CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Ambits

Bakunin, gegant lliure i llibertari del pensament i de l’acció

Mijail Bakunin va néixer el 30 de maig de 1814 a Priamúkhino, a Rússia, en una família aristòcrata de rics terratinents que disposava de més de 500 treballadors empleats en les finques familiars. Alhora, el pare tenia una petita empresa de cotó. El seu pare era un masclista i la seva mare, a qui el pare considera inútil i egoista, tenia vint anys menys que ell. La parella va tenir 11 fills, deu dels quals van sobreviure en una època en què això no era massa corrent. Amb els seus germans, Bakunin es comporta despòticament, sobretot amb les noies, i tal com explica Michael Onfray a la biografia que inclou en la seva mai prou lloada “Contrahistòria de la filosofia” (1), “El llibertari ésun autoritari”.

Llegir més »

L’anarquisme com catapulta: entrevista amb Tomás Ibáñez, militant històric i teòric anarquista de referència, sobre l’actualitat de l’anarquisme

La memòria viva no va néixer per a ancora. Té, més aviat, vocació de catapulta”, diu Eduardo Galeano. No converteix el passat en un model que exigeix repetició, ni ens aixafa sota el pes de referències en les quals hem de reconèixer-nos obligadament, sinó que més aviat acompanya i inspira les recerques del present.

La vida de Tomás Ibáñez està marcada per l’anarquisme des de la seva infància: fill de l’exili llibertari a França, va participar en els anys 60 en els circuits estudiantils anarquistes quan encara gairebé ningú en el camp de l’antagonisme s’atrevia a qüestionar l’hegemonia del Partit Comunista. Al maig del 68, integrat en el Moviment 22 de Març al costat de companys anarquistes com Daniel Cohn-Bendit o Jean-Pierre Duteuil, se submergeix en la cotidianeitat dels esdeveniments fins que és detingut el 10 de juny i confinat en desterrament per la seva condició de refugiat polític.

El 1973 va tornar A Espanya i va participar en els fracassats intents de reconstrucció de la CNT. Ha estat catedràtic de Psicologia Social en el Departament de Psicologia Social de la Universitat Autònoma de Barcelona fins a la seva jubilació en l’any 2007. És autor de nombrosos llibres i textos sobre anarquisme, ciències humanes i, especialment, psicologia social.

Tomás Ibáñez treballa des de fa anys perquè la història d’anarquisme sigui memòria viva i no llengua morta, catapulta i no ancora. Autor de referència per als corrents llibertaris a Espanya i l’estranger, ha enriquit els plantejaments anarquistes bàsics amb les aportacions del post-estructuralisme francès i, molt en concret, de Michel Foucault (no sense escàndol dels “guardians del temple” anarquista). Co-fundador de la revista Archipiélago, en la qual treballem junts durant diversos anys, acaba de publicar en l’editorial Virus Anarquismo es movimiento, on s’explora la reactualització contemporània d’idees i pràctiques que alguns van relegar massa precipitadament al museu de la Història.

El virus anarquista

– Cites en el llibre a Christian Ferrer: “l’anarquisme no s’ensenya i tampoc s’aprèn pels llibres, sinó que es propaga per contagi, i el contagi les més de les vegades és irreversible”. En el teu cas ha estat així, és una història de fidelitat que dura ja mig segle. Quins van ser els teus primers contactes-contagis amb l’anarquisme? Crec recordar que hi ha històries familiars pel mig, és així?

Tomás Ibáñez. Sí, Amador, hi ha efectivament històries familiars pel mig i això explica que “els contactes” amb l’anarquisme fossin molt precoços. El 1947 la meva mare, activista de les Joventuts Llibertàries de Saragossa, va passar a França duent-me en braços per una ruta pirinenca, i això va fer que jo creixés en el càlid ambient de l’exili llibertari. Era un ambient per on circulava una multitud de nostàlgics, però esperançats, relats d’una lluita revolucionària encara propera, i on l’ajuda mútua mai es feia esperar. Òbviament, la sensibilitat d’un nen no podia captar que aquest ambient també albergava lluites fratricides, rancis dogmatismes i inevitables misèries, amb la qual cosa la petjada que em va deixar només podia ser positiva. Aquest va ser “el contacte”, no obstant això “el contagi” arribaria més tard.

