
Audio Entrevista -Vaguistes de fam a Seat
Radio Klara entrevista a Diosdado Toledano vaguista de fam i acomiadat a Seat
En Lliure Directe el dimarts 5 de Febrer van entrevistar a Diosdado Toledano
acomiadat de SEAT .

Radio Klara entrevista a Diosdado Toledano vaguista de fam i acomiadat a Seat
En Lliure Directe el dimarts 5 de Febrer van entrevistar a Diosdado Toledano
acomiadat de SEAT .
BARCELONA, 10/02/2008 12:15 (EUROPA PRESS) .- Metges d’atenció primària i conductors d’autobús de Barcelona, i professors de primària i secundària de tot Catalunya han convocat per a la setmana que ve vagues al sector per reclamar a la Generalitat i a l’Ajuntament de Barcelona recursos i diàleg, a falta d’un mes per a les eleccions generals.
Les primeres mobilitzacions tindran lloc dimarts, quan més de 800 metges de capçalera i pediatres i xòfers d’autobús estan cridats a secundar aturades, mentre que els professors aniran a la vaga dijous, dia en el qual també han previst una manifestació social pel centre de la ciutat, amb el suport de sindicats estudiantils.

Milers de persones reclamen al carrer dos festius per als conductors d’autobús
Els treballadors de TMB amenacen de no complir els serveis mínims si els consideren desproporcionats
ROSA M. BRAVO . Barcelona
Unes 5.000 persones segons els organitzadors –1.700 per la Guàrdia Urbana– es van manifestar ahir a la tarda per reclamar que els conductorsd’autobús
El president del Comitè d’Empresa de Transports Metropolitans de Barcelona, Saturnino Mercader, explica les raons dels treballadors dels autobusos per plantejar-se la possibilitat d’una nova convocatòria de vaga si no s’aconsegueixen els dos dies de descans setmanal que reclamen.

CGT convoca els maquinistes de l’AVE a fer aturades parcials del servei entre el 19 i el 29 de febrer vinents.per l’ incompliment de Renfe dels acords sobre la selecció i formació dels conductors.
Comunicat del SINDICAT FEDERAL FERROVIARI -CGT
web del SINDICAT FEDERAL FERROVIARI -CGT
Seccions Sindicalsde CGT en RENFE OPERADORA y ADIF.

Des del pàrquing de l’entrada a muntatge a SEAT Martorell
Company/s, amics/as:
Avui divendres 8 de febrer és el 5º dia que seguim en vaga de fam. A pesar que el nostre pes corporal es reduïx dia a dia la nostra moral de lluita creix alimentada per les mostres de solidaritat que rebem.
El dia 6 de febrer totes les seccions sindicals estàvem citades amb la Direcció i amb el director general de Relacions Laborals de la Generalitat.
Mai abans des de l’Administració s’havien immiscit en aquesta casa, per la qual cosa allí ens vam presentar molt estranyats. I la veritat, és que després de moltes hores de negociació, la mediació rebuda ha sigut molt partidista a favor dels interessos de la Direcció. L’última proposta que ens ha portat el mediador no porta res bo per als treballadors; és més, fruit d’aquesta nova negociació, podríem tornar a perdre alguns dels pocs beneficis que tenim (com per exemple els dissabtes o diumengesde què gaudim).

