CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

Cartell concentració 5 juny
Acció Sindical

El 5 de juny tindrà lloc el judici als 3 vaguistes del 29M del Clot

Convoquem una manifestació l’1 de juny a les 17h a la plaça del Mercat del Clot (Barcelona) i una concentració el dia 5 de juny a les 10h a la Ciutat de la Justícia de L’Hospitalet.

NI 7 NI 1 NI MIG NI CAP!

AL CLOT I A TOT ARREU… ABSOLUCIÓ VAGUISTES

El proper 5 de juny se celebrarà el primer judici arran dels fets succeïts durant la vaga general del 29 de març del 2012. Aquell dia va haver-hi més de 50 detencions, les quals van continuar fins al setembre i ja se’n sumen més de cent a tot Catalunya. De moment, les peticions fiscals són altes i tant la Generalitat com l’Ajuntament estan prenent partit presentant-se com a acusació particular. A tres veïns del Clot els demanen 7 anys de presó; l’acusació: bolcar contenidors. Cosa que en les seves paraules han traduït en desordres públics, danys i delicte contra la seguretat vial.

Llegir més »
Acció Sindical

Exigeix al govern espanyol que el ferrocarril segueixi sent públic i social

El ferrocarril travessa un dels seus moments més dramàtics, amenaçat per la fragmentació i la privatització, per l’eliminació de nombrosos serveis de viatgers amb alt contingut social i pel tancament de línies en els territoris més desfavorits. Ara, més que mai, és necessari defensar, tots junts, un ferrocarril que hem construït entre tots, que ha de pertànyer a la societat i que ha d’estar al servei dels nostres interessos.

El Govern ha anunciat la seva intenció de desmantellar i privatitzar RENFE i ADIF, copiant el fracassat i ruïnós model de la privatització dels ferrocarrils britànics. Un model que no ha estat imitat per cap altre govern de la UE perquè va suposar: degradació del servei, encariment de les tarifes, increment en els costos públics i, sobretot, una pèrdua alarmant de la seguretat.

El govern pretén trossejar RENFE i ADIF, liberalitzar el transport de viatgers, privatitzar el Manteniment del material i de la infraestructura, les Mercaderies, l’AVE, la Llarga Distància, el Canal de Venda, els Serveis Logístics, crear franquícies en Proximitats i Mitja Distància, a més de reduir serveis de les empreses auxiliars menjo Cremonini, Comfersa, Ferroser, Eulen, Atendo, etc.

El Ministeri de Foment ha limitat la consideració de servei públic, el que suposa, a partir de juny de 2013:

· D’un total de 3374 trens setmanals de Mitja Distància, se suprimeixen 779

· Que en 172 estacions no pararà cap tren

· En 163 estacions haurà una única parada per sentit

· Els viatgers afectats s’estimen en 1 MILIÓ

El suposat estalvi es limitaria a 50 milions de €, equivalent al que costa construir 10 Km. d’autovia o 2 Km. d’AVE. S’està retallant i impedint a la ciutadania el dret a la lliure mobilitat en un mitjà de transport segur i amb gran potencial de futur com és el ferrocarril.

Pretenen a més llogar a les empreses privades els trens que hem pagat entre tots i totes, perquè puguin quedar-se amb el ferrocarril públic sense assumir ni constis ni riscos. Els pagarem per quedar-se amb el que és nostre.

No podem consentir que desmantellin el ferrocarril públic, pel que fem una crida als usuaris i usuàries i a la població en general per a defensar, enfront del pillatge de la privatització, el que és i ha de seguir sent de tots i per a tots.

SIGNA LA PETICIÓ A https://oiga.me/campaigns/exige-al-gobierno-que-nuestro-ferrocarril-siga-siendo-publico-y-social

Més informació sobre la campanya per un ferrocarril públic i social al web http://www.ferrocarrilpublicoysocial.es/

SECTOR FEDERAL FERROVIARI – CGT

Llegir més »
Acció Sindical

Volen acabar amb el ferrocarril públic i social

Al marge de la informació que ja sabíem, el diari El País concreta avui 16 de maig en la seva portada que la reducció total de l’oferta en serveis ferroviaris de Mitja Distancia serà del 32%. Això afectarà a 1,65 milions de viatgers, sent els més perjudicats els residents en localitats mes petites.

