CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

jpg_P1010040_3_.jpg
Acció Sindical

La CGT es concentra a Rubí davant les portes del Grup Ruffini

A les 12 del migdia d’aquest dijous 1 d’octubre, amb puntualitat, més de 100 treballadors/es solidaris amb els companys acomiadats d’ICMA ens vam concentrar a les portes de l’empresa Ruffini, en un ambient reivindicatiu i denunciant l’actitud prepotent i feixista de la Direcció del “GRUP RUFFINI”, que no ha tingut la vergonya de rebre als companys acomiadats. S’ha impedit la sortida de camions de l’empresa durant la concentració. Una hora després de començar la concentració es rebia una trucada de l’advocada dels companys comunicant que l’advocat de l’empresa li comunica que avui divendres se’ls abonarà els salaris que tenen pendents fins a la data de l’acomiadament (25 de juliol); i que el dilluns 5 d’octubre estan citats empresa i treballadors en el Departament de Treball. Els treballadors d’ICMA davant el canvi d’actitud de l’empresa es mostren prudents i esperen esdeveniments.

Des de la Secció Sindical de CGT a ICMA es vol agrair les mostres de solidaritat rebudes en la concentració enfront de les portes de Ruffini així com el suport econòmic rebut de tota la CGT.

El nostre reconeixement es basarà en la lluita i denúncia contra el Grup Ruffini per la persecució sindical cap a la CGT que estan portant a terme.

Salut.

CONTRA EL TERRORISME PATRONAL- ACCIÓ OBRERA

CGT Rubí

Llegir més »
Acció Sindical

Acord de Nissan amb UGT i CCOO per l’expedient temporal que afecta 1948 treballadors/es

Els sindicats UGT i CCOO van arribar a un acord el 30 de setembre amb la direcció del grup automobilístic Nissan per tirar endavant l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) temporal que ha presentat la companyia i que afectarà 1.948 treballadors de les plantes de Barcelona i Montcada i Reixac. Els sindicats USOC i CGT s’han oposat a aquest acord perquè no consideren que l’ERO sigui necessari ateses les càrregues de treball futures. L’ERO serà efectiu de l’1 d’octubre al 31 de març, i en queden exclosos els treballadors més grans de 53 anys.

Llegir més »
Acció Sindical

Tots els sindicats de la UAB denuncien la direcció autoritària de la UAB

Tots els òrgans de representació del personal d’administració i serveis i personal docent investigador, així com totes les seccions sindicals de la Universitat Autònoma de Barcelona denuncien en un comunicat conjunt el caràcter autoritari de la política laboral, d’obstaculització del drets sindicals i a la participació -també envers l’estudiantat – de l’actual Equip de Govern, liderat per l’Anna Ripoll.

Llegir més »
Acció Sindical

Canviem el treball en equip i el sistema de producció a Seat

Amb la signatura de l’últim Conveni Col·lectiu i com reivindicació dels sindicats majoritaris, es van assentar les bases del Treball en Equip. Des de CGT ens vam oposar i ens oposem a l’esmentat sistema tal com està plantejat. Per una quantitat miserable de diners i lligada a uns objectius que imposa l’empresa, s’augmenta considerablement les tasques dels operaris, és a dir, més polivalència i responsabilitat.

Llegir més »
Acció Sindical

Condemnat a 2 anys de presó el company de TMB Andreu de Cabo

La direcció de TMB continua amb la seva ofensiva contra els i les treballadores. En aquest cas, portant a judici Andreu de Cabo, tècnic de la cotxera Pablo Díez (exPonent) i delegat de CGT, que ha estat condemnat a dos anys de presó i 3000 euros de multa per trencar, pressumptament, un vidre d’un autobús amb un tronc.

Llegir més »
jpg_28092009056.jpg
Acció Sindical

La CGT inicia un bloqueig de l’entrada de Roca a Gavà el dia 28 en contra de l’ERO i la policia els desallotja el dia 29

Continuen les mobilitzacions contra l’ERO de ROCA, que pretén acomiadar a 713 treballadors/es de les plantes espanyoles. La CGT iniciava el dilluns 28 un bloqueig de vehicles a l’entrada de la factoria de Gavà. Per la tarda es realitzava una concentració davant del Departament de Treball a Barcelona. Els Mossos d’Esquadra desallotgen el bloqueig de l’entrada de Roca.

Llegir més »
Acció Sindical

Ple Estatal de Seccions Sindicals de CGT en el sector del Telemàrqueting

Els dies 2 i 3 d’octubre se celebrarà a Madrid el Ple Estatal de Seccions Sindicals de CGT en el sector de telemàrqueting.