L’aturada d’Ahir és secundada per un nombre important de treballadors/es, sobretot d’entre la plantilla més jove.
Després de l’aturada d’ahir dia 6 de febrer, d’1 hora 40′ en els tres torns de treball, encara que l’empresa reconeix només 190 cotxes, la CGT hem constatat una pèrdua de producció que ronda les 270 unitats. Això representa més del 60% de la producció prevista en el temps d’aturada. A això hem de sumar els inconvenients en matèria de qualitat derivats de la descoordinació generada per la falta de personal en les líniesque van treballar.
La Generalitat no aconsegueix cap avenç en les negociacions entre TMB i els sindicats, després de nou hores de reunió
Després d’una llarga reunió de més de nou hores de durada a l’interior de la seu del Departament de Treball, la direcció de TMB i els sindicats dels conductors d’autobusos convocants de la vaga continuen enrocats en les seves posicions
ACN / Esther Romagosa / Barcelona / Ult. Act. 06.02.2008 – 23:55 hs.- Després d’una llarga reunió de més de nou hores de durada a l’interior de la seu del Departament de Treball, la direcció de TMB i els sindicats dels conductors d’autobusos convocants de la vaga continuen enrocats en les seves posicions. La distància entre totes dues parts és tant gran que ni amb la mediació de la Direcció General de Relacions Laborals s’ha aconseguit aquest dimecres apropar posicions.
El proper 14 de febrer els treballadors i treballadores de l’ensenyament públic català faran vaga i es manifestaran contra el document de bases de la futura Llei d’Educació Catalana, que el Tripartit ha anunciat que vol aprovar durant aquest any.
Volem manifestar-los el nostre suport perquè nosaltres també considerem que:
– El document de bases presentat pel Tripartit és un atac en profunditat a l’ensenyament públic, en consonància amb les polítiques privatitzadores i neoliberals que dissortadament el Tripartit,un govern autoanomenat “d’esquerres i catalanista”, va aplicant en els diferents serveis públics: sanitat, transport…
Representants de la plantilla de Frape Behr han visitat als vaguistes de fam per a expressar-los la seva simpatia i solidaritat.
Per als vaguistes ha estat molt grat trobar-se amb uns companys que han desenvolupat recentment una lluita exemplar. A poc a poc la lluita i la solidaritat van establint els llaços de mutu suport que ens permeten respondre, en millors condicions, a les agressionsde la patronal.
Els treballadors de la fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona han tallat durant uns 10 minuts la Ronda Litoral, malgrat l’ampli dispositiu policial, per protestar per l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) anunciat per la multinacional, que afectarà unes 450 persones.
Segons fonts sindicals, uns 1.500 treballadors han sortit de la factoria cap a les 9.30 hores amb la intenció de dirigir-se a la Ronda Litoral i tallar aquesta via al trànsit, igual que van fer la setmana passada, però en un primer moment un cordó dels Mossos d’Esquadra elsho ha impedit.
Barcelona, 6 feb (EFECOM).- CGT ha tornat a organitzar aquest vespre una aturada d’una hora i quaranta minuts de duració en la fàbrica de Seat en Martorell (Barcelona) per a reclamar el reingrés de 66 treballadors acomiadats arran de l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) firmat el 16 de desembre del 2005.
Al final de l’aturada, els tres empleats acomiadats que mantenen una vaga de fam des de dilluns passat s’han dirigit als treballadors que han acudit a una assemblea, segons han informat fonts de CGT, únic sindicat convocant de les aturades.
L’aturada d’una hora i quaranta minuts convocat en tots els torns de l’empresa Seat en solidaritat amb els 66 treballadors no reincorporats a la companyia ha afectat al 20% de la producció en el torn de matí.
El seguiment de l’aturada en el torn de matí “no ha estat seguit per una majoria de la plantilla” per les pressions exercides pels representants d’altres sindicats contrarisa la mobilització.
Assemblea de conductors de bus i aturada de 6 hores el pròxim
dimarts dia 12, La lluita pels 2 dies continua…
els busos deixaran de circular entre les onze del matí i lescinc de la tarda.