Aquesta reducció de servei públic està basada exclusivament en criteris d’ocupació i rendibilitat, sense tenir en compte l’impacte social que genera, sent altra evidència més de l’atemptat cap al públic que està duent aquest govern. Aquesta gran tisorada al ferrocarril públic suposarà un estalvi anual de 86.5 milions d’euros, xifra que podria haver-se obtingut dels 63 milions d’euros destinats anualment a cotxes oficials o de la partida de 86 milions d’euros destinats en 2013 per al finançament dels partits polítics.

És evident que aquesta reducció de trens comportarà pèrdua d’ocupació. El passat dia 8 de maig la Direcció de RRHH en reunió amb el CGE ens va informar que almenys sobrarien 73 treballadors en diferents residències a nivell estatal solament en els col·lectius de Conducció i Intervenció. Tenint en compte que també afectarà als Tallers, Circulació, Estacions i Manteniment de la Infraestructura, i que en aquesta xifra no es tenia en compte les retallades en OSP a Avant i Feve, el nombre de treballadors afectat seria molt major.

Després d’informar a la premsa, el pròxim 23 de maig han convocat formalment als sindicats per a una reunió amb el Ministeri de Foment, Secretari d’Estat d’Infraestructura, Transports i Habitatge. Secretària General del Transport, i els Presidents de Renfe i Adif, per a parlar de temes “relatius a politiques d’ocupació, tant d’Adif com de Renfe Operadora”. Evidentment aquesta reunió no serà per a comunicar la contractació de nous treballadors.

Desconeixem perquè la resta d’Organitzacions Sindicals ja no solament no es mobilitzen, sinó que boicotegen les accions que tracta de portar a terme la CGT. Pot ser que manegin dades que no fan públiques, que tinguin obertes vies de negociació ocultes amb Empresa i Ministeri, o que creguin que mirant cap a un altre costat es solucionarà tota la problemàtica.

Des de CGT tenim clar que l’única solució a tot aquest tipus d’agressions contra el ferrocarril i els seus treballadors és la lluita. Per això estem portant a terme reunions amb tot tipus d’organitzacions en defensa del ferrocarril, concentracions en els centres de treball, anem a convocar una manifestació estatal enfront del Ministeri de Foment al juny i hi haurà aturades i vagues durant els mesos de juliol i agost.

Sector Federal Ferroviari de la CGT

http://www.s

Llegir més »
Acció Sindical

CGT Ensenyament: crida urgent en solidaritat amb el professorat a Grècia

Des de CGT fem una crida a solidaritat amb el professorat de secundària grec. Adjuntem demanda des de Grècia.

Grècia: Militaritzada la vaga de professors de secundària de divendres 17 de maig

El govern grec ha il·legalitzat de la vaga de professors/es de secundària convocada per divendres, coincidint amb els exàmens de selectivitat. El sindicat únic de profes, OLME, ha convocat la vaga contra la prolongació de dues hores de jornada a la setmana i el trasllat forçat de 4.000 companys a zones remotes del país per cobrir vacants, dues mesures que permetran acomiadar 10.000 profes interins. La mesura se suma als 15.000 acomiadaments de treballadors públics fixes anunciada pel govern en el marc dels acordsamb la troika.

Llegir més »
Acció Sindical

Comunicat de la Coordinadora d’Automoció de la FESIM-CGT davant la situació actual al sector de l’automòbil

El sector de l’automoció segueix sent un dels pilars bàsics de l’economia espanyola (7% del PIB), un sector que ha destruït més de 230.000 ocupacions, de les 670.000 perdudes en la indústria de tot l’estat espanyol. No obstant això, les dades diuen que mentre segueix la desaparició d’empreses i d’ocupació, els beneficis dels empresaris fins i tot han superat un 8% els nivells de 2007, any anterior a aquesta estafa anomenada crisi.