Començarà a les 11 hores en el saló d’actes del Sindicat Federal Ferroviari situat a l’Avinguda de Barcelona 10 soterrani 2 (Estació Atocha) i tindrà el següent ordre del dia:

1.- Elecció del president de taula i dels secretaris d’actes i de paraules. Recopilació d’actes d’assemblea i acreditacions. Aprovació si escau de l’acta del ple anterior

2.- Informes de gestió del Secretariat Permanent de la CET

3.- Informes de l’acció sindical de cada secció des de l’últim ple

4.- Plataforma de negociació del pròxim conveni

5.- Estratègia de negociació del pròxim conveni

6.- Situació de la CET després de l’últim Congrés Confederal

7.- Elecció del nou Secretariat Permanent

Aquest ple té especial importància atès que s’ha denunciat el conveni i del mateix ha de sortir tant la plataforma com l’estratègia de negociació que el nostre sindicat ha de desenvolupar, i al mateix estan convocades totes les seccions sindicals que CGT té en aquest sector.

Coordinadora de Telemàrqueting de CGT

Llegir més »
Acció Sindical

La CNT-F davant la situació social a França

Sembla que les derrotes governen els nostres temps: pujada dels acomiadaments col·lectius, suïcidis d’assalariats destruïts per la gestió moderna de les empreses (el management) com a France Telecom o Renault; expulsions de treballadors amb famílies sense papers sigui per part de la policia a Calais o pel servei de “ordre” de la CGT a París ; repressió en contra del moviment sindical a Kanaky, a Nimes, a Grenoble i en altres llocs; trets amb gomes mutiladores en contra de la joventut; desesperança en el camp; destrucció dels serveis públics; classe política sorda quan treballadors com els de Molex amenacen amb fer explotar la seva eina de treball per a viure amb dignitat; paraules racistes d’un ministre (el d’Interior) amb lel suport dels seus iguals.

Plouen els cops, de vegades ens quedem sense alè i la resposta triga en organitzar-se… No fa faltar esperar esperar als plans d’emergència, aquests són per als bancs. No fa faltar esperar que l’esquerra política s’organitzi, aquesta es queda fora de la nostra realitat social – només està preocupada per les batalles de poder i d’ego. No fa faltar esperar solucions des de la perspectiva del sindicalisme oficial, les confederacions anomenades representatives estan massa ocupades a negociar amb el govern les modalitats de cogestió. No fa faltar esperar que el capitalisme es reformi per si mateix, està massa ocupat en entretenir-nos perquè oblidem el que realment és: una màquina de triturar i de treure beneficis a favor d’uns pocs.

El combatre només serà nostre. Això sí que ho van entendre els treballadors de Conti (subcontractista) o de la SBFM, com els obrers kanaks (de Nova Caledònia) i guadalupenys. Sempre on els treballadors s’organitzen per si mateixos en les seves lluites perquè es respecti els seus drets i guanyar influència, la societat avança. En contra del sindicalisme de cogestió, de les direccions sindicals que negocien les nostres derrotes i aïllen les nostres lluites, és hora de desenvolupar un sindicalisme de classe, interprofessional i ofensiu, portador d’un projecte de transformació social anticapitalista i antiautoritari.

Perquè avui dia, al govern i a la patronal no li importen els dies de (in)acció amb falsa unitat sindical. Les nostres lluites socials es realitzen sense parar, pensin el que pensin les burocràcies sindicals.

La Confederació Nacional del Treball (CNT) crida a tots els treballadors/es, asalariats/des, desocupats/des o precaris/es, a construir un moviment social entorn de la democràcia directa i cap a la vaga general.

24 setembre 2009.

Confédération Nationale du Travail – CNT (França)

www.cnt-f.org

Llegir més »
Acció Sindical

Nissan presenta un nou ERO temporal a Barcelona que afectarà 1.948 treballadors

El fabricant d’automòbils Nissan ha anunciat el 21 de setembre un nou ERO temporal per a 1948 treballadors en les plantes de Barcelona i Montcada i al departament de logística dels vehicles situat al port de Barcelona. L’ERO afectarà a una mitjana de 27 dies per treballador des del dia 1 d’octubre fins el 31 de març de 2010, éssent els treballadors més afectats els de la línia de muntatge de la furgoneta Primastar amb 38 dies d’afectació i els de la línia d’ensamblatge dels models Pathfinder i Navara amb 30 dies. Al mateix temps que l’ERO, per fer-lo més digerible, Nissan anunciava l’avançament en quatre mesos de la posada en marxa de forma estable d’un segon torn el febrer de 2010.

