CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Acció Sindical

Els treballadors de SAS es tanquen indefinidament a l’empresa.

El comitè d’empresa de SAS presenta denúncia contra els seus directius davant el Jutjat penal, a la Inspecció de Treball i davant la Generalitat per presumpte tancament il·legal. Es perden 300 llocs de treball.

La Direcció de l’empresa encara no ha notificat el tancament de l’empresa a l’administració. La Inspecció de Treball convoca al Comitè d’Empresa el dilluns dia 5 al matí.

A la CGT no creiem en les casualitats i coneixem la capacitat de les grans empreses per a crear una notícia tapant-ne una altra. No és casualitat que perquè sembli poc important la notícia del tancament de SAS amb la pèrdua de 300 llocs de treball, calgui donar notorietat que no es van a perdre els 13.000 llocs de treball de SEAT, perquè haurà noves càrregues de treball. Els 300 acomiadaments de SAS es plantegen mediàticament com una insignificancia enfront del greu que seria la falta de treball en SEAT.

Per a la CGT, igual de greu són les perdudes de llocs de treball de 300 en 300 que de milers en milers, l’objectiu final és que es precaritza o desapareixen un volum important de llocs de treball d’un sector que fins al moment tenia alguns drets laborals, a canvi de treballadors que procedeixen majoritàriament de ETTs i que moltes vegades no reclamen ni allò a que per conveni tenen dret, vénen de l’escola de la por, de la submissió i de l’obediència.

El cas de SAS és un clar exemple de com és l’objectiu de les empreses multinacionals, majors beneficis a costa del que faci falta, les paraules lapidaries de SEAT per a justificar el seu tancament adduint que “ja no són competitius” ho diuen tot, el missatge que ens envien és que t’has de “tercermundialitzar” o en cas contrari no seràs útil, et rebutjaran.

A SAS els seus treballadors duen 12 anys produint quadres de comandament per a diversos models de la casa SEAT, han estat reconeguts per aquests, d’entre tots els proveïdors com PROVEÏDOR A, els que lliuren el producte amb major qualitat, tenen una plantilla contrastada professionalment.

Mitjançant lluites i acords, han anat aconseguint millores una mica superiors a la resta de les empreses del sector, han comès el crim de repartir entre els treballadors una part dels beneficis i plusvàlues que han produït i de les quals els poderosos s’omplen les butxaques. No haurien d’oblidar els directius de les empreses, que tenir treballadors exigents en bones condicions laborals, és garantia de major qualitat dels productes finals.

La tarda del divendres 2 de Març, delegats de CGT-SAS Abrera s’han entrevistat amb parlamentaris dels grups de ERC (Anna Simó) i PSC (Josep Maria Rañe) per a explicar-los la situació totalment irregular i d’indefensió que estan vivint els treballadors de SAS, els hem explicat com els directius de l’empresa SAS, han fet un tancament salvatge, sense avisar al Comitè d’Empresa, sense avisar a l’administració, s’han rigut de les normes i lleis que a uns altres ens obliguen a complir.

Ens hagués agradat creure que les lleis són iguals per a tots, això ens diuen en els contes des de petits, però si qualsevol treballador s’hagués saltat tota la normativa laboral, igual que els directius de SAS, el tracte que hauríem rebut seria altre molt diferent, segurament estaríem entre reixes.

De res valdrà que els tribunals acabin donant la raó als treballadors, per tancament il·legal, dintre de no se sap quants anys, el tancament serà irreversible i les conseqüències penals per als directius que les han provocat nul·les.

La CGT exigim a la Generalitat que obligui a l’empresa a la immediata obertura de la fàbrica, que acabi amb aquest tancament patronal il·legal i que es personi com acusació particular contra uns empresaris que no tenen respecte, ni amb els seus treballadors, ni amb les regles establertes.

Llegir més »

La CGT faria arribar a Reus i a Tarragona trens que moren a Sant Vicenç de Calders

El Punt – 2/03/2007 – Ò. M.. Tarragona.Els problemes al voltant del TAV, si bé ocupen bona part del debat públic al Camp de Tarragona, són poca cosa comparats amb els que pateix la xarxa de Rodalies. En aquest sentit, ahir la secció ferroviària de la CGT es va atrevir a exposar una solució per millorar la mobilitat al Camp. El sindicat considera «totalment viable» fer arribar fins a Reus i Tarragona els trens de Rodalies que actualment finalitzen el seu trajecte a l’estació de Sant Vicenç de Calders. Sobre aquest tema, el diputat socialista Francesc Vallès considera que la solució «haurà d’esperar» i que aquesta comporta «no perdre l’oportunitat» de construir el Tramcamp, aprofitant l’entrada en funcionament de la nova línia del corredor mediterrani.

