa a ADIF i RENFE Operadora

En les primeres eleccions sindicals que han tingut lloc després de la segregació de RENFE, CGT ha aconseguit a nivell de l’Estat espanyol uns resultats satisfactoris que ens permeten afrontar amb èxit la defensa dels interessos dels treballadors i la lluita per un ferrocarril públic i social. Agraïm a tots els treballadors que novament han reiterat el seu suport a les candidatures de CGT i la seva confiança en el nostre compromís.

Llegir més »

Els treballadors de SAS es tanquen indefinidament a l’empresa.

El comitè d’empresa de SAS presenta denúncia contra els seus directius davant el Jutjat penal, a la Inspecció de Treball i davant la Generalitat per presumpte tancament il·legal. Es perden 300 llocs de treball.

La Direcció de l’empresa encara no ha notificat el tancament de l’empresa a l’administració. La Inspecció de Treball convoca al Comitè d’Empresa el dilluns dia 5 al matí.

A la CGT no creiem en les casualitats i coneixem la capacitat de les grans empreses per a crear una notícia tapant-ne una altra. No és casualitat que perquè sembli poc important la notícia del tancament de SAS amb la pèrdua de 300 llocs de treball, calgui donar notorietat que no es van a perdre els 13.000 llocs de treball de SEAT, perquè haurà noves càrregues de treball. Els 300 acomiadaments de SAS es plantegen mediàticament com una insignificancia enfront del greu que seria la falta de treball en SEAT.

Per a la CGT, igual de greu són les perdudes de llocs de treball de 300 en 300 que de milers en milers, l’objectiu final és que es precaritza o desapareixen un volum important de llocs de treball d’un sector que fins al moment tenia alguns drets laborals, a canvi de treballadors que procedeixen majoritàriament de ETTs i que moltes vegades no reclamen ni allò a que per conveni tenen dret, vénen de l’escola de la por, de la submissió i de l’obediència.

El cas de SAS és un clar exemple de com és l’objectiu de les empreses multinacionals, majors beneficis a costa del que faci falta, les paraules lapidaries de SEAT per a justificar el seu tancament adduint que “ja no són competitius” ho diuen tot, el missatge que ens envien és que t’has de “tercermundialitzar” o en cas contrari no seràs útil, et rebutjaran.

A SAS els seus treballadors duen 12 anys produint quadres de comandament per a diversos models de la casa SEAT, han estat reconeguts per aquests, d’entre tots els proveïdors com PROVEÏDOR A, els que lliuren el producte amb major qualitat, tenen una plantilla contrastada professionalment.

Mitjançant lluites i acords, han anat aconseguint millores una mica superiors a la resta de les empreses del sector, han comès el crim de repartir entre els treballadors una part dels beneficis i plusvàlues que han produït i de les quals els poderosos s’omplen les butxaques. No haurien d’oblidar els directius de les empreses, que tenir treballadors exigents en bones condicions laborals, és garantia de major qualitat dels productes finals.

La tarda del divendres 2 de Març, delegats de CGT-SAS Abrera s’han entrevistat amb parlamentaris dels grups de ERC (Anna Simó) i PSC (Josep Maria Rañe) per a explicar-los la situació totalment irregular i d’indefensió que estan vivint els treballadors de SAS, els hem explicat com els directius de l’empresa SAS, han fet un tancament salvatge, sense avisar al Comitè d’Empresa, sense avisar a l’administració, s’han rigut de les normes i lleis que a uns altres ens obliguen a complir.

Ens hagués agradat creure que les lleis són iguals per a tots, això ens diuen en els contes des de petits, però si qualsevol treballador s’hagués saltat tota la normativa laboral, igual que els directius de SAS, el tracte que hauríem rebut seria altre molt diferent, segurament estaríem entre reixes.

De res valdrà que els tribunals acabin donant la raó als treballadors, per tancament il·legal, dintre de no se sap quants anys, el tancament serà irreversible i les conseqüències penals per als directius que les han provocat nul·les.

La CGT exigim a la Generalitat que obligui a l’empresa a la immediata obertura de la fàbrica, que acabi amb aquest tancament patronal il·legal i que es personi com acusació particular contra uns empresaris que no tenen respecte, ni amb els seus treballadors, ni amb les regles establertes.

Llegir més »

La CGT faria arribar a Reus i a Tarragona trens que moren a Sant Vicenç de Calders

El Punt – 2/03/2007 – Ò. M.. Tarragona.Els problemes al voltant del TAV, si bé ocupen bona part del debat públic al Camp de Tarragona, són poca cosa comparats amb els que pateix la xarxa de Rodalies. En aquest sentit, ahir la secció ferroviària de la CGT es va atrevir a exposar una solució per millorar la mobilitat al Camp. El sindicat considera «totalment viable» fer arribar fins a Reus i Tarragona els trens de Rodalies que actualment finalitzen el seu trajecte a l’estació de Sant Vicenç de Calders. Sobre aquest tema, el diputat socialista Francesc Vallès considera que la solució «haurà d’esperar» i que aquesta comporta «no perdre l’oportunitat» de construir el Tramcamp, aprofitant l’entrada en funcionament de la nova línia del corredor mediterrani.

