CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

La plantilla guanya i finalitza la Vaga indefinida a la DGT de Barcelona

Primer de tot donar les gràcies per la solidaritat rebuda i els suports que durant els 10 dias que ha durat la vaga hem rebut els treballadors de la DGT de Barcelona i Sabadell.

El 8 de juliol els treballadors han confirmat l’acord aconseguit entre el comitè de vaga i la Direcció de la Prefectura Provincial de Tràfic de Barcelona, el divendres passat 5 de juliol, que posava fi a la vaga.

En líniess generals s’han aconseguit els objectius principals que van motivar la convocatòria:

– Recuperació de l’horari d’estiu fins a final de setembre en les condicions que veníem gaudint amb anterioritat.

– Recuperació del temps treballat de mes i el de formació en dies de lliure disposició.

– Negociació de les condicions de treball relatives a exàmens i a les noves circumstàncies introduïdes amb la cita prèvia.

– Aplicació del pla concilia al personal examinador, del que fins a la data estava exclòs.

– Aplicació del disposat en l’ordre HAP/2802/12 de 27 de desembre (4 dies any sense descompte per IT sense baixa). La normativa del ICS impedeix la IT sense baixa, sempre que hi ha IT es dóna baixa des del primer dia, després de l’acord nòmines no efectuarà el descompte a pesar d’existir la baixa en les condicions a que fa referència l’esmentada ordre.

ELS DRETS S’ACONSEGUEIXEN LLUITANT.

UNA ALTRA VICTÒRIA DE LA CLASSE OBRERA

VISQUI LA LLUITA DE LA CLASSE OBRERA

SALUT I LLIBERTAT

Secció Sindical CGT-DGT

Llegir més »

Assemblea general i aturada l’11 de juliol a Autobusos de TMB contra l’acomiadament d’un treballador

Didac Pestanya no rectifica i manté l’acomiadament del nostre company Bonilla, el Comitè d’Empresa reacciona convocant una assemblea, amb aturada amb interrupció del servei de 11 a 16 hores, per al dijous 11 de juliol.

Didac Pestanya (PSC/UGT) vicepresident de TMB vol demostrar, si o si, que és capaç de posar “ordre” en la companyia i després dels fracassos que ha tingut en la seva estratègia repressiva ara creu, que amb el cas Bonilla, pot recuperar el seu “prestigi” davant els mandataris de l’ajuntament de Barcelona.

El consell que li donem des de CGT/PSA a aquest “il·lustre socialista” és que no torni a ficar la pota i no ens torni a enredar en un nou conflicte ja que, estem segurs, que el cas Bonilla, com el d’Andreu de Cabo, acabarà, si o si, amb la seva readmissió.

Els que ens passem el dia en el treball sabem, com professionals que som, el servei que donem a la ciutadania i en quines condicionis de qualitat ho hem de realitzar, també sabem que, pel nostre propi bé i el del servei, algunes vegades hem d’aguantar “gripaus i colobres”. Però en algunes ocasions succeeix, com ha ocorregut amb el cas Bonilla, que la situació se’ns va de les mans i es fa impossible reconduir un conflicte i el tema acaba com el rosari de l’aurora.

Aquí no es tracta de donar la raó a ningú, aquí es tracta d’exigir a la Direcció de TMB que s’oblidi del seu paper repressor i torni al camí del sentit comú. TMB té l’obligació de reconèixer la nostra professionalitat i de mantenir la nostra formació contínua, tal com diu el nostre conveni, i en el cas del personal de conducció posant l’accent en els cursos de resolució de conflictes que tan bons resultats van donar en el seu moment.

El que ha permès Pestanya és el més greu que pot fer una empresa, acomiadar a un treballador i deixar-lo a la seva sort davant les denúncies penals que segur arribaran. No i mil vegades no, així no es pot actuar i menys quan al company, que li ha caigut la desgràcia, és un conductor amb un expedient net i sense cap tipus de queixes dels nostres usuaris.

Bonilla, com la majoria dels conductors i conductores de TB segur que ha evitat mil conflictes en el seu quefer diari i fins i tot, quan va estar en la cotxera de Horta, va ser víctima d’una agressió quan un usuari li va posar una navalla en el coll, però Pestanya no ha tingut en compte el seu historial, l’hi ha importat més el seu propi i prefereix deixar a una família sense sustent econòmic abans de fer el que ha de fer que no és altra cosa que investigar el que ha passat perquè no torni a passar i fer amb això a la nostra empresa pública cada dia millor.

Ens alegremque aquesta vegada el Comitè d’Empresa ens hagi fet cas i convoqui una assemblea, amb aturada, per al pròxim dia 11 de juliol, perquè entenem que ha d’ésser en aquest fòrum on la plantilla, després de ser informada, ha de prendre les decisions que cregui convenients per a aconseguir que Bonilla torni a estar en actiu a TB.

Llegir més »

SEAT anuncia la presentació d’un ERO per 16 mesos: del 2 de setembre de 2013 fins el desembre de 2014

INFORME CGT SEAT DE LA REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES SOBRE ERO 2013

Comencem mitja hora tard per retard de la UGT. SEAT anuncia la presentació d’un ERO.