Llegir més »
Acció Sindical

La CGT alerta que perilla el servei de taquilla a les estacions de Sant Vicenç, Cambrils, l’Aldea i Reus

26/09/09 – Cambrils – Ò. Palau – El Punt

La Confederació General del Treball (CGT) va denunciar ahir amb accions de protesta a les estacions de Cambrils i l’Aldea la progressiva privatització de serveis i el tancament d’estacions al Camp i l’Ebre per part de Renfe i Adif en els últims anys, que segons la CGT ja ha comportat la pèrdua de 26 llocs de treball des del 2004. El sindicat ferroviari alerta ara d’un nou pla estatal per tancar les taquilles a les estacions de Sant Vicenç de Calders, Cambrils i l’Aldea, i fins i tot a Reus els caps de setmana.

Llegir més »
Acció Sindical

Desregulació horària en el Banc Santander

Els sindicats CGT, ELA, Solidaridad, CIG i LAB, ens hem negat a canviar la lliurança dels dissabtes per una flexibilitat horària que suposa la desregulació total dels horaris per a més de 16.000 treballadors i treballadores de la xarxa d’oficines del Banc Santander.

La Flexibilitat Horària, que l’empresa ha pactat amb CCOO, UGT i FITC, no queda emmarcada dintre d’una franja horària límit, ni contempla mecanismes per a registrar i verificar de manera fefaent que no se sobrepassen les 1.700 hores de jornada màxima anual, pel que l’horari teòric, de 8:00 a 15:30, serà en la pràctica paper mullat.

La Direcció del Santander utilitzarà la flexibilitat horària, ara establerta, per a imposar la prolongació il·legal de la jornada de treball a tota la plantilla. En l’actualitat, i a causa de les constants pressions i amenaces, més del 50% del personal del Santander treballa 10 o 12 hores cada dia, una jornada laboral que comença a les 8 del matí i finalitza passades les 8 de la tarda. La flexibilitat d’horaris establerta en aquest acord serà utilitzada pel Santander per a ocultar milers d’hores extraordinàries, que no paga als treballadors, ni cotitza a la Seguretat Social.

A partir d’ara, aquest frau, que hem denunciat reiteradament davant la Inspecció de Treball, augmentarà i serà més difícil de perseguir. No hi ha dubte que les jornades laborals de 12 hores són incompatibles amb la conciliació de la vida laboral i familiar, pel que és un exercici de cinisme que l’empresa, al costat de CCOO, UGT i FIT, estiguin “venent” aquest acord afirmant que facilitarà aquesta conciliació.

Secció sindical CGT Banc Santander

Llegir més »
jpg_DSC00092.jpg
Acció Sindical

Exitosa Conferència de Delegats/des de la CGT de Catalunya: “Davant la crisi, respostes de la CGT”

El passat 16 de setembre es va realitzar la Conferència de delegats i delegades de CGT Catalunya en el centre Cívic Fort Pienc, amb la presència de 125 assistents. El tema a tractar va ser “Davant la Crisi, respostes de la CGT”, es van repartir els butlletins d’informació sindical de maig i setembre elaborats pel Gabinet Jurídic del Confederal, així com un resum confeccionat pel CESL, de la situació laboral actual i comparativa amb els anys 2007 i 2008 (ERO, atur, distribució en sectors, etc).

Llegir més »
Acció Sindical

Un altre treballador mort a la fàbrica de SEAT-Martorell. El sisè en un any.

Un treballador que realitzava el muntatge de l’estructura del nou taller 6 va morir ahir dia 22 sobre les 12 del matí, al quedar atrapat entre un elevador i una biga. Encara no es coneixen les causes per les quals el mort Lakhdar Abbadt, que es trobava pujat en una cistella a uns 5 metres d’altura, va quedar atrapat contra l’estructura.

Van ser treballadors aliens a l’obra qui van alertar de la situació ja que el treballador es trobava sol en el moment de l’accident. El Servei d’Emergències Mèdiques res va poder fer per la seva vida. El treballador de 28 anys prestava els seus serveis per a la subcontrata BARBESA, subcontractada per EMSA, que és la contractada per SEAT per a la construcció del nou taller 6, on es produirà la xapisteria del model Q3.

Es dóna la circumstància que fa just un any que un altre treballador, d’una subcontrata que realitzava els treballs elèctrics en la construcció del taller de xapisteria del model EXEO, va morir al caure des d’una altura de 9 metres.

