CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

Desconvocades les concentracions i la vaga a Coty Astor de Granollers

Les concentracions i vagues que havia convocat la CGT els dies 27 i 29 de novembre a l’empresa Coty Astor de Granollers com a protesta pel bloqueig en les negociacions del pacte de millores del conveni, han estat desconvocades.

Aquesta decisió s’ha pres després que la majoria del comitè firmés amb l’empresa en l’acte de conciliació del Tribunal Laboral de Catalunya un acord contrari a la decisió presa en les assemblees de treballadors, que van votar contra el preacord proposat.

Llegir més »

CGT convoca a la Comissió de Conflictes i prepara una nova vaga indefinida a l’AVE

En el matí d’ahir 26 de novembre CGT va convocar una concentració en l’estació de Puerta de Atocha per protestar per l’incompliment de l’acord al que va arribar CGT amb RENFE-Operadora el passat 31 d’octubre de 2007 que va permetre desconvocar les vagues que afectaven als MM.II. Maquinistes Caps de Tren i als Supervisors de Serveis a bord de l’AVE.

El compromís al que va arribar la CGT contemplava les principals reivindicacions que van motivar el conflicte, és a dir:

– Garantir la formació necessària i el futur professional dels actuals maquinistes dels trensAVE.

Llegir més »

Una vegada més en el sector del telemarketing CCOO-UGT canvien drets dels treballadors per alliberats sindicals

Després de 10 mesos de negociació i de salari “congelat”, els mateixos de sempre, CCOO i UGT, han arribat a un preacord amb la patronal del telemarketing que no resol ni un solament dels problemes (molts) que tenen els treballadors d’aquest sector, però si augmenten notablement el nombre d’alliberats que aconsegueixen en el text del mateix.

Llegir més »

Vaga dels treballadors de Cotyastor a Granollers

El comitè d’empresa de Cotiastor (antiga Margaret Astor i Parera) de Granollers ha convocat dues jornades de vaga per avui dimarts (des de les sis del matí fins a les sis del matí de demà) i per dijous com a protesta pel bloqueig en les negociacions del pacte de millores del conveni. A la planta de Granollers es fabriquen, entre altres productes, colònies d’artistes com Kylie Minogue, David Beckham, Celine Dione o Kate Moss. La convocatòria té el suport dels treballadors, segons va informar ahir el sindicat CGT a través d’un comunicat. La plantilla denuncia que la direcció de Cotyastor, de capital nord-americà majoritàriament, ha modificat a la baixa les peticions de millora salarial dels treballadors, tot i haver augmentat la producció, les vendes i el llançament de productes.

Llegir més »

CGT Mar guanya les eleccions sindicals en “SAR”, Barcelona

Amb data d’avui, s’han celebrat eleccions sindicals en l’empresa SAR de Remolcadors del Port de Barcelona.

Amb una participació del 95% dels treballadors, la Confederació General del Treball (STMM-CGT), ha obtingut 2 dels 3 delegats a triar.

Aquest resultat consolida la presència de la nostra organització sindical en el Sector Marítim i concretament a l’àmbit del trànsit interior de port (remolque i salvament).

Llegir més »

La FEMEC-CGT crida a la solidaritat amb els acomiadats de Seat i contra el tancament d’empreses

SOLIDARITAT AMB ELS ACOMIADATS DE SEAT
CONTRA ELS TANCAMENTS D’EMPRESES

A tota la CGT de Catalunya

Des de la (FEMEC-CGT) Federació Metal·lúrgica de Catalunya de la CGT, cridem a tots els sindicats, seccions sindicals i afiliats/des de la CGT de Catalunya a solidaritzar-se amb els companys/es acomiadats per l’ERO de SEAT de 2005 i que encara estan pendents de reingresar. L’empresa segueix usant l’ERO com eina de càstig contra aquells que li ha semblat en el moment de tirar-los a l’acomiadament, així com a l’hora del reingrés: no ha cridat a ningú que hagués denunciat. Li molesta que s’hagi provat el gran frau que va significar aquest ERO amb les 33 sentències de nul·litat en el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

Llegir més »

Manifestació a Barcelona el 2 de desembre contra els tancaments d’empreses i els acomiadaments

READMISSIÓ ACOMIADATS DE SEAT

NO ALS ACOMIADAMENTS DE FRAPE, MERCEDES BENZ, SYSMO…

CONTRA ELS TANCAMENTS D’EMPRESES I ELS ACOMIADAMENTS!