– del 2 de setembre de 2013 fins desembre de 2014, total: 16 mesos.

L’ERO constaria de tres mesures:

– Un excedent per a totes les línies, de manera rotativa, de setembre a final d’any de:

– 357-set. 442-oct. 526-nov. i 571-des.

Llegir més »

La Patronal aprofita la possible caiguda de milers de Convenis per reduir drets laborals

L’ ’“extremadament agressiva” Reforma Laboral (segons paraules de De Guindos) desplega els seus efectes, a més de l’augment exponencial de les cues de l’atur. Al juliol d’enguany 1.500 Convenis d’arreu l’Estat espanyol haurien de renovar-se, però els empresaris estan estenent el missatge de la por per negociar-los el més a la baixa possible. I ho poden fer perquè el govern espanyol els ha donat una nova “arma letal”: els Convenis Col·lectius que no es renovin perdran tota vigència, amb unes conseqüències imprevisibles per uns 3 milions de treballadors. Els salaris i drets minven en una negociació desigual que no es recorda en 30 anys de monarquia postfranquista.

Llegir més »

Forestal Catalana ha presentat un ERO per a l’extinció de 82 llocs de treball

L’empresa Forestal Catalana SA ha presentat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per a l’extinció de 82 llocs de treball, quasi un terç de la plantilla. Aquest ERO comporta el desmantellament dels equips de gestió dels espais naturals, que a més de representar la pèrdua de llocs de treball, afecta de manera directa a la biodiversitat i al desenvolupament socioeconòmic del territori.

Forestal Catalana es dedica a la protecció del medi ambient i realitza tasques com el manteniment de boscos i rius, la construcció d’infraestructures, la reforestació o la gestió de recursos ramaders. Els seus empleats, de diferents disciplines, tenen dues bases fixesi treballen per tot el territori català.

Llegir més »

Els treballadors de l’Hospital de Sant Joan de Reus rebutgen clarament en referèndum la proposta de retallades de SAGESSA

El 4 de juliol s’ha portat a terme a l’Hospital Sant Joan de Reus un referèndum per tal que la plantilla es pronunciés sobre si acceptaven o rebutjaven la proposta de SAGESSA, que incloïa noves retallades salarials que podien arribar al 10%, entre la retallada salarial pròpiament dita i altres conceptes. Es tractaria de la tercera retallada per a la plantilla en quatre anys.

D’un total de 1148 treballadors, han participat en la votació 635, dels quals 424 han votat NO a la proposta de SAGESSA, 202 han votat SI, i 9 han votat en blanc. Un resultat, per tant, prou clar pel NO, que posa ara la pilota a la teulada de l’empresa.

Llegir més »

La Síndica de Greuges de Barcelona certifica el xantatge de la Direcció de Parcs i Jardins

A l’agost de 2012 davant el greuge comparatiu que exercia la direcció de l’Institut a l’hora d’efectuar les jubilacions parcials, que d’una banda reconeixia el dret i realitzava les jubilacions parcials als treballadors del col·legi de tècnics, mentre es negava el mateix dret a la jubilació parcial als treballadors d’oficis, es va posar una demanda a la Síndica de Greuges de Barcelona per la discriminació i arbitrarietat que pateixen una part dels treballadors de la plantilla de Parcs i Jardins

El passat 17 de juny vam rebre resposta de la Síndica de Greuges de Barcelona al conflicte plantejat per la secció sindical de la CGT davant els abusos de poder i la discriminació que s’estava donant amb les jubilacions parcials en l’IM de Parcs i Jardins de Barcelona.

La resposta dóna tota la raó a la CGT i reconeix que la Direcció de l’Institut va vulnerar la legalitat:

« Despres d’estudiar detingudament la vostra queixa, i d’analitzar els fets i la normativa aplicable, he decidit estimar-la, és a dir, considero que l’Institut Municipal de Parcs i Jardins no ha APLICAT acuradament les Disposicions legals vigents en Matèria de jubilacions parcials per al personal laboral que te ADSCRITS. »

I després d’explicar en 7 folis els motius pels que estima la nostra queixa diu:

« … he recomanat a l’Institut Municipal de Parcs i Jardins que atengui les Peticions
de jubilacions parcials dels treballadors que resten en espera, sempre que reuneixin els requisits legals per acollir-s’hi, i que formalitzi els contractes de relleu segons la Borsa de Peons o una altra d’anàloga que estigui en vigor.»

No se li escapa a ningú que la resposta de la Síndica arriba una mica tard, tot això a causa del retard reiterat (a consciència) en el lliurament de la documentació que la síndica va sol·licitar en diverses ocasions a la Direcció de Recursos Humans de Parcs i Jardins.

