CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Salut laboral / Prevenció de riscos

Cartell 28 d'abril 2014 CGT
Comunicats

Comunicat de la CGT per al 28 d’abril: Dia Mundial de la Seguretat i Salut en el Treball

“Les seves crisis ens emmalalteixen encara més: no empassis el que sigui, en el lloc de treball!”

La declaració dels Drets Universals de NNUU de 1948, proclama el dret a la vida, el dret al treball, el dret a la salut i el dret a un habitatge digne, com drets fonamentals o inalienables de tots els éssers humans.

La primera pregunta que plantegem és que no existeix aquesta igualtat proclamada constitucionalment, i la desigualtat de tracte, per a les persones assalariades (la majoria de la societat), es converteix en norma en aquests temps d’estafa social, denominada pels poderosos i empresaris, crisi econòmica o recessió.

Llegir més »

Situació conflictiva als remolcadors del port de Barcelona. La resistència contínua.

El passat mes de novembre la part social va evitar, en els remolcadors de Barcelona, l’aplicació de les empreses de la UTE REBARSA-SAR d’una “Modificació Substancial de les Condicions de Treball” que va pretendre eliminar un terç dels llocs de treball i posar a la resta de treballadors, als que haguessin quedat, en condicions d’esclavitud. I això amb les empreses obtenint encara substanciosos beneficis. Però els números semblen ser el de menys; les empreses entenien que calia aprofitar l’ocasió, i per a ells el moment propici és l’actual, beneït i abonat per la seva última i infame “reforma laboral”. La part social, després de desconvocar una vaga, va aconseguir que les negociacions es traslladessin a gener de 2014, en el que havia de ser el marc normal de discussió d’un nou conveni col · lectiu. Es va pactar entre les parts, negociar les condicions dels treballadors de flota abans del 7 abril 2014, i aquí estem, més aviat encallats:

La proposta empresarial d’inici d’aquesta negociació ha consistit simplement en la pretensió que amb males arts van intentar el passat Octubre: que els treballadors que quedin després de l’eliminació d’un terç dels llocs de treball, ho facin en règim d’esclavitud: 14 dies consecutius de guàrdia i 14 dies de descans, quedant eliminades les seves vacances. D’aquesta postura de principi, pràcticament no s’han mogut; durant els últims tres mesos únicament han arribat a variar el nombre consecutiu de dies en què es realitzarien les guàrdies i poc més. L’última proposta de les empreses consisteix així, en un règim de treball que suposaria una cadència de treball de 6 dies consecutius de guàrdia alternats amb 6 dies de descans seguits de 6 dies de treball més i 12 dies de descans.

Seguint aquesta seqüència de forma indefinida, 6-6-6-12 … arribarien a totalitzar, segons les empreses, d’entre 144 i 132 guàrdies a l’any (sobre les 109 actuals), sent el nombre exacte de guàrdies en funció que es prescindeixi o no del remolcador que es tripula eventualment per treballar a 12 hores en els mesos de vacances, i de si s’eliminen 12 o 15 llocs de treball. En el cas que es prescindís de contractar personal eventual per al remolcador de 12 hores, i a més s’eliminaran 15 llocs de treball en lloc de 12, les empreses consideren que llavors hi hauria la possibilitat de gaudir de trenta dies consecutius de vacances a l’any, encara que no saben precisar en quins mesos i no acaben de garantir de forma segura aquesta possibilitat. No cal, per descomptat, el “caramel” per als bons nois; ofereixen uns 4 euros per l’hora que féssim de més sobre les actuals, i només per als treballadors que ara estan, mai per als “nous” … sempre és bo – per a ells – crear diferències que divideixin els treballadors per fer-nos així més vulnerables.

Llegir més »

III Concurs de Fotografia sobre Prevenció de Riscos Laborals – Edició 2014

28 d’abril – Dia Internacional de la Seguretat i la Salut al Treball. Amb aquesta commemoració l’Organització Internacional del Treball es proposa ajudar a reduir el nombre anual de morts causades per accidents laborals i malalties professionals, posant l’accent en la prevenció de riscos i en la salut dels treballadors. És a més un dia que el Moviment Sindical Mundial, associa des de fa anys, amb la reivindicació i amb el record a les víctimes d’accidents de treball.

Per la nostra banda, amb aquest concurs fotogràfic també volem contribuir a conscienciar i sensibilitzar a tots/tes sobre la importància de la prevenció de riscos en el treball.

Podeu consultar les bases del concursal document adjunt.

Llegir més »

Informe d’Ainhoa Martín, advocada de CGT-LKN, sobre el projecte de Reial Decret pel que es regularan determinats aspectes de la gestió i control dels processos per incapacitat temporal

ÚLTIMES MODIFICACIONS EN LA GESTIÓ I CONTROL DELS PROCESSOS D’INCAPACITAT TEMPORAL.