La CGT a SEAT-Martorell manifesta la seva més enèrgica repulsa davant els fets ocorreguts i assenyala a l’empresa SEAT com principal responsable de la mort d’aquest company. La CGT no considera que hagi estat un inevitable accident laboral, ja que el treballador no hauria d’haver estat sol en un treball en altura, i apunta a la falta de control en la subcontractació d’empreses per SEAT.

La CGT denuncia la precarietat que treballen les contrates i subcontrates de SEAT, amb treballadors als quals els falta formació i amb falta de personal i mitjans amb l’objectiu d’estalviar costos. A tot això cal afegir que la coordinació de la prevenció entre aquestes empreses subcontractades també està subcontractada. El resultat és que SEAT no compleix amb les seves obligacions i les dilueïx en l’entramat d’empreses posant en risc la salut dels treballadors.

A més, la CGT recorda que Lakhdar Abbadt és el sisè company que, en un any, mor dintre de la fàbrica, una xifra sense precedents, i apunta a una deficient política de Prevenció de Riscos Laborals com causes de l’alta sinistralitat a SEAT.

23 de setembre de 2009.

CGT SEAT Martorell

NOTA DE PREMSA SINDICAT METAL.LÚRGIC CGT BAIX LLOBREGAT

Un altre treballador mor a la fàbrica de SEAT-Martorell. El sisè en un any.

Un treballador que realitzava el muntatge de l’estructura del nou taller 6 va morir el pasat dimarts 22 de setembre al quedar atrapat entre un elevador i una biga.

Llegir més »
Acció Sindical

25 setembre: concentracions de treballadors i usuaris a les estacions de RENFE-ADIF de Cambrils i L’Aldea

CGT MANIFESTA EL SEU CONTUNDENT REBUIG AL PROJECTE DE TANCAMENT DE LES TAQUILLES DE RENFE I ADIF, ADVERTEIX DE LA PROGRESSIVA PÈRDUA DE LA QUALITAT EN EL SERVEI PRESTAT I DENUNCIA L’ABANDÓ DE LA GESTIÓ DEL SERVEI PÚBLIC EN NOM DEL BENEFICI PRIVAT

DIVENDRES 25 SETEMBRE: CONCENTRACIONS DE TREBALLADORS I USUARIS EN LES ESTACIONS DE CAMBRILS (10 h.) I L’ALDEA-AMPOSTA-TORTOSA (12.30 h.)

La Direcció executiva de rodalies de RENFE i les d’Estacions i Circulació d’ADIF, aprofiten l’actual crisi econòmica amb un projecte encaminat que els ciutadans s’acostumin a l’ús de les màquines expenedores de bitllets, el que faria desaparèixer al personal ferroviari de les estacions.

Aquest projecte és contrari als interessos de tots els usuaris i usuàries, doncs està deixant d’una manera progressiva les estacions sense personal que s’ocupi de l’atenció i informació personalitzada que requereixen els ciutadans i asseguri unes instal·lacions en condicions.

El tancament del canal de venda de bitllets en les taquilles està suposant també una destrucció massiva de llocs de treball i la seva aberrant substitució per màquines auto-venda. Unes màquines auto-venda que han requerit una gran inversió i que tenen elevats costos de manteniment, amb l’agreujant que el producte comprat per Renfe no dóna, ni de bon tros, les prestacions requerides. A part de la seva mala gestió a l’hora de comprar un material eficient, els plans de Renfe i ADIF no s’han donat a conèixer a l’opinió pública.

Des d’aquest sindicat entenem que el silenci d’ambdues empreses públiques obeeïx a que aquests plans estan guiats per interessos privats donant prioritat a les empreses privades per a beneficiar-se dels drets reconeguts constitucionalment a les persones, podent privar d’aquests drets als ciutadans en cas que no aportin beneficis, o bé augmentar el seu preu, sigui a través de les tarifes que paguen els usuaris o mitjançant les subvencions públiques que paguem a través dels impostos. En l’empresa pública, fins ara, els diners s’han reinvertit en la millora del sistema, a diferència de l’empresa privada, on els beneficis van a parar a les mans d’accionistes (uns pocs).

Tot això va en menyscapte de les garanties de mobilitat de la ciutadania i el dret a accedir al servei de transport en les adequades condicions de qualitat, seguretat i preu assequible.

