CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Ámbit: Ambits

Llei d’Educació de Catalunya. L’escola privada com a model.

Les Bases per la
Llei d’Educació de Catalunya estan impregnades en la seva totalitat d’una admiració cap al model educatiu
privat concertat que està funcionant a l’actualitat, que és per al Conseller
Maragall, com en alguna ocasió ha dit públicament, "l’excel·lència educativa".
Mirant els resultats, una altra de les paraules màgiques de les Bases per la
Llei d’Educació de Catalunya, i analitzant els factors socioeconòmics dels
alumnes, es podrien rebatre aquests plantejaments.

Llegir més »

Dret a decidir… també en economia

Centenars de milers de persones ens vam manifestar, el passat dissabte 1 de desembre, pels carrers de Barcelona. El caos ferroviari de rodalies provocat per les obres de l’AVE n’era l’excusa i la demanda del dret a decidir (pactar amb el PP, Mas?) el motor de la mobilització. La manifestació va ser àmplia i diversa però la sensació de voler més del que hi ha hagut fins ara semblava la tònica compartida, des de CiU finsa la CUP.

Llegir més »

Els sindicats convoquen una vaga contra la reforma de Maragall

Els sindicats de l’ensenyament USTEC-STEs, CCOO, FETE-UGT, ASPEPC i [*CGT*] van acordar ahir a la tarda convocar de manera unitària una vaga general a les escoles i els instituts contra la reforma que prepara el Departament d’Ernest Maragall i el projecte de la llei catalana d’educació.

El Punt 14/12/2007M. BARRERA. Barcelona.- El conseller d’Educació, de la Generalitat, Ernest Maragall, haurà de fer front a una vaga general a les escoles i els instituts. Tots els sindicats de l’ensenyament van acordar ahir, durant una reunió que va acabar cap a les set de la tarda, convocar la protesta pel pròxim mes de febrer i fer pública la data, que ja s’ha decidit, el dia 10 gener. La decisió és fruit d’una proposta del sindicat majoritari a l’ensenyament, USTEC-STEs, que en un primer moment havia topat amb la resistència de Comissions Obreres (CCOO) i FETE-UGT, més partidaris de convocar la vaga després de les eleccions generals, que s’han de celebrar al març de 2008.

Llegir més »

Projecció a Reus del documental “Tranxgenia” i presentació de la ILP “Som lo que sembrem”

Presentació i projecció del documental “TRANXGÈNIA, La història del cuc i el panís” (30’)

Presentació de la Iniciativa Legislativa Popular “SOM LO QUE SEMBREM”

19 de desembre de 2007, a les 20h.
Sala d’actes del Centre de Lectura de Reus, c/ Major 15

Organitzen: Plataforma Transgènics Fora, Cooperativa El Brot, GEPEC-EdC, ADV-Gent del Camp, Casal Despertaferro i CGT

Col·labora: Centre de Lectura

Neix la Plataforma Som lo que Sembrem, encarregada d’impulsar una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per una agricultura i una alimentació sense transgènics.

Llegir més »

MATAR LA MEMÒRIA

L’anomenada Llei de la Memòria Històrica ha estat finalment aprovada pel Congrés dels Diputats, i també pel Senat el passat dia 10 de desembre. Amb aquest pacte entre els partits polítics (tret del PP i ERC, per motius radicalment distints), es pretén tancar el deute que la democràcia encara te pendent amb les víctimes del règim franquista. Però, realment ho fa?

Ens fixarem en tres aspectes d’importància. En primer lloc, la referència “a totes les víctimes”, com a punt de partida per aquesta llei, suposa una base falsa, des de la qual és molt difícil construir res de profit. Si parlam de “memòria històrica” no es de rebut l’equidistància, certament insultant, que es pretén entre defensors de la democràcia i defensors del feixisme, entre fidels a la legalitat republicana o els qui recolzaren el cop d’estat del 36. D’altra banda, i en referència al període de la Guerra Civil, els vencedors ja han reivindicat, homenatjat i reparat, amb més que suficiència al llarg de moltes dècades, la memòria dels seus morts, mentre que els cossos de moltes de les víctimes de la repressió del règim franquista, durant i després de la guerra, encara romanen en fossars comuns, o anònims a les voreres de les carreteres. Per cert, la localització, identificació i rehabilitació d’aquestes víctimes ni tan sols queda definida com a responsabilitat de les administracions públiques, en aquesta nova normativa.