Si bé al principi la idea era elaborar un estudi sobre el projecte del “Reial decret pel qual es regulen determinats aspectes de la gestió i control dels processos per incapacitat temporal en els primers tres-cents seixanta-cinc dies de la seva durada”, l’últim esborrany del qual va ser fet públic pel govern espanyol el 10 d’octubre de 2013, l’estratègia seguida per aquest per a efectuar les modificacions que ha decidit introduir en la matèria obliga a ampliar l’objecte d’estudi.

En resum, aquest últim esborrany (molt suavitzat respecte a les propostes anteriors, que eren molt més ambicioses, i pràcticament equiparaven en funcions i poders a les mútues i als sistemes públics de salut respecte als processos d’incapacitat temporal) versa sobre matèries que difícilment podran ser modificades per reial decret (conté disposicions contràries, entre unes altres, a la Llei General de la Seguretat Social, i la llei només podrà modificar-se per altra llei).

Alertat que aquest era un dels arguments que anaven a esgrimir-se per part de col·lectius que van anunciar accions contra aquesta norma, i sabent que, efectivament, era un dels seus punts flacs, es decideix treure del mateix part del seu articulat i incloure’l en altres normes, que si tinguin rang de llei, per a evitar tenir problemes per qüestions de forma.

La resta continua formant part del projecte de Reial decret, que a data d’avui segueix sense aprovar-se, i del que no hi ha hagut notícies des de mitjans del mes de desembre, encara que tot fa suposar que no trigarà en haver-les, perquè la bretxa ja s’ha obert, i necessiten d’aquest Reial decret per a donar-li contingut.

Per tant, i com cada part del text a analitzar es troba en una situació molt distinta (algunes aprovades ja, altres en tràmit parlamentari, i altres, esperant que s’aprovi el reial decret projectat), abordem els aspectes més importants dividint-los en tres blocs, segons el tràmit que se’ls ha donat o se’ls està donant.

Llegir més »

Mobile World Congress: Ningú parlarà del coltan ni de Shenzen…

La indústria global de la telefonia mòbil mou el 2% del PIB mundial. L’espoli en l’extracció de minerals al Congo o els suïcidis a les factories xineses són l’altra cara d’un negoci global milionari.

Omertà. El silenci del negoci. Un cop més, una indústria lucrativa va directament acompanyada de violacions dels drets humans, explotació laboral en règims de semiesclavitud i retroalimentació de l’horror de la guerra. Els vincles directes entre la indústria del mòbil i un dels conflictes més devastadors del continent africà, el de la República Democràtica del Congo, estan més que esclarits. A l’epicentre, un mineral, el coltan, que té el 80% de les reserves mundials a l’est del país africà, a tocar dels Grans Llacs. Del coltan, s’obté el tàntal, que s’empra com a condensador fonamental a la indústria del mòbil, que n’absorbeix el 50% de la producció mundial. Ja fa anys, dos documentals (Blood coltan del francès Patrick Forestier i Blood in your mobile del danès Franck Poulsen) van aixecar acta de la dimensió de l’espoli i la tragèdia.

Llegir més »

La Direcció del Sincrotró ALBA es veu forçada a permetre la participació dels treballadors en la protecció de la seva salut per evitar una condemna judicial

Després de 3 anys impedint il·legalment la participació dels Treballadors en la presa de decisions sobre la protecció de la seva salut, i d’haver desobeït un requeriment de la Inspecció de Treball, finalment els responsables del Sincrotró ALBA es veuen obligats a reconèixer en seu judicial els drets d’informació, consulta i participació dels treballadors en matèria de salut laboral.

Llegir més »

El dret de les dones al propi cos a la revolució del poble català al 1936

El projecte de Llei aprovat al Parlament d’Espanya amb el títol “Los derechos del no concebido y las mujeres embarazadas” és una ofensiva total contra els drets de les dones. El mes de febrer, Gallardón presentarà l´avantprojecte en un parlament en que el PP té majoria absoluta, cedint a les pressions de bases ultracatòliques, feixistes, integristes de l’Opus Dei, Kikos Pro-Vida, E-Cristians i altres sectes profundament misògines, patriarcals i classistes.

És important recordar que al llarg de la història l´avortament ha estat una pràctica comuna, sobretot en les dones de les capes populars, aquelles a les que l´església i els poders dominants han impedit el dret a la formació sexual i reproductiva.