La situació actual del servei en nombroses estacions de la demarcació de Tarragona és la següent:

* Estació d’Ascó: Sense personal

* Estació de Flix: Sense personal totes els matins de Dilluns a Divendres i Dissabtes Diumenges i Festius les 24h.

* Estació de Riba-roja: Sense personal totes les tardes de Dilluns a Divendres i Dissabtes, Diumenges i Festius les 24h.

* Estació de Montblanc: Sense personal totes les tardes de Dilluns a Divendres i Dissabtes, Diumenges i Festius les 24h.

* Estació de Valls: Sense personal Dissabtes, Diumenges i Festius. Resta de la setmana amb personal en horari partit, no abastant l’atenció a diversos trens.

* Estació de Cambrils: Sense personal a partir de les 16h de Dilluns a Divendres, a més de Dissabtes, Diumenges i Festius les 24h.

* Estació de Reus: Sense personal entre les 23h i les 6h tots els dies.

* Estació de Torredembarra: Privatitzat el servei de venda i informació.

* Estació de Salou: Privatitzat el servei de venda i informació.

* Estació de Calafell: Privatitzat el servei de venda i informació.

* Estació de Tarragona: Privatitzat el servei de venda de bitllets de Mitja Distància i Regionals. Privatitzat el servei d’atenció al viatger.

* Estacion de L’Aldea-Amposta-Tortosa. Ha reduït el servei d’horari de taquilles en els últims mesos, en l’actualitat de 6,50 a 21,30.

* Estacion de Vila-seca. Sense personal.

Les repercussions més evidents i negatives que comporta el tancament i privatització de les taquilles de les estacions són:

1. Augment de la despesa pública en l’adquisició i manteniment d’una infinitat de màquines que substitueixin als treballadors/es de la venda de bitllets ja que aquest nou engendre de projecte té si més no una dubtosa viabilitat econòmica a causa de la reducció d’ingressos que aquesta aniquilació del servei implica.

2. Encariment de les tarifes, al posar Renfe i ADIF en mans d’empreses privades un servei públic que ha estat creat i pagat per la societat, sota dubtosos criteris economicistes.

3. Deterioració de les instal·lacions en els recintes ferroviaris de rodalia i Regionals, i augment de les dificultats per a obtenir el títol de transport (bitllet) o rebre informació de viva veu.

4. Renfe i Adif carregaran les responsabilitats cap al poc personal que quedi, que haurà de donar la cara per tots els problemes que els vénen damunt sí aquest projecte surt endavant.

5. Destrucció i precarització de l’ocupació. Estem farts de veure com cada empresa contractista que passa pel ferrocarril, intenta empitjorar les condicions de vida dels treballadors.

Els usuaris de les Proximitats i Regionals i la societat en el seu conjunt com a propietaris notarem de manera immediata les repercussions d’aquesta “transformació” que pretenen imposar-nos els gestors de l’empresa pública RENFE Operadora.

CGT defensa que el Servei Ferroviari de les Proximitats i Regionals segueixi sent un servei públic que respongui a les expectatives i demandes de mobilitat del conjunt de la societat, amb uns serveis satisfactoris i unes tarifes assequibles, i per descomptat, garantint la seguretat enfront de qualsevol altre criteri.

Sobretot perquè hi ha alternatives viables i lògiques, tota la societat, en el seu doble paper d’usuària i propietària d’aquest Sector Públic Ferroviari, ha de participar i intervenir en les decisions que afectin al futur del mateix.

CGT, reafirma la seva voluntat de seguir lluitant per un transport ferroviari col·lectiu, públic i eficaç, on els treballadors tinguin unes condicions de treball dignes, mantenint i augmentant el nombre de llocs de treball, on la societat pugui gaudir d’un Servei Ferroviari on prevalgui la qualitat del servei i la seguretat de tots, obligant a les Direccions tècniques i polítiques al manteniment d’un servei públic, segur, social i efectiu.

Per a reivindicar tot això des de CGT anem a realitzar dues concentracions el pròxim divendres 25 de setembre en les estacions de Cambrils 10.00h. i L’Aldea-Amposta-Tortosa a les 12.30h., en les quals participarem els delegats de CGT dels Comitès d’Empresa de Renfe i Adif a Tarragona, així tots els usuaris que desitgin participar en les mateixes, així mateix es realitzara un repartiment d’octavetes informatives als usuaris de la situació en les estacions del Camp de Tarragona i Terres de L’Ebre, així com l’atenció directa als usuaris afectats per la reducció de serveis. En el transcurs de les concentracions es realitzaran rodes de premsa en cadascuna de les estacions.