La societat espanyola estem sofrint les conseqüències del procés anomenat “globalització”. Les receptes econòmiques dels poderosos ens dirigeixen a la recessió, a l’atur i a la pèrdua de drets conquistats després de decennis de lluita, esforç i sofriment, així com al desmantellament del sector públic i del que queda de l’anomenat “Estat del Benestar”. I aquestes receptes sempre han estat imposades sota la por i el xantatge de la deslocalització, els ERO, els acomiadaments o els tancaments.

Els executius de l’Auto s’han destacat en aquesta indecent actuació xantatgista. Però a més en el sector de l’automòbil, la flexibilitat, l’augment de jornada, les retallades salarials i de drets, la precarització del treball, la deterioració de les condicions, la nova organització del treball… augmenten l’explotació dels treballadors (ciutadans com tu), provocant la deterioració de la nostra vida, de la conciliació de la vida laboral i familiar, de la salut,… el que ha situat al capdavant de la Productivitat i Explotació a les fàbriques de l’auto d’aquest país.

Però per a ells no és suficient. Els directius es reparteixen milions d’euros de beneficis en sous i dividends i de la mà de ANFAC, (lobby que agrupa als fabricants de vehicles), fan xantatge als treballadors del sector i als ciutadans, pressionant i traient més diners de les Administracions Públiques. Després no hi ha recursos per a sanitat, educació, habitatge… Tot això amb l’aval dels sindicats majoritaris i institucionalitzats que col·laboren en els augments de la competitivitat, fent-se corresponsables dels rebaixis salarials, de l’empitjorament de les condicions de treball i de la precarització sobre l’ocupació, per a mantenir les seves grans estructures de sindicats verticals.

Durant els últims anys aquesta seqüència es repeteix a Iveco (Fiat), Nissan, Seat, Opel, Ford, Peugeot, Citroën… és a dir; en tots els grans fabricadors. Amb la promesa del manteniment de plantes, la fabricació de nous models o la creació d’ocupació, les grans multinacionals fan xantatge als seus treballadors perquè es rebaixin les seves condicions laborals i als seus representants perquè facilitin noves contractacions en condicions més precàries. La necessitat humana estreny, les administracions intercedeixen a favor de les companyies i deriven ajudes i fons públics a les butxaques d’uns pocs.

A més, els governs del PSOE i del PP, amb les successives reformes laborals, han donat a aquests directius eines barates per a acomiadar, empitjorar condicions o directament tancar empreses. Tot això perquè els treballadors del sector de l’auto i components, han estat empobrits i precaritzats pels últims convenis col·lectius signats pel sindicalisme que ho accepta tot i ens ven a tots. I aquesta deterioració està arribant a límits insuportables.

Abans d’aquesta gran estafa que va començar en el 2007, i enmig d’ingents beneficis, van tancar centenars d’empreses de components i van realitzar un ajustament brutal en el sector. Les 670.000 ocupacions desaparegudes des de 2007 en la indústria, estan molt vinculades a l’Auto. Ara amenacen amb un segon ajustament de salaris i condicions de treball en les empreses matrius fabricadores. Busquen abaratir els costos, sigui com sigui. Costos que no suposen ni el 10% del preu del producte. Però busquen mercats, comunitats i països amb encara menys protecció social i control sindical, on no hagi legislació que protegeixi als treballadors/as. Tot en nom dels seus beneficis, pressionant a governs i poders polítics.