Llegir més »
28set-2013-cartellimprenta.jpg
Drets humans

Avortament lliure i gratuït. Dret al propi cos. Aturem l’ofensiva Gallardón

La crisi del sistema de producció i reproducció del sistema capitalista i patriarcal, està creant un retrocés a nivell històric dels drets laborals, socials i personals de les dones treballadores del poble catalá.

Amb l’excusa de la crisi, el capitalisme está expulsant del mercat laboral a milers de dones (a la Administració Pública el 85% dels acomiadaments son dones). Les retallades i privatitzacions dels serveis públics essencials (sanitat, educació, serveis socials) colpegen directament a les dones treballadores, obligades a abandonar els llocs de treball i tornar a casa per treballar gratis per mantenir la família i estalviar diners a l’estat que redueix cada cop més els pressupostos socials.

Llegir més »

Els suïcidis: pandèmia de salut pública

Un milió de suïcidis cada any al món. 3000 suïcidis al dia. Un suïcidi cada 40 segons, sovint amb rerefons socioeconòmic.

Símptomes que s’associen a pensaments suïcidis neixen amb la depressió, la desesperança, la incapacitat per a continuar la vida quotidiana, sentiments de soledat, manca de vincles socials, patiment i dolor interminables per la malaltia física, pensar que la mort és mes desitjable que la vida… molts d’aquests símptomes s’han multiplicat per la situació socioeconòmica d’atur estructural, manca de perspectives de futur i creixent exclusió social.

Llegir més »

El Govern espanyol planteja donar més poder a les mútues en les baixes mèdiques

El Govern espanyol planeja donar més poder a les mútues en les baixes mèdiques

Podran donar altes en malalties comunes si un inspector no contesta en sis dies

Els facultatius, els únics autoritzats, alerten del perjudici al pacient

El pacient ja no haurà de renovar la seva baixa mèdica cada setmana

Les mútues guanyaran marge de maniobra per decidir quan cal donar d’alta a un treballador malalt. Si fins ara ho feien en el cas d’accidents de treball i malalties professionals, el Govern té previst donar-los aquesta potestat també quan es tracta d’una malaltia comuna o d’un accident no laboral-el 80% de les empreses ja tenen assegurats aquests processos amb les mútues-. Així ho recull un projecte de reial decret, datat el 17 de juliol passat, que regula la gestió i el control dels processos d’incapacitat temporal. Un dels seus articles faculta les mútues a facilitar el “alta mèdica presumpta” al sisè dia de la proposta dirigida a la inspecció mèdica del servei públic de salut. Si l’inspector no respon en aquest temps, el silenci administratiu es considerarà aprovació, i la mútua podrà comunicar al pacient que està d’alta i sense dret a subsidi.

Llegir més »

Qui són els responsables de l’accident ferroviari de Santiago de Compostel·la?

Davant la quantitat d’informacions sobre tràgic accident de tren ocorregut el passat 24 de juliol en els voltants de Santiago de Compostel·la, des de CGT volem manifestar el següent:

Ens sembla del tot indignant el tracte que s’està donant a tots els nivells al treballador que conduïa el tren de l’accident de Santiago de Compostel·la.

Les declaracions dels Presidents de Renfe-Operadora i ADIF sobre els motius de l’accident i culpabilitzant des del principi al treballador evidencien l’escàs coneixement que tenen del ferrocarril i que únicament han estat posats en aquestes presidències pel seu coneixement d’economia, amb la finalitat d’estalviar costos i preparar la divisió de les empreses i la seva futura privatització, una cosa que sempre va en detriment de la seguretat.

Cal recordar que la línia entre La Corunya, Santiago i Ourense, i la de Madrid a Alacant, es van inaugurar com línies d’Alta Velocitat, i només cal anar a les hemeroteques, on estan els polítics que van participar en l’esdeveniment i que tant pressionen perquè es produeixin les inauguracions costi el que costi per a poder sortir en la foto.

Aquestes línies no disposen dels sistemes de seguretat adequats per a circular com la resta de línies AVE.

No estan senyalitzades com les línies convencionals doncs se suposa que els sistemes de seguretat supleixen el sistema de senyalització, sempre que existeixin aquests sistemes de seguretat.

No està prohibit l’ús de telèfon mòbil, és més, és una eina de seguretat de la qual doten als maquinistes, per a avisar-los en cas de perill; per això en els llocs de comandament sempre se sap quin maquinista condueix el tren i quin número de telèfon té.

El treballador és l’última baula en la cadena de seguretat i no l’únic, com ha ocorregut en el tràgic accident del dia 24 de juliol.

Per a la CGT hi ha moltes preguntes a realitzar, a les quals encara ningú ha donat resposta:

• Perquè s’inauguren com vies d’Alta Velocitat quan no estan condicionades perquè així sigui?