Llegir més »

El comitè de la proveïdora de Seat SAS denuncia que se’ls oculta un «tancament salvatge» a Abrera

El Punt – 1/03/2007JORDI TORRENTS. Martorell .- Uns 60 dels 300 treballadors de la planta de SAS d’Abrera, proveïdora de Seat, es van manifestar ahir a Martorell per reclamar que s’aclareixi el futur de la factoria. Segons la CGT, els empleats asseguren que tenen indicis d’un imminent «tancament salvatge» de la planta per passar la producció a Peguform. SAS fa dotze anys que fabrica quadres de comandament per a Seat, i ara estava pendent que també se’ls adjudiqués aquest component per al nou model d’Ibiza que es fabricarà el 2008. Peguform –amb salaris per sota dels de SAS– també aspirava a l’adjudicació, tot i que el comitè de SAS –format per la UGT, CCOO i CGT– denuncia ara que la direcció «ha ocultat les negociacions». La direcció de SAS es va limitar ahir a dir que avui mateix a la tarda esreuneix amb Seat.

Llegir més »
Concentració treballadors/es de SAS davant les portes de SEAT Martorell
Acció Sindical

CGT denuncia que SAS prepara el tancament salvatge de la seva planta d’ABRERA

SAS PREPARA EL TANCAMENT SALVATGE DE LA SEVA PLANTA D’ABRERA I HO OCULTA ALS SEUS TREBALLADORS I AL COMITÉ D’EMPRESA 2 DIES DEL POSSIBLE TANCAMENT

L’empresa SAS, proveïdor de taulers de control per a SEAT durant els últims 12 anys (amb distints noms com VDO) optava a l’adjudicació de la fabricació del dit component per a la nova versió del model SEAT Ibiza el llançament del qual està previst per a l’any 2008. Per la dita adjudicació també licitava Peguform, un altre proveïdor del mateix sector que actualment ja fabrica els modelsToledo i Altea.

Llegir més »

La mesa negociadora del conveni de banca es reuneix avui per primera vegada

El debat estarà marcat per les peticions d’augment de les retribucions a càrrec de beneficis, pujades salarials i horaris

Estrella Digital/Agencias
Madrid

L’Asociación Española de Banca i els sindicats es veuran avui per primera vegada les cares per a constituir la Mesa Negociadora del XXI Conveni d’aquest sector per al 2007 que afectarà més de 110.000 empleats i que marcarà el calendari que s’ha de seguir en el debat de les propostes sindicals. El debat tindrà entre els punts més conflictius les pujades salarials, les retribucions a càrrec de beneficis i els horaris laborals finsa la redacció final del text.

Llegir més »

Comités d’Empresa del Metro i l’Autobús de Barcelona a favor de la permanència del CSA Can Vies

Convocatòria de Roda de Premsa al voltant dels posicionaments dels Comités d’Empresa del Metro i l’Autobús de Barcelona a favor de la permanència del CSA Can Vies.

Dimecres 28 de febrer a les 11h al CSA Can Vies, c/Jocs Florals 42.

El maig del 2006, FMB (Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona) va presentar una demanda davant del jutjats del civil de Barcelona, iniciant un procediment de desnonament en precari contra el CSA Can Vies.

Llegir més »

“Acord Interconfederal per a la Negociació Col·lectiva – 2007”: més del mateix

Com cada dos anys des de ja fa deu, CCOO, UGT i les patronals CEOE i CEPYME van subscriure el passat dia 6 de febrer l’anomenat “Acord Interconfederal per a la Negociació Col·lectiva – 2007”, que estarà vigent durant tot l’any 2007. Són ja amb aquest cinc pactes que, signats o prorrogats, pretenen des de l’any 1997 “orientar la negociació dels convenis col·lectius” en sectors i empreses.

Llegir més »

Constituït el Sector de Transport per Carretera i Urbà dintre de la FETYC-CGT

Seguint els acords de l’assemblea de companys de transports per carretera i urbans, celebrada al juny de 2006, la Federació de Transports i Comunicacions de la CGT (FETYC-CGT) va convocar una reunió el 22 de febrer de 2007 per a constituir formalment el sector.