Llegir més »

9è dia de la vaga indefinida de 2 hores a la Direcció General de Tràfic a Barcelona

Avui Dimecres 3 de Juny, la vaga indefinida de dues hores, a la Direcció General de Trànsit (DGT) a la província de Barcelona, ​​(Barcelona i Sabadell) que va començar el passat 25 de Juny, augmenta la participació seguit dels i treballador i les que hi participen. Aproximadament el seguiment entre els operadors d’informació és del 80%, quedant uns 4.000 expedients i tràmits sense realitzar-se. També han secundat la vaga aproximadament el 50% del personal examinador, acumulant uns 700 exàmens pràctics sense fer i sent traspassats per al mes de setembre per temes de calendari. Les zones d’exàmens pràctics de conducció de la província de Barcelona són: Barcelona, ​​Sabadell, Vilafranca, Mataró, Granollers, Vic i Manresa.

Llegir més »

Els ferroviaris exigeixen al govern de l’Estat que el nostre ferrocarril segueixi essent públic i social

MASSIVA MANIFESTACIÓ A MADRID
ELS FERROVIARIS EXIGEIXEN Al GOVERN QUE EL NOSTRE
FERROCARRIL SIGA SENT PÚBLIC I SOCIAL

Més d’un miler de ferroviaris s’ha manifestat el dissabte 29, en defensa d’un model de ferrocarril públic, social, segur i sostenible. L’exitosa protesta ha estat convocada pel SFF-CGT en solitari, i amb assistència de treballadors de tots els punts del país.

Els motius de la seva convocatòria són:

• La defensa dels llocs de treball ferroviaris.

Llegir més »

El Sindicat de Sanitat de CGT Barcelona denuncia al Patronat de la Fundació IAT

El Sindicat de Sanitat de CGT Barcelona comunica que en data de 27 de Juny de 2013, va presentar una denúncia davant el Jutjat d’Instrucció de Barcelona contra el Patronat de la Fundació ”INSTITUT D’ALTA TECNOLOGIA PRBB-FUNDACIÓ PRIVADA” (FUNDACIÓ IAT).

El contingut de la denúncia descriu la manera que la Fundacíó IAT destina els seus béns (obtinguts de fons públics) a CRC (una empresa privada) i els motius pels quals aquesta Fundació és conduïda a la fallida.

Des d’aquest sindicat, entenem que els fets denunciats adquireixen una major transcendència, ja que es tracta d’una Fundació gestionada amb fons públics, en la qual tres hospitals públics (Clínic, Vall Hebron i Parc Salut Mar) han aportat finançament, i perquè aquesta Fundació estava dirigida per alts càrrecs d’aquests centres sanitaris.

Creiem que aquests successos conformen un capítol més de la corrupció endèmica de la Sanitat pública catalana, una altra etapa en el que entenem com el full de ruta política per al desmembrament del sistema públic i repartiment de recursos entre els “amiguets” de la sanitat privada. Ja se sap que el que reparteix, per imperatiu del refranyer popular, es queda sempre amb la millor part.

Amb aquesta denúncia, el Sindicat de Sanitat de Barcelona de CGT desitja que la Justícia actuï sobre els membres que van gestionar malament i van deixar caure aquesta fundació finançada amb diners públics i “regalada” a mans privades.

CGT Sanitat Barcelona

Més informació:

WEB CGT SANITAT BCN

TWITTER FED. SANITAT CGT CATALUNYA

TWITTER CGT SANITAT BCN

Acusen de cinc delictes els patrons de la fundació que agrupava els grans hospitals de Barcelona.

CGT Sanitat ha presentat la denúncia

REDACCIÓ DIRECTA / @LA_DIRECTA | 27/06/2013

CGT Sanitat de Barcelona ha interposat una denúncia penal contra la totalitat dels membres del patronat de la Fundació de l’Institut d’Alta Tecnologia de Barcelona. Aquest patronat estava format pels més alts dirigents dels hospitals públics de Barcelona (Hospital Clínic / Hospital del Mar / Vall d’Hebron i els de l’empresa privada CRC). La fundació va fer fallida econòmica el desembre de 2012 arrossegant deutes superiors als 3 milions d’euros.

Llegir més »

Campanya de suport a tres joves del Baix Penedès encausats per la seva participació a la vaga general del 29M de 2012

El 29 de març de 2012, en Pere, en David i en Jaume, tres veïns del Vendrell, van anar a Barcelona a participar de la manifestació convocada en el marc de la Vaga General.

Aquella jornada de lluita, contra la reforma laboral, contra les retallades de drets bàsics que estem patint, i en defensa dels drets socials, va esdevenir una cacera de bruixes per part del que era aleshores el Conseller del Departament d’Interior, Felip Puig, amb el seu anhel de reprimir i silenciar aquelles veus que assenyalaven els culpables de la crisi, essent finalment 105 persones detingudes a Catalunya, i decretant-ne la presó provisional per a 5 d’aquestes.

Llegir més »

El Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública de Tarragona es felicita per l’assoliment d’una de les seves reivindicacions

El recent anunci de la unificació de la gerència de GiPSS (Gestió i Prestació de Serveis de Salut) i l’ICS (Institut Català de la Salut) a la demarcació de Tarragona suposa una primera victòria per al Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública (integrat per la CUP, els sindicats CATAC-CTS, CGT, COBAS i persones a títol individual). Aquesta va ser una de les tres reivindicacions clau que aquest grup va traslladar al delegat territorial del CatSalut Josep Mercadé el passat 17 de juny.

