Xerrada-Debat a Sants, Barcelona: Cap on van les lluites?
Dissabte 12 de gener del 2008: Cap on van les lluites?
Trobada i debat sobre les estratègies i perspectives dels moviments socials
Dissabte 12 de gener del 2008: Cap on van les lluites?
Trobada i debat sobre les estratègies i perspectives dels moviments socials
La Conferència Sindical de la CGT tindrà lloc a Bilbao, els dies 28 i 29 de febrer, 1 i 2 de març de 2008. El Congrés Extraordinari el dia 29 també a Bilbao en paral·lel a la Conferència Sindical.
Audio- Entrevista realitzada el 16 de desembre 2007 al programa de radio
Onda Libre de Radio Contrabanda al company Paco Selas , treballador de seat
i representant de les seccions sindicals de CGT al grup seat al comite intercentros
de Seat
Aquí teniu el Masala nº39 (Gener-Febrer 2008) digital on podreu llegir articles sobre La Barceloneta com “El “Plan de los Ascensores” en las mismas manos que Illa Robador y el Mercat de Santa Caterina” o “La remodelació del port de Barcelona perjudicarà a una part important de la flota pesquera”
Pàg 2 Editorial: Cambio silencioso al frente de FOCIVESA
Pàg 3 La querella contra los propietarios de Robador 29 da un nuevo giro al caso
Pàg 4 El “Plan de los Ascensores” en las mismas manos que Illa Robador y el Mercat de Santa Caterina
Pàg 5 La remodelació del port de Barcelona perjudicarà a una part important de la flota pesquera
Pàg 6 Un 4 de febrer de dos anys de duració
Pàg 9 Prou disfòria de gènere!
9/1/2008 LES INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES
Un mercaderies surt de la via i talla la línia en un tram del Baix Camp
ESTHER CELMA
TARRAGONA
El tercer vagó d’un tren de mercaderies carregat de carbó arribat al port de Tarragona i amb destinació a la central tèrmica de Samper de Calanda (Terol) va descarrilar ahir a les 13.18 hores a l’estació de Reus (Baix Camp) per causes que Renfe investigarà. L’incident no va causar danys personals, però va obligar a tallar el servei des de Reus cap a les Borges del Camp i la Plana de Picamoixons.
Els conductors de busos no es plantegen noves mobilitzacions
La direcció de TMB i els sindicats reprendran les negociacions el proper dilluns
9.01.2008 ! 05.00h
La direcció de TMB ha proposat dilluns vinent, 14 de gener, com a nova data per celebrar una reunió amb els cinc sindicats que integren el Comitè d’Empresa del col·lectiu de conductors d’autobusos per reprendre les negociacions sobre l’aplicació del nou reglament estatal en matèria de pauses en la jornada laboral, segons ha explicat aquest matí l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu. Tot i que aquesta primera reunió s’havia de celebrar aquest dimarts, finalment aquesta ha estat desconvocada per TMB ja que els sindicats CGT i ACTUB no van desconvocar les vagues dels dies 2, 3 i 4 de gener, requisit que la companyia demanava per celebrar la reunió. Així, les negociacions per solucionar el conflicte sembla que finalment es reprendran la setmana vinent, ja que els sindicats convocants de les vagues ja han confirmat la seva assistència a la reunió i de fer-ho davant d’un panorama tranquil ja que de moment no tenen previst convocar noves mobilitzacions.
Roda de premsa el dijous 10 de Gener a les 11.30 hores
Explicació de la Querella criminal que presentarà la CGT contra el Mossos d’esquadra que van apallissar a un conductor d’Autobusos de TMB
El proper dijous 10 de Gener, a les 11:30 al local de la CGT a la Via Laietana 18, 9 planta, hi haurà una Roda de premsa per explicar la Querella criminal que la CGT presentarà contra el Mossos d’esquadra implicats en la pallisa a un conductor d’Autobusos durant els últims diesde vaga.
ACN / Esther Romagosa / Barcelona
Ult. Act. 08.01.2008 – 18:31 hs
La direcció de TMB ha proposat dilluns vinent, 14 de gener, com a nova data per celebrar una reunió amb els cinc sindicats que integren el Comitè d’Empresa del col·lectiu de conductors d’autobusos per reprendre les negociacions sobre l’aplicació del nou reglament estatal en matèria de pauses en la jornada laboral, segons ha explicat aquest matí l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
El Centre d’Estudis Sociolaborals (CESL) presenta el catàleg de publicacions sindicals clandestines a Catalunya durant el període 1939 – 1975
Amb aquest catàleg volem fer una aportació al coneixement del desenvolupament del moviment obrer sota la dictadura, des de la finalització de la guerra civil fins a la mort del dictador, posant a l’abast d’un ampli públic i dels especialistes les publicacions que van editar les diferents organitzacions sindicals clandestines.