– Quan, per on?

Tomás Ibáñez. El meu primerenc activisme anarquista hagués pogut esgotar-se i extingir-se sense més, de no haver estat perquè en l’estiu de 1963 vaig arrossegar el meu sac de dormir fins al campament que organitzava cada any la FIJL (Federació Ibèrica de Joventuts Llibertàries). Va ser una experiència inoblidable que va obrir de bat a bat les portes, ja definitivament, al virus de l’anarquisme. Autoorganització, vida en comuna, companyonia, debats, sentiment de viure en altre planeta on la igualtat i la llibertat s’havien fet realitat, però també ràbia i lluita. Perquè es donava la circumstància que la FIJL havia emprès recentment un línia de fustigació frontal al franquisme i l’execució a garrot vil de dos dels seus militants, Francisco Granado i Joaquín Delgado, que preparaven un atemptat contra Franco, va caure en el campament com una indignant i dolorosa notícia. Al recollir la meva motxilla i acomiadar-me dels meus companys, la idea de tornar “a la normalitat” se’m va fer insuportable, en el tren que em retornava a casa mirava als viatgers i em sentia com un absolut estrany en un món que ja no era el meu.

Per descomptat, vaig suportar aquesta “normalitat”, però el sentiment que era intolerable mai m’abandonaria. Des de llavors estic convençut que el que de debò deixa petjada en les persones i les transforma en profunditat és la seva immersió en un escenari de vida, d’experiències i de lluita que es construeix en comú i en uns espais arravassats a les regles de la societat instituïda.

La “A ” dintre d’un cercle: l’origen desconegut d’un símbol

– Després et vas moure en els circuits de l’anarquisme estudiantil previ a Maig del 68, quins records et vénen d’aquella època?

Tomás Ibáñez. El que evoca en mi, com un primer flash, és la imatge d’un inacabable desert. Durant el meu primer any d’universitat, el 1962 prop de Marsella, em movia en el potent sindicalisme estudiantil d’aquells anys sense aconseguir donar amb cap altre estudiant llibertari. A l’any següent em vaig traslladar a la universitat de París on, a l’inici del curs, uns estudiants trotskistes em van informar, entre riures, que coneixien “a l’altre” estudiant anarquista de la Sorbona i que podien posar-nos en contacte.

A partir d’aquí, pensant que sent dos ja érem invencibles vam remoure cel i terra fins a trobar un altre parell de companys… I així va néixer el 1963 una minsa coordinació d’estudiants anarquistes parisencs que tenia nom de dona, LEA, que va créixer a poc a poc i que atrauria, algun temps més tard, a estudiants de la recent creada universitat de Nanterre, com Daniel Cohn-Bendit o Jean-Pierre Duteuil, qui contribuirien a la creació del Moviment 22 de Març que va encendre la metxa de Maig del 68.

– I què hi ha d’aquesta història que et situa en l’origen del símbol anarquista per excel·lència, l’A dintre d’un cercle?

Tomás Ibáñez. És ben certa, i és una història molt senzilla. A l’arribar a París em vaig fer el propòsit d’ajudar a l’acostament entre els diversos grups i tendències en les quals es fragmentava el minvat moviment anarquista, el que em va dur a llançar iniciatives de coordinació en els sectors més joves. Se’m va ocórrer llavors que una forma de propiciar una confluència consistia a trobar un denominador comú que, al no pertànyer en exclusiva a cap de les organitzacions, pogués constituir un punt de coincidència. Es tractava també de multiplicar la presència percebuda del moviment anarquista pel simple fet de la repetida aparició d’aquest denominador comú en les expressions públiques (pasquins, pintades, etc.) dels diferents col·lectius anarquistes.