A aquesta convocatòria han acudit companys de diverses seccions sindicals d’empreses de Marbella, Màlaga, Burgos, Mataró, Sevilla, Cadis, València i Barcelona, que després de debatre sobre la situació que viu el sector, els continus conflictes mobilitzacions i negociacions en els quals participem i constatar que, tal com ja s’havia dit en l’anterior assemblea, la nostra presència sindical és cada vegada major, tots els companys vam estar d’acord que era necessari dotar-nos d’una estructura eficaç que garanteixi i fomenti la informació i comunicació entre tota l’afiliació i les seccions sindicals del sector, amb l’objectiu de dotar-nos de millors i més útils eines que han de servir per a millorar la situació laboral dels treballadors i treballadores del transport per carretera i urbà.

Amb aquest objectiu l’assemblea va escollir a un equip de treball provisional, constituït per cinc companys del sector, que a partir d’aquesta assemblea, va assumir el compromís d’iniciar el funcionament del sector. Aquest equip de treball aquesta format pels companys Saturnino Mercader de Barcelona, José Bautista de Màlaga, José Morales de Cadis, Raúl Marrón de Burgos i Miguel Rodrigues de València.

Saturnino Mercader
(Coordinador Sector Transport per Carretera i Urbà de la FETYC-CGT)

Llegir més »

CGT IMPUGNA A TARRAGONA LES ELECCIONS SINDICALS A RENFE-OPERADORA

La Direcció de RENFE-Operadora ha decidit prendre partit en el procés d’eleccions sindicals que està tenint lloc, a nivell estatal, en aquesta Entitat Pública Empresarial, vulnerant la neutralitat que hauria de mantenir. Ha iniciat una campanya de discriminació contra la CGT, afavorint de forma evident a les altres opcions que concorren a les eleccions. En concret, ha lliurat a CGT, per a la realització de la campanya electoral, un nombre de paperetes inferior al que ha aportat a altres sindicats, quantitat que ni tan sols arriba a equivaler a la meitat del cens electoral, i que en primera instància era de la sisena part del cens electoral.

La Direcció de RENFE-Operadora afegix d’aquesta manera a la seva dolenta gestió empresarial, una pràctica discriminatòria impròpia d’uns gestors públics que haurien d’esforçar-se per mantenir-se dintre de la legalitat. No obstant això, han optat per la vulneració de la llibertat sindical i del dret de participació col·lectiva dels treballadors.

En els 26 anys que CGT duu formant part del Comitè General d’Empresa de RENFE, mai havíem vist una situació de discriminació tan evident, ni tan sols en els primers anys, a pesar dels intents permanents de la Direcció d’atacar a la CGT juntament amb una obstinació clara d’afavorir a opcions sindicals més dòcils. Enfront d’aquesta actuació absolutament impròpia, que pretén posar traves a la nostra participació en la campanya electoral, hem presentat Impugnacions al procés electoral en la província de Tarragona, i anem a actuar sindical i judicialment contra les arbitrarietats que estan tenint lloc en el procés electoral, fins que es donin les condicions objectives necessàries perquè el procés es desenvolupi conforme a la llei.

Possiblement sigui l’origen sindical de diversos membres de la Direcció de RENFE-Operadora el que els duu a prendre partit i actuar de forma tan poc neutral; tal vegada aquest mateix origen polític expliqui la ineficiència de la seva gestió. Des de CGT no cessarem en l’obstinació de defensar un ferrocarril públic, social, segur i sostenible, i seguirem denunciant a l’opinió publica i als usuaris del ferrocarril totes les situacions que puguin repercutir en detriment de la qualitat i seguretat d’aquest transport.

Sindicat Federal Ferroviari-CGT
Secció Sindical de Tarragona

22 de febrer de 2007.

Llegir més »

Familiars i afins de treballadors de Delphi es concentren avui davant de l’Ajuntament de Puerto Real

PUERTO REAL, 24/02/2007 01:14 (EUROPA PRESS)

Els familiars i afins dels treballadors de Delphi en Puerto Real (Cadis) es concentraran avui davant de l’Ajuntament del municipi en contra del tancament de la planta, una iniciativa que tenen previst repetir cada dia, la qual cosa segons va declarar a Europa Press el delegat de CGT al comitè d’empresa, Isidro Jiménez, suposa una “injecció d’ànim”.

Llegir més »

L’esquerra mediàtica

L’esquerra mediàtica
(o com vendre’s com esquerrà i actuar com la dreta més autoritària i neoliberal)

Avui dia 21 de febrer a les 12.00 hores treballadors/es de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de Barcelona ens hem concentrat, en la confluència dels carrers Menorca i Ronda Sant Martí, esperant junt amb els Tècnics de Parcs i Jardins i els mitjans de comunicació pública l’arribada de la Presidenta de l’Institut Imma Mayol per a l’acte d’inauguració d’un nou espai per a gossos.

