[Video] La lluita pels 2 dies a TMB
Primera part del Documental TMB: la lluita pels 2 dies realitzar per Carlus Jové
Primera part del Documental TMB: la lluita pels 2 dies realitzar per Carlus Jové
El Document de Bases de la Llei d’Educació Catalana perfila un model de sistema educatiu adaptat als preceptes neoliberals que emanen d’institucions com el Fons Monetari Internacional (FMI) o el Banc Mundial (BM) -i es concreten en les directives de l’Organització Mundial de Comerç i de la UE en els tractats de Lisboa o la directiva Bolkestein- que responen bàsicament a dues consignes:
P. MERCADÉ. Barcelona .- L’advocat de la CGT, Josep Maria Loperena, va anunciar ahir que presentarien una querella contra els cinc mossos d’esquadra que haurien «agredit» un conductor d’autobús. El 3 de gener passat –el penúltim dia de les set jornades de vaga convocades per demanar dos dies consecutius de descans setmana–, Teodoro Cantera, que informava dels drets de vaga als treballadors a la cotxera de la Zona Franca, hauria colpejat, segons els Mossos, amb un paraigua dos agents. Cantera va passar a disposició judicial com a conseqüència d’aquesta agressió i va ser deixat en llibertat l’endemà perquè segons l’advocat «el jutge hauria determinat que un paraigua plegable no podia provocar lesions». En sortir de les dependències policials, però, Cantera va mostrar els morats provocats pels cops que els agents li haurien etzibat. «Em van començar a pegar després de posar-me les manillesi de portar-me darrere la furgoneta policial», deia.
Barcelona, 11 ene (EFECOM).- El comité d’empresa de Metro de Barcelona s’ha solidaritzat avui amb els conductors d’autobusos de la ciutat, que han realitzat set dies de vaga en demanda de dos dies de descans setmanals, i assegura compartir les seves reivindicacions.
11/1/2008 ENSENYAMENT
El professorat anirà a la vaga el 14-F contra la reforma de Maragall
– Cinc sindicats convoquen una jornada d’aturada a l’escola pública de Catalunya
– Els promotors de la protesta exigeixen la retirada de les bases de la llei d’educació
JORDI CASABELLA
BARCELONA
Els sindicats de mestres i professors han decidit plantar cara al conseller d’Educació, Ernest Maragall, i han convocat una jornada de vaga en l’ensenyament públic per al pròxim 14 de febrer per exigir la retirada del document de bases de la futura llei d’educació de Catalunya, de l’elaboració de la qual han estat apartats. Les forces sindicals afirmen que el projecte culpabilitza dels mals de l’educació el professorat, en el qual se centren les reformes, alhora que l’Administració defuig les seves responsabilitats, com la de comprometre’s
Aquestes treballadores portaven diversos anys encadenant de forma fraudulenta diversos contractes, sota denominacions diferents però realitzant sempre les mateixes tasques. A partir de la petició d’un grup de treballadores, la secció sindical de CGT assumeix les seves reivindicacions portant a terme diverses assemblees i mesures de pressió, que han desembocat finalment en la contractació de 15 treballadores i 1 treballador (la majoria de serveis socials) com a laborals interins dins la plantilla de l’Ajuntament de Reus.
Tal com ens temíem en el 2008 continuem acomiadats 68 companys/es. Aquesta és la xifra que la Direcció de Seat va facilitar a CGT l’últim dia de treball de l’any passat. A més, segueixen sense treball efectiu a Seat 33 companys/es que vam obtenir sentències de nul·litat en el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i que estem pendents del recurs de cassació de l’Empresa davant el Tribunal Suprem.
Ahir, 10 de gener, la CGT va reiniciar la seva campanya per la readmissió dels acomiadats per l’Expedient de Regulació d’Ocupació de l’any 2005 en Seat concentrant-se enfront de concessionaris de la marca per tot l’Estat espanyol. Durant tot el dia, grups nodrits de militants confederals van respondre a la convocatòria reunint-se enfront de concessionaris a Valladolid, Sevilla, València, Zaragoza, Pamplona o Vigo, entre altres ciutats. Especial seguiment, per proximitat al conflicte, va tenir la convocatòria a Catalunya, realitzant-se concentracions a Barcelona, Tarragona, Martorell, Cornellà, Sabadell o Mollet.
Aquesta campanya arrenca ara a causa del incompliment de l’acord a Seat pel qual tots els acomiadats en l’ERO de l’any 2005 serien readmesos a 31 de desembre de 2007. Doncs bé, estem a 10 de gener i, a dia d’avui, encara queden en el carrer 101 acomiadats d’aquell ERO, dels quals 33 han obtingut sentència de nul·litat en el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (28 d’ells per discriminació per pertànyer a CGT), estant a l’espera del recurs de cassació de l’empresa davant el Tribunal Suprem, i altres 68 estan pendents de reingrés (22 són afiliats a CGT, el que suposa mésdel 38 %).
