CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

Qui són els responsables de l’accident ferroviari de Santiago de Compostel·la?

Davant la quantitat d’informacions sobre tràgic accident de tren ocorregut el passat 24 de juliol en els voltants de Santiago de Compostel·la, des de CGT volem manifestar el següent:

Ens sembla del tot indignant el tracte que s’està donant a tots els nivells al treballador que conduïa el tren de l’accident de Santiago de Compostel·la.

Les declaracions dels Presidents de Renfe-Operadora i ADIF sobre els motius de l’accident i culpabilitzant des del principi al treballador evidencien l’escàs coneixement que tenen del ferrocarril i que únicament han estat posats en aquestes presidències pel seu coneixement d’economia, amb la finalitat d’estalviar costos i preparar la divisió de les empreses i la seva futura privatització, una cosa que sempre va en detriment de la seguretat.

Cal recordar que la línia entre La Corunya, Santiago i Ourense, i la de Madrid a Alacant, es van inaugurar com línies d’Alta Velocitat, i només cal anar a les hemeroteques, on estan els polítics que van participar en l’esdeveniment i que tant pressionen perquè es produeixin les inauguracions costi el que costi per a poder sortir en la foto.

Aquestes línies no disposen dels sistemes de seguretat adequats per a circular com la resta de línies AVE.

No estan senyalitzades com les línies convencionals doncs se suposa que els sistemes de seguretat supleixen el sistema de senyalització, sempre que existeixin aquests sistemes de seguretat.

No està prohibit l’ús de telèfon mòbil, és més, és una eina de seguretat de la qual doten als maquinistes, per a avisar-los en cas de perill; per això en els llocs de comandament sempre se sap quin maquinista condueix el tren i quin número de telèfon té.

El treballador és l’última baula en la cadena de seguretat i no l’únic, com ha ocorregut en el tràgic accident del dia 24 de juliol.

Per a la CGT hi ha moltes preguntes a realitzar, a les quals encara ningú ha donat resposta:

• Perquè s’inauguren com vies d’Alta Velocitat quan no estan condicionades perquè així sigui?

• Perquè s’utilitzen vehicles Talgo serie 730 en aquesta línia quan aquest tren no és compatible amb el sistema de seguretat ERTMS?

• Perquè es demana circular sense el sistema de seguretat ERTMS al Talgo serie 730 en aquesta línia i perquè se li permet?

• Perquè sabent que va sense ERTMS no es senyalitza la via com la convencional perquè el maquinista tingui tota la informació?

• Perquè sabent que va sense ERTMS no es va posar una balisa perquè actués el ASFA Digital?

També caldrà demanar responsabilitats als Presidents de les Empreses Renfe-Operadora i ADIF de com han arribat als mitjans de comunicació de forma immediata els enregistraments del vídeo de l’accident pertanyents a ADIF i les converses gravades amb un micròfon d’ambient instal·lat en la cabina del tren, de l’existència del qual els treballadors no tenen coneixement i els representants sindicals es van oposar en el seu moment a aquesta instal·lació.

A la CGT entenem que hi ha moltes responsabilitats que dirimir en el tràgic accident de Santiago de Compostel·la i des de CGT estem disposats a actuar jurídicament fins que així sigui.

Des de CGT creiem que el dividir el transport ferroviari en Renfe-Operadora i ADIF genera males gestions, disfuncions i buits que afecten greument a la seguretat, mai s’hauria d’haver fraccionat l’extinta empresa RENFE per a garantir la coordinació màxima i sobretot el més important, la seguretat.

CONFEDERACIÓ GENERAL DEL TREBALL
Departament de Comunicació Sector Federal Ferroviari (SFF-CGT)

http://www.rojoynegro.info/articulo/acci%C3%B3n-sindical/sobre-el-accidente-ferroviario-santiago-compostela

Attached documents

Nota de premsa SFF-CGT

Llegir més »

Reial decret 11/2013 de 2 d’agost: Reforma laboral encoberta que devalua l’Estatut dels Treballadors, Sancions en l’Ordre Social, i tractament d’ERO’s entre d’altres

Reial decret 11/2013 de 2 d’agost: Reforma laboral encoberta que modificat l’Estatut dels Treballadors, Sancions en l’Ordre Social, i tractament d’ERO entre altres:

Un dissabte 3 d’agost 2013 el govern ha dinamitat l’Estatut dels Treballadors, amb la publicació en el BOE d’un nou Decret Llei.

Els retocs a la reforma laboral ja han començat. El decret llei sobre pensions per a treballadors a temps parcial modifica també diversos articles de l’Estatut dels Treballadors la redacció actual dels quals era fruit de la reforma laboral.

El Reial decret-llei 11/2013, de 2 d’agost, que sota el títol “per a la protecció dels treballadors a temps parcial i altres mesures urgents en l’ordre econòmic i social”, amaga una nova Reforma Laboral, que dinamita el que queda de l’Estatut dels Treballadors (Articles 40, 41,47, 51 i 82). La norma modifica, la Llei concursal (art. 64), Llei reguladora de la jurisdicció social (articles 124 i 247) i Reial decret 1483/2012 pel qual s’aprova el Reglament dels procediments d’acomiadament col·lectiu i de suspensió de contractes i reducció de jornada (articles 3,4, 6, 17, 19, 26, 27 i 28).