Vaig proposar aquesta idea en un dels grups als quals pertanyia, insistint que havia de ser un símbol que fos fàcil i ràpid de dibuixar, i que pogués evocar l’anarquisme de forma suficientment directa. La proposta va ser acceptada, ens llancem a una pluja d’idees i a altes hores de la nit convenim que una “A” en un cercle podia ser un bon logotip. Va ser així com, a l’abril de 1964, sortia a tota plana en el nº 48 del nostre butlletí “Jeunes Libertaires”, la primera “A” en un cercle. L’acompanyava un editorial on explicava el sentit de la proposta i en el qual es convidava a tots els grups anarquistes a apropiar-se aquest símbol.

Però ull, en realitat només havíem creat una imatge i formulat una proposta, no havíem creat un símbol. L’A en un cercle només es convertiria en un símbol de l’anarquisme mitjançant l’acció de milers i milers de mans que la van pintar en els carrers del món, es tracta doncs d’una creació col·lectiva multitudinària de la qual ningú té la paternitat.

Maig del 68: tecnologies, lideratges i assoliments

– I de sobte Maig del 68. Parles de Maig del 68 com “un regal”. Per què un “regal”? Quin va ser el contingut del regal?

Llegir més »

Comunicat de la Secció Sindical CGT Panrico davant la proposta d’ERTO presentada per l’empresa

Davant l’aparició en diversos mitjans de comunicació de la sol·licitud, per part de l’empresa, a la inspecció de Treball de Catalunya de l’aplicació d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació, aquesta secció sindical vol deixar constància del seu rebuig frontal a aquesta acció.

Considerem que es tracta d’una altra maniobra, l’enèsima de prepotència i desconsideració d’aquesta patronal, més encara quan ha aparegut sense preavís i sense cap tipus d’acord amb els representants dels treballadors. És aquesta una manera coherent de negociar? És així com es pot demanar desconvocar una vaga? Aquesta és la sensibilitat mostrada per l’empresa cap a una plantilla perjudicada després de vuit mesos de lluita? Saben per ventura que hi ha oberta una taula de negociació i una cita per a aquest divendres amb la Generalitat com mediadora? Són les mesures preses de forma unilateral les més lògiques per a arribar a un acord que acosti a les dues parts?

Aquesta secció sindical ratifica la vaga com mitjà per a no ajupir el cap i mantenir la dignitat que, com treballadors, tenim merescuda. Per descomptat que l’objectiu és mantenir els màxims llocs de treball possibles, però amb aquests bruts subterfugis, constants atacs i a qualsevol preu, evidentment que no.

Per altra banda, volem recordar-vos la manifestació convocada pels treballadors i treballadores de Panrico en vaga aquest divendres, dia 6 de juny a les 19 hores a l’Eix Macià de Sabadell, en un acte de reivindicació de la nostra lluita obrera comptant amb la força de tots els que ens donen el seu suport.

Secció Sindical CGT Panrico de Santa Perpètua de Mogoda.

5 de juny de 2014

Més informació:

TWITTER CGT PANRICO

WEB CGT VALLÈS ORIENTAL

TWITTER CGT VALLÈS ORIENTAL

Llegir més »

Contra les retallades del Departament de Benestar Social i Família en l’atenció a la violència de gènere

Dijous 5 de juny un grup de treballadores i treballadors dels Serveis d’Acolliment i Recuperació per a dones víctimes de violència masclista (SARV) s’han concentrat a la plaça de la Font de Tarragona, davant de l’Ajuntament, per fer arribar la seva protesta al President de la Generalitat i informar a la societat de les imminents retallades en l’atenció que es presta a les dones en situació de violència i als seus fills i filles.

Llegir més »

Entrevista a tres ex-treballadores precàries de la FNAC Illa Diagonal: “L’FNAC és una peça més de la màfia econòmica i financera mundial”

Glòria Ochoa, Sara Alcina, Cristina Esteve, són ex-treballadores precàries de la Fnac Illa Diagonal i membres de la secció sindical de CGT: compromís i passió en la lluita.

Entrevista col·lectiva a ex treballadores de la FNAC. Ens donen testimoni del seu compromís personal i polític. I ens mostren que sense mitjans es pot plantar cara als abusos i maltractes de les multinacionals. Una lluita exemplar.