El recent accident mortal ocorregut a Bangla Desh és un horrible exemple de les conseqüències d’aquest capitalisme inhumà. Perquè els beneficis no són gratis, es paguen amb la nostra salut i la nostra vida. La pressió en els llocs de treball, els ritmes i la flexibilitat desbocada, porten a que els treballadors ens “trenquem” després d’uns anys. I així, augmenten les malalties professionals, els accidents i les lesions permanents. I llavors ens llancen fora de les fàbriques a càrrec de les arques de l’estat i qui fabriquem aquests cotxes, sofrim els efectes nefastos que sobre la nostra salut ha generat la seva explotació, amb pensions cada vegada més reduïdes. I les mútues laborals, com clients de les empreses, i en interès d’aquestes, no treballen per a la nostra salut si no per a augmentar els seus beneficis.

Els qui ens enfrontem a les decisions inhumanes de les empreses, siguem del sindicat combatiu que siguem, patim acomiadaments, represàlies antidemocràtiques racisme o discriminació sindical en el lloc de treball . Des de CGT volem denunciar aquesta situació i mostrar l’altra cara més enllà de la parafernàlia, les llums, els reclams publicitaris o el “glamour” del Saló de l’Automòbil de Barcelona. Volem treballar i viure dignament com treballadors/es i ciutadans/es. TREBALLAR PER A VIURE, SENSE QUE ENS EXPLOTIN.

Si els governs donen fons públics, i les multinacionals no compleixen els seus compromisos QUE S’INTERVINGUIN LES EMPRESES, AMB CONTROL OBRER. És urgent recuperar una aposta seriosa per la indústria, que aporti ocupació fixa, que aposti per I+D+i. No volem ni podem ser el múscul del que uns altres inventen. Això no és futur. Exigim un nou model productiu, que a més actuaria d’efecte multiplicador en altres sectors. Però no ho volem a qualsevol preu, ho volem amb justícia, amb dignitat i amb futur. NO HEM TREBALLAT I LLUITAT EN AQUEST PAÍS PER A TORNAR AL SEGLE PASSAT.

Per això la CGT rebutgem aquesta situació i exigim un futur en el qual treballem per a viure, i la riquesa que creguem amb les nostres mans no vagi a les butxaques d’uns pocs, si no a permetre que tots i totes visquem dignament.

PER TOT AIXÒ DES DE LA CGT RECLAMEM:

· Polítiques industrials clares i responsables en tot l’estat espanyol. Amb un veritable control social i públic de les empreses, fomentant l’I+D+i.

· Actuacions legals, polítiques i socials contra les polítiques de deslocalitzacions i externalitzacions que estan portant a terme nombroses empreses.

· Acabar amb els ERO del xantatge que estan sent excusa per a rebaixar les condicions de treball. NI UNA RETALLADA MÉS DE SALARIS I DRETS!!

· Davant l’augment de la competitivitat i productivitat; REDUCCIÓ DE JORNADA, 35 H. SETMANALS, JA!! PEL REPARTIMENT DE LA RIQUESA I DEL TREBALL.

· Manteniment i foment de les mesures de relleu generacional per a lluitar contra la xacra de l’atur juvenil. JUBILACIÓ ALS 60 ANYS.

· Controls efectius de Prevenció de Riscos Laborals, reconeixement de malalties professionals. Mútues i Empreses han de pagar els costos en malaltia que provoquen els ritmes de treball; REBAIXA DELS RITMES DE TREBALL.

· READMISSIÓ DE TOTS/ES ELS TREBALLADORS/ES ACOMIADATS/DES PER DEFENSAR LES CONDICIONS DE TREBALL, a Seat, Nissan, Ford o Renault, i empreses auxiliars.

Coordinadora de l’Automoció
Federació de Sindicats de la Indústria Metal·lúrgica de la CGT (FESIM-CGT)

Més informació:

WEB CGT FESIM

FACEBOOK FACEBOOK CGT FESIM

TWITTER CGT FESIM

TWITTER CGT FICOSA

TWITTER CGT GEARBOX

TWITTER CGT MAHLE

TWITTER CGT SEAT

TWITTER CGT RENAULT

TWITTER CGT FORD

TWITTER CGT NISSAN

TWITTER CGT SOLDADURA SERRA

WEB CGT FICOSA

WEB CGT SEAT

WEB CGT ESSA PALAU

WEB CGT NISSAN

Diego Jesús Rejón Bayo

@diegorejonbayo

Secretari General FESIM-CGT

Mòbil: 685822876

Telèfon: 93 773 14 78

E-MAIL: s.general.fesim@nullgmail.com

Llegir més »
Acció Sindical

El cobrament als treballadors acomiadats de BASI per part de CCOO i UGT. Negoci amb els acomiadaments?

