Dimarts 12 -Audio Entrevista a Saturnino Mercader a Ràdio Klara
a Lliure Directe entrevistem a Saturnino Mercader per que ens expliqui la última hora de la vaga de conductors de Transports Metropolitans de Barcelona.
a Lliure Directe entrevistem a Saturnino Mercader per que ens expliqui la última hora de la vaga de conductors de Transports Metropolitans de Barcelona.
EL PERIÓDICO / BARCELONA .- La reunió que va propiciar ahir la consellera de Treball, Mar Serna, entre els conductors d’autobusos i l’empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sobre el conflicte que els enfronta pels dos dies de descans setmanals va servir almenys per establir les bases per seguir parlant. Serna va presentar una proposta nova que emplaça les parts a obrir a partir de divendresuna taula de negociació.
Els cinc sindicats de l’ensenyament públic de Catalunya s’han reunit aquest dilluns per valorar la situació actual desprès que el Departament d’Educació la setmana passada obrís la porta a USTEC-STEs i ASPEPC-SPS a negociar les condicions laborals de la futura Llei d’educació, sumant-se d’aquesta manera a CCOO i UGT.
Després de cinc dies de vaga i mobilitzacions, els conductors i conductores hem decidit en Assemblea, divendres passat 7 de març, mantindre les aturades dels dijous acordats el 12 de febrer.
Durant aquesta setmana, hem estat en les cotxeres, manifestant-nos en el carrer, sortint en els mitjans de comunicació, veient actes solidaris a favor nostre en diferents barris de Barcelona, recaptant diners per als sancionats i tractant asseure’nsa negociar amb la Direcció de TMB.
BARCELONA, 10/03/2008 20:22 (EUROPA PRESS).- La Conselleria de Treball de la Generalitat ha convocat avui Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i els sindicats del comitè d’empresa a una reunió de mediació prevista per demà a les 16.30 hores per aconseguir un acord que desencalli el conflicte que viuen els conductors d’autobusos amb la direcció de la companyia, segons ha informat a Europa Pressun portaveu del departament que lidera Mar Serna.
Xerrada i vídeo sobre conflictes laborals a Can Vies
“La vaga dels dos dies”
“El conflicte a Frape”
“La vaga de fam dels treballadors de SEAT”
Amb la presència de treballadors d’autobusos en vaga i els autors i autores del vídeo
CSA Can Vies
C/ Jocs Florals 30
Dimecres 12 a les 19:30
L’any 1919 els treballadors de la companyia elèctrica La Canadiense es varen declarar en vaga. Després de deixar sense llum durant una setmana la ciutat de Barcelona els vaguistes aconseguiren doblegar a l’empresa fent-la acceptar les seves reivindicacions i obligaren al govern de l’estat a decretar la jornada de vuit hores com a dret universal de tots els treballadors i treballadores. Avui dia, i de moment, encara gaudim d’aquesta conquesta històrica.
La Federació de Sindicats de la Indústria Metalúrgica de CGT acaba de penjar en la xarxa, una web dirigida a recollir totes les notícies que generin les diferents Seccions Sindicals de CGT en el sector del Metall:
www.cgt.es/fesim|www.cgt.es/fesim
Per a col·laborar amb la web, pots dirigir-te amb la Secretaria de Comunicació de FESIM-CGT:
comunicacionfesim@nullcgt.es|comunicacionfesim@nullcgt.es
Jesús Monge
Secretaria de Comunicació de FESIM-CGT
Josep María Alvarez, secretari general de UGT de Catalunya, s’alinea del costat dels directius de l’empresa i fa seves les "propostes" i "raons" de TMB, carregant contra els treballadors en vaga, els seus representants i la CGT. Josep Maria Alvarez, a TV3queda en evidència i inclús
Aquest migdia del dia 7 a les 12h, al voltant de 1000 conductors/es de TMB han realitzat una Assemblea en la Via Laietana on, després de repassar allò que s’ha succeït durant tota la setmana, han decidit que continuen exigint una negociació amb la Direcció de TMB que porti a un acord sobre la millora dels descansos.
Al seu torn, han decidit que continuen amb el dret legal de fer vaga els dijous i que d’haver-hi negociació portaran a la mesa de negociació assessors que siguin conductors afiliats a CCOO i UGT, per a demostrar una vegada més, que aquest conflicte no el porten sigles sindicals sinó els conductors/es, afiliats a qualsevol sindicat o a cap, organitzats en Assemblea.
Ahir, dijous 6 de març, els conductors/es de TMB van tornar a realitzar vaga total per a reclamar una negociació immediata amb la Direcció de l’Empresa que posi sobre la taula una mica del 20% d’increment de la despesa que significaria la contractació de més conductors/es i la millora dels descansos de la plantilla actual.
… Els sindicats convocants de la vaga d’autobusos de
Transports Metropolitans de Barcelona han recordat a la direcció que
continuaran amb les protestes per molt que intentin negociar una sortida en
paral·lel …
– A TOTS ELS METALÚRGICS/ES
– A TOTS ELS SINDICATS DEL METALL DE CGT
– A TOTES LES FEDERACIONS TERRITORIALS I SECTORIALS DE CGT.
La Plenària de la Federació Siderometalúrgica de la CGT convoca una manifestació per al pròxim dissabte 29 de març de 2008 a les 12 hores, a plaça Universitat de Barcelona.