El propietari de la FNAC és el multimilionari Pinault, el tercer home més ric de França, especialista en la deslocalització d’empreses, finançament d’eleccions (a les dretes i als socialistes), és a dir, en comprar-se polítics, evitar impostos a base dels paradisos fiscals i en crear ONGs per a desgravar. Pinault te una ONG en defensa de les dones maltractades, fet que no li impedeix d’explotar, maltractar o acomiadar a milers de les seves treballadores. És dels que aprofita la crisi per acomiadar i reduir sous.

Nosaltres hem de ser implacables contra la multinacional FNAC. Per tant, boicots i sabotatges permanents a les FNAC, que segueix agredint impunement als treballadors. És el mínim que es mereixen les treballadores en lluita. Solidaritat i continuïtat a les lluites iniciades.

Llegir més »

Aigua és Vida i Som lo que Sembrem denuncien l’opacitat en la qualitat de l’aigua per a consum humà a tot Catalunya

Les plataformes han presentat una moció a tots els ajuntaments de Catalunya per a que publiquin les anàlisis d’aigua

L’aigua és un element bàsic per a la salut i el benestar de les persones, i és per això que, almenys a priori, els controls sanitaris a la que està sotmesa són robustos i rigorosos. Tanmateix, i en contra del que postula la llei 140/2003, que estableix els criteris sanitaris de la qualitat de l’aigua per a consum humà, la ciutadania no tenim accés a aquesta informació.

Llegir més »

L’evolució del pensament filosòfic i polític de Bakunin

A diferència de Kropotkin, en el pensament del qual no va haver-hi canvis bruscs i radicals (si exceptuem el seu allunyament de la concepció tradicional del món i la seva ruptura amb la fe cristiana), Bakunin va sofrir una llarga evolució, tant pel que fa al vessant filosòfic-religiós com al socio-polític.

En ella es poden reconèixer tres etapes ben definides:
1. L’etapa idealista-metafísica, que va de 1834 a 1841.

Llegir més »

La LOMCE i la masculinitat hegemònica. La Segregació de sexes a l’escola i el nacional-catolicisme

Molts són els aspectes que han generat dures crítiques envers la LOMCE. Un dels que conté una forta càrrega ideològica, i que en certa manera s’ha vingut considerant com de segon ordre és subvencionar dins la xarxa pública les escoles d’elit que segreguen l’alumnat per sexes. Cal tenir en compte, també, que un bon nombre d’aquestes escoles pertanyen a l’Opus Dei, fent palesa una aliança ideològica entre el govern, l’Església catòlica i la dreta política més conservadora.

Llegir més »

EZLN: La rebel·lia de les passions alegres

L’EZLN ha fet 30 anys i n’han passat vint des que una inesperada tropa d’indígenes va sorgir de la nit per prendre cinc capçaleres municipals de l’Estat mexicà de Chiapas i va declarar la guerra a l’oblit i l’abandonament. L’1 de gener de 1994, aquest aixecament va suposar el que, a Mèxic, s’anomena ‘parteaguas’, el naixement d’un abans i un després en el temps. El moviment zapatista en va tenir prou amb pocs mesos per demostrar al món que allò no era cap farsa ni cap repetició de la història. Aleshores, va començar a proposar una transformació pràctica de la racionalitat política que ha afectat tant les maneres de dir com de fer, ha col·locat els mitjans per sobre dels objectius, ha produït una innovació en els llenguatges i les formes de l’acció política i ha convertit les zapatistes en una referència clau per als desigs col·lectiusd’emancipació arreu del món.

Llegir més »
Cartell Escola Llibertària 2014 CGT
Formació

Escola Llibertària d’Estiu 2014 de la CGT, del 26 al 29 de juny a Ruesta

Pas a pas va prenent forma l’Escola Llibertària d’Estiu 2014 i volem informar-te de les novetats en les activitats i tallers que s’estan organitzant per mitjà d’aquest segon Butlletí. Prepara’t per a passar uns dies de descans, aprenentatge i diversió amb companyes i companys de tot l’estat espanyol.

Aquest any, del 26 al 29 de juny, l’eix dels tallers i debats giraran entorn del lema: “Senyals d’identitat i defensa dels drets socials”.