Llegir més »

Després de 7 dies, la vaga parcial indefinida de la DGT es manté

Després de 7 dies, la vaga parcial indefinida de la DGT es manté

CONCENTRACIÓ DIMARTS 2 JULIOL A LES 13 HORES A LA DGT (EDIFICI LA CAMPANA DE LA GRAN VIA DE BARCELONA)

Avui dilluns 1 de juny, la vaga indefinida de dues hores, a la Direcció General de Trànsit (DGT) a la província de Barcelona, ​​(Barcelona i Sabadell) que va començar el passat 25 de Juny, ha seguit incrementant el nombre de treballadors que hi participen. Aproximadament el seguiment entre els operadors d’informació és del 80%, quedant uns 3.000 expedients i tràmits sense realitzar-se. També han secundat la vaga aproximadament el 50% del personal examinador, acumulant uns 600 exàmens pràctics sense fer i sent traspassats per al mes de setembre per temes de calendari. Les zones d’exàmens pràctics de conducció de la província de Barcelona són, Barcelona, ​​Sabadell, Vilafranca, Mataró, Granollers, Vic i Manresa,

Llegir més »

La CGT contra noves retallades salarials a l’Hospital Sant Joan de Reus

COMUNICAT DE CGT DAVANT LA SITUACIÓ DE BLOQUEIG DEL NOU CONVENI COL·LECTIU DE L’HOSPITAL DE SANT JOAN I LES RETALLADES DEL 10% QUE VOL PORTAR A TERME L’EMPRESA

La Secció Sindical de la CGT a l’Hospital Universitari de Sant Joan, a Reus, en relació a la delicada situació actual, manifestem:

– Que es totalment intolerable que novament SAGESSA amb l’excusa del context de crisi i jugant amb la por de la plantilla, vulgui tornar a posar en marxa retallades molt més dures que les anteriors, que poden suposar una pèrdua salarial de fins al 10%, amb amenaces velades i fent recaure tot el pes de les retallades sobre la plantilla de l’Hospital, ja prou castigada per les retallades, la reducció de salaris i la pèrdua de drets.

– Que els esforços fets per tota la plantilla amb anterioritat reduint-nos el salari sembla que no són suficients per a la patronal i volen més retallades. En canvi veiem com els alts càrrecs segueixen cobrant uns sous desorbitats i l’empresa es segueix lucrant amb la situació de crisi actual.

Llegir més »

Xiulada popular massiva el 28 de juny a la plaça Mercadal de Reus

Sant Pere 2013 ha xiulat, i fort, a la plaça Mercadal de Reus el vespre del 28 de juny contra les retallades, la corrupció i la repressió, i contra l’actual equip de govern municipal i l’anterior, que han portat a la ciutat a la ruïna total.

Centenars de reusencs han escridassat i xiulat l’alcalde de Reus, Carles Pellicer (CiU), la primera tinent d’alcalde, Alícia Alegret (PP), els regidors de l’Ajuntament i la resta d’autoritats en la seva tornada a l’Ajuntament des de la Prioral de Sant Pere. Durant l’anada de completes ja s’havia produït una primera xiulada més discreta. El descontentament general s’ha sentit des de l’entrada dels polítics a la plaça del Mercadal i s’ha intensificat a pocs metres de la porta del consistori.

Llegir més »

Sindicalisme i repartiment del treball

Portem sis anys de “crisis”, sis anys de polítiques econòmiques, primer expansives i després recessives, sis anys d’acatar els dictats dels poders i sabers econòmics, sis anys de promeses de futur i cada vegada la nostra situació és pitjor: els serveis i garanties bàsiques en progressiva deterioració; dintre d’un paulatí empobriment la pobresa severa creix, a l’una que les desigualtats s’incrementen. Som, doncs, no solament una societat més pobra, també més injusta.

L’atur és una de les conseqüències més greus d’aquesta crisi, significa manca de recursos i també d’horitzó. Ve sent un dels principals factors d’increment de les desigualtats, una espècie de barrera entre l’estar dins o el quedar fora. Normalment, en les nostres societats, l’atur generat en èpoques de recessió era reabsorbit en èpoques de recuperació econòmica. Però la situació actual és distinta. D’una banda, hi ha bon nombre de països que s’estan incorporant al desenvolupament productiu. Per una altra, el desenvolupament tecnològic permet increments de producció amb menor treball humà. Finalment, l’actual crisi té un fort component ecològic que fa inviable (i no desitjable) el creixement sense fi del duet producció/consum

Si ajornar la solució de l’atur a la sortida de la crisi és de per si mateix terriblement injust i insolidari, en l’actual situació significa ajornar-la per a sempre. Ja mai l’atur serà reabsorbit per cap fase d’expansió econòmica. La seva única solució és el repartiment de l’ocupació i, alhora, és l’única via possible a l’exigència d’altres repartiments també necessaris. I no obstant això les solucions que ens proposen van en la direcció contrària: hores extres, increments de jornada, endarreriment de la jubilació…, la qual cosa està dintre de la lògica del capitalisme més agressiu: el seu objectiu és l’increment incessant del benefici sense cap preocupació social, i per a això l’atur ajuda més que molesta.