Els motius d’aquesta manifestació; les polítiques de les empreses del metall a nivell de l’estat que estan sent punta de llança de les mesures més regressives contra els drets dels treballadors i treballadores.
[(TMB torna amb el seu tretze són tretze: demostrant la seva prepotència, autoritarisme i menyspreu als drets dels treballadors i ciutadans es manté en la seva postura “preconstitucional” de no reconèixer el dret a vaga dels seus conductors, ja que negar-se a negociar mentres persisteixen les aturades és negar el dret a realitzar-les (sense aturades tampoc negociaven, només acudien a les reunions quan acudien i amb propostes que representaven retrocessos en els drets dels/es treballadors/es), i confiant nomésen “s
Companys i companyes,
En el dia d’ahir 4 de març va ser publicat en el diari La Vanguardia un article d’opinió que, a més de desqualificar la lluita dels treballadors de TMB, difon de manera perversa els números de telèfon personals facilitats pel sindicat als mitjans com contacte per a ampliar informació. Tot això amb la finalitat de provocar en els usuaris o lectorsuna reacció contrària al dret de vaga reconegut.
El dimecres 5 de març, els conductors/es de TMB han tornat a realitzar vaga total per a reclamar una negociació immediata amb la Direcció de l’Empresa que posi sobre la taula una mica del 20% d’increment de la despesa que significaria la contractació de més conductors/es i la millora dels descansos de la plantilla actual.
[(La premsa del sistema, l’actual “premsa del règim”, procura evitar d’informar que la vaga d’autobusos està plenament consolidada, és pràcticament total i que només surten els serveis mínims.
La premsa oficial al servei dels poders fàctics, no només procura desinformar sobre l’èxit de la vaga, sinó que a les brutals agressions policials contra els treballadors les qualifica de “enfrontaments” o “batusses”, presenta els serveis mínims com si fossin en detriment de la vaga quan saben de sobra que en tot moment els vaguistes han respectat aquests serveis a pesar de considerar-los abusius i s’han limitat a controlar i garantir el seu funcionament, presenten com “incidents” les provocacions i coaccions de l’empresa i la policia com si els responsables fossin els/es treballadors/es, presenten les mentides, mitges veritats i manipulacions de l’empresa com a informacions periodístiques … i podríem seguir, però passem a fer el “recull de premsa” per a millor constatar-ho. Comencem amb la informació dels/es companys/es de Kaos en la Red, l’artícle de Xavier Diez al seu bloc (La bitàcola de Xavier Diez), i continuem amb la desinformació i manipulació de la premsa del règim, inclosa la informació d’
Un conductor és detingut.
Crònica i fotos de l’assemblea i de la manifestació fins a comisaria.
Secció Sindical de la CGT a la UAB
La secció sindical de la CGT a la UAB dona tot el seu suport a la VAGA DEL PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR del proper dia 6 DE MARÇ decidida a l’ASSEMBLEA CONTRA LA PRECARIETAT DE LA UAB.
Després de mesos de negociacions entre el Rectorat de la UAB i el Comitè d’Empresa (del que CGT també en forma part) no s’ha arribat a cap acord. Més aviat, el que s’ha estat produint és una escenificació d’una presumpta negociació que, en realitat, son simples converses que no han arribat, ni tan sols, a acords parcialsd’una mínima rellevància.
Avui, dilluns 3 de març, els conductors/es de TMB han tornat a parar com a forma de protesta per la falta de descansos i per a mostrar a tota la gent de Barcelona l’enfilall de mentides que està propagant, amb diners públics, la Direcció de TMB, a través de bustiada de fullets i dels anuncis en premsa, ràdio i televisió.
Aquesta matinada del dilluns 3 de març, TMB, per mitjà dels Mossos d’Esquadra, ha comés una gravíssima vulneració del dret de vaga impedint al Comitè la seva feina de vigilància. En el marc de la primera jornada d’aturades en el servei públic d’autobusos de Barcelona, els piquets es concentraven a les quatre d’aquest matí en les cotxeres per a comprovar que tot estava en ordre i que es complien els serveis mínims. En una d’elles, l’empresa ha impedit l’entrada del Comitè de Vaga avisant als Mossos d’Esquadra, que han carregat contra els militantsde CGT.
Calendari d’activitats:
Dilluns 3:
De les 4h a les 10h del Matí: Piquet informatiu en les quatre cotxeres: Importantísima l’assistència del màxim de companys/as.
LA VOSTRA SOLIDARITAT SEMPRE ESTARÀ EN ELS NOSTRES CORS!!
Companys/es: Tal com deia l’últim comunicat dels vaguistes de fam, va ser necessària una vaga de fam de 17 dies, 400 hores per a ser exactes, l’aturada del dia 6, l’amenaça de noves aturades i l’acció solidària de molta gent perquè la Direcció de SEAT desbloquegés el reingrés dels acomiadats.
Avui no volem parlar de la signatura de l’acord, dilluns passat ja vam fer la nostra valoració i la nostra posició davant aquest acord tan “meravellós”, que es va signar. Últimament ens heu titllat d’hipòcrites, radicals, demagogs, irresponsables, etcètera. Cadascú té la seva forma d’opinar i de valorar el treball dels altres. El que està clar, és del que no ens podeu tractar de mentiders i traïdors.