Davant la situació de crisi/estafa que ells mateixos han creat, la resposta del Capital passa pel robatori dels drets que tantes lluites han costat aconseguir, des de CGT creiem que en els nostres senyals d’identitat (acció directa, solidaritat, suport mutu, ètica…) hi ha suficients eines per a crear una estratègia pròpia de lluita per la defensa dels drets socials. Busquem camins i unifiquem lluites. Passem a l’acció.

Com ens organitzem?

– Dijous 26 juny.

Anirem arribant al llarg del dia, desfent els equipatges i instal·lant-nos. Comencem l’Escola Llibertària d’Estiu 2014.

18.00 h. Taller. Immigració: la pèrdua de drets sanitaris, tanca de Melilla i CIES.

21.00 h. Sopar. 22.00 h. Projecció del documental “De tota la vida”

– Divendres 27 juny.

Seguim amb les tasques de l’Escola.

09.00 h. Esmorzar.

10.00 h. Taller. Senyals d’identitat i defensa dels drets socials

12.00 h. Presentació del Libre Pensamiento pel director de la revista Jacinto Ceacero.

14.00 h. Menjar i descans.

18.00 h. Tallers. Renda Bàsica. Dret a l’habitatge i als serveis bàsics

21.00 h. Sopar.

Llegir més »

Concentració als jutjats de Sabadell dimecres 4 de juny a les 10h en solidaritat amb les quatre persones encausades per defensar el dret a l’avortament lliure i gratuït

Arran de l’aprovació de “l’Avantprojecte de Llei de protecció de la vida del concebut i de les dones embarassades” el passat 20 de desembre del 2013, per part del Consell de Minstres, han estat moltes les mobilitzacions en defensa del Dret al Propi Cos de les dones.

Un cop més, tornem a rebre una nova amenaça per part de l’Estat, obligant-nos a ser mares i anul.lant el dret a decidir lliurement sobre el nostre cos. Ens trobem davant d’un retrocés històric pel que respecte als Drets sexuals i reproductius de les dones, portant-nos a més de 40 anys enrere i ignorant totes les lluites feministes que s’han dut a terme des de aleshores.

Llegir més »

Escac al rei…? I ara que Franco ha mort … Qui designarà el nou Rei?

¿ Escac al rei … ? I ara que Franco ha mort … Qui designarà el nou Rei ?

Des de CGT, cap canvi substancial esperem d’aquest règim, encara que vingui per “llei orgànica” i el dictador ja hagi mort.

Els que avalen aquest “canvi” de … “a rei mort (o abdicat, – que és el mateix -) , visca el rei” … són els mateixos que van avalar la Transició i es van alinear directament amb un règim on tot quedava lligat i ben lligat, com per ni tan sols poder revisar, reparar i fer justícia sobre el genocidi i massacre més gran hagut en la història després del de Cambodja.

Nosaltres NO oblidem i exigim Justícia amb qui són hereus i avaladors d’aquest règim.

Llegir més »

Cas EXPERT, presó per defensar llocs de treball?

A TOTA L’ORGANITZACIÓ:

Salutacions companyes i companys, des de les Federacions Intercomarcals i Comarcals Garraf/AltPenedès i del Baix Penedès, us informem de l’últim cas repressiu en el qual es veuen embolicats 6 treballadores de les nostres comarques.

Llegir més »

II Jornades Llibertàries de CGT a Rubí, del 3 al 7 de juny

– Dimarts 3 de juny:

18:00h. Presentació de les jornades i inaguració de l’Exposició “UN COP D’ULL AL PASSAT”

La CGT de Rubí organitza del 3 al 7 de juny l’exposició “un cop d’ull al passat” dintre del programa d’actes de les Jornades de Cultura Llibertària: Es tracta en aquesta exposició de fer un recorregut per la història recent de l’anarcosindicalisme a Rubí, i per tant de part important del moviment obrer de la nostra ciutat.

Un recorregut per: La legalització de la CNT, el Cas Scala, el V Congrés, el Congrés d’Unificació de CNT, la perduda de les sigles i el naixement de la CGT, les lluites socials, sindicals , les vagues generals, la premsa obrera…

Tota una ullada al nostre passat recent, sense oblidar tot el bagatge que ens precedeix en lluites i experiències llibertàries durant més d’un segle de presència organitzada a Rubí.

