CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

Acció Sindical

La CGT de Ferrocarrils de la Generalitat – FGC es trasllada a Rubí

El passat dia 17 de desembre, l’Assemblea General Ordinària d’afiliats/des de la Secció Sindical va decidir passar a formar part de la CGT de Rubí. Aquesta decisió suposa per a la CGT de FGC abandonar el Sindicat de Transports i Comunicacions de Barcelona i la Federació Territorial de Barcelona per a formar part de la CGT de Rubí, al principi com Sindicat d’Oficis Varis però tenint com objectiu immediat la constitució del Sindicat de Transports i Comunicacions de Rubí, del com formaria part, al costat de companys/es de Correus d’aquesta Localitat, la Secció Sindical de la CGT de FGC.

Els motius perquè la Secció Sindical es traslladi a Rubí són una millor gestió dels recursos econòmics i humans, gestionaríem directament els recursos del nou sindicat i els de la pròpia Secció Sindical alhora es potenciaria l’Organització en aquesta Localitat. S’han tingut en compte aspectes com la tradició de l’Anarcosindicalisme en aquesta Localitat, així ho testifica el local que disposa la CGT a Rubí, que data dels anys trenta del segle passat, el qual es va comprar per a fundar l’Escola Racionalista. per tant aquesta propietat és considerada Patrimoni Històric de la CGT.

Per a FGC també Rubí s’ha convertit en una Localitat important, no cal oblidar que l’empresa té en aquesta Localitat el COR (Centre d’Operacions de Rubí) que al costat de NEO a Barcelona (Nou Edifici d’oficines) són els dos centres neuràlgics de l’empresa.

La seu de la CGT de Rubí de la qual ja forma part la CGT de FGC, es troba situada en el carrer Colom,3-5, molt prop de l’antiga estació de FGC de Rubí.

Secció Sindical de CGT de FGC

Llegir més »
Acció Sindical

La lluita exemplar de la plantilla de Seat

Les mobilitzacions a SEAT històricament han estat sempre encapçalades pels treballadors de producció, possiblement perquè sofreixen el treball físic i cobren menys salari. El costum ha estat que la majoria dels tècnics han evadit mobilitzar-se davant els conflictes, pensat que a l’estar “prop de l’empresa” tenien més seguretat. Així ha semblat gairebé sempre, ja que l’empresa ha potenciat la diferència amb millors condicions al col·lectiu cridat de “coll dur”.

Hem de felicitar-nos tots els treballadors i treballadores de SEAT i GEARBOX per l’exemplar lluita unitària d’aquests dies. Aquest exemple ens reforça encara més a la CGT en la seva tasca i compromís sindical.

La CGT sempre hem cridat a la unió de tots els treballadors/es tant de producció com d’oficines perquè l’empresa busca el benefici a costa de tots/es nosaltres:

• En el col·lectiu de producció, amb uns augments de ritmes de treball, pel sistema de Producció SEAT (SPS) que afecten cada vegada més directament a la salut.

• En indirectes i tècnics, amb el Treball en Equip i assumint més càrrega de treball cada dia, sense una descripció clara de tasques del seu lloc de treball.

La CGT sempre hem avisat que els objectius insaciables de beneficis de les empreses no distingirien entre col·lectius. Possiblement la crisi ha fet que la Direcció de SEAT hagi pensat que aquest moment havia arribat i ha aplicat una agressió en tota regla. Una acció coordinada amb les pretensions de la patronal espanyola, que porta anys demanant eliminar els condicionaments de la legislació per a poder acomiadar lliurement, de manera salvatge si fa falta.

A la fi de desembre el nou President va anunciar a tots els sindicats la seva pretensió de “donar una puntada als mals remers”. Des d’aquest mateix moment la CGT avisem a l’empresa que provocaria un conflicte, i la nostra resposta seria contundent. Al ser coneixedors de les propostes del President realitzem continuats esforços amb els sindicats majoritaris per a donar una resposta contundent de tots els sindicats, i intentar detenir aquesta barbaritat, abans que es comencés a aplicar.

Sense poder arribar a un acord de mobilització arribem al 11 de gener, quan l’empresa aplica unilateralment l’acomiadament de 115 companys/es amb les condicions de pre-jubilació de l’acord de 2007. Vam tornar a insistir als sindicats majoritaris de la necessitat de respondre i sol·licitem Ple del Comitè. A l’empresa li comuniquem, que de seguir amb els acomiadaments, la plantilla entendria això com una agressió.

El 18 de gener es comença a acomiadar a desenes de companys/es, amb la inacceptable i injustificable causa del baix “rendiment”, fins a arribar als 291 . Però la realitat desmenteix la campanya pública de SEAT que això era només per a “quatre directius” i els afectats es veuen en oficines i en tallers, entre la mà d’obra.

El procés de mobilitzacions que s’inicia en Zona Franca i s’estén a tots els centres de SEAT, és sobradament conegut per la plantilla que ho heu viscut en primera persona. Després de cinc dies de mobilització, a última hora del passat divendres arribàvem a un preacord per al reingrés immediat de 24 companys/es i la possibilitat de reingrés per a tots aquells que triïn, aquesta vegada lliurement, si accepten l’acomiadament amb els 60 dies ja signats o entren en un pla de reingrés, amb formació, fins a juliol de 2011. D’aquest acord ha quedat exclòs el Personal Extra Conveni (PEC) i la plantilla de SEAT-Sport.