Resulten més incomprensibles les raons per les quals el sindicalisme no advoca pel repartiment de l’ocupació o ho fa amb tan escassa convicció. Basta repassar les raons esgrimides per a convocar les últimes vagues generals per a veure que el problema de desocupats i desocupades queda perdut entre moltes altres demandes, totes dignes, però cap tan apressant. Tot sembla indicar que el sindicalisme està excessivament atrapat pel muntatge que del sindicalisme ha fet el sistema, en uns casos per la seva dependència de subvencions i, en tots, per una espècie de clientelisme cap a qui estan treballant, que són els que atorguen representativitat institucional i poder sindical a través de les eleccions sindicals.

Potser canviarien les coses si les persones en situació d’atur poguessin tenir el nombre de representants sindicals que proporcionalment els correspondrien. Mentrestant el sindicalisme roman atrapat en l’interior de les empreses i per les dinàmiques que en elles planteja la patronal. Però aquesta no opció per acabar amb l’atur -des de ja, sense fiar-lo a futur- i pel repartiment del treball com única forma d’aconseguir-lo no és solament un acte d’insolidaritat sinó també un acte de ceguesa que va sumint al sindicalisme en una creixent incapacitació.

Amb unes xifres d’atur en permanent increment, fer sindicalisme a l’interior de les empreses resulta poc menys que impossible. Tota la negociació col·lectiva actual és una negociació a la baixa, en la qual les organitzacions sindicals no assoleixen, per més que algunes ho intentin, defensar les condicions laborals i salarials dels treballadors en actiu. Difícilment podrà ser d’una altra manera mentre la patronal tingui en la seva mà l’amenaça de l’atur, el permanent xantatge dels milions de persones aturades en cada vegada pitjor situació, obligades a acceptar qualsevol ocupació en qualsevol condició.

Sense abordar el problema de l’atur, també la defensa de les situacions laborals i salarials dels treballadors en actiu es fa més difícil. Per al capital l’enorme taxa d’atur i les desigualtats internes a la majoria social que genera, és la condició idònia per a incrementar la seva capacitat de dominació, i aquesta situació pot manipular-la al seu benefici. La no aposta sindical contra l’atur, el que qui treballem no siguem capaços d’afrontar-lo deixa un enorme marge de maniobra a la patronal. Com ja ho propugna el seu president, la seva solució seran els minitreballs, treballs ultraprecaris, parcials i en condicions absolutament retrocedides.

Si fins ara el tenir o no tenir treball venia sent la barrera de separació entre l’estar dins, el tenir accés a la cobertura de les necessitats bàsiques, i el quedar fora, sense capacitat per a poder cobrir-les, amb els minitreballs que ens planegen i que ja estan experimentats en altres països, el tenir ocupació no garantirà unes condicions de vida mínimes, mantindrà les desigualtats internes en les quals pugui seguir exercint-se el xantatge del capital, traslladant a l’interior del treball la barrera de separació que fins ara exercia l’atur, tot això a favor dels increments del benefici del capital.

O repartim nosaltres el treball, com camí cap a una recuperació del repartiment de la riquesa, o ho repartiran ells incrementant els seus beneficis. El nostre repartiment del treball no pot quedar-se en un repartiment internalitzat que deixi al marge el repartiment de la riquesa i l’increment del percentatge sobre el PIB dels salaris directes i indirectes.

La disminució dràstica de jornada com forma de generació de l’ocupació equivalent no ha de repercutir en una disminució salarial similar, sinó que alguna cosa haurien d’aportar els beneficis empresarials; el quant d’aquesta aportació dependrà de la capacitat de pressió que siguem capaces de recuperar en aquest impuls de repartiment. Tampoc les possibles disminucions de salaris individuals derivades d’aquest repartiment haurien de distribuir-se d’igual manera per a tots els salaris, sinó que haurien de suposar una retallada important dels ventalls salarials, de manera que no disminueixin els salaris més baixos.

La proposta del repartiment del treball no pot convertir-se en una espècie d’esbandida excessivament complaent o poc enfrontada a l’actual sistema. Tot el contrari, l’atur ve sent un greu fre a la capacitat de pressió obrera, capacitat que ha de recuperar-se des de les propostes de repartiment. Però no solament ha de recuperar capacitat de pressió també haurà de canviar les formes d’exercir-la.

El sindicalisme centrat en la reivindicació a través de la negociació col·lectiva d’empresa està molt lligat a un capitalisme en expansió, a qui va enfortir adherint a ell als treballadors per mitjà de la seva inclusió en el model de desenvolupament. Avui no sembla possible una oposició al sistema que no sigui, alhora, oposició al model de desenvolupament, a l’increment incessant de la producció i el consum i de la competitivitat, viscuda d’esquena i encara en contra de qualsevol tipus de solidaritat internacional.