Audio- Entrevista realitzada el 16 de desembre 2007 al programa de radio
Onda Libre de Radio Contrabanda al company Paco Selas , treballador de seat
i representant de les seccions sindicals de CGT al grup seat al comite intercentros
de Seat
Aquí teniu el Masala nº39 (Gener-Febrer 2008) digital on podreu llegir articles sobre La Barceloneta com “El “Plan de los Ascensores” en las mismas manos que Illa Robador y el Mercat de Santa Caterina” o “La remodelació del port de Barcelona perjudicarà a una part important de la flota pesquera”
Pàg 2 Editorial: Cambio silencioso al frente de FOCIVESA
Pàg 3 La querella contra los propietarios de Robador 29 da un nuevo giro al caso
Pàg 4 El “Plan de los Ascensores” en las mismas manos que Illa Robador y el Mercat de Santa Caterina
Pàg 5 La remodelació del port de Barcelona perjudicarà a una part important de la flota pesquera
Pàg 6 Un 4 de febrer de dos anys de duració
Pàg 9 Prou disfòria de gènere!
9/1/2008 LES INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES
Un mercaderies surt de la via i talla la línia en un tram del Baix Camp
ESTHER CELMA
TARRAGONA
El tercer vagó d’un tren de mercaderies carregat de carbó arribat al port de Tarragona i amb destinació a la central tèrmica de Samper de Calanda (Terol) va descarrilar ahir a les 13.18 hores a l’estació de Reus (Baix Camp) per causes que Renfe investigarà. L’incident no va causar danys personals, però va obligar a tallar el servei des de Reus cap a les Borges del Camp i la Plana de Picamoixons.
Els conductors de busos no es plantegen noves mobilitzacions
La direcció de TMB i els sindicats reprendran les negociacions el proper dilluns
9.01.2008 ! 05.00h
La direcció de TMB ha proposat dilluns vinent, 14 de gener, com a nova data per celebrar una reunió amb els cinc sindicats que integren el Comitè d’Empresa del col·lectiu de conductors d’autobusos per reprendre les negociacions sobre l’aplicació del nou reglament estatal en matèria de pauses en la jornada laboral, segons ha explicat aquest matí l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu. Tot i que aquesta primera reunió s’havia de celebrar aquest dimarts, finalment aquesta ha estat desconvocada per TMB ja que els sindicats CGT i ACTUB no van desconvocar les vagues dels dies 2, 3 i 4 de gener, requisit que la companyia demanava per celebrar la reunió. Així, les negociacions per solucionar el conflicte sembla que finalment es reprendran la setmana vinent, ja que els sindicats convocants de les vagues ja han confirmat la seva assistència a la reunió i de fer-ho davant d’un panorama tranquil ja que de moment no tenen previst convocar noves mobilitzacions.
Roda de premsa el dijous 10 de Gener a les 11.30 hores
Explicació de la Querella criminal que presentarà la CGT contra el Mossos d’esquadra que van apallissar a un conductor d’Autobusos de TMB
El proper dijous 10 de Gener, a les 11:30 al local de la CGT a la Via Laietana 18, 9 planta, hi haurà una Roda de premsa per explicar la Querella criminal que la CGT presentarà contra el Mossos d’esquadra implicats en la pallisa a un conductor d’Autobusos durant els últims diesde vaga.
ACN / Esther Romagosa / Barcelona
Ult. Act. 08.01.2008 – 18:31 hs
La direcció de TMB ha proposat dilluns vinent, 14 de gener, com a nova data per celebrar una reunió amb els cinc sindicats que integren el Comitè d’Empresa del col·lectiu de conductors d’autobusos per reprendre les negociacions sobre l’aplicació del nou reglament estatal en matèria de pauses en la jornada laboral, segons ha explicat aquest matí l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
El 4 de gener, per sorpresa, la direcció de l’empresa va acomiadar 12 treballadors/res de Salom-IB3.
Sense cap comunicació prèvia, la direcció de l’empresa Salom Audio i Vídeo, S.L., subcontracta de l’ens públic de ràdio-televisió IB3, ha procedit a l’acomiadament, de moment per via de comunicació telefònica, de 12 treballadors i treballadores. Els efectes d’aquest acomiadament són a partir de demà mateix, al·legant “causes organitzativesi de producció”.
El passat 3 de gener, la Direcció de TMB rebia a tres delegats dels conductors/es que li entregaven una carta per Didac Pestaña, Vicepresident de TMB. En aquesta breu trobada, els tres directius van comunicar que es mantenia la reunió amb la Comissió Delegada per demà, 8 de gener.
Doncs bé, avui, 7 de gener, la Direcció de TMB ha comunicat al President del Comitè d’empresa, Saturnino Mercader, que demà no esrealitzarà la citada reunió.
dilluns, 7 de gener de 2008
Condemnats a negociar
El conflicte entre TMB i els conductors rau en la manera d’aplicar un decret nou
ANNA BALLBONA. Barcelona
Els set dies de vaga dels conductors d’autobusos, que van acabar divendres passat, han tingut una constant: les diferències d’interpretació del decret 902/2007, que regula els descansos i el temps de treball dels conductors. TMB, d’una banda, i els sindicats convocants de la vaga (CGT i ACTUB), de l’altra, han pregonat beneficis i perjudicis de la seva aplicació. Més enllà del nou marc normatiu que ofereix, el decret deixa clara la necessitat que l’empresa i els treballadorsen negociïn l’aplicació.
