CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

Acció Sindical

Noves mobilitzacions de la CGT després de la vaga general del 29-S

Per a la CGT, la lluita sindical i social ha de continuar després de la Vaga General del 29 de setembre.

Després de l’atac brutal que ja hem sofert com classe treballadora amb el Pla d’Ajustament antisocial per a reduir el dèficit públic, amb la ja aprovada i en vigor Reforma Laboral, amb els nous Pressupostos Generals antisocials de 2011, amb la prevista reforma del sistema públic de Pensions, amb la futura reforma de la Negociació Col·lectiva que pretén anul·lar tots els convenis i començar la nova negociació des de zero… en els pròxims mesos, hauríem de seguir lluitant i mobilitzant-nos.

Per a CGT, la Vaga General va ser el principi d’una lluita continuada i no un rentat de cara davant els i les treballadores i classes explotades. Per això, HEM ACORDAT:

1. NOVES MOBILITZACIONS DESCENTRALITZADES. Del 20 al 30 de Novembre, mobilitzacions descentralitzades en tot l’estat espanyol (a Portugal hi ha convocada vaga general el 24 de novembre).

2. VAGA DE CONSUM. 21 de Desembre: Vaga de Consum, contra el capitalisme, el neoliberalisme, les multinacionals, la banca… i les seves mesures de retallades laborals i socials.

3. MOBILITZACIONS UNITÀRIES CONTRA LA REFORMA LABORAL. Provocar Convocatòries de mobilitzacions unitàries pels Comitès d’Empresa quan es produeixin acomiadaments i ERO com a conseqüència de l’aplicació de la Reforma Laboral.

4. VAGA GENERAL. Treballar per a una futura Mobilització Centralitzada, una convocatòria de Vaga General en 2011, una convocatòria de Vaga General Europea.

5. NO A LES PROPOSTES D’UGT-CCOO. Valorar les propostes d’accions futures d’UGT-CCOO com clarament insuficients i desmobilitzadores. És inadmissible que davant la situació de crisi actual, les propostes d’aquests sindicats siguin aturades de 10 minuts o recollir signatures per a portar al parlament, renunciant a l’ocupació del carrer.

6. NO TORNAR A NEGOCIAR. Exigir a CCOO i UGT que no es tornin a asseure en una nova taula de negociació amb el govern i la patronal. Ara és el moment de mobilitzar-se fins que no es deroguin les polítiques antisocials i la reforma laboral, segons es va clamar en el carrer el passat 29 de setembre.

7. SUPORTS. CGT buscarà suports de totes les organitzacions i moviments socials, sindicals, veïnals, estudiantils… en pro de continuar amb les mobilitzacions, vagues i accions directes contra la crisi i per l’ocupació del carrer.

DESPRÉS DE LA VAGA GENERAL DEL 29-S, CGT CONTINUA AMB LA LLUITA I LA MOBILITZACIÓ

Secretariat Permanent del Comitè Confederal de la CGT

Attached documents

Acords plenària confederal

Llegir més »
Acció Sindical

Solidaritat amb Manu Vidal, delegat sindical de CGT acomiadat a EMTE Service per lluitar: “Tots som Manu d´Emte”

Desde la Secció Sindical de CGT a l’empresa tarragonina Emte Service volem denunciar l’acomiadament de Manu Vidal, el delegat d’aquest sindicat, dos dies abans de la vaga general que va tenir lloc el passat dia 29 de setembre.

Emte Service va acomiadar al delegat de CGT a l’empresa al·legant “causes objectives”. pero la realitat es que a Manu Vidal no l’han acomiadat “per a una millor organització de l’empresa”, tal i com al·lega la direcció, sinó que ho han fet perquè ha lluitat pels drets de tots, per oposar-se als acomiadaments, per reclamar el compliment del conveni i per reivindicar millores laborals.

Llegir més »
Acció Sindical

Aquesta Vaga Social

La Vaga General del 29-S ha obert almenys tres vies de conflicte, que es constitueixen en tres expressions d’insurrecció i rebel·lia anticapitalista.