19:00h. Presentació del llibre “Joaquim Aragonès de Rubí a Mathaussen” a càrrec de la seva autora Josepa Gardenyes.

Presentat per Josepa Gardenyes, autora del llibre, recuperem la memòria de l’anarcosindicalisme en el Rubí dels anys 30 a través del testimoniatge de Joaquim Aragonès, militant de la CNT de Rubí i que va viure i va sofrir la terrible experiència dels camps de concentració alemanys.

– Dimecres 4 de juny:

18:00h. Projecció de curtmetratges llibertaris.

1.- No hay mañana (35’min) Vídeo sobre el problema energètic i ecològic que té la nostra civilització. El problema del creixement infinit en un planeta finit.

2.- Tu problema es el Estado (8’min) Vídeo sobre les protestes en la zona austral de Xile.

3.- El empleo (7’min) Crítica a l’alienació laboral.

4.- Man (3’30) Animació parla de la relació del ser humà amb la naturalesa.

5.- Cris-is (8’35) Cris decideix optar per la desobediència per a colar-se en el metro, és acusada per un defensor del civisme i perseguida pels vigilants de seguretat.

19.30h. Xerra-Debat “Introducció a l´Anarquisme: Història, actualitat i conceptes bàsics”.

Parlarem sobre com i quan es fonamenten les idees llibertàries, quins són els seus conceptes bàsics, a més d’un breu resum del seu recorregut històric per a comprendre millor i analitzar l’actualitat.

– Dijous 5 de juny:

19:00h. Xerrada-Debat “L’Escola Moderna de Ferrer i Guàrdia” a càrrec de Pere Solà, professor de la UAB.

Pere Solà, professor de la UAB i biògraf de Ferrer i Guàrdia, ens acosta a la vida d’aquest home de pensament llibertari i revolucionari que a través de l’Escola Moderna pretenia un ensenyament inspirat en el lliure pensament, aliè a premis i càstigs, i una ruptura amb els mètodes tradicionals d’educació.

– Divendres 6 de juny:

19:00h. Xerrada-Debat “35 anys de penitenciarisme democràtic?”, a càrrec de Cesár Lorenzo, autor del llibre Cárceles en llamas.

35 anys de protestes dels i les preses i el seu impacte en el sistema penitenciari, formació de la COPEL, etc..

21:00h CONCERT (Grup sense confirmar)

– Dissabte 7 de Juny:

11:00h (Pl. Clavé) Ruta pel Rubí Llibertari i revolucionari dels anys 30.

La CGT de Rubí amb la iniciativa de la Ruta “Pel Rubí llibertari i revolucionari dels anys 30”, volem recuperar la memòria històrica de les lluites de tants homes i dones en la seva majoria anònims que de manera constant i silenciosa, sense medalles ni reconeixements oficials van escriure amb el seu esforç col·lectiu, amb la seva lluita obrera, amb la seva passió revolucionària una de les pàgines més intenses i humanes d’aquestes terres.

13.30h. Clausura de les jornades.

Els actes tindran lloc al l’Espai Cultural de la CGT de Rubí, situat a la Plaça Clavé.

Llegir més »

Aquesta U€, és “una fàbrica” de generar pobresa, precarietat i exclusió. L’estat espanyol hi juga un paper destacat

La polítiques d’ajustament, robatori i espoliació que des del 2008 tota la classe política vénen imposant amb ferotgia i crueltat a les poblacions de l’U€ dels mercaders, és a dir, de les grans corporacions i multinacionals, ha suposat no només tirar a “la galleda del desaprofitament” la seva “estratègia europea 2020”, que preveia reduir en 20 milions les persones amb el risc de pobresa i/o exclusió social per al 2010, sinó que han sumat 9 milions de persones més, trobant-nos que en el 2012, el 24,8% de les persones que “vivim” en l’U€ dels 28, es trobaven en risc de pobresa i/o exclusió, és a dir ni més ni menys que 124,2 milions de persones.