A CGT ens deien tant l’empresa BASI com CCOO i UGT, que no teníem dret al document de l’ERO presentat, per haver-nos oposat al mateix i no ser signants, a pesar de tenir representació en el Comitè d’Empresa. Ens preguntàvem que hi hauria en l’acord que no pogués ser de coneixement de la CGT i de la resta de treballadors.

Després de diverses gestions per part del nostre advocat se’ns va fer lliurament del mateix. Després de llegir-lo hem arribat a la conclusió de perquè, potser, no volien que fora del domini públic, i és que en l’acord costa el que cobren CCOO i UGT per l’assessorament als afectats-acomiadats. Una quantitat diferent a la que públicament en una assemblea que es va celebrar en el centre de treball de Badalona i davant la pregunta d’una treballadora de “quin import econòmic cobrarien els assessors?”, el representant de CCOO va dir que un 1% per sindicat, del tram de la indemnització, que superés la primera oferta de l’Empresa (22 dies/24 mesos).

La realitat és que el document signat és diferent, en el punt setè diu:

Llegir més »
Acció Sindical

Entrevista a Raúl Godoy, sindicalista de l’empresa autogestionada Zanon (Argentina)

Entrevista a Raúl Godoy el 14 de maig de 2013 a la seu de CGT Catalunya, dins la gira europea que porta a terme per explicar la lluita obrera de l’empresa autogestionada Zanon, a l’Argentina:

visita de Raúl godoy a la seu de CGT Catalunya amb explicació històrica vistes de Barcelona per Àngel Bosqued, Secretari General de CGT Catalunya:

Zanon: Presentació Clase contra clase i Àngel Bosqued (CGT Catalunya) a Raúl Godoy de #Zanon :

Conferència de Raúl Godoy a Barcelona (1):

Conferència de Raúl Godoy a Barcelona (2):

Conferència de Raúl Godoy a Barcelona (3):

Conferència de Raúl Godoy a Barcelona (4):

Preguntes a Raúl Godoy de l´empresa autogestionada zanon (Argentina) a Barcelona (5) :

Més informació sobre la seva gira europea al web :http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article9052

Llegir més »
Acció Sindical

Rodalies i regionals de Catalunya: contracte programa entre la Generalitat i RENFE

RODALIES I REGIONALS DE CATALUNYA
CONTRACTE PROGRAMA ENTRE LA GENERALITAT I RENFE

En els acords entre l’Administració General de l’Estat i la Generalitat de
Catalunya, sobre els serveis ferroviaris transferits (22/12/09 sobre Rodalies i 17/11/10 sobre Regionals), s’estableix l’obligació de negociar entre
Generalitat i Renfe Operadora un Contracte-Programa de vigència 2011-2015.

Llegir més »
Acció Sindical

Jornada en defensa del ferrocarril públic, social i de qualitat el 17 de maig a l’Estació de Barcelona Sants

Les seccions sindicals del Sector Federal Ferroviari de la CGT a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona convoquen una jornada en defensa del ferrocarril públic, social i de qualitat el divendres 17 de maig, amb dues concentracions a l’Estació de Barcelona Sants, a les 13 i les 18h.

CGT denuncia la fragmentació, liberalització i privatització del servei públic ferroviari i l’eliminació de trens.

CGT denuncia la destrucció d’ocupació en el ferrocarril i la precarització dels treballadors de contrates i serveis auxiliars.