El dilluns, en una assemblea de més de tres hores, totalment democràtica i participativa, els afectats van acceptar l’acord per majoria. Això sí, van deixar bé clar en les seves intervencions perquè els sindicats ho expressem a l’opinió pública i als mitjans de comunicació: QUE EN LA PLANTILLA DE SEAT NO HI HA NI DROPOS NI INCAPAÇOS, i que això ha estat una escabetxina inhumana sense cap justificació.

Aquella mateixa tarda la CGT del Grup SEAT vam aprovar la signatura definitiva d’aquest acord en Assemblea extraordinària.

VALORACIÓ

La CGT hem signat aquest acord per les següents raons:

• La negociació ha estat unitària i democràtica, recollint-se les propostesde la CGT.

Llegir més »
Acció Sindical

La plantilla de Gearbox del Prat ha demostrat que amb la seva unió no hi ha res impossible

Impossible semblava en un primer moment tirar per a enrere els acomiadaments plantejats pel president de Seat i ho hem aconseguit. El que era una cosa innegociable s’ha acabat negociant i s’ha aconseguit que els companys no siguin acomiadats i garantir la tornada als quals van acceptar l’acomiadament. Tot això mitjançant la mobilització i la solidaritat.

Si, MOBILITZACIÓ i SOLIDARITAT amb majúscules. Per que ara i sempre han estat les úniques eines dels treballadors per a aconseguir els seus objectius. L’esdeveniment històric del dia 21, en el qual tots i cadascun de nosaltres ens trobem en el taller per a defensar el nostre dret a un lloc de treball estable i digne, no ha de caure en l’oblit. Bé, totsno. Gran part del col·lectiu de PEC’s

Llegir més »
jpg_17829_6_27_01_2010_Tarragona_8.jpg
Acció Sindical

El Camp també protesta contra la cimera de ministres de la UE

Aquest matí del 27 de gener, en repulsa de les cimeres de Ministres de Treball i de la Unió pel Mediterrani que es realitzarà a Barcelona del 27 al 30 de gener, ha tingut lloc a Tarragona una concentració, convocada per diversos col·lectius i organitzacions socials i sindicals. La manifestació ha reunit unes 120 persones a l’estàtua dels despullats que desprès de la lectura del manifest unitari, s’han desplaçat cap a l’oficina de treball (SOC) per continuar amb l’activitat informativa i de difusió.

Per altra banda, avui a la tarda a Reus els col·lectius de l’Esquerra Independentista de Reus, conjuntament, amb els sindicats CGT i CoBas, han fet una roda de premsa davant les obres del nou Hospital Sant Joan, per denunciar la situació d’explotació laboral que estan patint les treballadores de la construcció. La majoria de treballadores estan fent jornades laborals de 12 a 13 hores, de dilluns a dissabte, el que significa que l’Ajuntament s’estalviarà 150 treballadores i uns 6 milions d’euros, mentre l’atur no para de créixer a la ciutat.

Llegir més »
Acció Sindical

CGT davant la greu situació de la companya algeriana Meryem Mehdi

El Comitè Confederal de la CGT, reunit en Plenària Confederal el dia 26 de gener de 2010 i davant la greu situació de la companya algeriana Meryem Mehdi fa la següent resolució:

Després de gairebé 50 dies en vaga de fam en protesta pel seu acomiadament i per l’arbitrarietat i l’actitud neocolonial amb la qual actuen les empreses multinacionals en el sud algerià, la companya Meryem Mehdi es troba en un estat desesperat.

S’han desmentit les últimes notícies que parlaven d’un possible compromís amb l’advocat de British Gas. La multinacional britànica manté el seu silenci i segueix impassible davant el deteriorament de l’estat de salut de la companya. Al seu torn, les autoritats algerianes mantenen el seu silenci còmplice. D’una banda, mentre el Ministre de treball rep al comitè de solidaritat, la policia copeja a les persones concentrades i deté a la secretària general del SNAPAP, Nassira Ghozlane, i a dos companys de SNAPAP i de la Lliga algeriana de drets Humans.

Considerem inacceptable aquest tipus de comportaments per part de les multinacionals, en aquest cas British Gas. A més d’explotar els recursos naturals d’un territori sense que els seus pobladors es vegin realment beneficiats, es dediquen també a explotar a les seves treballadores i treballadors. No hem d’oblidar que Algèria és un dels productors de gas més importants del món.

En la recent cimera hispano-algeriana celebrada fa pocs dies a Espanya, representants d’ambdós governs han parlat d’energies, sobretot de gas. I és que ja està en marxa el gaseoducte Medgaz, que transporta el gas algerià des del desert del Sahara fins a Europa (entrant per Almería). Mezgaz és un consorci format per diverses multinacionals com l’algeriana Sonatrach, l’espanyola Cepsa, la italiana Endesa i la francesa GDF Suez. A més en la construcció del gaseoducte han participat multinacionals japoneses per a proporcionar l’acer de les canonades, empreses espanyoles, franceses i italianes per a l’estesa d’aquestes canonades en el mar i fins a la Rolls Royce para fabricar els compressors.

En definitiva un nombre important d’empreses que s’estan beneficiant del recurs algerià i el més important, aquest gaseoducte redueïx els costos d’aprovisionament de gas en tota Europa i la seva dependència de Rússia, fins a tal punt que ha estat considerat per la Unió Europea com projecte d’interès comú en les xarxes transeuropees d’energia. De fet la UE va aportar dos milions d’euros per a la realització de projectes i 1,4 milions més d’euros per a la seva construcció.

