Davant la segregació i privatització de RENFE Operadora i ADIF, els necis es protegeixen del sol posant-se a l’ombra dels voltors
ELS NECIS ES PROTEGEIXEN DEL SOL POSANT-SE A L’OMBRA DELS VOLTORS
El dia 1 de gener de 2014 RENFE Operadora es divideix en tres empreses i es crea una altra amb patrimoni de RENFE per a lliurar a les empreses privades que desitgin operar amb els menors costos (seran també els menors costos laborals possibles). No hi ha problema, la Direcció s’ha assegurat la seva propi futur, el que es manté de RENFE Operadora està creat per a ells.
Està previst que en la mateixa data ADIF es divideixi en dues empreses perquè 14.000 milions de deute públic no figuri com a tal, encara que segueixi existint. Per a organitzar aquesta operació de “comptabilitat creativa” s’han portat d’Hisenda a la responsable de l’embolic dels DNIs de la Infanta: al final ningú sap el que ha passat, i aquest pel que sembla és el perfil que es busca.
S’estan veient desfilar per les oficines de RENFE Operadora a diverses consultores privades que, pagades amb diners públics, prepararan “plans de viabilitat” per a les empreses segregades i previsiblement per a la seva privatització. Consultores contractades pels gestors públics que han estat incapaços de fer viable el nostre ferrocarril.
El President de RENFE ha reconegut, en la seva recent compareixença en el Congrés, que la segregació suposa passar de 200 a 225 milions d’euros de pèrdues, així com que la important retallada en els contractes influirà de forma determinant en l’ocupació en les empreses de serveis auxiliars (Ferroser, Comfersa, …)
Els treballadors procedents de l’extinta FEVE segueixen sense veure regularitzada la seva situació, els del Canal de Venda i els de Terminals segueixen sense saber quin serà el seu futur. I mentre, seguim malbaratant els diners de tots amb campanyes redundants com el fitxatge per empremta digital o comprant fanals italians a 18.000 € la unitat per a estacions que tanquen a la setmana següent.
Mentre l3s treballador3s veiem com el nostre futur s’esvaïx, els voltors comencen a prendre posicions. El Grup Planeta ja està en converses amb el Ministeri per a privatitzar l’AVE, i un grapat d’empreses caminen rondant la privatització d’AVE i Mercaderies i les concessions de Rodalia i Mitja Distància: Acciona, Globalvía, Alsa, i fins i tot les empreses públiques francesa i alemanya, SNCF i DB, aprofitant la protecció que els seus governs sí donen al seu ferrocarril públic.