• Perquè s’utilitzen vehicles Talgo serie 730 en aquesta línia quan aquest tren no és compatible amb el sistema de seguretat ERTMS?

• Perquè es demana circular sense el sistema de seguretat ERTMS al Talgo serie 730 en aquesta línia i perquè se li permet?

• Perquè sabent que va sense ERTMS no es senyalitza la via com la convencional perquè el maquinista tingui tota la informació?

• Perquè sabent que va sense ERTMS no es va posar una balisa perquè actués el ASFA Digital?

També caldrà demanar responsabilitats als Presidents de les Empreses Renfe-Operadora i ADIF de com han arribat als mitjans de comunicació de forma immediata els enregistraments del vídeo de l’accident pertanyents a ADIF i les converses gravades amb un micròfon d’ambient instal·lat en la cabina del tren, de l’existència del qual els treballadors no tenen coneixement i els representants sindicals es van oposar en el seu moment a aquesta instal·lació.

A la CGT entenem que hi ha moltes responsabilitats que dirimir en el tràgic accident de Santiago de Compostel·la i des de CGT estem disposats a actuar jurídicament fins que així sigui.

Des de CGT creiem que el dividir el transport ferroviari en Renfe-Operadora i ADIF genera males gestions, disfuncions i buits que afecten greument a la seguretat, mai s’hauria d’haver fraccionat l’extinta empresa RENFE per a garantir la coordinació màxima i sobretot el més important, la seguretat.

CONFEDERACIÓ GENERAL DEL TREBALL
Departament de Comunicació Sector Federal Ferroviari (SFF-CGT)

http://www.rojoynegro.info/articulo/acci%C3%B3n-sindical/sobre-el-accidente-ferroviario-santiago-compostela

Attached documents

Nota de premsa SFF-CGT

Llegir més »

Per a la CGT, la seguretat en el ferrocarril és prioritària

Aquest 31 de juliol, CGT havia convocat una jornada de vaga dintre de tot el sector ferroviari davant de les múltiples agressions a les quals està sent sotmès: segregacions, liberalitzacions, privatitzacions, plans de seguretat deficients, etc…; no obstant això i a causa del tràgic accident ferroviari de Santiago de Compostel·la, en un acte de respecte a totes les víctimes i a tots els seus familiars, hem posposat aquestes mobilitzacions previstes, sense que això suposi que ens hàgim plegat a les decisions que tinguin perfilades per a acabar amb el model de ferrocarril públic i social.

Han transcorregut set dies des de la tragèdia, sent moltes les interpretacions sobre la mateixa, incidint en la majoria de les declaracions sobre la culpabilitat, exclusiva, del maquinista del tren sinistrat, defugint, en la majoria dels casos, el debat sobre les deficiències dels sistemes de seguretat, la urgència política per inaugurar noves línies i les responsabilitats que es puguin derivar.

CGT sempre s’ha compromès amb la seguretat, així com amb la formació i la salut, entenent que per a garantir-la és imprescindible que els Plans Anuals de Seguretat estiguin dotats de tots els mitjans necessaris per a això. Precisament per aquesta falta de mitjans, CGT ha estat l’única organització sindical que no ha signat el Pla Anual de Seguretat en la Circulació d’ADIF.

També hem de recordar que quan van aprovar la Llei del Sector Ferroviari, a la qual també ens vam oposar, indicàvem que això suposaria una incidència negativa en la Seguretat per trencar-se el sistema integrat comú a vehicles i infraestructura.

Des de CGT exigim el màxim rigor en les investigacions de les causes de l’accident de Santiago, des de les diferents Comissions de Seguretat en la Circulació (Comissió General‐Comissions Tècniques Sectorials‐Comissions Territorials) exigint que es delimitin les responsabilitats i que s’iniciïn els treballs precisos per a garantir la Seguretat en totes les línies ferroviàries, tant les d’alta velocitat com les de xarxa convencional.

Des de CGT ens hem dirigit als Comitès Generals d’Empresa de ADIF i RENFE OPERADORA, sol·licitant la convocatòria extraordinària d’aquests Comitès, per a l’adopció de quantes mesures sindicals i/o jurídiques es considerin oportunes i s’aclareixin totes les circumstàncies causantsdel tràgic accident.

Llegir més »

Davant el greu accident ferroviari succeït a Santiago de Compostel·la, CGT desconvoca les vagues del sector ferroviari dels dies 31 de juliol i 14 i 30 d’agost

Davant el greu accident ferroviari succeït ahir 24 de juliol a Santiago de Compostel·la , CGT ha decidit desconvocar les Vagues en el Sector Ferroviari, la primera de les quals anava a tenir lloc el pròxim dia 31 de juliol.