En segon lloc, la llei es planteja eliminar la simbologia franquista, però ja s’han sentit veus que avisen que tot això serà, en el millor dels casos, un procés bastant llarg i complicat. Quan, per exemple i sense anar més enfora, es dubta en eliminar, en aplicació d’aquesta llei, el monument feixista de La Feixina, a Palma, “per la seva certa qualitat artística o monumental”, i fins i tot quan l’equip de govern municipal, de suposat “centre-esquerra”, està a una passa de donar el títol de fill il•lustre de Ciutat al promotor del referit monument (que, per cert, ja té un carrer a Palma), ens podem fer una idea d’en què quedarà tot això. Per una patètica manca de coratge polític, aquesta llei ni tan sols serà efectiva per eliminar els vestigis formals del passat tenebrós de la dictadura. És a dir, no servirà ni com a una rentada de cara.

Llegir més »

Xerrada a Santa Coloma de Gramenet sobre Comunisme llibertari i marxisme no ortodox en el moviment obrer català

Xerrada-col·loqui sobre “Comunisme llibertari i marxisme no ortodox en el moviment obrer català” amb l’historiador Ferran Aisa, autor dels llibres “El Laberint roig”, “Contrarevolució, els fets de maig de 1937” i “La Internacional”.

Divendres 14 de desembre, a les 19 hores. Ateneu Popular Julia Romera (Santa Rosa, 18), Santa Coloma de Gramenet.

Organitza: Biblioteca La Hoguera i revista ALHORA.

Llegir més »

Pròximes vagues a Renfe Operadora i ADIF pel conveni Col·lectiu per als dies 21 i 28 de desembre

CGT ha presentat a RENFE Operadora i ADIF Convocatòries de Vaga Legal per als dies 21 i 28 de desembre amb els següents horaris: RENFE OPERADORA: Dues hores per torn, de 13 a 15 i de 19 a 21 hores; ADIF: Dues hores per torn, de 13 a 15 i de 21 a 23 hores.

CGT ha decidit convocar aquestes vagues a causa de la falta de concreció i resposta adequada en matèria econòmica de les empreses, entenent que han tingut temps suficient (més de 1 any) per a donar una contestació als treballadors. Els ferroviaris de ADIF i RENFE-Operadora han demostrat al llarg dels anys, ser capaços d’afrontar sense dificultat els reptes productius i tecnològics que la contínua modernització del ferrocarril els ha demandat a cada moment, a pesar de les contínues modificacions en les condicions de treball a les quals a poc a poc han anat sotmetent als treballadors.

Llegir més »

Vagues de 24 hores dels treballadors i treballadores de SELSA, empresa de la neteja de col·legis de Cornellà

El dimarts 11 i el dimecres 12 de desembre.

Els treballadors i treballadores de l’empresa SELSA, encarregada de la neteja dels col·legis i dependències municipals de Cornellà, porten ja molt temps reivindicant la millora de les condicions de treball. La Direcció de l’empresa i l’ajuntament, davant aquestes reivindicacions, mantenen una actitud arrogant i irresponsable.

Els treballadors estan realitzant un dur treball perquè els col·legis i altres centres municipals estiguin en les condicions de neteja i higiene que els nens i altres ciutadans usuaris d’aquestes instal·lacions es mereixen. El sentit de la responsabilitat que estan mostrant els treballadors de SELSA és enorme, ja que amb una plantilla molt curta estan realitzant tot el treball de neteja per un salari vergonyós, que en el cas d’una netejadora és de 717€ al mes.

Llegir més »

CGT convoca concentració a Tarragona el 14 de desembre en defensa del ferrocarril públic

PER UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL SEGUR, SOSTENIBLE I DE QUALITAT

CONCENTRACIÓ DAVANT L’ESTACIÓ DE RENFE DE TARRAGONA

DIVENDRES 14 DE DESEMBRE de 12 a 13 h

Des de la CGT, igual que des de tota la societat, observem amb preocupació el lamentable estat de deterioració al que ha arribat el servei ferroviari a Catalunya. En són els màxims culpables: la Llei del Sector Ferroviari, les obres d’un tren elitista com és l’AVE, i la mala gestió tant en el manteniment com en la modernització de les infraestructures de la xarxa convencional, realitzada pels últims governs que han invertit de manera exclusiva en l’Alta Velocitat i no en el ferrocarril que utilitzen la majoria dels usuaris i usuàries.