Primer, s’ha consumat el divorci del sindicalisme reformista i institucional amb les seves tradicionals bases socials: classe mitja salaritzada i classe obrera estable i qualificada.

Llegir més »
Acció Sindical

Evidències de frau en un Concurs Públic de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona

El passat 20 d’octubre va sortir publicada en la web del Ajuntament de Barcelona l’adjudicació definitiva de la “contractació de la conservació de la jardineria pública del barri de la Sagrera” a l’empresa Barna Verd, S.C.C.L.

Quan el 27 de juliol de 2010 es va celebrar l’obertura de les ofertes econòmiques vam detectar que s’havien presentat 5 ofertes, i que curiosament 4 d’elles van ser ofertes de 0.02 euros per sota del preu de sortida. Fantàstica coincidència en la qual totes les empreses ofertants proposaven ofertes de 272.729,38 euros. L’única empresa que va rebaixar substancialment el preu de sortida de la plica va ser Barna Verd S.C.C.L., l’antiga empresa a càrrec del Parc de la Guineueta que va perdre la contracta en el mes d’abril després de 25 anys.

Ja llavors vam fer eco de l’evident manipulació en el concurs, però l’expedient que havia de començar en el mes d’octubre no ho va fer i va estar retingut en el Departament de Jurídica de Parcs i Jardins per motius que no van ser revelats. Ara finalment veiem publicades les actes de l’adjudicació, que es preveu que comenci el seu treball en el mes de novembre.

En el Consell d’Administració de Parcs i Jardins celebrat el 6 d’octubre, i a pregunta del Comitè d’Empresa el gerent sr. Jordi Campillo va dir que la coincidència de preus no era més que una casualitat i va anunciar l’inici dels treballs de Barna Verd en la Sagrera.

Que dues empreses coincideixin en els seus càlculs del preu pot ser una gran casualitat, que tres empreses coincideixin ja és una mica sospitósi deixa d’entendre’s

Llegir més »
Acció Sindical

4a trobada del sector del transport per carretera i urbà de la FETYC-CGT

Programa de la 4a Trobada del sector del transport per carretera i urbà de la Federació de Transports i Comunicacions de la CGT, que es farà a Barcelona el dijous 28 d’octubre.

09.00 Inici de la trobada Sala d’actes CGT Via Laietana 18.

09.30 Intervenció dels assistents en el programa de la secció sindical de CGT en TMB-Autobusos RADIO ROSKO

10.45 Presentació de la jornada amb les intervencions de Saturnino Mercader CGT TMB-Autobusos, Ángel González CGT F.L. Barcelona, Ermengol Gassiot CGT Catalunya, Pepe Aranda CGT FETYC, Javier Anadón IA/CUT TUZSA.

11.30 Anàlisi de la vaga del 29 de setembre en el sector i propostes de continuïtat de les mobilitzacions. Reivindicacions del sector.

Llegir més »
Acció Sindical

[Video] La CGT d’autobusos de TMB convoca vaga contra la despesa de diner públic per la visita del Papa a Barcelona

Aquest dimecres 20 d’octubre a les 12h. s’ha portat a terme a la Plaça Sant Jaume de Barcelona, una roda de premsa en relació a la convocatòria d’una vaga d’autobusos per part de la Secció sindical de CGT contra la visita del Papa a Barcelona.

La vaga s’ha previst per al mateix diumenge 7 de novembre, coincidint amb la visita del pontífex a Barcelona. La vaga, que serà de 24 hores, ja ha estat comunicada a la Conselleria de Treball, que haurà de proposar els serveis mínims. A la protesta hi estan convocats els conductors, els mecànics i la resta dels treballadors d’autobusosde TMB.

Llegir més »
Acció Sindical

Barcelona: es presenta públicament el manifest contra la criminalització dels moviments socials

En el Col·legi de Periodistes de Catalunya es va presentar el migdia d’aquest dimarts 19 d’octubre el manifest contra la criminalització dels moviments socials, signat per més de 120 professors i professores de diferents universitats catalanes.