Llegir més »
Acció Sindical

Comunicat de les Seccions Sindicals de la CGT al Grup Seat davant la realització del Saló de l’Automòbil de Barcelona

LA CGT DEL GRUP SEAT, AMB LA SEVA PRESÈNCIA, ELS DIES 10, 17 I 18 DE MAIG, EN LA PORTA DEL SALÓ DEL AUTOMÒBIL DE BARCELONA, DE L’AUTO, VOL DENUNCIAR EL FRAU EN LA CONTRACTACIÓ TEMPORAL, LA DISCRIMINACIÓ, ACOMIADAMENTS I L’EMPITJORAMENT DE LES CONDICIONS DE TREBALL DE LA PLANTILLA DEL GRUP SEAT

Com ja va fer el passat mes d’abril, davant la presentació per part de l’empresa SEAT a la premsa internacional del nou model León, la CGT del grup SEAT, els dies 10, 17 i 18 de maig, denunciarà l’actuació fraudulenta de les empreses, la falta d’ètica i responsabilitat pel que a contractació es refereix, la discriminació, persecució, acomiadament al que defensa els seus drets i una política de producció que atempta a la salut dels treballadors/es. Participaran igualment altres seccions de CGT del sector del metall i de l’auto.

CGT-Grup SEAT vol desemmascarar a les Multinacionals, que si bé saben posar-se molt bé el vestit de demòcrates i vendre de cara als mitjans de comunicació un rostre humà i responsable, actuen al contrari.

El grup VW destrossa la salut imposant uns altíssims ritmes de treball, que suposen un augment escandalós de lesions i malalties laborals……. epicondilitis, túnel carpià, cervicalgies… Precaritza les condicions de treball valent-se de les ETT, la contractació en frau de llei, la persecució, discriminació i l’acomiadament.

Així va ser amb els treballadors que van denunciar la seva situació irregular en la planta de caixes del canvi, del grup SEAT, situada en la població del Prat, optant l’empresa per l’acomiadament improcedent, en comptes de la reincorporació al treball. Sancionant, o acomiadant (com en el cas més recent del treballador de SEAT Martorell, Samedy), al que s’organitza i lluita per tenir unes condicions dignes de treball. Mentre es fan milers d’hores extres i s’allarga la jornada laboral de forma il·legal evitant la creació d’ocupació.

Per a CGT l’actitud mostrada per la Multinacional VW (que es repeteix en la majoria d’empreses del sector, així com en les empreses auxiliars que treballen per al mateix) és d’una irresponsabilitat molt greu i que no s’allunya molt de les actuacions fraudulentes realitzades des del sistema financer, o des d’alguns dels membres dels diferents governs d’aquest país. S’atempta al conjunt de la societat, màxime quan han tingut des de l’Administració un tracte de favor, en relació a altres empreses o sectors de la indústria amb quantioses ajudes econòmiques, no sent per tant de rebut, retornar a la societat, precarietat laboral i atur.

Per a CGT aquest tipus d’actuacions són malicioses i una mostra de menyspreu cap als precaris drets laborals que tenim els ciutadans/es. Una actuació empresarial que es basa en l’ambició desmesurada, que li importa molt poc el teixit social on desenvolupa la seva producció i per tant empitjora més encara la situació social en la qual ens trobem, d’atur i precarietat laboral i social. Submergint-nos cada dia més en una dictadura del capital i que CGT no deixarà de denunciar, assenyalar i combatre.

Salut

Seccions Sindicals de la CGT al Grup Seat

Per a contactar:

Diego Jesús Rejón Bayo, Sec. Gral. FESIM. Representant en Comitè Inter-centres SEAT Tel. 685.822.876.

Enrique Fernández, Sec. Acció Sindical CGT-SEAT Components (Gearbox), Tel: 696.881.672.

Comunicat de CGT SEAT sobre el salo de l´automòbil from CGT Catalunya

Divendres al matí concentració davant hotel miramar de CGT Metall, rebuda de la patronal del metall i de Artur Mas i Mariano Rajoy:

Your browser does not support iframes.