Manifestació unitària + festa reivindicativa

diumenge, 2 de desembre, 11 hores, Plaça Sant Jaume, Barcelona

Hi donen suport:

Xarxa contra els tancament d’empreses, Assemblea d’Acomiadats/des de Seat, [*CGT*], CNT, IAC, Co.Bas, SU i altres col·lectius i organitzacions

Descarrega’t el cartell a:
http://www.kaosenlared.net/media/5/5457_0_mani0212.pdf

Els tancaments d’empreses i els acomiadaments destrueixen el teixit industrial de Catalunya, amb una especial incidència en el sector de l’automoció

Protestes pels tancaments de Mercedes, Sysmo i Frape Behr

Un miler de treballadors de les factories barcelonines de Mercedes Benz, Frape Behr i Sysmo es van manifestar el matí del 23 d’octubre de forma conjunta pel centre de Barcelona en defensa dels seus llocs de treball, uns 835 en total, i en demanda de la continuïtat de les fàbriques.

La manifestació va finalitzar en la plaça de Sant Jaume, davant la seu del Palau de la Generalitat, on en aquells moments s’estava desenvolupant la roda de premsa del consell executiu del govern català. Portaven pancartes en les quals es reclamava que no s’especulés amb els terrenys de les empreses, especialment amb els més de 90.000 metres quadrats que ocupa Mercedes prop del centre comercial de La Maquinista de Barcelona, i en defensa dels seus llocs de treball.

Un taüt amb un ninot que representava un obrer encapçalava la manifestació conjunta, que obrien els treballadors de Frape Behr i Sysmo. Darrere, es van situar els treballadors de Mercedes Benz, que havien vist confirmats els seus temors que les seves ocupacions perillaven seriosament al presentar l’empresa un expedient de regulació d’ocupació davant el departament de Treball de la Generalitat. Els representants dels treballadors van reclamar una major implicació de la Generalitat per a salvar el teixit industrial del sector de l’automoció.

La plantilla de Daimler-Mercedes Benz de la fàbrica del polígon industrial del Bon Pastor de Barcelona es trobava en la cinquena jornada de vaga, en defensa de la continuïtat de la factoria després d’anunciar-se el 5 d’octubre el tancament de la planta, que ocupa a uns 420 treballadors.

Pel que fa als treballadors de Frape Behr havien tornat a sortir al carrer per a lluitar contra el tancament de la planta de la filial del grup automobilístic alemany en la Zona Franca de Barcelona, dedicada a la fabricació de productes de transferència tèrmica. El 25 de setembre la Direcció de Frape Behr va presentar un expedient d’ocupació que afectava a la totalitat de la plantilla, de 295 persones.

El tancament de Sysmo, un nou cop al teixit industrial del Baix Llobregat

Per la seva banda i després de setmanes d’incertesa, la Direcció de Sysmo, amb fàbrica a Abrera, va anunciar al comitè d’empresa que presentarà concurs de creditors, després que Volkswagen retirés els encàrrecs per una peça del model Seat Ibiza, cosa que afecta als 120 treballadors de la factoria. La plantilla de Sysmo ha portat a terme diverses mobilitzacions en defensa dels seus llocs de treball, com el bloqueig de l’entrada al parc de proveidors de Seat a Abrera el 4 d’octubre, la convocatòria de diverses jornades de vaga per reclamar explicacions sobre el futur de l’empresa, la concentració l’11 d’octubre davant el concesionari oficial de Seat a Martorell, o les manifestacions pels carrers d’Abrera el 9 i el 30 d’octubre.

La planta de Sysmo, tot i estar situada en el terme d’Abrera, és molt a prop de la gran factoria de Seat, a Martorell. Malgrat això, el fabricant automobilístic va recòrrer a altres empreses locals o a la importació d’algunes peces des d’Alemanya per continuar treballant, després d’haver prescindit de Sysmo amb l’argument que la vaga iniciada pels treballadors el 4 d’octubre els va provocar l’aturada de diverses línies. Els 120 empleats de Sysmo, però, no s’ho acaben de creure, ja que la vaga, precisament, era per reclamar informació sobre el seu futur. Seat va aprofitar les convocatòries de vaga de la plantilla com a excusa per desvincular-se de Sysmo.