Després d’un procés laboriós, us comuniquem la digitalització de la important col·lecció de premsa llibertària de Badalona, corresponent al primer terç del segle XX.
“La Colmena Obrera”, “El Vidrio” o “Via Libre” per citar les tres capçaleres periòdiques llibertàries més importants de la ciutat han estat digitalitzades gràciesa la labor conjunta del CEDALL, el CENTRE D´ESTUDIS LLIBERTARIS FEDERICA MONTSENY I EL MUSEU DE BADALONA.
dilluns, 7 de gener de 2008
Condemnats a negociar
El conflicte entre TMB i els conductors rau en la manera d’aplicar un decret nou
ANNA BALLBONA. Barcelona
Els set dies de vaga dels conductors d’autobusos, que van acabar divendres passat, han tingut una constant: les diferències d’interpretació del decret 902/2007, que regula els descansos i el temps de treball dels conductors. TMB, d’una banda, i els sindicats convocants de la vaga (CGT i ACTUB), de l’altra, han pregonat beneficis i perjudicis de la seva aplicació. Més enllà del nou marc normatiu que ofereix, el decret deixa clara la necessitat que l’empresa i els treballadorsen negociïn l’aplicació.
5/1/2008 10:37 h LA PROTESTA AL TRANSPORT PÚBLIC
Els autobusos de Barcelona funcionen avui amb normalitat després de la vaga de conductors
– Els sindicats mantenen l’amenaça de vaga indefinida per al mes de febrer si no hi ha acord amb TMB
– La vaga d’autobusos ha afectat en 7 dies 3,5 milions d’usuaris
EFE – BARCELONA
El servei d’autobús torna a funcionar avui amb normalitat a la ciutat de Barcelona després de les set jornades de vaga que han portat a terme els conductors per exigir dos dies de descans a la setmana.
Salari mínim interprofessional, 2008
Salari mínim interprofessional per a l’any 2008, corresponent a qualsevol activitat (agrícola, industrial o de serveis), sense distinció de sexe ni edat dels treballadors:
20 euros/dia
600 euros/mes
Mínim 8.400 euros/any.
Amb l’inici del nou any, els transports públics d’arreu del país han patit un increment generalitzat. Aquesta pujada generalitzada del transport públic català ha afectat des dels preus dels taxis, que per exemple a Lleida s’han incrementat fins a un 6’3%, fins als transports mes bàsics com l’autobús, que ha experimentat increments d’un 11’7% a Lleida, un 4’34% a Tortosa o un 3’8% a Barcelona. El metro, amb creixements d’un 4’1%. Els abonaments de l’àrea metropolitana de Barcelona han assolit també forts creixements com un 4’35% de la T-10 o bé un 5,41% del bitllet senzill de dues zones, i a València d’un 3’1% en l’abonament d’autobús i un 4’27% en l’abonament de metro. A més, la RENFE ha augmentat un 4% el preu dels bitllets de rodalies i regionals tant al PaísValencià com al Principat.
En l’últim any, que marca el final del periode central d’eleccions sindicals, la CGT ha seguit consolidant la seva presència aconseguint delegats i delegades en diverses empreses de la demarcació de Tarragona. Aquests són els delegats i delegades obtinguts per la CGT al llarg de 2007:
Davant de l’èxit de participació de treballadors/es en la vaga, empresa i administració (són el mateix, és l’administració qui nomena els responsables de l’empresa) demostren la seva impotència havent de recórrer als cossos armats contra uns/es treballadors/es que només reclamen dos dies de festa a la setmana.
A l’últim dia de vaga previst de moment, es pot valorar com un rotund èxit la participació del 90% de mitjana de la plantilla. Avui no ha sortit ni un autobús més dels marcats en els serveis mínims de la cotxera del Triangle, en Sant Andreu, tres ho han fet de la d’Horta i una vintena de la de Zona Franca, no disposant de moment de dades sobre la de Ponent. Avui han tornat a actuar els contrapiquets armats de mossos d’esquadra formant cordons davant dels piquets impedint al comitè de vaga l’exercir el seu dret a comprovar que es compleixen els serveis mínims i informar els conductors que sortien. L’acció d’aquests contrapiquets de Joan Saura (Conseller d’Interior, en el tripartit, per Iniciativa per Catalunya Verds – Esquerra Unida i Alternativa) ha creat moments de tensió de nou aquest matí, després que ahir un company fos detingut i altres ferits.