I davant tal magnitud d’empreses, multinacionals i ciutadans europeus beneficiant-se d’aquest recurs ens trobem amb una dona que viu en el mateix territori on s’extreu el gas, que treballa per a una multinacional, en aquest cas la britànica British Gas i que es resisteix amb totes les seves forces a ser trepitjada, lluitant sola, fins a les últimes conseqüències, mitjançant una vaga de fam iniciada el 9 de desembre de 2009, per a protestar pel seu injust acomiadament.

Des de la Confederació General del Treball de l’Estat Espanyol ens preguntem on està l’Europa dels drets i les llibertats, ens preguntem on està el tarannà del Sr. Rodriguez Zapatero, responsable del govern que aquest semestre presideix la Unió Europea i sobretot ens preguntem per què no s’està produint una intervenció política que posi fi d’una vegada a aquesta situació de tremenda injustícia.

Igualment des de la Confederació General del Treball de l’Estat Espanyol responsabilitzem a la multinacional britànica British Gas i a la classe política de la vida de Meryem Mehdi. Així mateix recollim la crida a la solidaritat internacional realitzat per nombrosos companys i companyes algerianes i ho fem extensiu animant a totes les organitzacions, col·lectius i persones que ho desitgin a mostrar el seu suport per aquesta causa.

Comitè Confederal de la Confederació General del Treball

Llegir més »
Acció Sindical

El seguiment de la vaga a Nissan paralitza la planta de Barcelona

La vaga, convocada per tots els sindicats del comitè d’empresa, que han secundat avui 23 de gener uns 800 treballadors de Nissan davant la fàbrica de Barcelona, ha fet que la producció de la planta no arranqués, per la qual cosa s’han deixat de produir entre 300 i 400 cotxes en aquest primer dissabte laboral previst per la companyia.

Des de les 4.30 h. i fins les 10.30 els piquets s’han situat a les portes d’accés a la fàbrica impedint-ne l’entrada.

L’increment de treball en la planta catalana, que ha provocat el trasllat a Barcelona de 38 treballadors de la factoria d’Àvila, segons els sindicats no és un fet puntual, que es el que defensa l’empresa per tal de justificar aquest trasllat dels treballadors.

Des dels sindicats s’indica que no estan en contra dels companys d’Àvila sinó de la cortina de fum de Nissan per eludir la seva responsabilitat de contractar, tal com havia promès, a treballadors acomiadats en l’ERO del 2009 en cas de que s’incrementessin les càrregues de treball.

Per a la CGT l’objectiu de la vaga plantejada, és aconseguir un augment de la plantilla, en lloc de, com pretén l’empresa, augmentar la capacitat productiva, augmentat les jornades de treball. Per això hem demanat, el reingrés dels treballadors acomiadats que han reclamat el seu lloc de treball, entenent que no hem de prioritzar als treballadors que tenen garantia de reingrés, davant els que van ser acomiadats de manera traumàtica.

El comitè d’empresa ja ha anunciat que la vaga es repetirà el dissabte 30 de gener si no hi ha un canvi de postura de la Direcció de la multinacional a Barcelona.

Llegir més »
Acció Sindical

Principi d’acord a Seat amb la readmissió dels acomiadats el 2011

Després de la imposició d’acomiadaments salvatges, davant els quals la majoria dels treballadors han acceptat una indemnització de 60 dies davant la coacció que se’ls plantejava, s’han produït una sèrie de mobilitzacions que han paralitzat la producció durant una mitjana de dos dies en les fàbriques de Seat.

La plantilla indirecta i tècnics, per primera vegada, i davant la sorpresa dels companys/es de la cadena, feien un passeig per la factoria cridant a l’atur. Els directes no es van sumar a l’atur. No obstant això la plantilla de Manteniment va trencar la paràlisi mobilitzadora de molts anys i s’han tingut piquets amb fogueres durant tres dies a Martorell.

L’empresa admetia la reincorporació de qui no havien acceptat els 60 dies (uns 25), però es negava a que qui havia signat ja el xantatge tinguessin possibilitat de tornar. Finalment, la possibilitat de reingrés només ha estat possible després d’un període d’atur amb formació, amb reincorporació posterior a l’empresa. UGT i CCOO van proposar una sortida similar a la del ERO de 2005 quant al sistema de reingrés.

La CGT, després de l’experiència i la lluita d’aquest temps, hem plantejat dues condicions que després de diverses reunions i tornades a la mobilització, han estat acceptades per l’empresa:

* Garantia de contractació al final del procés de formació.

* Que es mantingui el dret a l’antiguitat que es va perdre en l’acord de 2005.

Per això hem signat un preacord que està pendent de ratificar pels afectats i per cada sindicat en els nostres òrgans de gestió. La plantilla ha respost positivament tant per a mobilitzar-se com davant la possibilitat de solució que s’obre amb aquest preacord.

Una salutació fraternal.

Diego Jesús Rejón Bayo, Secretari Acció Sindical FESIM-CGT

Podeu consultar el preacord a: www.cgtbarcelona.org/cgtseatmartorell/documents/2010-01-22_acuerdo_reingreso.pdf

Seat i el comitè d’empresa acorden el reingrés dels acomiadats abans de juny del 2011.

El pacte paralitza el procés de més de 200 rescissions entre tècnics i personal indirecte. La Direcció de Seat i els representants del comitè d’empresa han arribat avui un acord per a paralitzar el procés de més de 200 acomiadaments individuals en el col·lectiu de tècnics i personal indirecte, després que l’empresa accedís al reingrés de tots els afectats abans de juny del 2011 sota la condició que segueixin un itinerari formatiu i superin una prova.