Llegir més »
Acció Sindical

Hewlett-Packard (HP) Condemnada per vulneració del dret de vaga. L´import de la multa es destina a costejar futures vagues

HEWLETT-PACKARD (HP) CONDEMNADA PER VULNERACIÓ DEL DRET DE VAGA

L’IMPORT DE LA MULTA ES DESTINA A COSTEJAR FUTURES VAGUES

CGT destinarà els 6.000 euros de compensació que dicta la sentència a pal·liar el cost de la vaga dels empleats.

Després d’una denúncia de la secció sindical de CGT, el Jutjat del Social n º 2 de Saragossa ha condemnat HP per vulneració del dret fonamental de vaga i substitució de treballadors durant la passada Vaga General del 14 de Novembre. A més, s’haurà de lliurar a la secció sindical de CGT d’una compensació de 6.000 € com a indemnització per tan greus fets.

Llegir més »
Acció Sindical

CGT Ensenyament valora molt positivament la jornada del 9 de maig

CGT Ensenyament valora molt positivament la jornada del 9 de maig, tant pel seguiment de la vaga entre el professorat i l’alumnat com per l’activa participació i suport d’associacions de mares i pares, moviments de renovació pedagògica, plataformes i assemblees…

Especial rellevància va tenir la manifestació del migdia pel centre de Barcelona, una de les més multitudinàries del món educatiu en anys, que junt amb les de la resta de l’Estat ha portat al govern a postposar portar la LOMCE al Consell de Ministres.

Llegir més »
Acció Sindical

CGT SEAT: Carta al nou President de SEAT

Assumpte: Salutació de les seccions sindicals de CGT SEAT

Sr Stackmann,

Amb motiu de la seva presentació als portaveus dels tres sindicats amb representació al
Comitè Intercentres de SEAT, li volem fer arribar per escrit alguns punts que per
aquest sindicat són importants:

· Ens acaba de deixar un president que ens va prometre continuïtat i molts anys de
dedicació a SEAT, fa només tres anys. La realitat dels últims cinc presidents ha estat similar, no durant cap d’ells més de cinc anys. Això ha comportat continus canvis d’estratègia que han significat convulsions i problemes per a la
plantilla. Esperem que no sigui el seu cas i que, per fi, puguem tenir una
estabilitat en el projecte comercial, industrial i laboral per a una plantilla que ja
porta massa sobresalts.

Llegir més »
Cartell acte públic
Acció Sindical

Acte públic el 14 de maig a Barcelona amb Raúl Godoy, figura emblemàtica de la lluita de Zanon (Argentina), fàbrica sense patrons

Zanon, la fàbrica sense patrons, un exemple de lluita davant la crisi, els tancaments d’empreses i l’atur

El 14 de maig tindrà lloc a Barcelona una xerrada de Raúl Godoy, emblemàtic obrer de Zanón, una de les fàbriques sense patrons més conegudes d’Argentina, autogestionada pels seus treballadors i treballadores.

L’acte, organitzat per CGT-Catalunya i Classe Contra Classe, serà a les 18:00h al Casal del Barri Pou de la Figuera, C/Sant Pere Més Baix 70 (Metro Urquinaona o Jaume I), i forma part d’una gira per diversos països d’Europa per a acostar l’experiència dels treballadors de Zanon als treballadors i joves europeus.

I el 15 de maig tindrà lloc a Igualada una altra xerrada de Raúl Godoy.

Llegir més »
Acció Sindical

Nous tancaments de llits a l´Hospital de Bellvitge

NOUS TANCAMENTS DE LLITS A BELLVITGE

Aquesta última setmana la direcció ha tornat a jugar brut i ha tancat les unitats 7.3 i 5.3.

No contents amb això el dia 3 maig s’ha anunciat el tancament de noves unitats i la fusió de moltes elles durant un període estival que s’inicia al mes de juny i s’allarga fins a l’octubre. Tot això malgrat que no es coneix el pressupost destinat a Sanitat per a l’exercici 2013.