Des de la FESIM-CGT (Federació Estatal de Sindicats del Metall – CGT) es realitzaran diverses actuacions per a reivindicar aquesta causa davant del “oblit” del compromís que va adquirir Seat després de l’ERO aplicat en el 2005, en el qual es va procedir a l’acomiadament de 660 companys.
La segona tanda de mobilitzacions en autobusos de TMB, contínua avui dijous 3 de gener del 2008, amb tot el suport per part de la plantilla que ahir es va reunir en Assemblea. Ací es va decidir no només el continuar la vaga, sinó que davant de l’actitud provocadora de l’empresa despreciant els drets d’usuaris i treballadors, es proposa si és necessari endurir les mobilitzacions amb vaga indefinida per a febrer. L’actual suport a la vaga i la participació de la plantilla tant en les aturades com en les assemblees, fan preveure que la vaga indefinida és inevitable i el seu èxit assegurat si l’empresa no abandona la seva actual política contra els/es treballadors/es i usuaris/es dels autobusos.
Entre les “gestes” d’aquesta direcció de TMB, està el col·locar els bitllets i targetes mensuals com els més cars de l’Estat Espanyol, segons un estudi comparatiu de Consumidors en Acció (FACUA)|FACUA. Mentre l’Alcalde Hereu és el polític millor pagat, mentre que alts directius de TMB tenen sous abusius i cobren pensions milionàries quan es jubilen, els conductors d’autobús s’han vist obligats a fer una vaga de fam per deixar ben clar a l’empresa i als usuaris/es que el conductors/es de TMB estén disposats a tot per que empresa i treballadors/es arribin a un acord abans del 2 de gener, fent innecessària les vaguesdel 2, 3 i 4 de gener.
A l’entrevista Mercader, feta pel company Carlus Jové|Web de Carlus Jové, ens explica els motius de les vagues convocades aquests dies de Nadal i la situació dels conductors de TMB-Bus.
Extret de kaosenlared.net
La costra sindical. El diario la Vanguardía continua su campaña contra los trabajadores de TMB.
[(“Lo único raro fue que hombres tan valientes a la hora de pinchar ruedas, lanzar bolas de hierro y montar piquetes, monten paros y huelgas, porque se muestran como unos cobardicas cuando sube a un autobús un toxicómano, un carterista, un gamberro o unos jóvenes con unas copas de más, por lo que exigen parar más a menudo para hacer pipí.”)]
El diario la Vanguardía continua su campaña contra los trabajadoresde TMB.
La recent vaga d’autobusos de la ciutat de Barcelona encapçalada exemplarment pel nostre sindicat ha posat de manifest alguns factors que hauríem d’analitzar:
Factor nou: la naturalesa de les reivindicacions dels treballadors
Els conductors/es d’autobusos no estan reclamant unes millores econòmiques “clàssiques”, sinó unes millores que afecten: a) la gestió del seu temps i ritme laboral i vital, la seva salut, les formes de treball, b) la implicació que aquestes condicions tenen per a altres treballadors i ciutadania en general ja que es tracta d’un servei públic, c) la capacitat de gestió dels seus afers en l’empresa, això és, la capacitat d’ésser escoltatsi poder negociar.
CGT
CANAL DE DIFUSION DE LAS LUCHAS OBRERAS Y LIBERTARIAS
A les 8 de la nit han donat per finalitzada la vaga de fam que durant quatre dies han mantingut quatre conductors de TMB. En bon estat de salut, però esgotats per l’esforç realitzat, a més de la vaga de fam han hagut de romandre dempeus més de 10 hores en la Plaça Sant Jaume, atès que des del primer dia l’Ajuntament els ha prohibit amb l’ordenança cívica en mà el que poguessin asseure’s o que poguessin instal·lar una taula per a poder recollir signatures.
Els conductors d’autobusos de Barcelona faran vaga dimecres, dijous i divendres després que la reunió entre el comitè d’empresa i TMB ha tornat a fracassar. Els vaguistes es reuniran dimecres en assemblea per valorar la situació i no es descarta que convoquin més diesde vaga.