En el manifest presentat es denuncia “l’actual política de criminalització dels moviments socials per part de la gran majoria de mitjans de comunicació del nostre país i de molts responsables polítics de les institucions que ho governen”. També en ell es planteja que “Focalitzar en certs episodis violents, sense ni tan sols escoltar la contestació i la veu dels moviments socials als quals s’ataca és directament criminalitzar-los; construir el boc expiatori i desviar l’atenció ciutadana dels conflictes reals en els quals estem immersos més que mai en la nostra societat: l’atur, la pobresa i l’exclusió social, la desigualtat creixent entre grups, la retallada constant dels drets socials, el debilitament de les reivindicacions del moviment obrer organitzat, el racisme i la xenofòbia, la corrupció política i la seva impunitat, la violència contra les dones, la duresa i la severitat del control penal contra els més vulnerables, l’índex creixent d’empresonaments, detencions, sancions … Espiral de violència estructural en augment”.

L’acte ha comptat amb la intervenció de Miren Etxezarreta, Francisco Fernández Bou, Elisabet Almeda, Susana Narotzki, Joaquim Sempere i Encarna Bodelón en nom dels i les signants. Tant en les seves intervencions com en el debat posterior s’ha pogut debatre sobre la violència estructural d’un sistema que genera atur, pobresa i marginació social, especulació, racisme o discriminació de gènere i en com aquest mateix sistema, sovint amb la complicitat d’una esquerra institucional plenament integrada en la seva gestió, intenta tancar tota via d’expressió a qualsevol forma de dissidència.

En el torn de debat han intervingut representants de diversos col·lectius i moviments criminalitzats com l’Assemblea de treballadors i treballadores de Barcelona o el col·lectiu Kaosenlared. Durant el mateix s’ha criticat la manipulació informativa dels mitjans de comunicació massius vinculats als grups de poder polític i econòmic i s’ha assenyalat la previsible tendència al creixement de la resposta social, vista la creixent injustícia que genera el sistema.

Kaos en la Red

www.kaosenlared.net/noticia/barcelona-presento-manifiesto-contra-criminalizacion-movimientos-socia

Llegir més »
Acció Sindical

L’altra vaga del 29-S

El 29 de setembre el nostre país, i Catalunya en especial, ha viscut una àmplia jornada de vaga general i protesta popular contra les polítiques antisocials que els governs espanyol i autonòmics han promogut en els darrers anys. Molts i moltes treballadores han deixat d’anar a treballar, aturant multitud d’empreses arreu, especialment del sector industrial, dels transports i de la neteja. Fins aquí el dia 29-S aparentment ha estat un altre dia de vaga general, que va seguir les pautes d’altres aturades similars, tot i que la presència activa de la CGT s’ha fet notar potser més que en altres ocasions.

Més enllà de l’èxit d’una vaga que molts, i amb la boca petita també alguns dirigents de CCOO i UGT, esperaven que fos un fracàs, del 29 de setembre ens en quedarà també un altre record: la mobilització d’un ventall ampli i divers de col·lectius i organitzacions socials no directament sindicals. Aquesta mobilització ha sigut capaç d’estendre la possibilitat de lluitar, conjuntament amb els i les assalariades, a moltes persones sense feina, jubilades o aturades, o sense contracte, o amb contractes precaris i va ajudar a superar la fragmentació que patim la classe treballadora.

Cal tenir clar que aquesta mobilització no va ser protagonitzada només per la CGT, ni copada per la CGT, i que la varietat de col·lectius i àmbits organitzatius que l’han protagonitzat reflecteix la riquesa creixent dels moviments socials combatius de Catalunya. Però tampoc ens volem amagar que des de la CGT de Catalunya i des de les seves federacions i sindicats havíem apostat per socialitzar la vaga del 29-S. Socialitzar-la traient-la de les burocràcies sindicals, fent-la anar més enllà dels i les delegades sindicals i dels comitès d’empresa. I a l’hora, li volíem donar un caire més combatiu, tot intentant que el 29-S no fos només una passejada que justifiqués després una negociació entre el govern espanyol i UGT-CCOO que rentés la cara d’alguns aspectes de la Reforma laboral. Ho hem fet principalment participant en comitès de vaga, coordinadores i assemblees locals i de barris a les grans ciutats, junt amb grups de joves, de l’esquerra independentista, col·lectius llibertaris, d’aturats/des, d’immigrants, etc.