Entenem que en aquest moment de dolor és necessari prioritzar l’atenció a les víctimes, entre les quals es compten cinc ferroviaris (dos Tripulants morts, dos Maquinistes i l’Interventor ferits), així com a les seves persones properes.

Però no podem oblidar, precisament en aquests moments, que la seguretat, un dels motius de la nostra convocatòria, és i segueix sent una de les prioritats per a CGT; no podem permetre que en el ferrocarril se situï cap tipus d’interès per sobre de la seguretat d’usuaris i treballadors, ni podem consentir que tragèdies com aquesta es repeteixin.

Considerem que aquesta desconvocatòria és un acte necessari de responsabilitat, tenint en compte que tots els ferroviaris estem commoguts per aquesta tragèdia i és el moment de donar suport als afectats i d’evitar tensions, d’analitzar l’ocorregut i de reflexionar sobre les raons que han permès que alguna cosa així hagi pogut succeir.

Des de CGT expressem la nostra condolença per les víctimes, la nostra esperança de recuperació als ferits i tot el nostre suport a familiars i amics.

Sector Federal Ferroviari de la CGT

http://www.s

Llegir més »

Els treballadors en torn de nit podrien tenir més facilitat per desenvolupar diabetis

Els treballadors en torn de nit podrien tenir “més facilitat” per desenvolupar diabetis, segons ha assegurat la neuròloga especialista de la Unitat del Son de la Clínica La Luz, la doctora Isabel Villalibre.

Segons la seva opinió, exercir una activitat professional durant la nit i, per tant, dormir en horari matinal podria provocar en el treballador “pitjor control del metabolisme del sucre” i fer que pugui “desenvolupar diabetis amb més facilitat” . Per a ella, aquesta situació “al final es tradueix en una privació crònica de son”.

Llegir més »

Presentació del llibre “Artur Mas: On són els meus diners? Crònica d’una batalla per la sanitat pública” l’11 de juny a Barcelona

11 de juny, 16.00h, Auditori del Pati Manning (C/ Montalegre, 7), Barcelona.

Xerrada amb la gent de la revista “Cafè amb llet”

Presentació del llibre “Artur Mas: On són els meus diners? Crònica d’una batalla per la sanitat pública”

Organitzen: CGT Diputació i CGT Consorci de Biblioteques de Barcelona

Cartell de la xerrada en document adjunt.

Més informació sobre el llibre:
Un llibre imprescindible de @_cafeambllet: “Artur Mas: On són els meus diners?”

Llegir més »
Formació

Curs bàsic de prevenció de riscos laborals a Barcelona, durada 50h.

Curs de Prevenció de Riscos Laborals 50h

Del 23 de Maig al 25 de Juliol, els dijous per la tarda de 16 a 21h.

MÒDUL BÁSIC SEGONS NORMATIVA

Objectiu: Adquirir els coneixements bàsics per a comprendre la normativa, els drets i deures dels treballadors/es en matèria de salut laboral, els procediments d’actuació i les funcions de nivell bàsic (treballador designat, delegat de Prevenció o recurspreventiu).

Llegir més »
Formació

Curs bàsic de prevenció de riscos laborals (50h), a Barcelona

Anunciem que el proper dijous 16 de maig i continuant durant els nou següents dijous fins el 18 de juliol, tindrà lloc el Curs Prevenció de Riscos Laborals 50 h, en horari de de 9 a 14 h i el lloc de celebració la 10a planta de Via Laietana 18, a les aules de formació del CESL.

Més informació:

Pepe Berlanga Garcia

Secretaria de Formació

Secretariat Permanent – Comitè Confederal

Confederació General del Treball de Catalunya (CGT de Catalunya)

Via Laietana 18, 9a planta

08003 Barcelona

Tel.: 933 103 362

Mòbil: 691 204 900

Fax: 933 107 110

Correu electrònic: formacio@nullcgtcatalunya.cat

Llegir més »
Energia, Mineria, Químiques i Afins

CGT desconvoca l’aturada del 29 d’abril a CLH Tarragona

Els treballadors de la Instal·lació d’emmagatzematge de CLH a Tarragona hem decidit desconvocar l’aturada prevista per a dilluns 29 d’Abril, ja que s’han aconseguit en gran mesura, els objectius que ens havíem plantejat quan vam començar amb aquesta sèrie de mobilitzacions, a principis del passat mes de Març.

Els treballadors de CLH a Tarragona hem sostingut des d’un principi que la reestructuració de personal pretesa per l’Empresa en els torns de Nit, Cap de setmana i Festius, suposava un risc per a la nostra seguretat i la de tots els habitants de la ciutat de Tarragona, en cas de produir-se un Accident Greu.