El citat RDL també modifica, en matèria d’ocupació, atur i protecció social, la Llei General de la Seguretat Social (disposició addicional setena, articles 207, 209, 212, 213, 215, 231 i 233), Llei d’Ocupació (article 27), Llei sobre infraccions i sancions de l’ordre social (articles 22, 24, 25, 47i 48), Reial decret 1796/2010, de 30 de desembre, pel qual es regulen les agències de col·locació (article 5), i Reial decret 625/1985, de 2 d’abril, pel qual es desenvolupa la Llei 31/1984, de 2 d’agost, de protecció per atur (art. 28).

El Govern espanyol, la CEOE i CEPYME, i els sindicats CCOO i UGT pacten una reforma de la reforma laboral en ple agost, aprovada per Reial decret Llei. Aquesta reforma reforça les Comissions negociadores en detriment dels Comitè d’Empresa. Es permet crear comissions que pontegen als Comitè de Centre en els períodes de consulta de les modificacions substancials de condicions de treball. També limita les demandes individuals d’acomiadament col·lectiu si hi ha pacte entre els negociadors dels ERO.

Els canvis introduïts són limitats, però en la seva majoria tenen un denominador comú: faciliten els expedients de regulació d’ocupació (ERO) de les empreses. En la nova norma, entre altres coses, es fita la grandària de les comissions negociadores dels ERO, es limita a una sola taula la negociació encara que hi hagi diversos centres de treball, s’eximeix a les multinacionals estrangeres de presentar els seus comptes consolidats, es taxen les causes de nul·litat i s’entorpeixen les reclamacions a través de demandes individuals.

El Govern considera tot un èxit la reforma laboral de 2012 malgrat que s’hagin perdut un milió de llocs de treball en any i mig, comptant el trimestre en que va entrar en vigor. Ara, arriba una nova volta de rosca. El Govern assenyala que es tracta de millores “tècniques” en els ERO “per a evitar la litigiositat i la saturació dels òrgans jurisdiccionals de l’ordre social, complir amb el principi de celeritat consagrat legalment i propiciar una major seguretat jurídica”, diuen.

El primer, es clarifica com es negociaran els ERO, suspensions de contracte, mesures de mobilitat geogràfica o modificacions substancials de les condicions de treball. Hi haurà una única taula negociadora, amb el que desapareix la possibilitat que la consulta es realitzi de forma separada per centres de treball. A més, es preveu que la comissió negociadora estigui integrada per un màxim de 13 membres en representació de cada part.

En la nova norma s’estableix que encara que la comissió dels treballadors ha de quedar constituïda abans de l’inici del període de consultes, la seva falta de constitució no impedeix ni l’obertura ni el transcurs de les consultes. L’empresa haurà de comunicar “de manera fefaent” als treballadors que realitzarà un ERO. Des de llavors, es dóna un termini de set dies per a constituir aquesta comissió (ampliable a 15 en alguns supòsits), moment a partir del qual comença a comptar el termini del període de consultes. Les multinacionals estrangeres també ho tindran més fàcil, doncs la necessitat de presentar comptes consolidats quan l’acomiadament col·lectiu sigui en una empresa pertanyent a un grup es restringeix als casos que la “societat dominant tingui el seu domicili a Espanya”.

Així mateix, el decret llei canvia la regulació processal dels acomiadaments col·lectius i restringeix les possibles causes de nul·litat dels ERO (que comporta la reincorporació dels treballadors als seus llocs) “únicament” als casos que no s’hagi realitzat el període de consultes, lliurat la documentació requerida i complerts els altres tràmits del procediment o s’hagin vulnerat els drets fonamentals i llibertats públiques. Així, podran declarar-se improcedents ERO que no compleixin amb el fons (les circumstàncies econòmiques), però no podran ser declarats nuls si l’empresa compleix els tràmits. Aquesta norma no tindrà efectes retroactius sobre ERO ja realitzats.

Es limita, també sense caràcter retroactiu, la possibilitat de les demandes individuals contra els acomiadaments col·lectius. Es precisa que tindran efecte de cosa jutjada tant la sentència en la demanda col·lectiva com l’acord de conciliació judicial. Per això, les demandes individuals quedaran limitades a aquelles “qüestions de caràcter individual que no hagin estat objecte de la demanda” col·lectiva.

La sentència ferma o l’acord en conciliació judicial amb l’empresa, posaria el punt final a les reclamacions jurídiques sobre les condicions de l’acomiadament col·lectiu. Es reconeix expressament a la sentència ferma o a l’acord de conciliació judicial del procés col·lectiu l’eficàcia de cosa jutjada sobre els processos individuals, i s’estableix que el termini de caducitat per a la impugnació individual començarà a computar des de la fermesa de la sentència dictada en el procés col·lectiu o, si escau, des de la conciliació judicial. El canvi normatiu evita que les impugnacions indivuals paralitzin les indemnitzacions després d’acords col·lectius.

http://www.boe.es/boe/dias/2013/08/03/pdfs/BOE-A-2013-8556.pdf

Reial decret 11/2013 de 3 agost de reforma laboral encoberta d´Estatut dels Treballadors, ERO i LIOS from CGT Catalunya

Anàlisi Comparatiu RD 11/2013 realitzat per Carlos Hugo Preciado, magistrat de l’Ordre Social del TSJC:

Carlos Hugo Preciado Domènech, Magistrat Especialista Ordre Social del TSJ Catalunya i col·laborador amb el nostre Sindicat, ha elaborat un interessant treball amb les taules del RD-Llei 11/13, que modifica per enèsima vegada el tema dels acomiadaments col·lectius. Així mateix, es modifica la protecció social dels treballadors a temps parcial en compliment (o no) de les sentències del TEDH i del TC sobre la matèria i les prestacions per desocupació.