El model de desenvolupament i el sistema capitalista que ho genera són una i la mateixa cosa i no sembla possible oposar-se al segon sense oposició al primer. Però l’oposició al model de desenvolupament no pot reduir-se a la reivindicació d’interessos, ha d’ancorar-se també en altres preses de postura més implicatives, en les quals “els interessos” a defensar canviïn d’orientació, de major aposta, de preses de postura pròpies de les quals emanin un altre tipus de reivindicacions i altres formes de confrontació per a impulsar-les.

És segur que la fórmula del repartiment del treball no serà la solució a tots els mals socials, i que haurà de ser complementada per altres mesures com el dret a una renda bàsica individual i suficient, però, existeix una altra solució per a acabar amb l’atur? La veritat és que amb una taxa d’atur alta com l’actual, amb la fractura que ella introdueix a l’interior de la societat i dels treballadors, amb el plus de capacitat de dominació i de possibilitats de manipulació que li atorga a la patronal, tot el sindicalisme, tant el de pacte com el de confrontació, tenen el seu espai francament reduït.

* Chema Berro ésmilitant de la CGT de Pamplona. Article publicat al núm. 268 del Rojo y Negro.

Llegir més »

Manifestació el 29 de juny a Madrid, per un ferrocarril públic i social.

MANIFESTA’T EN DEFENSA DEL TEU LLOC DE TREBALL

El 27 de juny ha estat un dia negre per al ferrocarril. Una mort anunciada des de fa un any quan el Consell de Ministres va aprovar el dia 13 de juliol el RDL 22/2012, com inici del desmantellament del Sector Públic Ferroviari.

Pel matí el Consell d’Administració de Adif ha aprovat l’ENTRADA DE CAPITAL PRIVAT per a participar de l’Anell de Ferroviari de Proves d’Antequera (Màlaga) que realitza projectes sobre tecnologia ferroviària, com primer pas per a la seva privatització, i la licitació dels serveis de pàrquing que desenvolupen en l’actualitat els treballadors de COMFERSA.

Per la tarda el Consell d’Administració de Renfe‐Operadora ha aprovat la SEGREGACIÓ de l’empresa en quatre societats anònimes independents, el que suposa el desmantellament de l’Entitat Pública Empresarial Renfe‐Operadora, com pas previ a la privatització de les seves activitats.

A més, com no pot ser d’altra forma amb la creació de l’empresa de lloguer de material ROSCO, el Ministeri de Foment anunciava en premsa la liberalització de tot el tràfic de Viatgers el pròxim 31 de juliol.

Els acords arribats a través dels Consells d’Administració de Renfe‐Operadora i Adif seran ratificats definitivament avui divendres en la reunió del Consell de Ministres.

Llegir més »

Augmenta la participació a l’aturada ahir dijous al 3r dia de la Vaga Indefinida a la DGT de Barcelona.

Augmenta la participació a l’aturada ahir dijous al tercer dia de la Vaga Indefinida de 13 a 15 hores en la Direcció General de Trànsit (DGT) a la província de Barcelona

Concentració avui divendres 28 juny, 2013, a les 13 hores a l’edifici La Campana

Ahir dijous 27 de Juny, la vaga indefinida va ser secundada per més treballadors i treballadores. Aproximadament pel 80% d’operadors d’informació quedant uns 2.000 expedients i tràmits sense realitzar-se. També han secundat la vaga aproximadament el 50% del personal examinador, acumulant uns 400 exàmens pràctics sense fer i sent traspassats per al mes de setembre per temesde calendari.

Llegir més »

Els treballadors de Cacaolat diuen prou: suspenen les negociacions del conveni i convoquen concentració a Barcelona l’1 de juliol

Els treballadors diuen prou a la Direcció de Cacaolat

Els treballadors de Cacaolat, empresa làctia catalana productora del batut de cacau de referència, amb 246 treballadors en l’actualitat en els seus centres de treball de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet (al febrer 2012 quan la van adjudicar als nous propietaris el cens de treballadors era aproximadament de 500), després d’assemblees en els centres de treball divendres passat 21 decideixen suspendre la negociacions de conveni i mobilitzar-se.

Ja fa mes d’un any que els treballadors de Cacaolat s’han vist obligats a suportar la tirania de les empreses DAMM (empresa cervesera) propietària del 49% de l’accionariat de Cacaolat, amb Demetrio Carceller al capdavant, i del seu homòleg Sol Daurella de COBEGA (empresa de refrescs fabricant de diverses marques entre elles Coca-Cola) amb el 49 % de l’accionariat de Cacaolat, després de ser adjudicada després d’un concurs de creditors on un dels punts claus d’aquesta adjudicació era el manteniment de les condicions laborals i llocs de treball.

El desengany de Nova Rumasa, havia deixat una empresa afeblida i amb una greu situació econòmica al capdavant, no obstant això els seus treballadors van seguir cap a davant i van saber mantenir-la en el mercat durant el concurs de creditors, facilitant l’interès de diversos grups empresarials. L’adjudicació (lliure de càrregues econòmiques) a DAMM i COBEGA semblava que anava a ser la panacea per als seus treballadors, després d’un llarg viacrucis es veia la llum al fons del túnel. Aviat aquest castell de sorra s’ha anat esfondrant com si una ona l’hagués engolit cap a la mar sense avisar del que anava a passar.