A l’Estat Espanyol, fora del “país de les meravelles” de Rajoy i dels grans empresaris de les empreses de l’Ibex 35 o el Club de la Competitivitat que venen marca “Espanya”, la població en risc de pobresa i/o exclusió en el 2013 se situa en una taxa del 27,3%, és a dir, més de 12 milions de persones.

La crueltat de la xifra, es fa encara més dramàtica perquè no totes les persones són tirades a “la galleda dels desaprofitaments” per igual: els menors de 16 anys, és a dir, nens i nenes, sofreixen més pobresa i més exclusió (el 31,9%), que les persones entre 16 i 64 anys (el 29,5%), i qui menys pobresa i exclusió suporten són els majors de 65 anys (el 14,5%).

Com és possible que els majors de 65 anys siguin els “menys pobres”, quan més del 51% dels gairebé 9 milions de pensionistes tenen pensions per sota del Salari Mínim Interprofessional (8.826€ anuals)?

Perquè les polítiques d’ajustament, robatori i espoliació, permeten baixar els salaris, és més, ho exigeixen; permeten reduir les prestacions d’atur; encareixen la sanitat pública i encareixen l’educació, obligant a les persones a incrementar les seves despeses a cobrir necessitats bàsiques per a la vida, agafant-ho de recursos escassos (rendes de treball molt disminuïdes i prestacions socials minses i curtes en el temps), sent els pensionistes qui han sofert menors retallades, i sent aquests qui s’estan convertint en l’única “xarxa solidària” davant la desaparició i desmantellament de l’estat “assistencial”.

A pocs dies del “circ de les eleccions a aquesta U€”, els poderosos, els polítics i, sobretot les grans patronals europees, no han variat res les seves polítiques de robatori “ per expropiació de drets i llibertats” i així, per als estats del sud, Espanya entre ells i de manera molt destacada, se li diu el que ha de seguir fent: baixar més els salaris, pujar l’IVA super-reduït, baixar als patrons les seves cotitzacions socials i les seves obligacions amb la hisenda Pública, al disminuir els seus impostos dels negocis (Impost de Societats).

La realitat és “fastigosament real”: cada vegada més empobrits/des i cada vegada més milions de persones condemnades a l’exclusió i a la misèria. L’alegria “en els carrers de Rajoys i Sorayas” i que “ara les poblacions tornen a sentir que els seus sacrificis tenen recompensa”, no només és mostrar el més absolut menyspreu per les persones (milions i milions) que ho passen molt mal, material i anímicament, sinó que es converteix en la burla més menyspreable i la violació més “criminal” contra l’ètica, la intel·ligència i la vida de tots nosaltres i nosaltres.

Les seves regles jurídic formals, les de l’estat espanyol i les d’aquesta U€ dels mercaders i els poderosos, no poden ser modificades des del “fet del vot”, com ha succeït fa pocs dies i com ha vingut succeint històricament. Les seves regles formals només avalen un ordre social basat en la barbàrie, doncs construeixen un món d’exclusió de la majoria social i avancen a passos engegantits cap a la destrucció de les bases de la convivència social i mediambiental.

La majoria social d’aquesta U€ ha de trencar amb aquestes regles formals i, la lluita, la mobilització social, el mateix que va assolir drets socials en aquesta Europa antiga, ara hem de donar un pas endavant i fer del conflicte social i generalitzat, l’única política. Ens va en això la vida a nosaltres i nosaltres i al planeta.

Madrid, 29 de maig de 2014

Secretariat Permanent del Comitè Confederal
CONFEDERACIÓ GENERAL DEL TREBALL (CGT)

Attached documents

Comunicat UE

Llegir més »

Autogestió al Matarranya

Encarnita i Renato Simoni van presentar Queretes el 1977 i en francès a la Facultat de Lletres de la Universitat de Ginebra. Aleshores era un llibre pioner en aquesta matèria, se’n sabia molt poc de les col·lectivitzacions anarquistes en terres aragoneses durant la Guerra Civil. Aquest mateix assaig va ser publicat en castellà el 1982, i el 2006 en italià: Cretas. Autogestione nella Spagna Republicana (1936-1938).