Llegir més »
Cartell Marxa 1
Acció Sindical

1a Marxa per l’educació pública, de Ribes de Freser a Barcelona, del 24 al 31 d’agost

El món de l’educació es troba immers en un procés de fragmentació sense precedents. Així doncs, som testimonis de la creixent i implacable precarització, mercantilització i privatització de l’educació pública, i conseqüentment, de la desintegració del sistema educatiu públic en el qual es vertebra. Aquest procés té repercussions molt greus: ens condemna a la ruptura social, segrega a la població, la classifica determinant uns límits que exclouen a les classes treballadores, és a dir, a la majoria de la societat.

No podem oblidar que el sistema educatiu que coneixíem fins ara, tot i tenir les seves mancances i ser molt millorable, és la resposta a una necessitat col·lectiva i a la voluntat de la societat per democratitzar l’educació. Fruit de la lluita i de l’esforç unitari de famílies, professorat, joves i infants, vàrem orientar els nostres centres educatius cap al diàleg, la creació de coneixement crític i la gestió i participació democràtiques. Ara però, amb les darreres reformes legislatives en matèria educativa estem patint la pèrdua de tots els drets que tants anys i esforços ens han costat. Aquell ideal educatiu en el que l’educació ens igualava en drets i oportunitats i que donava resposta a les necessitats socials, està sent substituït per l’ideal d’instrucció del neoliberalisme. L’educació ja no està al servei de la societat, ja ni tan sols es diu educació, ara se’n diu ensenyament, i l’ensenyament està al servei de l’oligarquia i els mercats financers.

El neoliberalisme fa servir el sistema educatiu per atacar la població. Aquests ferotges atacs es fan efectius a través de les reformes legislatives educatives instaurades pels governs autonòmic i central: la LEC (Llei d’Educació de Catalunya), la LOMCE (Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa) i pel Real Decreto-ley 14/2012, de 20 de abril, de medidas urgentes de racionalización del gasto público en el ámbito educativo, i la seva repercussió en totes i cadascuna de les etapes educatives, les constants retallades en matèria d’educació estan desmantellant el sistema d’educació públic i causant estralls en la totalitat del cicles i les etapes que el conformen.

La privatització del Primer Cicle d’Educació Infantil i de totes les etapes educatives no obligatòries; l’augment de les ràtios fins a un 20%, la desaparició dels òrgans de govern col·legiats; la centralització educativa, les escoles pendents de construcció, les obres de les escoles que s’han aturat i allarguen les estades en llocs provisionals gens adequats, les escoles que necessiten urgentment reformes i un manteniment per no posar en risc infants, joves i professorat, les línies i escoles de primària que han tancat i volen tancar, tenim un 25% de pobresa infantil i supressió d’ajudes per llibres de text i menjadors, la imposició ideològica a les aules (tractament de les llengües pròpies i de la religió, desaparició de matèries i àrees de coneixement que impliquen reflexió crítica sobre la realitat); el paper amb què es releguen matèries com la plàstica i la música, tant importants pel desenvolupament i educació dels alumnes; l’augment del poder de les direccions i els equips de govern de les universitats que volen ser designats per les administracions i els governs; el Decret de Plantilles que categoritza la funció docent en 3 tipologies i que permet a les direccions triar fins al 50% del professorat; la legalització del finançament privat als centres públics i la desviació de fons públics a les fundacions privades, en el cas de les universitats; la legalització del finançament a centres que segreguin per sexe; l’augment desorbitat de les taxes dels Cicles Formatius i dels Graus i Màsters universitaris i que impliquen la negació de l’accés a l’educació superior de les classes treballadores; la precarització i els constants acomiadaments dels treballadors/es de l’àmbit de l’educació, etc., dinamiten l’educació democràtica i donen pas a l’educació precaritzada i mercantilitzada neoliberal.

Nosaltres, -famílies, mestres, treballadors/es, professors/es, infants i joves-, rebutgem totalment les seves lleis. Volem una educació on els infants, els joves i els adults, siguem el centre dels processos educatius, una educació on la col·laboració i la participació de la comunitat educativa i del conjunt de la societat siguin els pilars bàsics, una educació que garanteixi unes condicions de dignitat per a tota la comunitat educativa, una educació laica, lliure, universal, inclusiva, en català, i que garanteixi l’emancipació i el desenvolupament integral de totes les persones. Una educació que prioritzi la cooperació i el suport mutu per poder construir un món nou, sense jerarquies ni sistemes de poder que ens ofeguin.

Per tots aquests motius, volem posar de manifest que amb la Marxa per l’Educació comença una nova etapa en la lluita per l’Educació Pública que no s’aturarà fins a veure aconseguits els nostres propòsits, ja que tenim la convicció que per a construir una nova societat l’educació és el principal camí. Així doncs, fem una crida a la comunitat educativa des de bressol fins a universitats i a tot el conjunt de la societat per assumir les responsabilitats que ens pertoquen, per organitzar-nos i per caminar juntes cap a l’educació que volem.