Llegir més »
Acció Sindical

Petició de solidaritat amb el company Manu Vidal, delegat sindical de CGT acomiadat per EMTE Service Tarragona

Prou de persecució sindical a EMTE

Per la readmissió immediata de Manu Vidal

Volem expressar la nostra més enèrgica protesta per l’acomiadament del delegat sindical de la CGT, Manu Vidal. Aquesta mesura de la Direcció d’EMTE (Tarragona) és un cas evident de persecució sindical, dintre de la llarga trajectòria repressiva que acumula aquesta empresa. Manu Vidal, ha destacat en els últims anys per la defensa d’un sindicalisme combatiu, per la defensa dels llocs de treball en la seva empresa i per l’organització dels treballadors del sector del metall dels polígons industrials de Tarragona. Aquest és el motiu pel qual l’acomiaden i no les causes “objectives” que al·lega l’empresa, basant-se en la nova reforma laboral.

Exigim, per tant, la immediata readmissió del company Manu Vidal i ens comprometem a participar activament en aquesta campanya, denunciant aquesta pressa amb els mitjans que estiguin al nostre abast, fins a aconseguir aquest objectiu.

Així mateix sol·licitem a les institucions públiques: Generalitat de Catalunya i Ajuntament de Tarragona que tenen contractes amb aquesta empresa, bé directament (o a través de firmes integrades per EMTE com “Tarragona Serveis”que porten el manteniment d’instal·lacions municipals), que exigeixin a EMTE la readmissió de Manu Vidal i el cessament de tota repressió antisindical, ja que una empresa amb una concessió pública ha de donar exemple a l’hora de respectar els drets sindicals i laborals dels treballadors, i una Generalitat i Ajuntament que es diuen d’esquerres, han de vetllar perquè no siguin un exemple de tot el contrari.

Llegir més »
Acció Sindical

Consultores per a ’netejar’ la imatge de les empreses amb ERO

En l’actualitat s’estan produint diversos Expedients de Regulació d’Ocupació en el sector denunciats per la Coordinadora d’Informàtica de la CGT: va començar el procés amb ERO encoberts a Coritel i Atos Origin, i ara ja ens trobem amb un ERTO en tres empreses del Grup Atos Origin i amb un ERO en el Grup Thales.

Les empreses són conscients de la importància de la dimensió comunicativa en els conflictes laborals, i hi ha gent amb pocs escrúpols que ha vist aquí una oportunitat de negoci. Hi ha “Consultores de Comunicació” que es dediquen a netejar la imatge dels seus clients a través d’internet i les xarxes socials, és a dir, que es reflecteixi amb conceptes com “flexibilització de la plantilla”, “reestructuració” etc, el que són simple i planament acomiadaments massius en determinades empreses.

El sindicalisme que operi en el sector de la informàtica i la consultoria ha de prendre bona nota d’aquests moviments que estan realitzant les empreses, i a més de mobilitzar en el carrer, tenir en compte que la xarxa és també un camp de batalla, i molt favorable a l’hora de denunciar conflictes laborals, i que la imatge de les empreses és un punt per on atacar quan es vulneren els drets de les i els treballadors.

Coordinadora d’Informàtica de CGT

www.nodo50.org/coord-informatica/

Llegir més »
Acció Sindical

Acta de la III Assemblea de Barcelona. Continuïtat de la vaga del 29-S

Acta III Assemblea de Barcelona realitzada el 14 d’octubre 19h a la Plaça Osca (Sants)

Assistència: 350

Ordre del dia:

1.- Valoració

2.- Propostes de continuïtat

– 1.- Valoració. Comitès locals:

* Barceloneta: un barri sociològicament difícil de mobilitzar actualment, però hi ha molts ànimsde continuar la lluita engegada.