La fabrica d’Utebo (Saragossa) va quedar segregada després de l’acomiadament de més de 50 treballadors, la delegació de Tarragona es va tancar i van donar la cartera de clients a distribuïdores duent-se per davant a tots els seus treballadors. En el mes d’Octubre es portava a terme l’acomiadament de 26 treballadors evitant negociar un ERO amb el comitè d’empresa al no arribar al 10% de la plantilla. En el mes de Març tornen a acomiadar 24 treballadors més, la Direcció ho defineix com un petit reajustament de plantilla.

Pel mig s’ha hagut d’anar negociant un conveni col·lectiu amb la Direcció d’empresa, vençut al desembre 2011, finalitzant la seva ultraactivitat per causa de la reforma laboral aquest any, reunions que són infructuoses amb continus desvergonyiments i retards per part de la Direcció al Comitè d’empresa, arribant a preacords en articles i venint en següents reunions la Direccio d’empresa dient que tot el preacordat no valia per res perquè “els seus senyorets”(paraules textuals) volen més, volen imposar una doble escala salarial en el següent conveni, congelació salarial, més hores de flexibilitat laboral per a cada treballador i tot això ha canvi de res, i no solament això, si no que amenacen amb mes acomiadaments durant el trasllat a la nova fàbrica de Santa Coloma de Gramenet.

Els treballadorsdiem que ja n’hi ha prou de riure’s

Llegir més »

Vaga a Swissport Handling SA a l’Aeroport de Barcelona i altres aeroports, per als dies 28, 29, 30 de Juny i 1, 8, i 15 de Juliol.

VAGA EN DIFERENTS AEROPORTS ESPANYOLS ELS DIES 28, 29, 30 DE JUNY i 1, 8 i 15 DE JULIOL DE L’EMPRESA SWISSPORT HANDLING SA

CONCENTRACIONS A L’AEROPORT DE BARCELONA TOTS ELS DIES DE LES VAGUES A LES 11 HORES I LES 16 HORES A LA TERMINAL 1, LA PLAÇA ZONA AUTOBUSOS I ARRIBADES

Estan convocats a la vaga en tot l’Estat espanyol, els aproximadament 2.500 treballadors, 1.000 d’ells a Barcelona, de l’empresa SWISSPORT HANDLING SA. Aquesta empresa, la més important del sector en el món, tenint activitat a Europa, America, Àsia i Africa, i opera en els aeroports espanyols de: Barcelona, Madrid, Màlaga, Alacant, València, Almería, Arrecife, Fuerteventura i Jerez. Efectua els serveis de Handling, facturació d’equipatges, serveis aeroportuaris, etc. i es veurà afectada per la vaga de jornades completes convocades per als dies 28, 29, 30 de Juny i 1, 8, i 15 de Juliol.

CGT, considerem abusius els serveis mínims, ja que sense ser un servei essencial per a la comunitat, s’han decretat el 50 % en la càrrega i descàrrega dels avions i el 25 % en facturació i coordinació.

Els motius que ens han dut a aquestes convocatòries són la deterioració de les relacions laborals i la constant exigència de sacrificis als treballadors. En concret, en aquesta empresa, s’acomiada a qui es nega a realitzar hores extres, s’apliquen jornades partides i canvis de torns avisant-los amb 24 hores d’antelació, el que destrueix qualsevol possibilitat d’organització personal i familiar fora del treball.

Des de la CGT creiem que en aquest sector ja s’ha tocat fons, s’ha precaritzat fins a extrems impensables, es persegueix l’acció sindical quan s’intenta fer complir la legislació, l’eventualitat i els acomiadaments estan a l’ordre del dia, l’arbitrarietat empresarial són una constant, per tant considerem que no es pot seguir retrocedint i hem de respondre, encara que sigui perquè no ens robin la dignitat.

Les companyies aèries que es poden veure afectades en cada aeroport seran:

BARCELONA: Adria Airways, Aegean Airlines, Aerolineas Argentinas, Air Baltic, Air Berlin, Air Canada, AMC Airlines, American Airlines, Avianca, Austrian Airlines, Belavia, Blue Air, Blue Line, Blue Panorama Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Czech Airlines, Delta Air Lines, Emirates, Europe Airpost, Finnair, Freebird Airlines, Germanwings, I Fly, Niki Luftfahrt, Pegasus Airlines, Norwegian, Royal Air Maroc, SAS Scandinavian Airlines,Singapore Airlines, Jet2.com, LOT Polish Airlines,

Llegir més »

Unipost vol tirar endavant un ERO per a 500 treballadors

El passat 4 de juny Unipost SA, empresa del sector postal dedicada al repartiment de correspondència amb més de 50 centres en tot l’Estat espanyol i una plantilla de 2600 treballadors/es, va presentar un pla de viabilitat que inclou un ERO d’extinció que afecta a 500 treballadors/es, a més d’una rebaixa salarial d’un 10% a partir de juliol de 2013 i durant 2014.