ETAPES:

· 24/08 Ribes de Freser (sortida 11.30h) – Ripoll 3h 14km

· 25/08 Ripoll-Torelló 6h 25km

· 26/08 Torelló-Vic 6h 26km

· 27/08 Vic-Aiguafreda 4h 19km

· 28/08 Aiguafreda-Granollers 5h 23km (en aquest tram pot haver algun canvi)

· 29/08 Granollers-Cerdanyola 5h 22km

· 30/08 Cerdanyola-Badalona 3h 14km

· 31/08 Badalona- Barcelona 3h 16km

Tindrem cotxes de suport. L’allotjament i els àpats estaran organitzats.

En aquest número de compte 3025 000113 1433495886 pots fer una aportació solidària perquè la marxa per l’educació pública sigui possible. Necessitem algun ingrés pels cotxes de suport, els àpats, l’aigua i l’organització dels actes. El bo d’ajut per quilòmetre és de 3 euros. T’animes a participar-hi? Fem que la marxa per l’educació pública sigui possible entre totes!

Llegir més »

Per a la CGT, la seguretat en el ferrocarril és prioritària

Aquest 31 de juliol, CGT havia convocat una jornada de vaga dintre de tot el sector ferroviari davant de les múltiples agressions a les quals està sent sotmès: segregacions, liberalitzacions, privatitzacions, plans de seguretat deficients, etc…; no obstant això i a causa del tràgic accident ferroviari de Santiago de Compostel·la, en un acte de respecte a totes les víctimes i a tots els seus familiars, hem posposat aquestes mobilitzacions previstes, sense que això suposi que ens hàgim plegat a les decisions que tinguin perfilades per a acabar amb el model de ferrocarril públic i social.

Han transcorregut set dies des de la tragèdia, sent moltes les interpretacions sobre la mateixa, incidint en la majoria de les declaracions sobre la culpabilitat, exclusiva, del maquinista del tren sinistrat, defugint, en la majoria dels casos, el debat sobre les deficiències dels sistemes de seguretat, la urgència política per inaugurar noves línies i les responsabilitats que es puguin derivar.

CGT sempre s’ha compromès amb la seguretat, així com amb la formació i la salut, entenent que per a garantir-la és imprescindible que els Plans Anuals de Seguretat estiguin dotats de tots els mitjans necessaris per a això. Precisament per aquesta falta de mitjans, CGT ha estat l’única organització sindical que no ha signat el Pla Anual de Seguretat en la Circulació d’ADIF.

També hem de recordar que quan van aprovar la Llei del Sector Ferroviari, a la qual també ens vam oposar, indicàvem que això suposaria una incidència negativa en la Seguretat per trencar-se el sistema integrat comú a vehicles i infraestructura.

Des de CGT exigim el màxim rigor en les investigacions de les causes de l’accident de Santiago, des de les diferents Comissions de Seguretat en la Circulació (Comissió General‐Comissions Tècniques Sectorials‐Comissions Territorials) exigint que es delimitin les responsabilitats i que s’iniciïn els treballs precisos per a garantir la Seguretat en totes les línies ferroviàries, tant les d’alta velocitat com les de xarxa convencional.

Des de CGT ens hem dirigit als Comitès Generals d’Empresa de ADIF i RENFE OPERADORA, sol·licitant la convocatòria extraordinària d’aquests Comitès, per a l’adopció de quantes mesures sindicals i/o jurídiques es considerin oportunes i s’aclareixin totes les circumstàncies causantsdel tràgic accident.

Llegir més »

TMB retalla el servei però manté els privilegis dels directius

Formada per les empreses Transports de Barcelona SA i Ferrocarril Metropolità de Barcelona SA, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és el principal operador de transport públic de Catalunya i dóna servei als onze municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Amb l’arribada de Convergència i Unió al consistori de la ciutat de Barcelona ara fa dos anys, el conseller nacional de CDC Joaquim Forn va ser nomenat nou president d’aquesta societat limitada en substitució de la socialista Assumpta Escarp, però el PSC continua mantenint una quota de poder important dins l’estructura directiva amb el manteniment de la vicepresidència executiva en mans de Dídac Pestaña.

Llegir més »

Èxit de la jornada de lluita i la tancada en defensa de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona

El 30 i 31 de juliol s’ha portat a terme a l’Hospital Joan XXIII de Tarragona una jornada de lluita i una tancada en defensa de l’Hospital, convocades pel Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública a Tarragona, constituït pels sindicats CGT, CoBas i CATAC-CTS, la CUP i persones a títol individual. L’objectiu de la mobilització era denunciar el desmantellament de l’hospital que es fa palès amb el tancament de llits, quiròfans i plantes senceres; l’increment de les llistes d’espera, la reducció pressupostària, l’augment de la precarització laboral i la conseqüent disminució de la qualitat assistencial.

Llegir més »

Ficosa deixa en suspensió l’ERO a Ficosa Electronics a 146 dels 216 afectats

El 25 de juliol passat el Comitè d’Empresa de Ficosa Electronics i la direcció de RRHH van arribar a un acord mitjançant el qual l’ERO quedava en suspensió per 146 dels 216 afectats de la factoria de Viladecavalls.