Llegir més »
Acció Sindical

La CNT francesa en acció. Per la vaga general

Contra la reforma de les pensions, ja n’hi ha prou de donar tombs inútilment: el moment de guanyar és ara !

Després de 6 jornades de vagues i de manifestacions, diversos sectors han votat la prolongació de la vaga, sobretot a les refineries, al ferrocarril, en l’educació, a Correus, etc. Igualment, al nivell interprofessional a certs departaments els sindicats criden a generalitzar la vaga. Finalment! És una incontestable alenada d’aire per a la lluita i volem saludar-los.

Llegir més »
jpg_franca2.jpg
Acció Sindical

França: fotos i videos de les accions i manifestacions d’estudiants d’avui dilluns

Incidents en diverses ciutats. Avui dilluns 18 d’octubre les protestes han continuat amb més força si cap; els bloqueigs s’han succeït com per exemple a Tolosa on 500 activistes han bloquejat les dues principals cotxeres de la xarxa d’autobusos de 4:30 a 9:30 del matí inutilitzant parcialment la xarxa de transports de la ciutat. També a Saint-Etienne s’han bloquejat les cotxeres de bus i tramvia durant gairebé tot el matí. A Lió uns 150 treballadors han pres les vies de l’estació de la Part-Dieu. Això ha provocat que no circuli cap tren de nord a sud de la ciutat. Les refineries han continuat amb la vaga indefinida i actualment hi ha més de 1200 gasolineres fora de servei.

Llegir més »
Acció Sindical

CGT convoca aturades parcials en el sector de Telemàrqueting el 21 d’octubre

El pròxim dia 21 els treballadors i treballadores del sector del Telemàrqueting anem a dir PROU!. La CGT ha convocat aturades de 1 hora en tot el sector de telemàrqueting, i si no els queda gens clar el missatge, continuarem amb una jornada de vaga de 24 hores el dia 11 de novembre.

El motiu d’aquestes vagues és la falta de conveni en el sector, (l’actual va finalitzar el passat any), a causa de les contínues traves per part de la patronal per a la negociació d’un nou conveni després de 10 mesos d’intents de diàleg en els quals aquesta patronal no han fet altra cosa que dispersar i dilatar el procés en una clara demostració de voler bloquejar la negociació.

Són ja molts mesos des que comencem la negociació d’aquest Conveni, i no només no hem avançat, sinó que ens ofereixen una marxa enrere que no anem a permetre. La crisi només els ha servit per a engreixar els seus comptes de resultats (milers de milions d’euros de beneficis), per a acomiadar-nos impunement, per a dilatar el procés de negociació fins a tenir acabada la Reforma Laboral, i d’aquesta manera incloure els seus pitjors aspectes en el nostre Conveni, per a no pagar la pujada salarial que ens correspon i que haver de defensar-la judicialment, i perquè ara la seva plataforma de Conveni intenti més i més retallades per als de sempre, és a dir, els i les treballadores.

Les aturades que CGT portarà a terme seran de 12 a 13 del matí i de 18 a 19 de la tarda, en les portes de les empreses del sector, per a exigir un conveni digne per a les empreses del Telemàrqueting.

Coordinadora del Telemàrqueting de la CGT

Llegir més »
Acció Sindical

Nou atac contra el nostre ferrocarril

Durant dècades, les polítiques de transports dels diferents governs han discriminat al ferrocarril i als seus usuaris. S’ha fomentat la carretera i el transport individual enfront del col·lectiu, i ara impulsen un tipus de ferrocarril elitista i depredador.

El propi Ministre de Foment ha reconegut que ha estat un malversament de fons públics, però això no impedeix que segueixi endavant amb aquesta demencial política. Utilitzen el que és de tots i totes per a promoure transports individuals o inaccessibles per a la majoria, mentre eliminen el tren que tothoms podem utilitzar, que ens acosta a la nostra casa, als serveis mèdics i educatius: un ferrocarril que és nostre i que ha de servir als interessos de la comunitat.