Des de l’any 2010 els treballadors/es d’Unipost han sofert les conseqüències de la que des de CGT creiem ha estat una mala gestió de la Direcció de l’empresa que ha aplicat mesures tals com ERO d’extinció de contracte, reduccions de jornada, i des del 24 de desembre de 2012 un ERTO de suspensions, a més d’acomiadaments objectius, congelacions i rebaixes salarials, fraccionament de pagues, retard en el cobrament de nòmines, incompliments de conveni…

L’empresa dona la culpa dels seus comptes negatius d’una banda a la crisi econòmica que estem vivint, que obliga a les empreses a retallar el nombre d’enviaments, així com les dificultats de pagament dels nostres clients, i d’altra banda a l’actual llei postal que considera perjudica a les empreses privades de repartiment de correspondència enfront del seu principal competidor Correus, del que manifesta porta a terme una política de competència deslleial, llençant els preus molt per sota de cost i amb ofertes molt favorables als clients, el que ha obligat a Unipost a presentar denúncies al Tribunal de Defensa de la Competència.

Des de la secció sindical estatal de CGT-Unipost ja li hem manifestat a l’empresa que estem en contra dels acomiadaments i de la rebaixa salarial que planteja. No creiem que el camí que està seguint l’empresa sigui el més adequat, que està provocant pèrdua de clients a l’haver-se empitjorat la qualitat del servei, a més no veiem claredat en els comptes que presenta, negant-se a facilitar dades econòmiques que creiem importants per a fer-nos una foto real de la situació en la qual es troba l’empresa.

Llegir més »

Vaga Indefinida a la DGT de Barcelona: aturades de 2 hores des del 25 de juny

Els treballadors de la DGT de Barcelona i Sabadell, després d’un procés assembleari de diversos mesos, hem decidit convocar aturades indefinides de dues hores des de dimarts 25 de juny. La convocatòria està impulsada per les seccions sindicals provincials de CGT-CAT, CCOO i UGT.

Des de CGT-CAT ens hagués agradat que la mobilització tingués un caràcter estatal. Desgraciadament ha estat impossible per la negativa de les direccions estatals dels tres sindicats presents en la taula delegada (CCOO, UGT i CSIF) a fer un front sindical que planti cara de manera contundent a la política d’imposició de la DGT. De res han servit els requeriments que els hem fet des de CGT-CAT o les més de 600 signatures de treballadors de la DGT demanant unitat per a lluitar. Aquests sindicats, a pesar de la històrica reculada en les nostres condicions de treball, encara consideren que no ha arribat l’hora de mobilitzar-se.

Aquesta és la nostra plataforma reivindicativa:

PLATAFORMA REIVINDICATIVA DE L’ASSEMBLEA DE TREBALLADORS DE LA DGT DE BARCELONA I SABADELL (aprovada el 21 i 22 de maig)

Els treballadors de la Prefectura de Tràfic de Barcelona i Sabadell mostrem el nostre absolut rebuig a la degradació de les nostres condicions de treball. Entenem que aquesta situació només pot millorar implantant una política de Recursos Humans a Barcelona i Sabadell que afavoreixi a l’empleat, no aplicant sistemàticament sempre la cara més restrictiva de la normativa.

Per aquest motiu exigim:

1) Recuperació de l’incentiu per presència efectiva que permeti la realització d’una jornada setmanal de 35 hores.

2) Recuperació de la jornada d’estiu en les condicions en les quals es venia realitzant fins a l’entrada en vigor del present calendari.

3) Personal examinador: reconeixement del dret a la conciliació. Reducció del nombre de proves. Segona pausa al migdia. Realització d’un estudi previ seriós per a adequar el nombre de proves.

4) Recuperació dels dies de vacances i assumptes particulars.

5) Reclassificació de tots els llocs d’operador d’informació al nivell 17.

6) Jornada de 7 a 18 hores. Presència obligada de 9 a 14 hores. Jornada de tarda (dijous) de 15 a 17:30 hores.

7) Separació de l’horari de tarda respecte al general. Per als treballadors amb jornada de matí, atenció al públic entre les 9.00 i les 14.00 hores, igual que en les oficines sense horari continuat. Reconeixement de la conciliació de la vida laboral i familiar.

8) Conversió dels habitatges habilitats en l’edifici de la Prefectura Provincial en “La Casa de l’Empleat de Tràfic”. En aquests habitatges podrien residir empleats de la DGT desplaçats des d’altres províncies i/o amb especials dificultats econòmiques.

9) Habilitar les dependències buides de la 4a planta i altres per a situar serveis socials per als empleats (guarderia, ludoteca…)

10) Justificació de IT sense baixa: trucada telefònica com més aviat millor.

11) Transparència en els concursos interns de prefectures i aplicació de barems estandarditzats.

12) Transparència en la mobilitat de negociats, publicitant les places, perquè el personal pugui decidir si vol o no canviar-se de lloc, aplicar voluntarietat i barems estandarditzats.

Llegir més »