L’acord de la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Tarragona, -aprovat per tots els grups municipals, i llegit pel propi Alcalde de Tarragona en el ple celebrat el dia 19 d’Abril de 2013- insta a la Direcció de l’empresa CLH SA ”a trobar una solució d’acord amb la legalitat i la coherència que garanteixi la seguretat, tant de l’empresa com de la ciutadania en general”. Aquesta resolució és la demostració palpable que els habitants de Tarragona, a través de la seva representació municipal, són conscients que aquest conflicte va mes allà de la pròpia Instal·lació i que les possibles conseqüències de la mesura que pretén implementar l’Empresa afecten, no solament als treballadors, sinó a tota la ciutadania de Tarragona, convertint-se així en un problema de seguretat ciutadana. L’escrit ve a demostrar també que l’Administració Municipal no comparteix els criteris de la Direcció de l’Empresa i recull, i fa seves, les reivindicacions dels treballadors.

A més, el fet que les Nits, Caps de setmana i Festius que van des del 1 al 27 de Març de 2013 i des d’aquest dimarts 23 d’Abril de 2013 al dia d’avui, la Direcció de l’empresa estigui desplaçant a companys d’altres instal·lacions (Lleida, Barcelona, Saragossa, Menorca,…) perquè en aquells torns en els quals segons el quadrant de la Instal·lació – modificat el dia 1 de març- hi ha un sol operari, es compti amb dos treballadors de CLH, és una altra prova més de que ni els tècnics, ni les Autoritats que tenen competències en aquest assumpte, han donat el vistiplau a la mesura que pretén implementar l’Empresa.

Considerem injustificable que en el període que va des del 27 de Març al 22 d’Abril l’empresa hagi deixat a un sol operari en els torns assenyalats, sense que la Direcció general de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya hagués homologat les modificacions del Pla d’Autoprotecció de la Instal·lació en les quals l’Empresa feia constar la reducció de personal en els citats torns.

Els treballadors de la Instal·lació d’emmagatzematge de CLH a Tarragona no donem per conclòs el conflicte, ja que l’empresa ens ha manifestat la seva intenció de continuar en el seu propòsit de reduir el nombre d’operaris en els torns de Nit, Cap de setmana i Festius, pel que ens reservem el dret a reprendre les mobilitzacions, així com a emprendre les accions legals que considerem oportunes, en defensa de la seguretat i com denúncia de les intencions de l’adreça de l’Empresa.

Finalment, volem agrair totes les mostres de suport rebudes de molts dels nostres companys en altres instal·lacions, així com de nombrosos col·lectius de la ciutat de Tarragona que han fet també seves les nostres reivindicacions.

Salut i salutacions cordials.

Tarragona, 26 d’Abril de 2013.

Secció Sindical Intercentres de CGT a CLH

Attached documents

Comunicat CGT CLH

Llegir més »
Comunicats

28 d´Abril: Dia Mundial de la Salut Laboral 2013

Dia Mundial de la Salut Laboral 2013

Aquest 28 d’abril al marc de la convocatòria que cada any fa la Confederació General del Treball amb el lema “No ets mercaderia, trenca amb els seus riscos” vol dirigir-se a les persones treballadores i manifestar que “mai i menys en temps d’estafa social i econòmica, assumeixin el dany de la seva salut com una cosa necessària i inevitable “.

És aquesta una jornada commemorativa, però també és una jornada d’acció per defensar la salut i la seguretat en el treball. La CGT considera que la vida, salut i benestar, és un dret essencial en qualsevol model econòmic i polític, de manera que el risc sobre la salut és evitable.

L’actual món del treball ve configurat per una nova norma social: és l’empresari al qual se li ha dotat de capacitat “normativa” per decidir unilateralment sobre els llocs de treball i les condicions de treball. Les persones assalariades no poden preveure de cap manera com evolucionaran seu llocs de treball, condicions de treball i vida.

La precarietat, l’arbitrarietat, la inseguretat jurídica, s’han convertit en la “Bíblia” de l’empresariat i dels seus gestors (els polítics) en aquesta economia monetària, on només compta el lucre, el benefici privat i no les persones.

CGT declara que la “crisi – estafa” s’aguditza i consolida el risc. La incertesa sobre el futur, no només el laboral, sinó el social de l’individu, augmenta les dificultats per desenvolupar un treball / ocupació en un entorn de benestar en salut material i psico – social.

Els treballadors / es empitjoren de manera galopant les seves condicions salarials i les condicions de treball: menys treballadors treballen més hores, cobren menys i flexibilitzen el seu temps de treball en funció de la demanda, sacrificant “voluntàriament” la seva conciliació amb la vida social i familiar.

