
Xerrada a Badia del Vallès contra la Directiva Europea de les 65 hores
No a la Directiva europea de les 65 hores
Que la crisi la paguin els rics
Xerrada-col·loqui a Badia del Vallès, a càrrec de Bruno Valtueña, Secretari General CGT Catalunya

No a la Directiva europea de les 65 hores
Que la crisi la paguin els rics
Xerrada-col·loqui a Badia del Vallès, a càrrec de Bruno Valtueña, Secretari General CGT Catalunya

Per a: Afiliació, Militància i Seccions Sindicals que treballin en el sector de la Intervenció Social (ONG´s, Fundacions, empreses privades concessionàries, Serveis Públics de l’àmbit o aquelles la finalitat de les quals sigui la prestació de serveis socials que hauria d’assumir l’administració central o autonòmica i que es realitzen a través d’empreses concessionàries o interposades).

Ja han començat les mobilitzacions convocades pels sindicats de Nissan (CGT, CCOO, UGT, USOC) contra l’ERO que vol tirar endavant la Direcció de l’empresa i que afectaria a 1.680 treballadors.

La multinacional va presentar ahir 16 d’octubre a Treball l’expedient de regulació d’ocupació, en què aporta els seus arguments per justificar la reducció de plantilla. L’ERO s’acompanya d’un pla social en què es proposa que els afectats puguin ser recol·locats en altres empreses del grup. Pirelli no té cap altra planta a la península.

Després de quatre reunions del període de consultes de l’Expedient de Regulació d’Ocupació presentat per SEAT, i després de tenir desmuntats tots els seus arguments, l’empresa va presentar una altra proposta, i tal com la CGT va exigir a l’Administració, comença un altre termini de 15 dies doncs ens trobem en un nou expedient. La CGT situem una sèrie d’incongruències entre la nova proposta i els documents aportats:

Els sindicats del fabricant d’automòbils japonès Nissan han presentat aquest dimarts 14 d’octubre als treballadors el pla de mobilitzacions per donar resposta a la intenció de l’empresa de presentar un expedient de regulació d’ocupació. Nissan vol acomiadar 1.680 treballadors dels 4.500 que la companyia té a les plantes de la Zona Franca de Barcelona i Montcada. Els sindicats s’hi oposen frontalment i critiquen l’oportunisme de la companyia. Del calendari de protestes destaca la manifestació del 23 d’octubre pel centre de Barcelona. La Generalitat també ha manifestat la seva preocupació per la decisió de Nissan.

“El grup Gas Natural acorda amb CC.OO i UGT, la reestructuració del grup a l’Estat espanyol en totes les seves empreses: Gas Natural Comercial, Gas Natural Servicios, Gas Natural Comercializadora, Gas Natural Informática, Gas Natural Distribución, Gas Natural Soluciones i la seva capçalera (matriu) Gas Natural SDG, S.A. El grup té 3.800 treballadors directes a Espanya i almenys 2,5 vegades més de treballadors de contrates i subcontrates que treballen per al grup”.

Dissabte passat 11 d’octubre va tenir lloc l’assemblea d’afiliats/des de la secció sindical de CGT a Nissan, al local del sindicat a Via Laietana.
Aquestes són les valoracions i conclusions que com a secció sindical realitzem davant els ERO presentats en tot el sector de l’automòvil:

EVA GARCIA. Barcelona. El Punt, 14 d’octubre 2008
Nissan acomiadarà en el termini d’un any 1.680 treballadors dels centres de treball de la Zona Franca de Barcelona i de Montcada i Reixac i prepararà les instal·lacions per captar la fabricació de nous vehicles, segons el seu conseller director general, Fumiaki Matsumoto. Els sindicats diuen que els acomiadaments són injustificables, perquè la multinacional japonesa acumula quatre anys de beneficis, i han demanat a les administracions que no acceptin l’expedient de regulació. Nissan addueix un canvi de gustos en els consumidors, que prefereixen els cotxes petits als 4×4 i els vehicles comercials lleugers a les grans furgonetes

ANTECEDENTS.
La Multinacional Pirelli anuncia al desembre de 2006, la intenció de construir una factoria nova, si es complien uns condicionaments (requalificació dels terrenys actuals, preu assequible dels terrenys de nova construcció, i un conveni a la baixa). Després de complir-se aquests, es passen mesos d’incertesa, rumors i reunions amb les administracions poc encoratjadores, fins que al juliol de 2008 Pirelli anuncia que no farà la nova fàbrica, i que a més li sobren 280 treballadors de la planta de Manresa.

Com ja vam informar, els treballadors dels aparcaments de l’empresa EYSA de Mataró van començar una vaga indefinida el dia 3 d’octubre (veure noticia del web: www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article2219).
La vaga està sent sabotejada per l’empresa amb coaccions als treballadors perquè no la secundin, fet que està donant-li bons resultats ja que la vaga la estan mantenint els nostres quatre afiliats d’una plantilla de 6 mésl’encarregat.

EFE M.A.L.. Barcelona. El Punt. 11 d’octubre de 2008
La multinacional japonesa Nissan està preparant un expedient de regulació d’ocupació (ERO) per acomiadar prop de 1.500 persones a la seva planta de la Zona Franca de Barcelona. Els portaveus de la companyia van declinar fer cap comentari sobre aquesta mesura. Aquesta setmana els responsables de Nissan s’han reunit amb alts càrrecs de la Generalitat, entre els quals hi havia la consellera de Treball, Mar Serna, per explicar l’abast de l’ajust de personal a la seva factoria.