El principi d’acord, que té el vistiplau del comitè en ple, suposa el reingrés immediat d’uns 20 treballadors que no van signar la carta d’acomiadament, han confirmat fonts sindicals. Per a la resta d’afectats, obre la porta a decidir si abandonen l’empresa amb 60 dies per any treballat o bé es marxen amb opció a retornar el 2011, just quan comenci la producció del Audi Q3 en la planta de Martorell (Baix Llobregat).

En el cas d’aquests treballadors s’obren dues opcions a les quals podran acollir-se. D’una banda, podran optar per una indemnització de 20 dies per any i el reingrés no abans d’un any i sempre que hagin complert amb els requisits de formació en la seva especialitat que requerirà Seat a través d’un examen que portarà a terme una empresa de formació externa. Aquests conservaran la seva categoria al tornar a la factoria.

Pacte “històric”

La segona opció de reingrés contempla una indemnització de 35 dies per any a canvi de seguir l’esmentat pla de formació i superar la prova quan arribi el moment de reingresar (abans de juny del 2011). Aquest col·lectiu conservarà categoria i antiguitat al seu retorn. Es mantindran les prejubilacions fetes en el marc d’aquesta retallada de plantilla, que afecten a unes 119 persones i que es van pactar la setmana passada.

El president del comitè, Matías Carnero, ha valorat l’acord arribat amb el mateix president de Seat i màxim impulsor d’aquests acomiadaments, James Muir, i ha titllat de “històric” el fet que els tres sindicats –UGT, CCOO i CGT– s’hagin sumat al pacte.

El pacte suposa també la desconvocatòria de la vaga prevista per al dilluns, dia en el qual s’ha convocat una assemblea informativa per als treballadors, així com la retirada de les denúncies interposades pels sindicats a l’administració laboral. La fàbrica de Seat a Martorell i la seva filial Gearbox, que estan parades des del dijous pel bloqueig del col·lectiu de manteniment a l’entrada de camions amb components per a les línies de producció, podrien tornar al treball en les pròximes hores.

Kaos en la Red (Laboral-Economia)
www.kaosenlared.net/noticia/seat-comite-empresa-acuerdan-reingreso-despedidos-antes-junio-2011

Principi d’acord a Seat amb la readmissió dels acomiadats el 2011

23 gener 2010 – Barcelona – EFE

La Direcció i el comitè d’empresa de Seat han arribat avui a un principi d’acord per a la readmissió dels treballadors acomiadats, que haurà de ser ratificat el dilluns en assemblea, pel que les aturades han conclòs i la producció a Martorell s’està reprenent.

L’acord contempla la readmissió immediata dels 20 treballadors que no han signat la carta d’acomiadament, mentre que la resta d’afectats podrà decidir si abandona l’empresa amb una indemnització de 60 dies per any treballat, o anar-se amb l’opció de retornar a Seat l’any 2011 . Per a ser readmesos el pròxim gener, els treballadors haurien de seguir abans un curs de formació obligatori i superar una prova d’accés. Dilluns que ve al matí, el comitè es reunirà amb els treballadors afectats perquè ratifiquin el preacord signat avui, pel que fins a llavors la vaga prevista per a aquest dia no es desconvoca formalment.

Els sindicats han pactat per altra banda que l’empresa no sancioni les aturades d’aquests últims dies en les plantes de Martorell i Zona Franca, a més d’assumir la meitat dels seus costos. Els treballadors del centre de Martorell estaven en vaga des d’ahir, i durant el dia d’avui els piquets informatius van impedir l’entrada de camions al recinte, el que ha provocat llargues cues. També els treballadors de Gearbox del Prat, que pertany al grup Seat i fabrica caixes de canvi, estaven parats des d’ahir, el que suposava una amenaça per a les plantes de Seat i les del grup Volskwagen de Pamplona i Alemanya.

Els sindicats i els directius de Seat es trobaven reunits des de mig matí d’ahir per a acostar postures i intentar desbloquejar el problema. El conflicte a Seat es va deslliurar arran de que l’empresa anunciés l’acomiadament “per baix rendiment” de 330 empleats no vinculats a la producció. Dilluns passat, la Direcció de l’empresa va començar a repartir les cartes d’acomiadament entre treballadors i els sindicats van denunciar que la gran majoria dels afectats no eren directius. La decisió va fer que els treballadors de Seat de la Zona Franca paressin espontàniament diversos dies d’aquesta setmana i convoquessin una vaga de 24 hores per a dilluns que ve.

Llegir més »
Acció Sindical

Finalitzen les aturades a Gearbox després de la readmissió dels tres treballadors acomiadats

Els treballadors van començar a treballar en el torn de la nit d’ahir divendres, després de mantenir la producció paralitzada des de les 13 hores del dijous. Des de la CGT valorem positivament tant la reacció de la plantilla com l’haver aconseguit la readmissió dels acomiadats. També ha estat clau el que encara que els acomiadats eren personal indirecte, tota la plantilla ha donat una resposta unànime i contundent. Des de CGT creiem que s’ha demostrat que si els treballadors lluitem, podem aconseguir variar les pretensions empresarials.