Seat segueix provocant atur i precarietat

Novament Seat precaritza la indústria de la comarca: Ha deixat sense ocupació a 120 treballadors de l’empresa Sysmo, traslladant la producció del pont del darrere del Seat Ibiza a Benteler, fàbrica situada en el mateix polígon que fins a ara produïa el pont de l’Altea/Toledo. Amb això aconsegueix salaris més barats i condicions laborals amb menys drets i molt més precàries.

Encara hi ha més, fa uns dies s’ha acordat la destrucció de 350 llocs de treball i el tancament de TecnoConfort a la Zona Franca, que subministrava l’estructura dels seients. Construccions Mecàniques Marés, de Montcada i Reixach amb 85 treballadors, que subministra motlles per a VW també té intenció de tancar. També Frape-Behr s’enfronta a un possible tancament. Les mesures d’ajustament aplicades per Seat en les empreses externalitzades han generat i estan generant un greu perjudici a centenars de treballadors que o bé perden el seu lloc de treball o es veuen abocats a empitjorar les seves condicions laborals fruit de negociacions sota xantatges i amenaces per part de les empreses implicades.

Aquesta política la ve aplicant des de fa temps. Recordem el que va fer amb SAS, Copo-Ferher i anys enrere amb Valeo, però la resposta ferma de rebuig per part de CCOO i UGT a Seat brilla per la seva absència. Tan sols CGT van acudir a la crida del Comitè d’Empresa de Sysmo al costat de tota la plantilla, en que van sol·licitar la presència dels tres sindicats de Seat per a demanar la solidaritat de la plantilla.

Llegir més »

CGT denuncia repressió sindical a la Prefectura de Tràfic de Lleida. Campanya de solidaritat amb el company sancionat

La Direcció General de Tràfic ha sancionat a un delegat de CGT amb 10 mesos i mig de suspensió d’ocupació i sou.

SOLIDARITAT AMB LUIS ANTONIO GARCIA
(pots aportar la teua ajuda al compte 2100-3602-29-2200053041)

NO A LA REPRESSIÓ SINDICAL!
EN LA DIRECCIÓ GENERAL DE TRÀNSIT

La DGT diu: NO PODEM CONDUIR PER TU…
… però et perseguirem si denuncies els incompliments de la llei en què incorre l’Administració. Igual que hem fet amb el representant de CGT en Lleida, Luis Antonio García; prepararem un muntatge que serà la nostra venjança. Inventarem un expedient disciplinari creat del no res, amb el que el nostre abús d’autoritat serà indiscutible; la repressió és la nostra millor arma contra la transparència, podem arribar a esborrar-te del teu lloc de treball més de deu mesos. Amb la persecució, aconseguirem ocultar el nyap nostra de cada dia… l’obscurantisme de la DGT oculta la nostra incompetència, els que ens coneixen ho saben.

… PERÒ PODEM ATROPELLAR-TE IMPUNEMENT

Al març del 2005, quatre mesos després de constituir la secció sindical, el representant de CGT va denunciar les carències i defectes de la Direcció de Trànsit de Lleida. En compte d’assumir i rectificar els errors (semblants als de la resta de direccions del país), es va iniciar una persecució i assetjament al representant sindical, amb la finalitat que no estengués l’exemple. Canvis de departaments, denegar la conciliació, fiscalitzar al màxim tasques, assetjament constant per qualsevol motiu… i com a colofó, l’obertura d’un expedient disciplinari amb una sanció per onze càrrecs, que aconsegueix els deu mesos i mig de suspensió d’ocupació i sou. A la DGT no li sap gens greu saltar-se la legalitat, incomplir terminis o assetjar als treballadors. L’important és que ningú no aixequi la veu, que ningú no denunciï les irregularitats; per a això, el millor cap de turc sempre porta el nom de CGT.

Llegir més »

Concentració davant la seu del Departament de Treball de la Generalitat a Barcelona el 21 de novembre, per exigir la readmissió dels acomiadats de Seat

Companys i companyes, els acomiadats i acomiadades per SEAT a través de l’ERO de desembre de 2005 estan en situació crítica, el temps per a reingresar se’ls esgota, solament queden 6 setmanes de treball en Seat abans que s’acabi l’any.