És trist i preocupant fer un exercici de memòria i veure com ha evolucionat aquesta empresa que s’atreveix a presumir de modernitat i benestar, que ens bombardeja amb revistes a tot color i enquestes de satisfacció laboral d’una banda mentre planta ERO a l’Administració com el que planta pins. Des del famós acord “Per a l’estabilitat de la plantilla de 8 Maig 03, ja van 3, en 3 anys (ERO acomiadaments desembre 2005, ERO amb l’excusa de la vaga de transports juny 2008 i l’actual, aprofitant la campanya mediàtica de “crisi” amb la seva cançó de “els rics també ploren”).

A les Federacions territorials, als sindicats, a les seccions sindicals, als afiliats i afiliades de la CGT de Catalunya
El Govern de la Generalitat ha entrat al Parlament el projecte de Llei d’Educació de Catalunya que d’aprovar-se trencaria el model d’educació pública que hem tingut fins ara, situaria la privada concertada com a model i potenciaria les possibilitats de privatització de l’ensenyament.

Des de la CGT denunciem públicament al Govern de les Illes Balears per la política de privatització dels serveis públics de l’Ens de Radio Televisió de les Illes Balears, IB3. Amb aquesta decisió ratifica la voluntat de anar caminant cap a l’externalització, suprimint els informatius propis de les Illes de Menorca i Eivissa.

Convocada per la Campanya contra la Directiva de les 65 hores, la protesta del dimarts 7 d’octubre s’ha iniciat amb una concentració davant la seu de la Unió Europea a Barcelona, a les confluència del Passeig de Gràcia amb Provença, on s’ha llegit el manifest unitari de la Campanya.

Davant la situació actual que estan provocant, tant les polítiques econòmiques i els plans de privatització del govern, com les polítiques laborals de les empreses públiques ADIF i Renfe-Operadora encaminades al lliurament dels Serveis i l’Ocupació Pública a la degradació dels mateixos en el lliure mercat, des de CGT, farts de comèdies, ens hem disposat a afrontar tan penosa situació amb una campanya en defensa de les ocupacions estables i els serveis públics.

La Coordinadora del sector de l’automòbil, de la FESIM-CGT, reunida a Saragossa, ha analitzat l’actuació tant de les empreses constructores com de les auxiliars amb la presentació d’ERO en les últimes setmanes. La presentació de les dades exposades pels participants en aquesta reunió ha dut a les següents valoracions i conclusions:

Amb l’excusa de la crisi, diverses empreses de Catalunya segueixen endavant amb la presentació d’Expedients de Regulació d’Ocupació i el tancament de factories, tal com s’ha conegut públicament en el transcurs de la última setmana.

El 3 d’octubre, està convocat a vaga tot el personal de les estacions ferroviàries de viatgers d’ADIF de tot l’Estat espanyol, amb aturades tots els divendres de 12 a 16.30 i de 20 a 24h, davant el menyspreu de la direcció a donar sortida al conflicte.

CGT contra la Directiva europea de la setmana laboral de fins a 65 hores
LA CGT DE CATALUNYA CONVOCA ATURADES I A LA MANIFESTACIÓ DE BARCELONA I CONCENTRACIONS DE GIRONA I TARRAGONA PER AL DIMARTS 7 D’OCTUBRE

El Jutjat social nº 8 de Barcelona ha dictat Sentència, davant la qual no cap recurs, condemnant al Metro de Barcelona a respectar el dret d’una treballadora a realitzar la jornada reduïda en l’horari que ella havia sol·licitat, ja que la Direcció de l’Empresa no ha pogut acreditar la impossibilitat organitzativa per a acollir l’horari pretès.
Aquesta denúncia, la sentència de la qual ha estat gestionada per la Secció Sindical de CGT del Metro de Barcelona i defensada pel lletrat Rafael Calderón del col·lectiu AIDE, després d’infructuosos intents de solucionar el problema directament amb el departament de Personal de l’Empresa. A la CGT ens resulta sorprenent haver d’acabar en el Jutjat social amb temes d’aquestes característiques per dos motius:

Ahir, dimarts 30 de setembre, els delegats sindicals de CGT i ACTUB van poder comprobar com la Direcció d’autobusos de Transports Municipals de Barcelona no ha paït el resultat de les últimes eleccions sindicals parcials que han acabat amb la majoria de CCOO, UGT i SIT al Comitè d’empresa.

El treballador Stanislaw Teodor Bedkowski estava realitzant treballs elèctrics, ahir 29 de setembre a les 12.30 del matí, en les instal·lacions de xapistería destinades al nou model EXEO. Mentre manipulava un quadre elèctric va perdre l’equilibri i va caure al buit, des d’una altura de 9 metres, a través d’un forat realitzat en la tanca de seguretat. La caiguda li va provocar greus lesions i va morir a primera hora del matí d’avui. El treballador prestava els seus serveis per a una subcontrata d’una subcontrata de SEAT.

Manifestació convocada a Barcelona el dimarts 7 d’octubre a les 19,00 h. des de Passeig de Gracia-Provença fins a Plaça Catalunya sota el lema “No a les 65 hores, Sí a les 35 hores. La crisi que la paguin els rics”. La manifestació està convocada per la Campanya contra la Directiva de les 65 hores.
Convocatòria de Vaga de 24 hores realitzada a nivell de Catalunya pel 7 d’octubre per tal de donar cobertura a tots els treballadors i treballadores que vulguin realitzar algun tipus d’aturada durant el dia. A cada empresa es decidirà la durada de l’aturada i les activitats informativesa realitzar.