Llegir més »
Acció Sindical

Transferències de rodalies a Catalunya: Un pas més cap a la segregació

El passat 30 de desembre de 2009, el BOE publicava el Reial decret 2034/2009, on s’oficialitza el traspàs de competències marcades per l’Estatut d’Autonomia de Catalunya sobre les Rodalies de Barcelona al Govern de la Generalitat, incloent la potestat d’aquesta última de disposar del material (197 trens) i del personal (900 treballadors).

És evident que, si al final del període de subrogació a l’actual Contracte Programa Renfe-Estat que finalitzarà el pròxim 31 de desembre, la Generalitat decidís canviar d’operador ferroviari, perquè no li valgués Renfe, els trens i els treballadors no anaven a emigrar a un altre lloc deixant buides les vies de Barcelona, sinó que passarien a dependre d’un nou operador públic creat a aquest efecte o d’un privat que guanyés l’oferta pública de concessió, sent el personal subrogat al mateix i definitivament separat de la seva empresa actual, Renfe-Operadora, que quedaria greument mutilada.

A partir del 1 de gener de 2011, la Generalitat és lliure d’utilitzar una de les dues alternatives possibles: signar un nou acord amb Renfe‐Operadora per a establir la vigència com operador, o buscar un nou operador que compleixi amb les seves exigències en la prestació del servei de rodalia de Barcelona, si bé, aquesta possibilitat, la podrà exercitar a comptar de l’any 2012.

Si finalment la Generalitat decidís no renovar el contracte amb Renfe‐Operadora, l’Estat i la Generalitat acordarien la valoració dels 197 trens i les 900 ocupacions a transferir a la Generalitat, encara que, de moment, totes les parts apunten a la renovació del contracte amb Renfe. No en va alguns mitjans de comunicació, en les seves entrevistes als polítics, insistien en el terme de canvi “d’amo”, per a definir el nou escenari on la Generalitat té les competències sobre regulació, planificació, gestió, coordinació, inspecció del servei de rodalia i la potestat tarifaria (Article 169 de l’Estatut d’Autonomia). Queda en mans de l’Estat la titularitat i gestió de la infraestructura (ADIF), així com la regulació de títols, habilitacions i normativa de seguretat.

Aviat veurem les primeres actuacions de la Generalitat, que diu pretendre millorar substancialment la qualitat del servei, encara que no té previst canvis rellevants en el seu primer any de gestió. Han creat també una nova Comissió Mixta per a estudiar el traspàs dels trens regionals, possibilitat que també es contempla en la Llei del Sector Ferroviari (LSF) creada per Francisco Álvarez Cascos i Magdalena Álvarez Arza.

Renfe i Generalitat han acordat també el passat 13 de gener, un “conveni en el qual s’estableix i concreta la direcció i gestió de la prestació del servei de rodalia de Barcelona”: Dintre de Renfe es crea un àrea de negoci específic per a les Rodalies de Catalunya. En aquesta àrea de negoci, ha d’integrar-se l’actual Direcció de Rodalies Metropolitanes de Barcelona. Aquesta àrea de negoci ha de posseir el seu propi compte de resultats i balanç econòmic. La Generalitat s’ha reservat el dret per a determinar quin sigui el nom comercial dau a les Proximitats de Barcelona. Creen un òrgan mixt de coordinació i control Generalitat–Renfe‐Operadora: l’òrgan de coordinació i control es compon de quatre individus per cada part. És, no obstant això, un comunicat de premsa el qual ja posa nom i cognoms als càrrecs.

LES “AUTORITATS FERROVIÀRIES” INCOMPLEIXEN L’ACORD DE DESCONVOCATORIA DE VAGA DEL 9 DE JUNY DE 2009.

L’acord de desconvocatòria de vaga de 9 de juny de 2009, donava la necessària participació a totes les organitzacions del Comitè General d’Empresa en el procés de negociació de la transferència, amb el clar objectiu de salvaguardar les garanties i drets dels treballadors/es de Renfe-Operadora. Les “autoritats ferroviàries” semblen haver-se oblidat d’aquesta participació i control. Tan sols sengles reunions informatives per part de Renfe en els mesos finals de l’any 2009, reunions que no valen per a substituir allò acordat en la desconvocatòria de vaga.

Des de CGT, exigim la presència sindical en la taula de negociació del que encara queda per fer, que no és altra cosa que el previst en el Reial decret 1666/1980, de 31 de juliol que determina les normes i el procediment que han d’ajustar-se els traspassos de funcions i serveis de l’Estat a la Generalitat de Catalunya, especialment en el que regula tota la matèria que afecta al personal de Renfe-Operadora i també per a la pròpia entitat pública empresarial. Queda molt clara la fi de Renfe-Operadora com únic prestador de serveis de rodalia al donar entrada a altres possibles operadores en aquest sector.

En definitiva, s’ha “obert el meló” encara més si cap, sobre les possibilitats de disgregació de Renfe-Operadora com empresa pública ferroviària, amb totes les conseqüències que encara estan per venir, però que s’aventuren properes, com es recull en l’avantprojecte de Llei d’Economia Sostenible, on es proposa permetre treure a concurs els serveis públics (Proximitats, Mitja Distància, etc.).

Des del SFF-CGT ens oposem a la segregació de la plantilla de Renfe-Operadora, que de segur vindria seguida de les privatitzacions anhelades i manifestades per molts polítics, amb les nefastes conseqüències per a ciutadans i treballadors. Conseqüències que ja coneixem de sobres per les experiències viscudes en altres sectors productius.