El 1984, el Consell de Ministres va decidir el tancament de nombroses línies de tren que considerava econòmicament “no rendibles” (rendibilitat que mai s’ha exigit a la carretera, infraestructura que paguem tots, la utilitzem o no). Van tancar 1.916 km de via. El 2005 la Llei del Sector Ferroviari (aprovada pel PP, engegada pel PSOE) segregava RENFE i iniciava el camí de la privatització, pretenent escudar-se en imposicions de la UE en les quals el nostre governs havien participat.

Els plans anunciats pel ministeri de Foment pretenen donar l’impuls definitiu a la privatització i convertir el ferrocarril públic en un negoci per a uns pocs.

– Es limitarà la consideració de servei públic a determinats trens de viatgers, amb criteris que decidirà el Consell de Ministres sense contar amb els usuaris.

– En tres anys, els trens considerats servei públic podran sortir a subhasta, i RENFE només podrà licitar en condicions “d’igualtat” amb les empreses privades que es presentin al concurs, per al que haurà “d’abaratir” costos, en detriment del servei i la seguretat.

– Els trens que no considerin servei públic, encara que els utilitzem les mateixes persones per a accedir als mateixos drets, seran eliminats si no presenten beneficis econòmics, excepte els que discorrin per una Comunitat Autònoma i aquesta estigui disposada a pagar-los.

– Malgrat tot, els serveis transferits a la Generalitat de Catalunya segueixen sense comptar amb el Contracte Programa compromès que garanteixi la seva viabilitat.

– Mercaderies RENFE serà fragmentada i privatitzada. Les empreses privades rebran el suport econòmic que s’ha negat al ferrocarril públic.

– El Ministeri de Foment ha anunciat un Pla Extraordinari de Col·laboració Públic Privada l’objectiu real de la qual és lliurar a les empreses privades també la gestió de les infraestructures i la seguretat.

– L’eliminació de serveis suposarà un nou tancament massiu de línies.

Els responsables polítics pretenen fer-nos creure que cal privatitzar per la seva pròpia incapacitat per a gestionar els serveis públics. Parlen de fomentar el ferrocarril quan l’estan enfonsant, de sostenibilitat quan l’única que defensen és la dels seus càrrecs, de seguretat quan estan canviant plantilla estable per treball precari.

EL MODEL DE CGT: UN FERROCARRIL PÚBLIC I SOCIAL

Des de CGT venim defensant el ferrocarril públic des de fa molts anys, i ho hem fet amb rigor i constància, i sobretot amb coherència. El ferrocarril que defensem té avantatges mediambientals i energètiques, de cohesió territorial, econòmiques, socials i laborals; és un ferrocarril de tots i per a tots, amb ocupació estable, segur i amb drets.

– El ferrocarril ha de seguir sent un servei públic, orientat a generar un benefici social per al conjunt de la comunitat.

– Ha de seguir sent propietat pública, ens oposem a tota forma de privatització.

– Les inversions en transport i en infraestructures han d’afavorir de forma prioritària al ferrocarril convencional.

– S’ha de recuperar l’abandó sofert pel ferrocarril durant llargs anys.

– El ferrocarril ha de garantir la seguretat per davant de qualsevol altre criteri.

– Infraestructura i transport han d’estar integrats en una mateixa empresa. No ens resignem a la segregació que va imposar la Llei del Sector Ferroviari i lluitarem contra els seus efectes, que ja hem començat a sofrir tant treballadors com usuaris .

– S’ha de tenir en compte l’estalvi en costos externs que suposa el ferrocarril, afavorint el seu desenvolupament com manera prioritària de transport.

– Els usuaris han de beneficiar-se d’aquest estalvi, mitjançant serveis adequats i tarifes assequibles i subvencionades.

– Ha de fomentar-se l’ús prioritari del ferrocarril, tant per a viatgers com per a mercaderies. És la manera de transport més segura i el més accessible per a la major part de les persones, i el menys contaminant i nociu per a la nostra salut i el nostre entorn.