Aquesta suspensió ve per la necessitat de l’empresa Ficosa de treballar dues setmanes a l’agost per cobrir un pic de feina, tot i que avui en dia hi ha personal de Treball Temporal a la planta i que es vénen fent hores en positiu.

Llegir més »

Ajornada la liberalització del Ferrocarril

En el matí del 26 de juliol va tenir lloc la reunió prevista entre el Ministeri de Foment i els Sindicats. Prèviament, CGT havia presentat la carta que adjuntem a aquest comunicat.

Com és lògic, en la reunió s’ha tractat sobre l’accident del dia 24 de juliol a Santiago de Compostel·la . El Ministeri s’ha compromès a dur fins al final la investigació i, una vegada establertes les conclusions, a reunir-se amb els Sindicats per a analitzar-les i discutir les mesures a adoptar per a evitar que tornin a repetir-se situacions similars.

El Ministeri ha reconegut l’exercici de responsabilitat que ha suposat la desconvocatòria de les Vagues convocades per CGT, i en atenció a la sol·licitud de moratòria plantejada, ajornen qualsevol decisió sobre el futur del ferrocarril, per a evitar en aquests moments qualsevol tipus de “crispació”, fins a setembre, que tornaran a reunir-se amb els Sindicats per a anunciar-nos els passos que donaran.

No significa això que el Govern vagi a renunciar al seu model de ferrocarril, encara que plantegen que podria tenir modificacions. Per descomptat, CGT participarà en totes les reunions que es plantegin, sigui per a discutir el model de ferrocarril o per a parlar de seguretat, però no anem a limitar-nos a parlar, perquè els interessos dels treballadors es defensen actuant.

De la mateixa manera, des de CGT no renunciarem a la defensa del nostre model de ferrocarril públic i social, en el qual la seguretat ha de ser una prioritat absoluta, i si és necessari seguirem convocant mobilitzacions i plantejant a la societat la necessitat de donar suport a la defensa del que és de tots.

Seguim esperant que els altres Sindicats es defineixin: o reconeixen que el ferrocarril fragmentat, la liberalització i l’eliminació de serveis que planteja el Govern els val, o diuen què estan disposats a plantar cara a aquest greu atac al públic i al futur de tots els treballadors del ferrocarril. Per descomptat, ni els ferroviaris ni la societat podem esperar de braços plegats a una decisió que no arriba.

Sector Federal Ferroviari de la CGT

http://www.s

Llegir més »
Concentració 29 juliol a Tarragona
Acció Sindical

La CGT s’ha concentrat a Tarragona contra la reforma de les pensions

Concentració de la CGT contra la reforma de les pensions

29 juliol 2013

Una trentena de delegats i delegades de la CGT s’han concentrat aquest matí davant de la Subdelegació del Govern de Tarragona en el marc d’una jornada estatal de mobilització contra la reforma de les pensions i en defensa “d’unes pensions públiques i dignes”, de la mateixa forma que a diverses ciutats on s’han portat a terme concentracions com aquesta, informa el sindicat. La CGT “seguirà defensant als carrers el dret a una pensió digna”.

Llegir més »

Té solució l’atur? Opinen sobre el tema Salvador Pueyo, de l’Assemblea Decreixement, i José Iglesias Fernández, del Seminari Taifa

L’atur té solució

Salvador Pueyo

El projecte del decreixement s’enfronta a grans reptes, com ara vèncer la inèrcia cultural del consumisme, re­convertir i redimensionar l’economia a uns nivells sostenibles o repartir la riquesa i el treball remunerat. Aquest últim aspecte (el repartiment del treball) és, segurament, una de les mesures que es podrien aplicar de manera més fàcil i immediata. A més, es tracta de la fórmula més justa per respondre a les reduccions i els increments del treball necessari i, en l’actual etapa (de reducció de les hores de feina necessàries), és més necessari que mai reivindicar-lo com una solució als nostres problemes. I encara és més necessari fer-ho en el context de l’Estat espanyol, un dels països on l’actual crisi econòmica ha provocat una pèrdua més gran de llocs de treball i on s’han aplicat menys mesuresde reducció de la jornada laboral.

Llegir més »
Resolució TSJC
Acció Sindical

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ratifica la nul·litat de l’acomiadament d’Andreu de Cabo a TMB

Segons informa el company de CGT a Autobusos TMB Andreu de Cabo, la seva advocada ha rebut la notificació que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha desestimat el recurs de suplicació que la Direcció d’autobusos de TMB va interposar contra la sentència dictada pel Jutjat social Nº 20 de Barcelona en la qual es decretava que el seu acomiadament era nul.

Es tracta d’u altre cop que sofreix la Direcció de TMB que ja porta malgastats més de 25.000€ en intentar acomiadar el nostre company com a represàlia per la seva actuació sindical.