SECCIÓ SINDICAL DE TARRAGONA DEL SINDICAT FEDERAL FERROVIARI DE LA CONFEDERACIÓ GENERAL DEL TREBALL (SFF-CGT)

Llegir més »
Acció Sindical

La Secció Sindical de CGT a Correos del Vallès ha denunciat al Ministeri de Foment davant el Defensor del Poble i davant la Comissió Europea

El Sindicat de Correos de la CGT en el Vallès ha denunciat davant el Defensor del Poble i davant la Comissió Europea, amb data 21 de setembre al Ministeri de Foment per no complir, segons el parer d’aquest Sindicat, les seves obligacions d’inspeccionar i sancionar a Correos, que no ha garantit un repartiment diari a tots els ciutadans de Sabadell durant els mesos de juliol i agost.

CGT ha enviat vuit denúncies contra Correos al Ministeri de Foment al llarg dels mesos de juliol i agost. En elles li hem comunicat que, segons les nostres dades, en 231 ocasions alguna secció de repartiment s’ha quedat sense repartir a Sabadell i, per tant, els ciutadans s’han quedat sense rebre els seus enviaments al dia.

Per la seva banda, el Ministeri de Foment es va posar en contacte amb CGT únicament mitjançant un escrit de data 27.07.2009 en el qual sol·licitava documentació addicional i comunicava que donava trasllat dels escrits de denúncia que havia rebut a Correos.

Correos no va millorar el servei en el mes d’agost i el Ministeri, al que se li van seguir enviant denúncies a l’agost, no ha respost a les mateixes.

A la CGT creiem que l’empresa Correos ha de ser advertida o sancionada per haver deixat, segons les nostres dades, en 231 ocasions a ciutadans de Sabadell sense servei, doncs l’article 17 de la Llei Postal li obliga a garantir un repartiment diari a tots els ciutadans. De la mateixa manera, creiem que el Ministeri de Foment ha d’inspeccionar el cas i, si escau, advertir a l’empresa o sancionar-la.

Ens sembla una excusa que el Ministeri de Foment demani a CGT que aportem documentació addicional a les nostres denúncies, quan sap que aquesta documentació es troba registrada en aplicacions informàtiques de Correos (SIE i SGIE), que el Sindicat no pot copiar, però que el Ministeri si pot requerir a Correos.

Pensem que, en aquest cas, el Ministeri de Foment no ha complert l’obligació d’adoptar mesures per a garantir el servei postal universal, que li atribuïx l’article 37.3 de la Llei Postal i per això hem denunciat el cas davant dos organismes: davant el Defensor del Poble, perquè hi ha hagut ciutadans que s’han quedat sense rebre un servei bàsic que ha de garantir-los l’Administració, i davant la Comissió Europea, perquè s’ha vulnerat la Llei Postal, que és la trasposició a la nostra normativa nacional de la Directiva de la Unió Europea 97/67/CE.

Sabadell, 22 de setembre de 2009.

Llegir més »
Acció Sindical

Nou curs 2009-10: L’aprovació de la LEC dóna marc a un «pla de restriccions»

Al final del curs passat després d’un procés d’importants mobilitzacions la LEC era aprovada al Parlament (com ja era previsible) davant la protesta que el mateix 1 de juliol sindicats i professorat manifestava a pocs metres d’on se celebrava la sessió parlamentària.

L’actitud cínica que el Conseller ha mantingut fins a aquest moment es repetia en una carta al professorat on ens deia que no veuríem una allau de decrets per desenvolupar la llei; («Tenim la Llei. Us preguntareu, doncs, què passarà a partir d’ara? Tornarem a viure una allau de decrets i normes que ens encotillaran novament sota la promesa d’una autonomia en realitat inexistent? De cap manera»)

No obstant, durant el dos mesos de vacances el Departament d’Educació ha anat publicant al DOGC una sèrie de decrets, resolucions i acords vinculats molt directament amb alguns dels aspectes més regressius de la LEC: Adjudicacions de llocs de treball per interins i substituts a partir del 28 d’agost (amb l’aplicació i reducció estricta en les substitucions per reducció de jornada); Acord de Govern per a la creació dels complements retributius de responsabilitats específiques de coordinació i per dedicació lectiva especial; el Parlament publica en el DOGC del 16 de juliol la LLEI 12/2009, del 10 de juliol, d’educació; Supressió del batxillerat nocturn en determinats centres IES; Establiment de les funcions de la direcció de les zones educatives i creació de noves; Pròrroga i ampliació dels ghettos escolars per a immigrants.