A la CGT creiem en un ferrocarril públic, social, segur, sostenible i de qualitat i entenem que els passos que s’haurien de donar per a aconseguir, en un futur proper, el ferrocarril que els usuaris de Catalunya mereixen, passa per solucionar la falta endèmica de personal a través d’Ofertes d’Ocupació Pública en tots els serveis ferroviaris, paralitzant les externalitzacions i subcontractacions dels diferents serveis, fomentant la recuperació de càrregues de treball privatitzades per a millorar la qualitat del servei públic, millorant així mateix la pròpia gestió del personal, que ha passat de tenir una plantilla ben definida i professional, a apostar per l’ocupació en precari, deixant en nivells mínims la formació i la seguretat.

Exigim per a això realitzar inversions en el ferrocarril convencional de Catalunya, que garanteixin:

• El manteniment del personal tant en les estacions com en els trens, per a una millor atenció a l’usuari en informació, venda de bitllets, seguretat en la circulació, sales d’espera, etc,. garantint un adequat nivell de qualitat.

• Un adequat manteniment de la infraestructura i del material ferroviari, realitzat per personal ferroviari que garanteixi la seguretat en la circulació i la prevenció d’accidents.

• L’adaptació de les estacions, dependències ferroviàries i trens, per a facilitar el seu ús a les persones amb mobilitat reduïda.

• L’ampliació dels actuals serveis ferroviaris de Regionals i la necessitat de crear un anell ferroviari de rodalia en el Camp de Tarragona, aprofitant les infraestructures existents.

• La reobertura de la línia ferroviària Roda-Reus per al transport de mercaderies, així com per a connectar l’estació de l’AVE amb Tarragona, Reus i la resta de línies.

En definitiva, la defensa del ferrocarril com mitjà fonamental del transport col•lectiu de titularitat pública, amb l’objectiu que garanteixi la finalitat social i la seguretat del transport, tenint en compte els avantatges mediambientals d’aquesta manera de transport.

PER UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL, SEGUR, SOSTENIBLE I DE QUALITAT

CONCENTRACIÓ DAVANT L’ESTACIÓ DE RENFE DE TARRAGONA

DIVENDRES 14 DE DESEMBRE de 12 a 13 h

SINDICAT FEDERAL FERROVIARI DE LA CONFEDERACIÓ GENERAL DEL TREBALL (CGT)

Seccions Sindicals de Tarragona del SFF-CGT ADIF i RENFE-Operadora

Llegir més »

Rafael Cid. De Memòria i Resistència (el cas Scala, per exemple)

Més enllà del temps i les generacions, està la memòria. La memòria que és experiència contrafàctica de l’oblit perquè comporta duració. Per això hi ha un interès exagerat, o sigui més enllà de l’intel·lectualment raonable, de catalogar-la com una dimensió exclusivament individual. Els poders fàctics, el sistema establert, la ideologia dominant que s’ambiciona com a pensament únic, pretenen encotillar-la, fer d’ella un acte íntim, en la lògica del monadisme que tants rèdits està proporcionant al neoliberalisme.

Llegir més »

Núm.: 92 · desembre 2007

—————————————–
· Les raons de les multinacionals ·

La raó empresarial és única i tramposa; davant la globalització dels mercats i la lliure producció/distribució de mercaderies, s’addueix la “necessitat de guanyar quota en nous mercats”, on la competència cada vegada és més dura i desigual. Per guanyar quota de competitivat i incrementar el marge de beneficis, la reorganització de les empreses, diuen, està basada “necessàriament i inevitable” en la flexibilitat laboral, la reducció de costos i els augments de productivitat. Nosaltres dediquem el número d’aquest mes a reflexionar sobre l’actuació de les multinacionals.