La cadena de conseqüències, tant per la fràgil seguretat jurídica del contracte, com per l’absoluta llibertat de desprendre del mateix, no només disciplina al treballador, sinó que li crea una consciència on el treballar en qualsevol condició (accidentalitat, ansietat, dissociació, sinistralitat , agressions a la seva salut mental social i biològica), considera que l’important és treballar i la seva seguretat física la seva salut, passa al pla de la “casualitat”, a veure si hi ha sort i no em toca a mi.

http://www.cgt.org.es/dia-mundial-de-la-salud-laboral-2013

SECRETARIAT PERMANENT DEL COMITÈ CONFEDERAL DE LA CGT

Llegir més »
Energia, Mineria, Químiques i Afins

El 8 d’abril s’ha iniciat la segona tanda d’aturades i concentracions a CLH Tarragona

Avui dilluns 8 d’abril els treballadors de la Instal·lació d’Emmagatzematge d’Hidrocarburs de CLH a Tarragona han portat a terme el primer d’aquesta segona convocatòria d’ATURADES parcials convocades per a aquest mes d’Abril de 8.00 a 11.00 hores, aturades que tindran lloc els dilluns d’abril 8, 15, 22 i 29.

Igual que en les aturades realitzades en el mes de març, s’ha fet una concentració en l’entrada de camions de la Instal·lació per a denunciar la reestructuració de torns que vol portar a terme l’empresa amb la qual pretenen deixar a un sol operari en els torns de Nit, Caps de setmana i Festius, el que compromet la seguretat dels propis empleats, de les persones i instal·lacions que es troben pròximes i del medi ambient en cas d’Accident Greu, atès que es redueix el nombre d’operaris qualificats per torn encarregats de controlar i supervisar les diferents activitats que es porten a terme dintre de la Instal·lació.

Davant la falta de resposta per part de l’Empresa després de les concentracions de les passades setmanes, els treballadors de la Instal·lació d’Emmagatzematge fem una crida als ciutadans de Tarragona i als empleats de les empreses pròximes a CLH perquè se sumin a aquestes reivindicacions, ja que el que s’està exigint és una major seguretat per a tots aquells que convivim en l’entorn de la factoria i que seríem els primers afectats en cas de produir-se un Accident Greu en l’interior de la Instal·lació.

Cal recordar que la capacitat d’emmagatzematge és de més de 100 milions de litres entre Gasolines, Gasolis i Fuelolis i que la Instal·lació d’Emmagatzematge es troba a menys de 100 metres del nucli urbà de Tarragona. Convé també assenyalar que el recentment aprovat Pla Estratègic de CLH 2012-16 contempla l’ampliació de la capacitat d’emmagatzematge a Tarragona. Més tones de combustible emmagatzemat amb menys personal (1 sol treballador en els torns esmentats): Més risc d’accidents, amb menys mitjos de seguretat.

Exigim un pronunciament clar per part de les Autoritats tant locals com autonòmiques davant una situació com aquesta, que garanteixi la seguretat dels ciutadans de la ciutat de Tarragona i dels empleats de les empreses situades en l’entorn de la ciutat.

Demanem a les autoritats que exigeixin a CLH que no redueixi el nombre d’empleats per torn i que tendeixi a convergir amb el que marca el D82 /2010 aprovat pel Parlament de Catalunya i en el qual s’obliga a les empreses de les característiques de la Instal·lació d’Emmagatzematge d’Hidrocarburs de CLH a Tarragona a disposar en cada torn d’un Equip de Primera Intervenció (mínim de 2 persones segons D82/2010) i un Equip de Segona Intervenció (mínim de 2 persones segons D82/2010).

A més, els treballadors de la IEH de CLH a Tarragona, agraïm les nombroses mostres de suport rebudes de companys de CLH d’altres Instal·lacions i de diverses organitzacions socials i sindicals animant-nosa continuar endavant.

Llegir més »
Energia, Mineria, Químiques i Afins

CLH Tarragona: A qui responen les Administracions?

Aquest dimecres 27 de març els treballadors van alertar a Protecció Civil, Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana que un únic operari estava prestant serveis en el torn de nit (en contra del Pla d’autoprotecció homologat) i, per tant, existia un evident risc tant per a la pròpia empresa com per a la població de Tarragona en cas d’accident. En aquest sentit, recordar que a les instal·lacions de CLH a Tarragona s’emmagatzemen més de 100 milions de litres de benzines, gasoils i fuels i que l’empresa es troba ubicada a només 100 metresdel nucli urbà.