NO A LA PRIVATITZACIÓ – SI AL FERROCARRIL PÚBLIC

SFF-CGT

www.s

Llegir més »
Acció Sindical

Els treballadors aturen la planta de Seat a Martorell pels nous acomiadaments

22/01/10 – Martorell – Agències

Els treballadors de Seat van aturar ahir els centres de treball de l’empresa de Martorell (Baix Llobregat) des de les quatre de la matinada «indignats» pel tracte rebut dimecres a la reunió que van mantenir amb la Generalitat i la direcció de Seat, i van assegurar que no tornaran a treballar fins que l’empresa s’assegui a negociar els acomiadaments anunciats. L’empresa, però, va negar cap incidència. L’aturada «espontània» es va produir després que el comitè convoqués dimecres una vaga de 24 hores per dilluns que ve entre el personal indirecte. Direcció i sindicats es van reunir durant unes nou horestot i que no van arribar a cap acord.

Llegir més »
Acció Sindical

Paralitzada per segon dia consecutiu a Gearbox la producció de caixes de canvi destinades a Seat

Les aturades que van començar a les 13 hores del dijous 21 han continuat tant en el torn de nit com en el que havia de treballar aquest matí del divendres. Aquestes aturades estan amenaçant la fabricació de cotxes, tant a les plantes de Seat com a les del grup Volskwagen de Pamplona a Navarra i de Wolfsburg a Alemanya. A més d’aquestes fàbriques es veuran afectades altres a Europa, ja que Gearbox del Prat subministra canvis a les fàbriques de VW de Mosel, Poznan a Alemanya, de Setúbal a Portugal; a les fàbriques d’Audi d’Ingolstad a Alemanya, de Brussel·les a Bèlgica, a les fàbriques de Skoda en la República Txeca. També s’envien caixes de canvi a Xina, Sud-àfrica, Mèxic i Brasil.

Per posar un exemple del succeït, ahir a la tarda-nit va arribar un camió amb motors d’Alemanya que no han pogut descarregar a Martorell per estar les portes bloquejades. Aquest camió havia de sortir molt urgent per a Mosel a Alemanya amb canvis carregats a Gearbox del Prat perquè no pari aquesta fàbrica. La descàrrega dels motors no s’ha realitzat i impedit la possible càrrega i sortida del camió amb els canvis.

L’empresa Gearbox del Prat, pertanyent al Grup Seat, fabrica caixes de canvi per a la pròpia Seat i tot el grup Volskwagen en molts països d’Europa. En els últims anys s’ha caracteritzat per un alt volum de producció i pels seus alts beneficis econòmics, que acompanyat de la concessió de subvencions i ajudes públiques ha fet de Gearbox del Prat una de les empreses més rendibles del grup Volswagen. Aquests acomiadaments entren dintre del pla de reducció de plantilla engegat pel president de Seat James Muir. Ara com ara s’han realitzat 3 acomiadaments: 1 tècnic administratiu, 1 de manteniment i 1 PEC (personal extraconveni). La plantilla exigim que s’acabin amb els acomiadaments, la readmissió dels acomiadats i que s’obrin negociacions.

Llegir més »
Acció Sindical

Gearbox: Paralitzada gairebé per complet la fàbrica de caixes del canvi de Seat

El col·lectiu d’indirectes de Gearbox del Prat inicia la mobilització com resposta als tres primers acomiadaments anunciats per la Direcció. Les mobilitzacions s’han iniciat després de l’assemblea celebrada en el taller en el torn de matí del 21 de gener. Gran nombre de treballadors directes s’han sumat a la mobilització parant gairebé per complet la producció.

L’empresa Gearbox del Prat, amb 1.200, pertanyent al Grup Seat, fabrica caixes de canvi per a la pròpia Seat i tot el grup Volskwagen. En els últims anys s’ha caracteritzat per un alt volum de producció i pels seus alts beneficis econòmics, que acompanyat de la concessió de subvencions i ajudes públiques ha fet de Gearbox del Prat una de les empreses més rendibles del grup Volswagen.

Aquests acomiadaments entren dintre del pla de reducció de plantilla engegat pel president de Seat James Muir. Ara com ara s’han realitzat 3 acomiadaments: 1 tècnic administratiu, 1 de manteniment i 1 PEC (personal extraconveni). L’aturada iniciada en el torn de matí tenia continuïtat en el torn de tarda amb un important suport per part de tota la plantilla que entén com injusts i indiscriminats l’execució dels acomiadaments.

Secció Sindical CGT Gearbox

Adjuntem fulla informativa que hem repartit per la fàbrica.

Llegir més »
Acció Sindical

Nova convocatòria de vaga a Seat el 25 de gener

Després que la mobilització del centre de Zona Franca hagués aconseguit fer enrere els acomiadaments d’aquest centre productiu, s’esperava ahir 20 de gener un canvi a la situació també a Martorell. Això no ha sigut així, i l’empresa no va portar interlocutors responsables de la situació a la reunió amb l’Administració que hi havia convocada, per tant no s’ha avançat res i ens han mostrat el camí que tenim els treballadors per fer enrere els acomiadaments.

No hi ha hagut acord possible entre Seat i els sindicats. Si els representants de l’empresa esperaven reunir-se amb la Direcció de l’empresa i amb la conselleria de Treball i la seva consellera, Mar Serna, al final no s’han presentat ni uns ni altres. Un intent de negociació que ha resultat ser una “burla” per als tres sindicats (CCOO, UGT i CGT), ja que únicament s’han presentat dos advocats de l’automobilística, sense poder de decisió, i un representant del Govern.