– L’ocupació en el ferrocarril ha de contar amb un marc laboral comú, que garanteixi tant les condicions laborals com la seguretat. Les contínues destruccions de plantilla han provocat la externalització de càrregues i la subcontractació, precaritzant l’ocupació i el propi servei ferroviari.

Plantegem la necessitat de recuperar la inversió en el ferrocarril convencional que garanteixi el manteniment de les infraestructures en condicions òptimes, potenciant les comunicacions de curta i mitja distància, incrementant els serveis de proximitat i la vertebració del territori en el seu conjunt.

També es fa imprescindible obrir els trams de línies tancades i traspassar un percentatge suficient del transport de mercaderies per carretera al ferrocarril per a desbloquejar l’actual col·lapse de consum energètic i de degradació mediambiental.

Però sobretot plantegem la necessitat que existeixi un debat públic, perquè els usuaris i la societat tenim dret que se’ns informi i a participar en la definició d’un model de transport que ens afecta a tots i que financem entre tots.

PERQUÈ EL FERROCARRIL PÚBLIC ÉS EL NOSTRE FERROCARRIL

SFF-CGT

www.s

Llegir més »
Acció Sindical

Miren Etxezarreta: “El problema de les pensions no és un problema de falta de diners, sinó de distribució d’aquests diners”

Aquest dijous 14 d’Octubre, s’ha celebrat al centre cívic Fort Pienc de Barcelona la conferència de delegats i delegades de la CGT de Catalunya sobre les pensions.

L’acte ha estat presentat pel Secretari d’Organització de CGT Catalunya, Quim Garreta, i ha comptat amb la presència de d’una seixantena de delegats i delegades.

Llegir més »
Acció Sindical

Barcelona: Rodalies cobra multes de forma indeguda a l’estació de Plaça Catalunya

Des del passat 15 de setembre, en l’àmbit de Rodalies de Catalunya s’aplica el mateix procediment sancionador per a viatgers sense títol de transport vàlid que en la resta dels operadors del sistema tarifari integrat: FGC, Metro,… El mateix consisteix en l’abonament de la percepció mínima (50€) d’acord amb l’article 52 de la Llei 7/2004 de 16 de juliol de mesures fiscals i administratives, modificat per la Llei 26/2009 de 23 de desembre. Si el viatger accedeix al pagament immediat d’aquesta percepció hi haurà un descompte del 50%, i l’infractor abonarà finalment 25€.

Amb l’acord de classificació professional que va entrar en vigor el passat 1 de juliol a Renfe Operadora, solament estan habilitades per a realitzar aquesta labor les categories d’Operadors Comercials N1 (antigament interventors), que tenen la condició d’agent de l’autoritat en virtut de la disposició transitòria tercera de la Llei 39/2003, de 17 de novembre del Sector Ferroviari.

La falta de personal d’aquesta categoria ha generat que l’empresa estigui cometent una gravíssima irregularitat en l’estació de Plaça de Catalunya. En el punt de control d’aquesta estació, Operadors Comercials N2 (als quals la normativa únicament els dóna funcions de control d’accessos) insten als viatgers sense títol de transport vàlid a que abonin els 25€. En el cas de negativa d’aquests, els ordenen que s’identifiquin (a pesar que no són agents de l’autoritat). Al no tenir aquesta condició, tampoc els donen als viatgers infractors que es neguen a abonar de forma immediata la percepció (25€), la fulla corresponent del Butlletí de percepció mínima amb la qual en el termini de 30 dies haurien de satisfer els 50€ abans de començar el procés de sanció administrativa.

I a sobre han “bunkeritzat” la sortida de l’estació no havent en l’actualitat cap torn que marqui de sortida per a aquells usuaris que no han pogut fer-lo en l’estació d’origen per problemes de l’empresa: estacions sense canceladora, o amb elles fora de servei,… Aquesta actuació irregular es pot estendre a més estacions del nucli: Clot-Aragó, Sant Andreu Arenal,… S’adjunta el procediment establert per a la percepció mínima en Rodalies.