Llegir més »
Acció Sindical

RENFE decideix prorrogar l’ERO vigent

Des de CGT no estimem necessari continuar amb la reducció de plantilla a través de la pròrroga de l’ERO. A través de diversos ERO a RENFE vénen reduint dràsticament la plantilla des de l’any 1992, passant d’aproximadament 70.000 treballadors/es als actuals 14.000 treballadors/es.

Llegir més »
carta Marta Labata
Acció Sindical

Els treballadors/es d’autobusos de TMB emplacen a la Direcció a assistir i a acceptar el que decideixi l’Assemblea del 7 d’octubre

Avui dilluns, 21 de setembre, el Comitè de conveni ha entregat una carta a Marta Labata (Directora de Persones d’autobusos de TMB) on s’emplaça a la Direcció de TMB (Assumpta Escarp i Dídac Pestaña) a assistir, exposar i acceptar el que acordin els treballadors/es d’autobusos de TMB en la seva Assemblea del proper 7 d’octubre.

Llegir més »
Acció Sindical

Convocada concentració l’1 d’octubre a les portes de l’empresa ICMA de Rubí en solidaritat amb els 12 treballadors acomiadats

EL DIJOUS 1 D’OCTUBRE, A LES 12 HORES, A LA PORTA DE L’EMPRESA ICMA I RUFFINI, SITUADA, AL CARRER COMPOSITOR BIZET 2 DE RUBI.

Com molts ja sabeu els companys acomiadats de l’empresa ICMA estan lluitant pel seu lloc de treball i contra la persecució a la CGT en aquesta empresa. Us recordem que a aquesta empresa li va ser denegat un ERO i que va acomiadar de forma fraudulenta als companys. Que gairebé la totalitat dels 12 acomiadats són afiliats a CGT, dos són delegats, i que des del mes de juny estan sense cobrar, posant traves l’empresa per a la tramitació de la prestació d’atur. El que crea una situació difícil de suportar.

El passat 17 de setembre se celebrava al CMAC la conciliació per l’acomiadament dels 12 companys de l’empresa ICMA sense acord, quedant pendents de judici. Els companys porten amb aquest mes tres mesos sense cobrar, estan aguantant estoicament i segueixen amb ganes de no cedir. L’empresa els ha plantejat arribar a un acord, però sense concretar, d’una forma poc clara, que dóna més la sensació de voler embolicar la cosa sense donar sortida, que altra cosa. La contestació dels companys que és que CGT està per l’ocupació i el que han de fer és readmetre a la plantilla acomiadada.

Els companys estan concentrant-se gairebé tots els dies en la porta de l’empresa ICMA i RUFFINI ja que pertanyen a aquest grup, d’una forma admirable tenint en compte la situació que tenen. CGT hem de denunciar l’actitud VIOLENTA I TERRORISTA d’aquesta empresa, doncs sotmetre als treballadors a una situació com la que estan sofrint, de desgast, de pressió i de persecució a una forma de fer sindical, no es pot qualificar d’altra forma més que de violència i terrorisme empresarial a qui cal parar els peus, que des de CGT no podem tolerar i a la qual ens veiem obligats a donar resposta per solidaritat i suport mutu.

PEL QUE US CONVOQUEM A UNA CONCENTRACIÓ DE DENÚNCIA I REBUIG A LA VIOLÈNCIA EMPRESARIAL I DE SOLIDARITAT I SUPORT A LA LLUITA EXEMPLAR DELS COMPANYS, EL DIJOUS 1 D’OCTUBRE, A LES 12 HORES, A LA PORTA DE L’EMPRESA ICMA I RUFFINI.

Per al que no tingueu transport o no tingueu molt clar com arribar, hem quedat en el Local de CGT a Cornellà a les 11 hores.

Us recordem que el número de compte bancari per al suport econòmic és el: 2100-3144-24-2200070495

Federació Comarcal Baix Llobregat CGT

12 companys d’ICMA SA porten ja 3 mesos sense salari

Les condicions extremes dels onze companys d’ICMA SA (Grup Ruffini) afiliats a CGT, que des de juny estan sobrevivint a una situació precària no entreveu un final immediat, tot el contrari, … … aixoplugant-se la Direcció de l’empresa davant l’empara que les Administracions Públiques posen a disposició, presenten recurs d’alçada davant la nul·litat dictaminada pel Departament de Treball en data de 24 de juliol. Única i exclusivament per a allargar, pressionar i soscavar l’ànim d’onze pares de família l’afiliació dels quals i militància a un sindicat no afí als interessos empresarials de destrucció d’ocupació i no adormit en la seva consciència com classe treballadora, està patint.