Llegir més »

Per què vam colpejar l’FNAC

“Prendre com a objectiu estratègic uns quants petits conflictes en àmbits especialment precaritzats, sobretot al sector serveis, i ‘dedicar-hi especial atenció’ amb campanyes de suport concretes. Aquests conflictes no s’han de donar necessàriament en petites empreses, sinó també en establiments o centres de treball de grans empreses o multinacionals”.

Llegir més »

Comunicat de suport al CSA de CAN VIES del Comitè d’empresa de METRO de Barcelona

Aquest Comitè d’empresa vol mostrar la seva màxima repulsa al desallotjament i posterior enderrocament de l’edifici, històric per a nosaltres, on estava situat el CSA CAN VIES.

Després de servir des de mitjan segle passat com a Ambulatori per als treballadors de Metro i com a locals sindicals fins a l’any 1994, aquest edifici a partir de llavors va passar a formar part de la vida social del barri de Sants.

Un grup de joves que reivindicaven el dret a la recuperació d’edificis vuits, van ocupar CAN VIES i ho van omplir de vida, projectes comunitaris i autogestió, per posar en pràctica l’organització popular als barris.

Durant 17 anys la seva incorporació al teixit social del barri és impossible d’amagar ni pels seus més acèrrims detractors, hi ha milers de veïns que ploren la seva pèrdua.

Llegir més »

Actes a Barcelona en suport al CSA Can Vies el dissabte 31 de maig: reconstrucció a les 10h a Can Batlló i manifestació a les 19 h. a Pça. Universitat

Manifestació dissabte 31 de maig, a les 19 h. a Pça. Universitat (Barcelona)

La CGT de Barcelona i la CGT de Catalunya fem una crida a participar en els actes que es convoquen als diferents barris i poblacions en solidaritat amb el CSA Can Vies. Molt especialment convoquem a la manifestació que tindrà lloc el dissabte 31 de maig a les 19 h. a la Plaça Universitat de Barcelona. S’organitzaran columnes des de diversos punts per a aquells companys/es que vulguin arribar caminant a la manifestació. A mesura que es vagin concretant els llocs i hores de sortida d’aquestes columnes elsanirem publicitant.

Llegir més »

CGT convoca concentració el 30 de maig a L’Hospitalet contra l’ERO d’Unipsot

El divendres 30 de Maig la CGT Unipost, convoquem una concentració a les portes de l’oficina central d’Unipost a L’Hospitalet de Llobregat a les 12 hores en protesta per l’ERO de 372 treballadors/es que l’Empresa vol realitzar.

La CGT es mostra totalment en contra d’aquests acomiadaments igual que de l’ERTO que estem sofrint, les rebaixes salarials i les congelacions salarials amb el beneplàcit dels seus sindicats UGT i USOC. Una vegada més denunciem a aquests sindicats i a l’Empresa davant una agressió sense precedents a les treballadors i treballadores d’Unipost.

El pròxim 30 de Maig és l’últim dia de negociacions de l’ERO i volem mostrar la nostra indignació i rebuig davant unes mesures perjudicials que sempre durant aquests últims anys han recaigut sobre els treballadors i treballadores d’Unipost.

CONCENTRACIÓ: 30 DE MAIG
HORA: 12 Hores
LLOC: OFICINES CENTRALS UNIPOST C/Pablo Iglesias 16-20 L’Hospitalet de Llobregat

CGT UNIPOST

Cartell en document adjunt.

Llegir més »

Dos anys de reforma laboral: la precarietat com a norma

La reforma laboral del PP, aprovada fa poc més de dos anys, ja ha destruït 118.000 llocs de treball a l’Estat espanyol i ha permès rebaixes salarials i una generalització de la precarietat i la pobresa dins el món del treball. La llei ha fet inclinar tant la balança a favor de la patronal que ha provocat, també, un esclat de les lluites laborals i la sensació entre les treballadores que cal mobilitzar-se i plantar cara.

Des que es va aprovar la llei, el 90% dels contractes que s’han signat són temporals i, d’aquests, la meitat són de menys d’un mes. L’atur ha augmentat, les condicions laborals han empitjorat i la precarietat s’ha escampat com una taca d’oli.Cada vegada hi ha més treballadores que, tot i tenir feina, no tenen unes condicions de vida dignes garantides.

Llegir més »