Llegir més »
Cartell activitats tancada Joan XXIII
Acció Sindical

Jornada de lluita i tancada el 30 i 31 de juliol en defensa de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona

El Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública a Tarragona, constituït pels sindicats CGT, CO-BAS i CATAC-CTS, la CUP i persones a títol individual, ha convocat el 30 i 31 de juliol una jornada de lluita i tancament en defensa de l’Hospital Joan XXIII. Aquesta jornada té com a objectiu denunciar el desmantellament de l’hospital que es fa palès amb el tancament de llits, quiròfans i plantes senceres; l’increment de les llistes d’espera, la reducció pressupostària, l’augment de la precarització laboral i la conseqüent disminució de la qualitat assistencial.

Llegir més »

Davant el greu accident ferroviari succeït a Santiago de Compostel·la, CGT desconvoca les vagues del sector ferroviari dels dies 31 de juliol i 14 i 30 d’agost

Davant el greu accident ferroviari succeït ahir 24 de juliol a Santiago de Compostel·la , CGT ha decidit desconvocar les Vagues en el Sector Ferroviari, la primera de les quals anava a tenir lloc el pròxim dia 31 de juliol.

Entenem que en aquest moment de dolor és necessari prioritzar l’atenció a les víctimes, entre les quals es compten cinc ferroviaris (dos Tripulants morts, dos Maquinistes i l’Interventor ferits), així com a les seves persones properes.

Però no podem oblidar, precisament en aquests moments, que la seguretat, un dels motius de la nostra convocatòria, és i segueix sent una de les prioritats per a CGT; no podem permetre que en el ferrocarril se situï cap tipus d’interès per sobre de la seguretat d’usuaris i treballadors, ni podem consentir que tragèdies com aquesta es repeteixin.

Considerem que aquesta desconvocatòria és un acte necessari de responsabilitat, tenint en compte que tots els ferroviaris estem commoguts per aquesta tragèdia i és el moment de donar suport als afectats i d’evitar tensions, d’analitzar l’ocorregut i de reflexionar sobre les raons que han permès que alguna cosa així hagi pogut succeir.

Des de CGT expressem la nostra condolença per les víctimes, la nostra esperança de recuperació als ferits i tot el nostre suport a familiars i amics.

Sector Federal Ferroviari de la CGT

http://www.s

Llegir més »

A l’Hospital de la Mútua de Terrassa també s’ha utilitzat l’estratègia de la por per a signar un pacte de retallades

Després de negociacions marcades pel fi de la ultractivitat en els convenis el 8 de juliol, que tant CCOO com UGT han fet servir als hospitals de la XHUP i altres per amenaçar als treballadors amb la por pel buit de conveni, s’arribava a un acord entre CCOO-UGT i APF i la Direcció de Mútua Terrassa, que representa més d’un 10% de disminució en els sous. CGT, SATSE i USOC no comparteixen l’acord. Es va convocar un referèndum realitzat durant els dies 23 i 24 de juliol tant a l’hospital com en els ambulatoris, el resultat del qual ha estat: 987 SI (favorables a l’acord del conveni) i 590 NO. És obvi que ha pogut la POR i que la carta del director i les pressions dels càrrecs intermitjos han estat determinants.

Denunciem que aquest referèndum s’ha realitzat de forma irregular i antidemocràtica per les següents qüestions:

– Hi ha hagut una carta prèvia del Director General, Sr. Picola coaccionant els treballadors i atemptant a la llibertat sindical. La proposta del NO al acord, no ha tingut les mateixes oportunitats. Ningú mes que l’empresa disposa de les adreces electròniques de tots els treballadors.

Llegir més »

Nou sindicats de la sanitat catalana demanen suprimir les patronals de la sanitat concertada

Nou sindicats de la sanitat catalana han fet públic un manifest en què proposen suprimir les tres patronals de la sanitat concertada, per passar a negociar els convenis directament amb qui paga, la Generalitat. El manifest arriba després que el 7 de juliol decaigués el conveni col·lectiu dels 50.000 treballadors de la Xarxa Hospitalària d’Utilització Pública (XHUP), i com a resposta a la intenció de les patronals de negociar no pas un nou conveni per a tota la xarxa, sinó convenis d’empresa, centre per centre.

Llegir més »

L’Hospital Santa Tecla de Tarragona no cobreix llocs de treball i es treballa per sota de serveis mínims

Des de la Secció Sindical de CGT a l’Hospital Santa Tecla/Llevant informem que en els darrers dies no s’estan cobrint llocs de treball (per dies personals, baixes puntuals, etc.), fet que fa que hi hagi serveis on es treballi sota mínims i suposa una càrrega addicional per a les treballadores i treballadors del centre.

Es dona la “casualitat” de que, un cop exhaurit el conveni XHUP el passat 7 de Juliol, ens trobem en període de negociacions i consultes per tal d’assolir un acord un cop finalitzat el mencionat conveni.

Llegir més »

Concentració en defensa de les pensions públiques, el 29 de juliol a Tarragona

Concentració en defensa de les pensions, el 29 de juliol a Tarragona, a les 10.30h. davant de la Subdelegació del Govern, en el marc de la jornada estatal convocada per la CGT.

CGT en defensa de les pensions públiques, suficients i dignes para a totes i tots

Per la CGT l’informe dels “experts” sobre la insostenibilitat del sistema públic de pensions es una altra estafa mésque pretén la privatització.