L’empresa segueix en la seva postura de seguir contractant a personal de fora en comptes de contractar els acomiadats, en un altre acte més de discriminació, sobretot als afiliats/des a la CGT i a tots els companys/es que en el seu dia van optar per fer ús del seu dret constitucional de denunciar una causa que creien injusta, cosa que el temps i les 33 sentències de nul·litat han demostrat.

Encara queden 108 companys i companyes que van optar per l’opció del reingrés sense que l’empresa, els sindicats signants i l’Administració que va donar el vistiplau, hagin complert amb els pactes que van signar en el seu moment. I QUEDEN SIS SETMANES PERQUÈ FINALITZI EL TERMINI DE REINGRÉS.

Seat segueix en la seva postura de no cridar als acomiadats a treballar, la situcació és clara, queden 108 companys/es per reingresar dels que només 30 han estat cridats a passar la revisió medica però no a treballar, mentre que l’empresa segueix contractant a personal de fora de l’empresa.

La CGT des del primer moment sempre s’ha posicionat en contra d’aquests acords vergonyosos que finalment van signar UGT, CCOO i l’administració juntament amb la Seat, tant aquests “sindicats” signants com l’Administració estan deixant passar el temps, per a com sempre, no fer res. L’Administració és la principal responsable d’aquests acords, per dolents que siguin, i ha de vetllar perquè es compleixin i tots els acomiadats reingressin abans del 31 de desembre, però el dia 20 de desembre és l’ultim dia de treball a Seat

EL TEMPS S’ESGOTA. La totalitat de la CGT hem de mostrar el nostre suport als acomiadat i acomiadades com tantes vegades hem fet, però ara ha de ser exemplar, hem de demostrar a l’Administració que SI que hi ha una organització que vetlla pels drets dels treballadors i que no ens anem a quedar de braços creuats davant tals agressions als nostres drets.

En contra de l’ERO es va situar la CGT i el temps ens ha donat la raó ja que hem pogut veure com les necessitats de plantilla a Seat no s’han reduït. Si d’una banda s’ha acomiadat, per un altre s’ha anat contractant personal, no sent aquest un ERO per motius econòmics, sinó disciplinar, amb un objectiu clar, tenir una platilla més submissa als interessos de la multinacional. La Direcció de Seat segueix amb la seva política de perseguir i de discriminació de la dissidència, no cridant a cap dels denunciants pel seu acomiadament, atemptant al dret Constitucional que té tot ciutadà i ciutadana a recórrer a la llei quan creu que se li ha tractat injustament.

L’Administració té una responsabilitat política i social, i un deure amb la societat, de donar sortida al conflcite, ja que és part signant, i això l’obliga a no ser còmplice d’accions que atempten contra els drets dels ciutadans, per això els exigim que faci complir a Seat els seus compromisos.

CONCENTRACIÓ DE PROTESTA DAVANT EL DEPARTAMENT DE TREBALL, EL DIMECRES 21 DE NOVEMBRE A LES 17:00 HORES. (C/ Sepúlveda 148-150, Barcelona, Metro Urgell)

Per això i per molt més coses, des de la CGT del Baix Llobregat convoquem a tota la CGT, a federacions, sindicats i afiliats/des a participar i estendre aquesta convocatòria de concentració. Hem de demostrar la nostra solidaritat als companys acomiadats.

Els treballadors i treballadores acomiadats de Seat segueixen en lluita… i necessiten el nostre suport.

Per solidaritat, per suport mutu, tots i totes a la concentració.

Federació Comarcal Baix Llobregat CGT

Llegir més »

CGT trasllada a l’opinió pública la seva preocupació pel lamentable estat de deterioració al que ha arribat el servei ferroviari a Catalunya

Els motius que ocasionen aquesta situació es produïxen al nostre entendre per l’aprovació de la Llei del Sector Ferroviari, elaborada pel PP i aprovada pel PSOE i que ha suposat la descoordinación total entre Adif i Renfe Operadora.

Ambdues empreses estan immerses en un ERO (Expedient de Regulació d’Ocupació) que afecta al llarg de la seva vigència a 4000 treballadors, el que suposa un greu obstacle per a garantir la viabilitat de la gestió d’aquestes empreses, agreujant la falta endèmica de personal.