Llegir més »
Acció Sindical

SEAT ZF torna a la feina

La plantilla de SEAT a la Zona Franca torna a la feina, després de dos dies d’aturada, després d’arribar al compromís que els acomiadats d’aquest centre, tres matricers i dos mantenidors, s’incorporaran al seu lloc de treball immediatament.

L’aturada portada a terme a SEAT de Zona
Franca el 19 de gener, des que es lliurés la primera carta d’acomiadament
, ha
significat la paralització de les produccions en diferents centres als
que subministra peces de xapa, entre ells el centre de Martorell, o el
centre de VW Pamplona.

Llegir més »
Acció Sindical

La CGT presenta denuncies a Inspecció de Treball per l’acomiadament de 351 treballadors a Seat i per la negativa de l’empresa a deixar entrar els delegats del comitè a l’edifici corporatiu per assessorar els treballadors afectats

La secció sindical de CGT a Seat ha presentat el 18 de gener diverses denúncies contra l’empresa a Inspecció de Treball.

Ahir dia 18, mentre el ple del comitè estava reunit per analitzar quines mesures prendre contra la decisió unilateral de l’empresa d’acomiadar més de 300 treballadors no vinculats a la producció, es van assabentar que l’empresa havia iniciat l’enviament de cartes d’acomiadament. Quan els membres del comitè es van dirigir a l’edifici corporatiu de Seat Martorell per assessorar els treballadors que rebien les cartes d’acomiadament, els va ser impedida l’entrada.

Llegir més »
Acció Sindical

IV Premi Literari i III Premi de Fotografia Pablo Díez

En record de Pablo Díez Cuesta, conductor d’autobús de TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) que es va suïcidar al ser acomiadat per l’empresa després de ser acusat sense proves de quedar-se amb l’import d’un bitllet (1,10 €), la Plataforma Pablo Díez convoca aquest premi literari i de fotografia que porten el seu nom, que es lliurarà coincidint amb l’aniversari de la seva mort i que es regirà per les següents bases:

Llegir més »
jpg_sanitat_publica.jpg
Acció Sindical

CGT convoca vaga i concentracions el 21 i 28 de gener a l’ICS per al personal d’hospitals i atenció primària

21 i 28 de GENER DE 2010

1.- EL DIA 21 VAGA I CONCENTRACIÓ – ASSEMBLEA ALS CENTRES DE TREBALL (PORTES DELS HALL).

2.- EL DIA 28 VAGA I CONCENTRACIÓ A LES 12H DAVANT LA PORTA DE L’ICS BALMES/GRAN VIA, BARCELONA.

A totes les treballadores i treballadors de l’Institut Català de la Salut (Hospitals i Atenció Primària):

Des de fa més de dos anys les treballadores i els treballadors de l’ICS estem patint la nova Llei 8/2007, del 30 de juliol, de l’Institut Català de la Salut (transformació en empresa pública) aprovada al Parlament de Catalunya. Són clars exemples de privatització la nova borsa de treball, l’obligatorietat de treballar gratis un nombre elevat d’hores a l’any a conseqüència de la falta de solapament entre torns, el “presentisme”, irregularitats relacionades amb les DPOs, les excessives càrregues de treball, la privatització de serveis, etc.

Llegir més »
Acció Sindical

El Ministeri de Treball incompleix els seus compromisos i aprova els ERO de Roca

Des de la Secció Sindical de la CGT a ROCA valorem negativament aquesta Resolució i no entenem com l’Administració accedeix a les peticions de la multinacional ROCA, en lloc d’escoltar les peticions dels treballadors.

Encara estem recuperant-nos del cop rebut en el dia d’ahir, i analitzant els motius exposats per a accedir a la seva aprovació. Com primera mesura, CGT ha sol·licitat a la resta de Sindicats una convocatòria urgent del Comitè d’Empresa amb l’objectiu de convocar immediatament una Assemblea general de treballadors/es.

Des de CGT anunciem que continuem la lluita i proposem iniciar accions contundents per a mostrar el nostre més profund rebuig a aquesta barbàrie, que com ens hem cansat de repetir és simplement una deslocalització de produccions a països on el benefici empresarial és més gran.

Les condicions autoritzades per a l’extinció dels contractes de treball es divideixen en dos:

1.- Prejubilacions a partir dels 53 anys, amb un 90% del salari net i una pujada anual del 1,5%.

2.- Els treballadors afectats que no compleixin els requisits per a acollir-se al pla de prejubilacions, percebran una indemnització bruta de 45 dies per any de servei amb un topall de 42 mensualitats.

CGT no es quedarà aturada ni a nivell jurídic ni a nivell sindical i batallarem on, com i quan sigui necessari per a demostrar que ROCA tan sols busca l’augment dels seus ja enormes beneficis i anteposa la seva avarícia als interessos dels seus treballadors, que amb enorme esforç i sacrifici durant molts anys són els que han contribuït a que aquesta multinacional avui sigui la número 1 a nivell mundial en el sector d’habitacions de bany.