Llegir més »

Calendari de la Comissió de Solidaritat amb Chiapas de la CGT

Calendari 2008 CGT Chiapas

Perquè la seva vida, la seva lluita i els seus somnis són comuns per a qui portem un món nou en els nostres cors. Perquè la solidaritat i el suport mutu és la tendresa dels pobles. Perquè som l’esperança pintada en la paret. Per un món amb Dignitat. Contra el Neoliberalisme. Per la Humanitat….

Llegir més »

Milers de cartells a les marquesines de TMB demanen a Jordi Hereu, alcalde de Barcelona, dos dies de descans pels conductors d’autobús

Avui dilluns 10 de Desembre, les marquesines d’Autobusos de TMB han aparegut plenes de cartells que denuncien la manca de descansos del seus conductors i reclamen dos dies de descans setmanal.

Aquests cartells imiten un cartell de TMB on es parlava de la gran responsabilitat que comporta conduir un autobús per Barcelona però que no explicava com i en quines condicions laborals es realitza aquesta responsabilitat.

Llegir més »

Núm.: 208 · desembre 2007

El Estado, entre la represión y el totalitarismo

El “estado capitalista” sigue siendo ante todo “Estado”, es decir, aparato de coerción, de coacción, de represión y fuente máxima de legitimidad de la desigualdad socialmente existente. Aunque son muchas las voces de la izquierda que hablan de la lobotomización del Estado por el mercado, y la conversión de aquél en un agente más de éste, no deja de ser una interpretación nostálgica de una visión supuestamente “neutralista” del Estado, como si esa cosa que llamamos “Estado” fuese un contenedor que pudiera llenarse de cualquier cosa. Pero la realidad nos señala que nunca, ni tampoco ahora, ha sido así. El Estado obviamente muta, cambia, se modifica y adapta al contexto social, económico y cultural que el propio estado (más propiamente: sus relaciones y correlaciones de poder) contribuyen a modelar. Ya no vivimos propiamente en estados-nación omnímodos y soberanos, sino más bien en un estado-gobernanza supranacional, omnímodo y soberano, en el que los antiguos estado-nación mantienen algunas de sus atribuciones delegadas. Entre otras, en el caso europeo, además de mantener la ficción de la democracia representativa, de hacer ingeniería financiera para garantizar algunos derechos y servicios públicos cada vez más escuetos y recortados, está la más propia tarea de todo estado que ha sido y será: parapeto y paraguas de los poderosos, de los expropiadores, de los detentadores del capital contra cualquier respuesta o resistencia social que pueda cuestionar el sistema en su conjunto.

Llegir més »

CGT ha convocat una vaga intermitent de conductors de la companyia d’autobusos Hispano Igualadina per als mesos de desembre i gener

Els conductors de la Hispano Igualadina tornen a convocar vaga

Els sindicats UGT i CGT han convocat una vaga intermitent de conductors de la companyia d’autobusos Hispano Igualadina per als mesos de desembre i gener. La vaga afectarà les línies de transport de viatgers que van del Bruc a Martorell, a Barcelona i a la Universitat Autònoma passant per Collbató i Esparreguera, i també les líniesde Barcelona a Igualada…

Llegir més »

Els conductors d’Autobusos de TMB lliuren cartes als centres comercials i grans superficies per explicar les causes i conseqüències de les vagues per Nadal

El 21, 22, 23 i 24 de desembre i 2, 3 i 4 de gener aturaran el servei de busos de TMB per reclamar poder descansar dos dies a la setmana.

Els conductors d’autobusos de TMB han començat una campanya d’entregar cartes a la gerència dels Centres comercials (La Maquinista, Diagonal Mar, Glories, etc.) i de les Grans superficies (HiperCor, El Corté Inglés, etc.) explicant les causes i conseqüències que tindran les vagues convocades per Nadal en resposta a la manca de descansos i per aconseguir dos dies de descans setmanal.

Llegir més »

Festes locals 2008

ORDRE

TRE/449/2007, de 22 de novembre, per la qual s’estableix el calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l’any 2008.

Vist que els ajuntaments de la Comunitat Autònoma de Catalunya han formulat les propostes sobre les dues festes locals, corresponents al seu municipi i agregats;

Llegir més »