Llegir més »

CGT davant la nova Reforma de la Seguretat Social

Divendres passat 16 de febrer el Consell de Ministres ha aprovat la reforma de la Seguretat Social sota l’eufemístic nom de “Llei de Mesures en Matèria Social” i que desenvolupa l’acord al que van arribar UGT, CCOO, CEOE, CEPYME i Govern signat el 13 de juliol de 2006.

Llegir més »

Educació presenta un pla per impulsar la formació d’adults que indigna els sindicats

Les escoles seran cogestionades pels ajuntaments

Les escoles d’adults milloraran. El Departament d’Educació va presentar ahir un pla que preveu una inversió de 14 milions d’euros en quatre anys per a la millora de les condicions dels 125 centres educatius i, alhora, obrir una etapa de cogestió de les escoles entre la Generalitat i els ajuntaments. Els sindicats han convocat avui una protesta contra el pla.

Llegir més »

Comunicat en defensa del professorat interí

Davant els canvis anunciats pel MEC en el projecte de RD d’Accés a la Funció Pública Docent, la Federació d’Ensenyament de CGT ha subscrit un comunicat conjuntament amb altres sindicats, ja que el projecte de Reial decret d’Accés a la Funció Pública que pretén aprovar el Ministeri d’Educació amb la complicitat d’algunes organitzacions sindicals representa un pas més en l’escala de degradació a la qual està sent sotmès tot el professorat interí.

Lamentablement, cada novetat que s’introdueïx en el projecte de RD d’Accés està significant noves renúncies i oblit de les justes reivindicacions del col·lectiu, com són: el reconeixement dels seus drets adquirits com treballadors que ja vénen ocupant aquest lloc de treball i les seves aspiracions a l’estabilitat i la consolidació de l’ocupació.

L’aprovació d’aquest Reial decret suposarà l’acomiadament de milers i milers de professors i professores interines després de molts anys de serveis; la divisió del professorat entre interins amb informe positiu de l’administració i interins sense informe; l’enfrontament social entre professorat interí i el col·lectiu d’opositors lliures i el desprestigi social i la humiliació pública d’aquest professorat al culpabilitzar-los del seu suspens.

Llegir més »

Seguiment massiu de la vaga d’autobusos de Barcelona

VILAWEB – DIMECRES, 14/02/2007 – 06:00h .- La vaga de quatre hores que els conductors d’autobusos de Barcelona han fet aquest matí, de deu a dues, ha tingut un seguiment massiu, segons el comitè d’empresa de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Mig miler de treballadors s’han concentrat a la plaça de Sant Jaume per a protestar contra les ‘contínues agressions’ que pateixen els conductors. Malgrat l’aturada, l’empresa no ha habilitat serveis mínims.

Segons el sindicat CGT, el 2006 quaranta conductors foren agredits i aquest 2007 ja hi ha hagut tres agressions. Els sindicats reprotxen a la direcció de TMB que, des que, divendres, es va convocar la vaga, cap responsable de l’empresa no s’hagi posat en contacte amb els treballadors. Per tant, no hi ha hagut negociacions de cap mena.

Mig miler de conductors d’autobús es manifesten a Barcelona per denunciar les agressions que pateixen

BARCELONA, 14/02/2007 15:38 (EUROPA PRESS) .-
Mig miler de treballadors d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), convocats pel comitè d’empresa, s’han manifestat avui al centre de la capital catalana per denunciar les agressions que reben per part dels usuaris i d’altres conductors de la ciutat.

La protesta s’ha iniciat a les 11.30 hores amb una concentració a la plaça de Catalunya i ha finalitzat a la plaça Sant Jaume, davant de l’Ajuntament, on representants dels sindicats CCOO, UGT, SIT, ACTUB i CGT han entrat al consistori per sol·licitar per escrit una entrevista amb l’alcalde Jordi Hereu.

Llegir més »

Aturada de 4 hores a autobusos de Barcelona

EL COMITÉ D’EMPRESA D’AUTOBUSOS DE BARCELONA TMB, CONVOCA 4 HORES D’ATURADA PER A DIMECRES QUE VE 14 DE FEBRER

Des de les 10 del matí fins a les 2 de la vesprada de dimecres que ve dia 14, no circularen autobusos per la ciutat de Barcelona com a mesura de protesta contra les contínues agressions que estan patint els treballadors i treballadores d’autobusos quan exerceixen el seu treball.

Llegir més »