Llegir més »
Mobilitzacions laborals

Retallada de prestacions per Incapacitat Temporal a RENFE i ADIF

RETALLADA de PRESTACIONS per I.T. EN APLICACIÓ DEL REIAL DECRET 20/2012.

Els responsables de la Direcció de les empreses de Adif i Renfe Operadora, van lliurar als distints CGE taules on es recullen les noves prestacions econòmiques que percebran els treballadors en situació de baixa per incapacitat temporal, ja siguin per malaltia comuna o per accident de treball , derivades de les garanties establertes en el I Conveni Col·lectiu d’ambdues empreses.

Amb la aplicació de les Instruccions sobre el RDL 20/2012, les Direccions de Adif i Renfe Operadora donen una altra volta de rosca a la reducció de nostres retribucions, establint una nova referència de claus de abonament en les que es contemplen únicament els conceptes fixos, en alguns casos, o el valor menor entre aquests conceptes i el que sortiria d’aplicar la base de contingències comunes, com es feia anteriorment. De manera diabòlica aconsegueixen adaptar ho amatent en el esmentat RDL escollint amb cura les disposicions més perjudicials per als treballadors en contra dels beneficis consolidats per acord d’anteriors Convenis Col·lectius.

La forma d’aplicar aquesta “rebaixa de complements” a càrrec de les Empreses consisteix, fonamentalment en la realització del càlcul de les prestacions amb una sèrie de conceptes que denominen RR = Retribució de Referència i que la seva suma és considerablement inferior a la Base de Regulació que es prenia com referència per a aquest càlcul fins ara.

Per una altra part, la Direcció de Adif va editar a finals de gener un document denominat “NOU TRACTAMENT de les I.T. i de les ABSÈNCIES SENSE BAIXA” en el que com principal novetat s’inclou el tractament econòmic dels dies de absència per malaltia o accident sense baixa. Amb un màxim de quatre dies anuals, sempre i quan no siguin tres consecutius, que seran abonats com Llicència amb sou. El treballador haurà de justificar aquests dies d’absència pel metge corresponent.

Per part de CGT hem reiterat de nou en aquesta reunió el nostre rebuig i total desacord a la aplicació del RDL 20/2012. als treballadors de Adif i Renfe Operadora, posicionant-nos en contra per considerar-la il·legal, injusta i inconstitucional. En aquest sentit, realitzarem quantes accions jurídico‐ sindicals considerem oportunes.

Llegir més »
Concentració CLH Tarragona
Energia, Mineria, Químiques i Afins

L’avarícia d’una empresa pot fer que Tarragona salti pels aires

L’avarícia d’una empresa pot fer que Tarragona salti pels aires

Els treballadors de CLH denuncien la pretensió de l’empresa de reduir els efectius que es queden de guàrdia a l’empresa durant la nit, caps de setmana i festius a la Instal·lació d’emmagatzematge de Tarragona, tot i ser aquest un establiment amb risc d’accident greu (segons la directiva 82/50/CEE), situat molt a prop d’altres indústries perilloses i del nucli urbà de Tarragona. El risc d’un accident devastador a nivell humà i mediambiental es multiplica per l’ànsia de l’empresa de reduir efectius tot i haver tingut gairebé 150 milions d’euros de beneficis el 2012. Els treballadors no ho pensen permetre: estan realitzant concentracions i aturades parcials cada setmana, però necessiten difusió i suport.

Llegir més »
Energia, Mineria, Químiques i Afins

Els treballadors de la CLH Tarragona amplifiquen la seva lluita

El matí del dilluns 18 de març, entre les 8 i les 10 del matí, els treballadors de la CLH han bloquejat per tercer dilluns consecutiu, l’entrada de camions de la planta de distribució d’hidrocarburs del Polígon Industrial Francolí de Tarragona. Davant del silenci mediàtic (cap periodista s’ha apropat a la concentració), els treballadors pretenen continuar la mobilització per denunciar el perill que suposa per a la seguretat ciutadana, la reforma de l’empresa que pretén reduir a un sol treballador la vigilància nocturna d’aquest centre de treball, on es distribueixen a diari milers de litres d’hidrocarburs.

Llegir més »
Energia, Mineria, Químiques i Afins

Nova aturada i concentració a CLH Tarragona el dilluns 18 de març

Aquest dilluns 18 de març els treballadors de CLH (situada al Polígon Francolí de Tarragona) tornem a realitzar aturades entre les 8h i les 10h del matí en demanda de seguretat, tal com ja vam fer els dilluns 4 i 11 de març.

Coincidint amb l’aturada durem a terme una nova concentració a les portes de la instal·lació a la que, a més dels companys d’altres empreses que ens estan mostrant el seu suport cada setmana, hi participaran Parlamentaris i Regidorsde la CUP.

Llegir més »