Gavá, 15 de Gener de 2010

Secció Sindical CGT Roca

www.cgt-roca.com

Attached documents

Comunicat CGT

Llegir més »
Acció Sindical

Convocatòria de vaga en festius a Gearbox pel conflicte d’hores acumulades i contractes en frau de llei

CGT, UGT i CCOO hem elaborat un comunicat conjunt i realitzat la convocatòria de vaga legal en festius a Gearbox, tot això relacionat amb el conflicte d’hores acumulades i contractes en frau de llei que venim defensant la CGT des de fa més de 2 anys en solitari i ara els altres 2 sindicats es decideixen a defensar la nostra línia. No sabem fins a quan…

Secció Sindical CGT Gearbox

Comunicat conjunt a la plantilla de Gearbox (El Prat de Llobregat)

En continuïtat a la petició a tota la plantilla de no col·laborar voluntàriament en caps de setmana, des del comitè d’empresa mantenim la nostra postura, amb la tramitació a Inspecció de Treball d’una vaga legal a partir del cap de setmana del 23 de gener i fins el mesde març.

Llegir més »
Acció Sindical

Comunicat de la CGT davant els 394 acomiadaments acordats per Seat

JA N’HI HA PROU D’AGRESSIONS DE LA DIRECCIÓ A LA PLANTILLA DE SEAT!!!

Divendres passat dia 8 la Direcció de SEAT ens va informar per boca del President de SEAT, Sr. James Muir que acomiadaria a més de dos-cents treballadors de les àrees de TAS i indirectes. Davant la confusió creada pels mitjans de comunicació volem aclarir que les dades que ens van donar en la reunió del divendres són les següents:

Afectats: 394 de 5598 de plantilla.

Afectats plantilla: Directors 8 de 152, PECs 54 de 690, TAS 234 de 3265, MOIs 98 de 1491.

La distribució del personal afectat seria la següent: 18 ja s’han anat de SEAT, 25 han estat exclosos per maternitat i malaltia; 129 serien prejubilables, 222 serien acomiadaments (35 PECs i 187 personal de conveni).

La CGT davant aquestes notícies manifestem el següent:

• Davant la possibilitat que algú cregui el contrari cal aclarir que AQUESTA AGRESSIÓ ÉS A TOTS ELS TREBALLADORS DE SEAT, DE CATALUNYA I DE L’ESTAT ESPANYOL. Una vegada més la Patronal espanyola (CEOE) experimenta amb la plantilla de SEAT i posa com exemple a seguir les mesures de RR.HH davant les negociacions del Pacte Social que s’està preparant.

• El nostre rebuig a les mesures que s’apliquen, que considerem injustificades i amb mala fe per part de l’empresa, han obviat el més elemental procediment de correcció si fos veritat que hi ha actituds per part de treballadors que siguin de baix rendiment.

• No es pot entendre que es malgastin 42 milions d’euros en una neteja que se li ha ficat en el cap a algú de la Direcció de SEAT, diners generats a costa de l’esforç de tots els treballadors i després de l’aportació de 300 milions de les Administracions.

• Aquesta mesura és pròpia d’un terrorisme empresarial caduc i més proper a mesures autoritàries que a la imatge d’empresa moderna que ens oferixen de la Nova SEAT, tal mesura no creiem que aconsegueixi una major eficiència.

• Aquests acomiadaments anunciats vénen després d’una campanya mediàtica de remers i patades en el cul manifestades pel sr. Muir, que demostren clarament que ha vingut, com tots els seus antecessors, a agredir als treballadors i treballadores de SEAT i convertir les factories en camps de concentració.

• Aquesta actitud és tan greu com la succeïda al desembre de 2005, quan es va decidir acomiadar a 660 treballadors, les respostes, a més de les jurídiques, haurien de ser unitàries i en proporció amb l’agressió rebuda.

• Respecte al comunicat d’última hora que SEAT va editar amb el títol de “SEAT renova part del personal indirecte per a guanyar eficiència”, considerem que és un insult que no es mereixen els treballadors de SEAT. Doncs hem demostrat de sobres TOTS que sabem remar bé, no sent correspostos amb les males arts que els timoners de SEAT han realitzat fins al dia d’avui, no oblidem que la situació de l’empresa la determinen les decisions de vetar-nos mercats emergents.

• El President de SEAT està demostrant al poc temps d’arribar que no sap manejar bé el timó d’aquesta galera que vol convertir a SEAT, per tant ens preguntem si el nostre esforç a remar servirà per alguna cosa.

• Aquesta actitud va encaminada a acoquinar encara més a TOTA la plantilla i iniciar una “negociació de Conveni” que la seva posició sigui més favorable i en els treballadors augmenti el descoratjament.

ACTUACIONS I PROPOSTES DE LA CGT

Després de la reunió la CGT ha manifestat als responsables de la resta de seccions sindicals que era necessaria una reunió urgent, doncs entenem que cal donar una contestació unitària i en la mesura proporcional que és l’agressió, l’única coincidència ha estat el Comunicat Conjunt emès a la plantilla el dia 11 de gener.

Respecte a la nostra proposta de convocar una assemblea unitària de tot el col·lectiu d’oficines i tècnics, no la van considerar oportuna realitzar-la de moment. També vam proposar a UGT i CCOO que retiressin la signatura de l’acord de treball en festius i iniciar el procés de convocatòria de vaga legal si l’empresa continua amb la implantació de les RDEs.

La CGT va reunir divendres passat al col·lectiu de TAS i MOI per a informar i valorar accions, en Ple ampliat de la CGT realitzat el dilluns a la tarda es van prendre els següents acords:

* No signar la pròrroga de l’acord de treball en festius.

* La realització d’assemblees unitàries i confluir en denúncia jurídica unitària.

* Eliminar l’allargament de la jornada de treball en el col·lectiu TAS, i obrir un procediment de descripció de les tasques amb delimitació de les mateixes.

Avisem als treballadorsque puguin veure’s

Llegir més »