5/1/2008 10:37 h LA PROTESTA AL TRANSPORT PÚBLIC
Els autobusos de Barcelona funcionen avui amb normalitat després de la vaga de conductors
– Els sindicats mantenen l’amenaça de vaga indefinida per al mes de febrer si no hi ha acord amb TMB
– La vaga d’autobusos ha afectat en 7 dies 3,5 milions d’usuaris
EFE – BARCELONA
El servei d’autobús torna a funcionar avui amb normalitat a la ciutat de Barcelona després de les set jornades de vaga que han portat a terme els conductors per exigir dos dies de descans a la setmana.
Els judicis per les demandes contra els primers acomiadaments seran el 18 de gener.
Hi ha obert un compte de solidaritat.
El proper divendres dia 18 de gener tindrà lloc el primer dels judicis pels acomiadaments dels treballadors de REMOLCANOSA del Port de Palma, que mantenen una Vaga indefinida, en defensa dels seus drets, des del dia 19 de Juny del passat any 2007. Aquest conflicte ja dura més de mig any, i només la unitat i determinació dels treballadors, i el recolzament que es du a terme des de la CGT ha fet possible que l’esperit de lluita i les possibilitats de guanyar el conflicte estiguin intactes. Hem de recordar que:
1. La Delegació del Govern, lluny de fer cap mediació, de manera sorprenent ha emès no un, sinó DOS decrets de “serveis mínims”, tots dos favorables a l’empresa i atenent les seves peticions. Paral•lelament, el senyor Socias no ha estat vigilant del compliment, per part de Remolcanosa, d’aquests decrets, provocant que els directius d’aquesta empresa hagin violat en diverses ocasions allò decretat, atenent a companyies privades fora dels “serveis mínims”. Només la vigilància i la denúncia dels treballadors ha aconseguit posar fre a aquestes conductes il•legals.
Amb l’inici del nou any, els transports públics d’arreu del país han patit un increment generalitzat. Aquesta pujada generalitzada del transport públic català ha afectat des dels preus dels taxis, que per exemple a Lleida s’han incrementat fins a un 6’3%, fins als transports mes bàsics com l’autobús, que ha experimentat increments d’un 11’7% a Lleida, un 4’34% a Tortosa o un 3’8% a Barcelona. El metro, amb creixements d’un 4’1%. Els abonaments de l’àrea metropolitana de Barcelona han assolit també forts creixements com un 4’35% de la T-10 o bé un 5,41% del bitllet senzill de dues zones, i a València d’un 3’1% en l’abonament d’autobús i un 4’27% en l’abonament de metro. A més, la RENFE ha augmentat un 4% el preu dels bitllets de rodalies i regionals tant al PaísValencià com al Principat.
La campanya de desprestigi de la direcció de TMB i de l’Ajuntament de Barcelona contra els treballadors, no aconsegueix que disminueixi el seguiment de la vaga.
En l’últim any, que marca el final del periode central d’eleccions sindicals, la CGT ha seguit consolidant la seva presència aconseguint delegats i delegades en diverses empreses de la demarcació de Tarragona. Aquests són els delegats i delegades obtinguts per la CGT al llarg de 2007:
Davant de l’èxit de participació de treballadors/es en la vaga, empresa i administració (són el mateix, és l’administració qui nomena els responsables de l’empresa) demostren la seva impotència havent de recórrer als cossos armats contra uns/es treballadors/es que només reclamen dos dies de festa a la setmana.
A l’últim dia de vaga previst de moment, es pot valorar com un rotund èxit la participació del 90% de mitjana de la plantilla. Avui no ha sortit ni un autobús més dels marcats en els serveis mínims de la cotxera del Triangle, en Sant Andreu, tres ho han fet de la d’Horta i una vintena de la de Zona Franca, no disposant de moment de dades sobre la de Ponent. Avui han tornat a actuar els contrapiquets armats de mossos d’esquadra formant cordons davant dels piquets impedint al comitè de vaga l’exercir el seu dret a comprovar que es compleixen els serveis mínims i informar els conductors que sortien. L’acció d’aquests contrapiquets de Joan Saura (Conseller d’Interior, en el tripartit, per Iniciativa per Catalunya Verds – Esquerra Unida i Alternativa) ha creat moments de tensió de nou aquest matí, després que ahir un company fos detingut i altres ferits.
Els treballadors i treballadores de l’empresa SELSA, encarregada de la neteja dels col·legis i dependències municipals de Cornellà, porten ja molt temps reivindicant la millora de les condicions de treball. La Direcció de l’empresa i l’ajuntament, davant aquestes reivindicacions, mantenen una actitud arrogant i irresponsable.