Llegir més »

El comitè de la proveïdora de Seat SAS denuncia que se’ls oculta un «tancament salvatge» a Abrera

El Punt – 1/03/2007JORDI TORRENTS. Martorell .- Uns 60 dels 300 treballadors de la planta de SAS d’Abrera, proveïdora de Seat, es van manifestar ahir a Martorell per reclamar que s’aclareixi el futur de la factoria. Segons la CGT, els empleats asseguren que tenen indicis d’un imminent «tancament salvatge» de la planta per passar la producció a Peguform. SAS fa dotze anys que fabrica quadres de comandament per a Seat, i ara estava pendent que també se’ls adjudiqués aquest component per al nou model d’Ibiza que es fabricarà el 2008. Peguform –amb salaris per sota dels de SAS– també aspirava a l’adjudicació, tot i que el comitè de SAS –format per la UGT, CCOO i CGT– denuncia ara que la direcció «ha ocultat les negociacions». La direcció de SAS es va limitar ahir a dir que avui mateix a la tarda esreuneix amb Seat.

Llegir més »
Concentració treballadors/es de SAS davant les portes de SEAT Martorell
Acció Sindical

CGT denuncia que SAS prepara el tancament salvatge de la seva planta d’ABRERA

SAS PREPARA EL TANCAMENT SALVATGE DE LA SEVA PLANTA D’ABRERA I HO OCULTA ALS SEUS TREBALLADORS I AL COMITÉ D’EMPRESA 2 DIES DEL POSSIBLE TANCAMENT

L’empresa SAS, proveïdor de taulers de control per a SEAT durant els últims 12 anys (amb distints noms com VDO) optava a l’adjudicació de la fabricació del dit component per a la nova versió del model SEAT Ibiza el llançament del qual està previst per a l’any 2008. Per la dita adjudicació també licitava Peguform, un altre proveïdor del mateix sector que actualment ja fabrica els modelsToledo i Altea.

Llegir més »

La mesa negociadora del conveni de banca es reuneix avui per primera vegada

El debat estarà marcat per les peticions d’augment de les retribucions a càrrec de beneficis, pujades salarials i horaris

Estrella Digital/Agencias
Madrid

L’Asociación Española de Banca i els sindicats es veuran avui per primera vegada les cares per a constituir la Mesa Negociadora del XXI Conveni d’aquest sector per al 2007 que afectarà més de 110.000 empleats i que marcarà el calendari que s’ha de seguir en el debat de les propostes sindicals. El debat tindrà entre els punts més conflictius les pujades salarials, les retribucions a càrrec de beneficis i els horaris laborals finsa la redacció final del text.

Llegir més »

Comités d’Empresa del Metro i l’Autobús de Barcelona a favor de la permanència del CSA Can Vies

Convocatòria de Roda de Premsa al voltant dels posicionaments dels Comités d’Empresa del Metro i l’Autobús de Barcelona a favor de la permanència del CSA Can Vies.

Dimecres 28 de febrer a les 11h al CSA Can Vies, c/Jocs Florals 42.

El maig del 2006, FMB (Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona) va presentar una demanda davant del jutjats del civil de Barcelona, iniciant un procediment de desnonament en precari contra el CSA Can Vies.

Llegir més »

“Acord Interconfederal per a la Negociació Col·lectiva – 2007”: més del mateix

Com cada dos anys des de ja fa deu, CCOO, UGT i les patronals CEOE i CEPYME van subscriure el passat dia 6 de febrer l’anomenat “Acord Interconfederal per a la Negociació Col·lectiva – 2007”, que estarà vigent durant tot l’any 2007. Són ja amb aquest cinc pactes que, signats o prorrogats, pretenen des de l’any 1997 “orientar la negociació dels convenis col·lectius” en sectors i empreses.

Llegir més »

Constituït el Sector de Transport per Carretera i Urbà dintre de la FETYC-CGT

Seguint els acords de l’assemblea de companys de transports per carretera i urbans, celebrada al juny de 2006, la Federació de Transports i Comunicacions de la CGT (FETYC-CGT) va convocar una reunió el 22 de febrer de 2007 per a constituir formalment el sector.

A aquesta convocatòria han acudit companys de diverses seccions sindicals d’empreses de Marbella, Màlaga, Burgos, Mataró, Sevilla, Cadis, València i Barcelona, que després de debatre sobre la situació que viu el sector, els continus conflictes mobilitzacions i negociacions en els quals participem i constatar que, tal com ja s’havia dit en l’anterior assemblea, la nostra presència sindical és cada vegada major, tots els companys vam estar d’acord que era necessari dotar-nos d’una estructura eficaç que garanteixi i fomenti la informació i comunicació entre tota l’afiliació i les seccions sindicals del sector, amb l’objectiu de dotar-nos de millors i més útils eines que han de servir per a millorar la situació laboral dels treballadors i treballadores del transport per carretera i urbà.

Amb aquest objectiu l’assemblea va escollir a un equip de treball provisional, constituït per cinc companys del sector, que a partir d’aquesta assemblea, va assumir el compromís d’iniciar el funcionament del sector. Aquest equip de treball aquesta format pels companys Saturnino Mercader de Barcelona, José Bautista de Màlaga, José Morales de Cadis, Raúl Marrón de Burgos i Miguel Rodrigues de València.

Saturnino Mercader
(Coordinador Sector Transport per Carretera i Urbà de la FETYC-CGT)

Llegir més »