CGT – Secció Sindical de Renfe Operadora Barcelona

Llegir més »
Acció Sindical

Precarietat en el servei Atendo de Renfe i Adif a Barcelona i resta de Catalunya

Renfe i Adif van crear el 2007 el servei Atendo per a assistir i ajudar a tots els viatgers amb qualsevol tipus de discapacitat física, sensorial o psicològica que tinguessin problemes de mobilitat a l’hora de viatjar amb tren. (Persones de Mobilitat Reducidad, PMR). Aquesta ajuda es pot sol·licitar en el moment de la compra del bitllet, a través d’un número d’atenció telefònica o presentant-se 30 minuts abans de la sortida del tren en aquelles estacions amb servei permanent.

A Catalunya hi ha 8 estacions amb assistència permanent: Barcelona Sants, Barcelona França, Barcelona Plaça de Catalunya (Rodalies), Girona, Lleida, Tarrragona, Camp de Tarragona i L’Aldea-Amposta i 6 estacions amb servei puntual: Figueres, Port Bou, Flaçà, Torredembarra, Reus i Tortosa en les quals es presta el servei sol·licitant-lo almenys amb 12 hores d’antelació a la sortida del tren.

El servei Atendo ho explota l’empresa V-2 Complements Auxiliars, Grup Alentis, pertanyent al Grup Ceosa (Corporació empresarial de l’ONCE) i està subvencionat amb diners públics. No obstant això a pesar de l’extraordinària valoració que té el servei entre els seus usuaris (8,8 punts sobre 10), del nombre creixent d’ajudes que es presten i de la professionalitat dels seus treballadors, aquests estan instal·lats en la precarietat laboral.

L’empresa V2 serveis auxiliars té en ells un autèntic filó a l’hora d’augmentar el seu compte de resultats. A pesar que factura a Renfe i a Adif unes quantitats gens menyspreables, les retribucions dels treballadors no superen els 750 euros nets al mes (812 euros bruts), realitzen jornades laborals de més de 8 hores i no apliquen el conveni col·lectiu del Sector: II Conveni Col·lectiu Sectorial Estatal de Serveis Externs Auxiliars i Atenció al Client en Empreses de Serveis Ferroviaris.

Anteriorment a l’entrada d’aquesta empresa eren vàries les que s’encarregaven de realitzar aquest tipus de labors: Clece i Eulen, que si aplicaven dit conveni, però l’arribada de V2 va suposar un gravíssim pas cap a enrere pel que fa a drets laborals, tot això amb la passivitat de Renfe i Adif que es renten les mans davant l’explotació laboral que hi ha en les seves instal·lacions.

Seccions Sindicals de CGT a Renfe Operadora i ADIF Barcelona

Llegir més »
Acció Sindical

Decret d’autonomia dels centres educatius: burocratització, jerarquització i privatització

El Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius planteja una hipotètica autonomia de centres en els àmbits pedagògic, organitzatiu i de gestió de recursos. En coherència amb la LEC, on el cavall de batalla ha estat suposadament «eliminar la doble xarxa», es parteix del model de gestió de les escoles privades i s’aplica a les escoles públiques. Per això, des de la presentació s’aclareix que el decret té aquesta funció ja que l’autonomia organitzativa, de gestió de personal i de gestió econòmica es regula només pels centres públics donant per bona la gestió i organització dels centres privats i concertats.

Llegir més »
Acció Sindical

29-S: Escarp i el triomf de la comunicació social

Un article de Jordi Martí Font

Les valoracions posteriors a la vaga del 29 de setembre passat han estat i seran molt diverses. I ho són i ho seran perquè ja no ens cal saber que només si som capaços d’entendre on som, d’on venim i a on anem podrem plantejar-nos com anar-hi, a quina velocitat i amb quins motors. I podem dir que de moment fem camí i tenim la capacitat d’analitzar com el fem, sabem d’on venim i mínimament cap a on anem. Fem vaga general i som capaços d’emmagatzemar en la retina sensacions que, contrastades amb les dades, ens aporten decisions de futur que no esdevenen només sensacions sinó ja plenament respostes.

Llegir més »