Llegir més »

CCOO i UGT accepten l’ERO a SEAT, mentre CGT el rebutja i presenta un contrainforme

CGT presenta contrainforme a l´Expedient de Regulació d´Ocupació:

Acord de l’ERO 2013 a Seat signat per CCOO i UGT:

VALENTIN REJON BAYO, amb DNI núm i JUAN CARLOS OTERO, amb DNI n º en nom i representació de les Seccions Sindicals de la CONFEDERACIÓ GENERAL DEL TREBALL (CGT) en els centres de SEAT de Martorell i Zona Franca respectivament, tots dos amb domicili a efectes de notificació, a Crtra d’Esplugues 46, 08940, Cornellà de Lobregat, per mitjà d’aquest escrit, presenten INFORME CONTRADICTORI l’EXPEDIENT DE REGULACIÓ D’OCUPACIÓ DE SUSPENSIÓ TEMPORAL DE CONTRACTES PRESENTAT EL 8 DE JULIOL DE 2013, AMB NUMERO 1.755/2013.

Llegir més »
Octaveta 29J
Acció Sindical

29J: CGT convoca Jornada de mobilització estatal contra la reforma de les pensions

29J: CGT convoca Jornada de mobilització estatal contra la reforma de les pensions

29-J defensa en el carrer EL DRET A UNA PENSIÓ PÚBLICA

Com que no en tenien bastant amb que el Govern anterior allargués l’edat de jubilació fins als 67 anys, altra vegada més ens trobem amb que el Govern, en aquest cas del PP, es llança sobre les nostres pensions al·legant la insostenibilitat del sistema segons l’informe d’uns “experts miserables” nomenats a dit per a tal fi.

El resultat d’aquest nou atracament suposa passar de les pensions com dret a les pensions com negoci, introduint l’anomenat factor de sostenibilitat en funció de l’esperança de vida de la població i eliminant la revaloració automàtica de la pensió a cobrar, que sempre serà per sota de l’IPC anual.

Amb això aconsegueixen minvar encara mes la quantia de la pensió pública que anem a cobrar després d’una llarga vida de treball, retallar la despesa pública en pensions, reduir el nombre de persones que cobressin una pensió pública amb la finalitat última que banquers i especuladors omplin les seves arques a costa de que els estalvis, qui els tinguin, els canalitzin a la creació de plans privats de pensions.

Mentre al poble se l’esprem amb impostos, amb baixades generalitzades de salaris i pensions, amb el càstig de l’atur, la deshumanització dels desnonaments i l’eliminació i privatització dels serveis públics, observem com en la classe política s’instaura un sistema de corrupció generalitzada, de prebendes econòmiques i amiguismes clientelars que fan posar vermell al món sencer fent insostenible la nostra passivitat.

És hora de treure’ls a tots de les seves poltrones d’or, de recuperar el que és nostre i que ens estan robant amb patent de cors emesa per les elits financeres amb el suport d’una democràcia burlesca que es riu de totes i tots nosaltres.

Ens enganyen amb la seva lògica incoherent segons la qual per a acabar amb l’atur, salvar la sanitat pública, l’ensenyament, les pensions, les cures. . . . .l’únic camí possible és que treballem més hores per menys salari, durant més anys, sense drets, ni convenis i privatitzant-lo tot.

Aquesta lògica ha demostrat sobradament que és una bogeria que necessita un urgent tractament de xoc.

Reduir la jornada laboral i l’edat de jubilació per a treballar totes!!

Per un sistema públic de pensions suficients per a totes!!

Repartim la riquesa i el treball!!

La CGT seguirà defensant als carrers el dret a una pensió digna.

Llegir més »

CGT Diputació de Barcelona: Seguim en lluita al Pavelló Nord de Mundet

Companyes, companys,

Us fem a les mans el nou número del nostre butlletí informatiu “DIPUTACIÓ A L’AIRE!”, que trobareu en l’arxiu PDF adjunt. Esperem i desitgem que us resulti útil i d’interès.

Us animem a llegir-lo, comentar-lo, difondre’l, fer-ne còpies, penar-lo als suros i, en definitiva, FER-LO VOSTRE. Qualsevol comentari, suggerència, crítica, col·laboració o proposta per part vostra serà benvinguda.

Podeu enviar-lesa butlleti.CGT.diba@nullgmail.com

Llegir més »

CGT convoca vagues el 31 de juliol i el 14 i 30 d’agost en defensa del ferrocarril públic i dels seus treballadors i treballadores

Després d’últimes reunions entre el Minsteri de Foment, RENFE i ADIF amb els Sindicats amb representació en el CGE, i davant els plans privatitzadors d’aquestes empreses públiques i l’incert futur dels seus treballadors, el sindicat CGT ha decidit convocar vagues al juliol i agost en solitari per a tot el Sector Ferroviari. A data d’avui la resta d’organitzacions no s’han pronunciat davant les peticions de CGT per a mobilitzar-se conjuntament.

Les reunions mantingudes tant amb el Ministeri de Foment, com amb les Direccions de RENFE i ADIF, han produït una gran preocupació entre els treballadors, ja que els plans privatitzadors – desmantelladors del Ministeri per a aquestes empreses, al costat de les retallades establertes en trens i qualitat del servei ferroviari, ens fan témer pels llocs de treball i les condicions laborals.

En el dia 10 de juliol es van produir les reunions preceptives de les comissions de conflictes, pas obligat abans de comunicar als estaments oficials les paperetes de conciliació prèvies a mobilitzacions en totes les empreses del Sector Ferroviari.