Llegir més »
Cartell manifestació Barcelona
Acció Sindical

Vaga general i manifestacions en defensa de l’educació pública el 9 de maig

9 DE MAIG VAGA GENERAL D’EDUCACIÓ.

PER DIR NO A LES RETALLADES QUE PATEIX L’EDUCACIÓ PÚBLICA!

PER DIR NO A LA LOMCE I NO A LA LEC!

DEFENSEM L’EDUCACIÓ PÚBLICA!

Manifestacions a Catalunya:

Barcelona: Plaça Universitat a les 12’30h.
Tarragona: 12h concentració davant SSTT, 18h manifestació Plaça Imperial Tarraco
Girona: 18h Torre del Rellotge de la Devesa
Lleida: 18h davant Governació
Tortosa: 19h Plaça Estadi

Estem en lluita per aturar la LOMCE i els pressupostos antisocials.

Llegir més »
Cartell calendari mobilitzacions
Acció Sindical

Pla de lluita de CGT Ensenyament pel tercer trimestre contra la LOMCE, la LEC i les retallades

PER UN PLA DE LLUITA PEL TERCER
TRIMESTRE QUE ENFRONTI LA LOMCE,
L’APLICACIÓ DE LA LEC I LES RETALLADES
DELS PRESSUPOSTOS

Estem davant dos grans reptes pel tercer trimestre, aturar la LOMCE i el desenvolupament de la LEC
(decret de plantilles, retenció de vacants en el concurs de trasllats…) i els Pressupostos de la Generalitat de
Catalunya: 1) la tramitació de la LOMCE, que volen aprovar abans de vacances, suposa un greu atac a l’escola
pública com hem analitzat abastament i
2) la presentació d’uns pressupostos de
la Generalitat amb la retallada més forta
de la despesa pública que s’ha aplicat mai
fins ara. D’aquesta retallada prevista de
4000 milions (la mateixa quantitat que ha
d’aplicar el Govern portuguès en el pla
de rescat i ha provocat la seva crisi), s’ha
aplicat un avançament amb el vot de CiU
i ERC, la supressió d’una paga extra del
funcionaris que suposa un dur cop al
nostre poder adquisitiu (els darrers anys
hem perdut més del 25%), però l’estalvi
del Govern no arriba ni al 10% dels diners
que el govern diu que necessita reduir.

Llegir més »
Acció Sindical

UAB: Comunicat de CAU i CGT en relació a la situació que es viu al Rectorat

Comunicat de CAU i CGT en relació a la situació que es viu al Rectorat

Representants de les seccions sindicals sotasignades, vam assistir divendres dia 3 com a observadores a la reunió convocada per l’Equip de Govern en relació a la situació que es viu des de fa més de dues setmanes al Rectorat. Les Assemblees de Facultat han demanat assistir com a col·lectius a la reunió convocada, seguint el text de la convocatòria que demanava l’assistència de 2 membres de cada col·lectiu (un total de 17 que es trobaven fora de la sala). En aquesta reunió hi havia més de 20 estudiants d’altres organitzacions, gairebé tot l’equip de govern i, com a observadores, 3 seccions sindicals.

Llegir més »
Acció Sindical

1r de maig al Vallès Oriental: Centenars de persones es van mobilitzar a Granollers i Mollet amb motiu del 1r de maig

Centenars de persones es mobilitzen a Granollers i Mollet amb motiu del 1r de maig

El passat 1 de maig centenars de persones particpaven a les manifestacions de Granollers i Mollet convocades per CGT, CNT i Assemblea Llibertària del Vallès Oriental sota el lema “1r de maig més que mai: Enterrem el capitalisme”. Des d’aquest sindicat fem una valoració molt positiva de les mateixes, ja que considerem que hi ha sectors cada cop més importants de la ciutadania que volen sortir al carrer a expressar el seu rebuig a la
situació que estem patint.

Llegir més »