Una vintena de companys de la Confederació General de Treballadors (CGT) s’ha tornat a concentrar aquest dimecres davant la Direcció Provincial de Trànsit per denunciar la situació d’un company del sindicat, Luis Antonio Garcia, que va ser sancionat amb un expedient disciplinari que l’afecta amb deu mesos i mig de suspensió de sou i feina.
El coordinador de la secció de l’administració de l’Estat a la CGT, Juli Camps, ha recordat que des de l’estiu de 2005 fins l’estiu de 2007 el treballador en qüestió va ser perseguit i restringit en l’activitat sindical per part dels seus superiors fins a ser sancionat.
CGT presentarà davant de la Direcció General de Treball i RENFE Operadora, Convocatòria de Vaga Legal per a tots els MM.II. Caps de Tren AVE/Euromed, si no s’arribés a un acord en la Comissió de Conflictes Laborals que se celebrarà aquest vespre a les 17 hores.
Aquest vespre es reunirà la Comissió de Conflictes Laborals de RENFE Operadora, pas previ a la convocatòria de vagues, per a tractar el conflicte reobert per part de RENFE amb els MM.II. Caps de Tren AVE. Aquesta reunió, d’acabar sense acord, seria el primer pas per a unes noves mobilitzacions, les dates de les quals estan inclús per determinar. CGT, com és habitual, està intentant per tots els mitjans buscar una solució al conflicte que, unilateralment, ha reobert l’empresa a l’incomplir els acords firmats en els mesos d’octubre i desembre passats.
El Tribunal de Justícia de les Comunitats Europees (TJCEE), a través de diverses sentències molt recents, limita el dret de vaga, quan la mateixa pretén impedir que una empresa es deslocalitzi amb l’única pretensió de pagar menors salaris i empitjorar les condicions de treball, al mateix temps que avala el dumping social al considerar que no es vulnera les condicions laborals més favorables per als treballadors desplaçats (multinacionals de qualsevol sector) i dóna per bo que s’apliqui el principi de la llibertat d’establiment perquè no existeixi discriminació entre empreses comunitàries pel país d’origen de les mateixes (menors condicions laborals i d’ocupació) i no s’abonen les condicions contractuals d’on es presta el servei o esrealitza el treball.
Després de l’anunci de la manifestació del dia 9 i de l’assemblea (amb aturada de sis hores) del dia 12, s’estan produint i es van a produir una sèrie d’esdeveniments que és necessari que la plantilla conegui.
Com és sabut, totes les reunions que hem tingut amb la direcció des del 14 de gener no han servit per a res, ni tan sols ha sigut possible obrir veritablement la negociació ja que l’empresa s’ha mostrat en tot moment poc inclinada a acceptar gens del que li hem posat damunt de la taula i inclús s’ha negat a parlar del tema més important: els dos dies de descans setmanals.

A les 00:00 hores d’avui, dilluns 4 de febrer,tres companys de la “Asamblea de despedidos/as de SEAT” han començat una vaga indefinida de fam per exigir el reingrés de tots els acomiadats sense exclusions.
A les 11 s’ha efectuat una concentració-roda de premsa, a les portes del Departament de Treball, on han rebut el suport d’una cinquantena de delegats i delegades sindicals i representants d’organitzacions socials i cíviques.
Els sindicats catalans es rebel·len contra la llei educativa autonòmica
Els directors triaran docents i els centres públics podran tindre gestió privada
SEBASTIÁN TOBARRA – Barcelona – 04/02/2008.- Els sindicats han posat les espases enlaire davant de la que serà la primera llei d’educació de Catalunya. La situació està encrespada des de fa setmanes. Els sindicats han declarat una guerra sense quarter als canvis anunciats per la Generalitat. No els agraden i han convocat vaga de mestres i de professors en escoles i instituts el 14 de febrer amb l’objectiu de paralitzar els centres escolars. Les centrals sindicals demanen que la Generalitat retiri el document de bases de la futura llei. La norma es desenvoluparà sota el paraigua del nou Estatut català i de l’estatal Llei Orgànica d’Educació (LOE).
L’assemblea de professorat de la Mesa de l’Educació de Persones Adultes de Catalunya ha acordat donar suport a la vaga convocada el 14 de febrer, per aconseguir la retirada del document de bases de la Llei d’Educació a Catalunya (LEC).
La LEC, tal i com es presenta en el seu document de bases implica, pel conjunt de l’educació:
– Impulsar la gestió jeràrquica i empresarial dels centres educatiusi implantar la lògica del mercat.
El Sindicat de Treballadors de la Marina Mercant de la CGT, va aconseguir la totalitat dels 3 delegats de personal, en les eleccions sindicals celebrades el passat dia 31 de gener, en la Flota de Transportes Marítimos Alcudia S.A..
En les votacions realitzades els/es candidats/es del STMM CGT van obtindre un total de 66 vots, i els candidats de UGT van rebre 26 vots que no els van bastar per a aconseguir representació en la Naviliera.