CGT, per aquests motius convoca les següents jornades de vaga.

– Dia 31 de juliol, vaga des de les 0.00 a les 23 hores

– Els dies 14 i 30 d’agost 2 hores per torns en les jornades de matí, tarda i nit.

Els motius de la seva convocatòria són:

• La defensa dels llocs de treball ferroviaris.

Llegir més »

Citibank: Segueixen les pèrdues (1er Trim.2013: -6 MM €), continuen aquells acomiadaments.. i alguns es lucren de forma desmesurada (Salari mig 2012: 53.041,3 €)

Citibank: Segueixen les pèrdues (1er Trim.2013: -6 MM €),, contiinuen aquells acomiadaments.. i alguns es lucren de forma desmesurada (Salari mig 2012: 53 041,3 €)

Un cop oficials els comptes de resultats dels bancs relatives al 1r trimestre de 2013, podem observar que aquesta entitat continua en números vermells, en registrar unes pèrdues de -6,0 MM €, resultat pitjor, però en línia amb el registrat al mateix període de l’exercici anterior (-4,2 MM €).

Tot i que no sembla una quantitat desorbitada, no podem menystenir aquesta xifra, atès que és a final d’any quan procedeixen a realitzar les majors dotacions per morositat, i el resultat final es pot disparar fins a superar els -67 MM €, tal com va succeir el passat desembre.

Llegir més »

El vot de la por ha guanyat: Victòria per la mínima del sí a les retallades en el segon referèndum realitzat a l’Hospital Sant Joan de Reus

Avui 18 de juliol ha tingut lloc un segon referèndum per tal que la plantilla de l’hospital es pronunciés sobre una segona proposta de retallades, pràcticament calcada de la primera, sobre la qual els treballadors i treballadores es van pronunciar majoritàriament en contra en el primer referèndum realitzat fa dues setmanes, fet que va forçar a que l’Ajuntament concedís una pròrroga de 15 dies per a seguir negociant. El resultat del segon referèndum ha estat una victòria del SI per la mínima (314 SI, 293 NO, 8 en blanc), participant en la votació 615 treballadors d’un total de 1225, el 50,1 % de la plantilla, 20 treballadors menysque en el primer referèndum.

Llegir més »

Treballadors del metall es mobilitzaran el 22 de juliol a Tarragona, en defensa del conveni i contra la reforma laboral

COMUNICAT TREBALLADORS DEL METALL: ENS MOBILITZAREM DILLUNS 22 DE JULIOL A TARRAGONA

FAREM UNA CONCENTRACIÓ EN DEFENSA DEL CONVENI DEL METALL I CONTRA LA REFORMA LABORAL, A LES 18,30 A L’ESTÀTUA DELS DESPULLATS (RAMBLA NOVA)

El passat 9 de juliol es va reunir la Comissió negociadora del Conveni del Metall de Catalunya. En aquesta reunió la patronal ha deixat clara la seva intenció d’augmentar la precarietat i fer retrocedir tots els nostres drets. Entre d’altres temes es neguen a pagar els endarreriments del 2012 i es neguen a pujar el salari ni un cèntim en els propers anys. Així mateix plantegen un xantatge en tota regla: o accepteu aquestes condicions o ens neguem a ratificar la continuïtat dels convenis (l’anomenada
ultraactivitat).

Aquesta ofensiva no està al marge de la reforma laboral del PP, que ataca durament els convenis: SI NO ES RENOVEN CADUQUEN i encara que es renovin L’EMPRESARI POT RETALLAR SALARIS I MODIFICAR LA JORNADA LABORAL si al·lega causes econòmiques, organitzatives o tècniques.

Llegir més »

CCOO i USO desconvoquen unilateralment la vaga a Swissport i signen un acord de pau social

MARIA SOLER / @MSOLEBES | 18/07/2013 – Setmanari Directa

La plantilla de Swissport, la segona empresa de serveis de terra de l’Aeroport del Prat, va secundar tres dies de vaga entre el 28 de juny i l’1 de juliol perquè l’empresa compleixi el conveni col·lectiu vigent. Malgrat el retard en la sortida de vols, els problemes en la gestió de l’equipatge i les coaccions i amenaces d’acomiadament, les conseqüències encara estan per arribar. Els dos sindicats majoritaris del sector a l’Estat espanyol (CCOO i USO) van signar el 6 de juliol un acord de pau social amb l’empresa de manera unilateral on desconvocaven la vaga i obrien un període de negociacions que es podria allargar indefinidament.

A l’acord, l’empresa reconeix múltiples incompliments de conveni i es compromet a deixar sense efecte els acomiadaments i expedients oberts durant la vaga. A canvi, CCOO i USO -que compten amb majoria al comitè de vaga- es comprometen a no demandar l’empresa per cap motiu relacionat amb la vaga. Ambdues parts es comprometen també a “establir un marc de pau social mentre durin les negociacions”, fet que ha sigut interpretat per UGT i CGT com un torpede a les mobilitzacions. Swissport té personal als aeroports de Madrid, València, Alacant, Almeria, Màlaga, Jerez, Fuerteventura, Lanzarote i Barcelona, on la plantilla suposa un 40% del total de 2.500 treballadores.

Llegir més »