Aquesta lluita no és solament la lluita d’uns individus pels seus interessos econòmics laborals, és el tribut a la dignitat cap a la classe treballadora, és el llegat pedagògic cap als nostres fills. L’estratègia destructiva premeditada per part del Grup Ruffini durant aquests últims mesos no té parangó respecte a empreses del mateix sector. Mentre en unes estan establint polítiques de viabilitat dintre del mercat emparades per les Ajudes de Plans Estratègics Sectorials, Programes d’Investigació i Desenvolupament etc.… el Grup Ruffini beneficiari de les mateixes durant els últims anys, i de les que recentment han percebut, les refinancia en acomiadaments del personal qualificat de les seves empreses.

Aquesta situació que incomprensiblement la societat hem assimilat com normal, seria tal, si no hagués estat precedida per un agressió gratuïta inculcada per part del Grup Ruffini cap als nostres companys de CGT. Ens trobem amb el tràgic i anònim tribut que paguen els treballadors per intentar guanyar-se la vida enriquint a empresaris sense escrúpols. Però no satisfets amb el seu despotisme i impasibles a les necessitats elementals de qualsevol ésser humà, presenten i se sostenen en una falsedat documental com causa de l’acomiadament: l’extinció “de contracte autoritzada en ERO o per acte judicial o constatada per l’Autoritat Laboral en cooperatives” (1698/09). Abocant-nos a la desesperació més absoluta que com individus mai ens hem enfrontat, a data d’avui (18 de setembre de 2009) no podem percebre el nostre dret a l’atur, alguns després de gairebé 40 anys de cotització.

I l’Administració, Què fa?, Què diuen?, solament indignar-se amb aquesta frustrant i kafkiana situació, però desbordada per la saturació de les seves instàncies provocada per la patronal i consentida pels nostres polítics i sense mitjans ni instruments d’articulació per a respondre in situ a les necessitats dels que sustentem aquesta quimèrica democràcia, es veu incapacitada d’autoritzar en un breu termini el Dret a la Prestació d’Atur. En aquesta realitat no serveixen les comprensions ni les declaracions de bones intencions per part de les institucions i les administracions públiques, amb elles no satisfem les caresties dels nostres.

Ens demanaran calma i prudència, però després de 3 mesos sense percebre cap ingrés la delicada línia que separa el seny de la bogeria comença a confondre’s

Llegir més »
Acció Sindical

Els treballadors i treballadores de Roca, Nissan i La Seda fan sentir la seva protesta a la Festa de la Rosa el diumenge 20 de setembre

Els treballadors de Roca, La Seda i Nissan aborden Corbacho a la Festa de la Rosa del PSC

El ministre d’Indústria i Immigració del govern espanyol, Celestino Corbacho, ha sortit del recinte on se celebra aquest diumenge la Festa de la Rosa del PSC per parlar personalment amb un grup d’un centenar de treballadors que es manifesten contra els acomiadaments de les empreses Roca, Nissan i La Seda. Tot i que el gest de Corbacho no estava previst i que ha estat valorat pels manifestants, els representants sindicals no en tenen prou. D’una banda, la plantilla de Nissan reclama una entrevista amb el ministre i la consellera de Treball, Mar Serna, mentre els treballadors de Roca reclamen que Corbacho actuï contra una possible deslocalització encoberta de la companyia de sanitaris.

ACN – 20/09/2009

Crits de “mentiders”

Llegir més »
Acció Sindical

Concentració de treballadors de La Seda el 20 de setembre a les 11 h. a la Pineda de Gavà

EL DIUMENGE 20 DE SETEMBRE A LES 11.00 HORES, A LA PINEDA DE GAVÀ, AVDA. EUROPA S/N (AL COSTAT DE L’AUTOVIA DE CASTELLDEFELS).

Aprofitant la convocatòria de la Festa de la Rosa, a la qual assistiran la plana major del PSC i del PSOE, la secció sindical de CGT a La Seda ha convocat una concentració per mostrar la seva disconformitat amb la gestió de la Direcció de La Seda i demanar als polítics que s’impliquin per garantir la continuïtat de l’empresa.

S’havia proposat a CCOO i UGT realitzar una concentració unitària però aquests dos sindicats no s’hi han volgut afegir. Els que si que hi assistiran son treballadors/es de Nissan, de Roca i de l’Assemblea d’Aturats/desde Barcelona.

Llegir més »