Llegir més »

Seguiment massiu en les aturades del personal de venda, informació i atenció al client d’ADIF

Divendres passat va tenir lloc la tercera setmana de mobilitzacions en estacions de ferrocarril convocades pel SFF-CGT i la quarta de mobilitzacions. La nefasta gestió de personal portada a terme per ADIF, a través de la seva Direcció executiva d’Estacions, responsable de la prestació del servei de venda, informació i atenció al client, s’ha traduït en una permanent mancada de personal per a cobrir amb garanties les necessitats i oferir un servei públic de qualitat.

Llegir més »

Vaga i Manifestació dels conductors d’Autobusos de TMB el 21 de novembre

Dimecres 21 de novembre, de 11h a 16h, vaga, assemblea i manifestació dels conductors d’autobusos de Transports Municipals de Barcelona per a reclamar dos dies de descans setmanals.

El col·lectiu de conductors ha anat retardant tot el que ha estat possible la vaga per a no agreujar la situació de caos dels trens de rodalia creada per les obres de l’AVE. Desgraciadament, després de mesos de peticions i cartes a la Direcció de TMB i al propi Ajuntament de Barcelona, el col·lectiu de conductors no ha rebut cap resposta.

Llegir més »

Manifest de CGT contra la flexiseguretat

Manifest contra la flexiseguretat

“TENIM DRET A TENIR DRETS”

“La flexiseguretat és la tomba dels drets laborals i socials”

El 18 d’octubre, mentre els governs de la Unió Europea tancaven un nou tractat per a substituir a la moribunda Constitució europea, els sindicats agrupats en la Confederació Europea de Sindicats (per part espanyola UGT-CCOO-ELA), i les organitzacions patronals europees van arribar a un principi d’acord sobre un nou concepte denominat “Flexiseguretat”, denominació que engloba vells conceptes com competitivitat, productivitat, abaratament, desprotecció i precarietat.

Llegir més »

El tren nostre de cada dia, article d’opinió de Jordi Martí Font

El tren nostre de cada dia

Fa unes setmanes que aquest país viu revolt al voltant dels problemes derivats de les obres de construcció del TAV en el seu pas per Barcelona. Autocars, rodalies, acusacions de boicot, demandes de cessament, visites llampec, esvorancs, esquerdes, debats parlamentaris, manifestacions mínimes i resignació màxima, viatgers de tren reconvertits en automobilistes embussadors… Un gran caos, diuen.

Llegir més »

CGT arriba a un acord amb RENFE-Operadora i desconvoca la vaga a l’AVE

El 31 d’octubre de 2007 la CGT va arribar a un acord amb RENFE-Operadora per a la desconvocatoria de la vaga indefinida que tenia convocada a l’AVE des de feia més d’un mes i que afectava als MM.II. Maquinistes Caps de Tren i als Supervisors de Serveis a Bord.

Després de moltes hores de negociacions entre el Comitè de Vaga i la Direcció General de Recursos Humans de RENFE-Operadora, es va arribar, després de greus i incompresibles dificultats, a un acord que satisfà a ambdós col·lectius de treballadors i a la CGT. L’acord contempla les seves principals reivindicacions, és a dir:

Un accés ordenat i normatiu a aquestes categories, que impedeix el que el sindicat gremialista SEMAF pretenia : decidir per pur clientelisme qui havia d’accedir a elles i a conduir els trensAVE.

Llegir més »

A 9 setmanes laborals de finalitzar l’any falten 100 companys acomiadats de Seat per reingresar a l’empresa

A escasses nou setmanes per a finalitzar l’any 2007, i una setmana per a començar novembre, queden encara pendents de reingrés 100 acomiadats/des, als quals cal sumar 33 acomiadats/des amb sentència de nul·litat.

Alerta!, amb les dades que hem pogut contrastar, a data del dimarts 23 d’Octubre no arriba a una vintena els companys acomiadats/des als quals l’Empresa ha convocat per a realitzar la revisió mèdica. Fins a la data no tenim constància que se’ls hagi avisat per a signar el contracte i reingresar a Seat!! Com podreu imaginar al ritme que va el “procés de reingrés” els acomiadats no podem dormir tranquils.

Llegir més »